Kuvat kallellaan
Valvoja: Modet
- Matkaaja25
- Downshiftaaja
Re: Tukataan reissukuvia ja juttuja
Jokos se oli selvitetty, että miksi nuo kuvat latautuu ns kyljelleen? Kun ainakin itselläni ne tulevat automaattisesti ihan oikein päin.
Kuvat kallellaan
Anakin se vaikuttaa onko puhelin vaakatasossa siis jos ottaa kuvan alaspäin niin siinä menee jotkut tunnisteet poskelleen tai klupin softa ei osaa niitä lukea.Matkaaja25 kirjoitti: ↑9.5.2022 6:21 Jokos se oli selvitetty, että miksi nuo kuvat latautuu ns kyljelleen? Kun ainakin itselläni ne tulevat automaattisesti ihan oikein päin.
Vaikka Filsuille ei ole tarkoitus matkustaa niin matkaraportteja on kiva lukea. Itse siirrän kaikki matkallani ottamani kuvat Picasaan, josta niitä on helppo lähettää eteenpäin.
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
Mulla on kyllä tullut aina oikeinpäin, oli sitten vaaka tai pystykuva.Lohi kirjoitti: ↑9.5.2022 12:57Anakin se vaikuttaa onko puhelin vaakatasossa siis jos ottaa kuvan alaspäin niin siinä menee jotkut tunnisteet poskelleen tai klupin softa ei osaa niitä lukea.Matkaaja25 kirjoitti: ↑9.5.2022 6:21 Jokos se oli selvitetty, että miksi nuo kuvat latautuu ns kyljelleen? Kun ainakin itselläni ne tulevat automaattisesti ihan oikein päin.
I'm just a regular everyday normal motherfucker
Ihme juttu, mikä luuri sulla on?rampas kirjoitti: ↑9.5.2022 13:02Mulla on kyllä tullut aina oikeinpäin, oli sitten vaaka tai pystykuva.Lohi kirjoitti: ↑9.5.2022 12:57Anakin se vaikuttaa onko puhelin vaakatasossa siis jos ottaa kuvan alaspäin niin siinä menee jotkut tunnisteet poskelleen tai klupin softa ei osaa niitä lukea.Matkaaja25 kirjoitti: ↑9.5.2022 6:21 Jokos se oli selvitetty, että miksi nuo kuvat latautuu ns kyljelleen? Kun ainakin itselläni ne tulevat automaattisesti ihan oikein päin.
Mulla on samsungin tabletti ja jos otan sillä ruokakuvan ylhäältä päin niin se latautuu aina väärin päin klupille. Ilmeisesti se kallistuskulma tekee jotain tunnisteisiin.
Ainoo keino on että editoi sitä kuvaa tai vaikka pyörittelee edes taas ja seivaa sen.
Sitte alkaa tulee oikein päin.
Tabletilla ne kyllä kaikki näkyy oikein päin.
Viimeksi muokannut Lohi, 9.5.2022 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Matkaaja25
- Downshiftaaja
rampas kirjoitti: ↑9.5.2022 13:02Mulla on kyllä tullut aina oikeinpäin, oli sitten vaaka tai pystykuva.Lohi kirjoitti: ↑9.5.2022 12:57Anakin se vaikuttaa onko puhelin vaakatasossa siis jos ottaa kuvan alaspäin niin siinä menee jotkut tunnisteet poskelleen tai klupin softa ei osaa niitä lukea.Matkaaja25 kirjoitti: ↑9.5.2022 6:21 Jokos se oli selvitetty, että miksi nuo kuvat latautuu ns kyljelleen? Kun ainakin itselläni ne tulevat automaattisesti ihan oikein päin.
Sama. Itsellä Android käytössä.
Oneplus 9 pro, Android.Lohi kirjoitti: ↑9.5.2022 13:08Ihme juttu, mikä luuri sulla on?
Mulla on samsungin tabletti ja jos otan sillä ruokakuvan ylhäältä päin niin se latautuu aina väärin päin klupille. Ilmeisesti se kallistuskulma tekee jotain tunnisteisiin.
Ainoo keino on että editoi sitä kuvaa tai vaikka pyörittelee edes taas ja seivaa sen.
Sitte alkaa tulee oikein päin.
Tabletilla ne kyllä kaikki näkyy oikein päin.
Minulla samsung ja ne kuvat on kyllä oikein päin puhelimen galleriassa.
Mitä tällä palstalla on taustalla tekemättä tai tehty väärin kun kuvien kanssa saa täällä taiteilla ja niiden tuonti oikeinpäin on vaikeaa?
Muualla ei ole ongelmia ja asia on helppo.
Muualla ei ole ongelmia ja asia on helppo.
Paras arvaus näillä tiedoilla:
Kuvat tulee ja näkyy just sellaisina kuin ne on.
Porukka ei vaan tajua että kuva mobiililaitteella kaipaisi 90 asteen kääntöä, koska laitteen kuvien katseluohjelma on sen verran fiksu, että se osaa pyöräyttää kuvan oikein päin ennen sen näyttämistä. Sitten kun sen kuvan uppii tänne niin tuo asia paljastuu.
Porukka ei vaan tajua että kuva mobiililaitteella kaipaisi 90 asteen kääntöä, koska laitteen kuvien katseluohjelma on sen verran fiksu, että se osaa pyöräyttää kuvan oikein päin ennen sen näyttämistä. Sitten kun sen kuvan uppii tänne niin tuo asia paljastuu.
Ei ihan niinkään. Tänne kuva tulee päin vittua kun se sama kuva menee muualle nätisti eikä tarvitse käännellä mitään, ei kuvaa eikä puhelimia.Gilbert11 kirjoitti: ↑9.5.2022 14:25 Paras arvaus näillä tiedoilla:
Ainakin Lohen teksti ylempänä viittais vahvasti ihan näin yksinkertaiseen "ongelmaa". Samoin se että ongelma ilmenee vain tietyillä käyttäjillä. Luultavasti monella muulla alustalla on sen verran "älyä" taustalla, että ne osaa kääntää kuvan oikeinpäin kun sen upit sinne. Jos toi olis jotenkin randomia niin kai se koskisi kaikkia?Plexi kirjoitti: ↑9.5.2022 14:27Ei ihan niinkään. Tänne kuva tulee päin vittua kun se sama kuva menee muualle nätisti eikä tarvitse käännellä mitään, ei kuvaa eikä puhelimia.Gilbert11 kirjoitti: ↑9.5.2022 14:25 Paras arvaus näillä tiedoilla:
Toki en ole asiaan hetkeäkään perehtynyt, kun ite en oo koskaan saanut tänne yhtään kuvaa sivuttain.
No joku asia tällä palstalla on hoitamatta. Ei mitään yllätyksellistä.
Eikä tämä alustakin ole sieltä 2000 luvun alusta.
Eikä tämä alustakin ole sieltä 2000 luvun alusta.
Re: Kuvat kallellaan
Ei, foorumialusta ei ole 2000-luvun alusta. Eihän tästä ole kuin pari vuotta, kun siirryimme tähän uuteen versioon. Entisessä foorumissa kuvat näkyivät ihan oikein. Siinä versiossa oli pari muutakin asiaa paremmin kuin tässä.
Olen katsellut tätä kuvaongelmaa sen verran mitä vajavaisilla taidoilla kykenen. En ole löytänyt yhtään sellaista asetusta, joka vaikuttaisi kuvien kääntämiseen tai kääntämättä jättämiseen. Sen sijaan kyllä löysin toista tuhatta kuvaa, jotka ovat syystä tai toisesta ladattu foorumille mutta joita ei ole laitettu yhteenkään viestiin. Joukossa oli pikaisella otannalla myös sellaisia kuvia, että lataaja ei ole tainnut ihan ymmärtää mitä ja minne on laittamassa.
Asia olisi varmasti helpompi tutkia, jos foorumi käyttäytyisi jokaisen kohdalla samalla tavalla. Toisaalta olen huomannut hieman vastaavan ongelman Youtubessa. Siellä softa kääntelee myös välillä kuvia toiseen suuntaan kuin mitä se koneella tai puhelimella näkyy. Siksipä uskon, että ongelma johtuu jostain sellaista asiasta, johon pelkästään foorumin asetuksia rukkaamalla voisi vaikuttaa.
Kellon aika on myös perseellään ja sitä en minä kykene vaihtamaan. Mutta asia on listattu niiden ongelmien joukkoon, jotka hoidetaan jossain vaiheessa. Tällä listalla on tällä hetkellä foorumin softan päivitys, kellon oikeaan aikaan saattaminen ja sitten nämä kuvat.
Kuten tunnettua on, foorumin pyörät pyörivät hitaasti. En rupeaisi pidättelemään hengitystä näiden asioiden suhteen. Mutta ollaan sitten kaikki iloisesti yllättyneitä, kun joskus tulevaisuudessa foorumi toimii kuten junan vessa, pendolinon.
Olen katsellut tätä kuvaongelmaa sen verran mitä vajavaisilla taidoilla kykenen. En ole löytänyt yhtään sellaista asetusta, joka vaikuttaisi kuvien kääntämiseen tai kääntämättä jättämiseen. Sen sijaan kyllä löysin toista tuhatta kuvaa, jotka ovat syystä tai toisesta ladattu foorumille mutta joita ei ole laitettu yhteenkään viestiin. Joukossa oli pikaisella otannalla myös sellaisia kuvia, että lataaja ei ole tainnut ihan ymmärtää mitä ja minne on laittamassa.
Asia olisi varmasti helpompi tutkia, jos foorumi käyttäytyisi jokaisen kohdalla samalla tavalla. Toisaalta olen huomannut hieman vastaavan ongelman Youtubessa. Siellä softa kääntelee myös välillä kuvia toiseen suuntaan kuin mitä se koneella tai puhelimella näkyy. Siksipä uskon, että ongelma johtuu jostain sellaista asiasta, johon pelkästään foorumin asetuksia rukkaamalla voisi vaikuttaa.
Kellon aika on myös perseellään ja sitä en minä kykene vaihtamaan. Mutta asia on listattu niiden ongelmien joukkoon, jotka hoidetaan jossain vaiheessa. Tällä listalla on tällä hetkellä foorumin softan päivitys, kellon oikeaan aikaan saattaminen ja sitten nämä kuvat.
Kuten tunnettua on, foorumin pyörät pyörivät hitaasti. En rupeaisi pidättelemään hengitystä näiden asioiden suhteen. Mutta ollaan sitten kaikki iloisesti yllättyneitä, kun joskus tulevaisuudessa foorumi toimii kuten junan vessa, pendolinon.
--tri_Hoto--
Itse olen ainakin meinannut tiputtaa kuvan johonkin ketjuun ja esikatselusta katsonut että menee väärin päin ja jättänyt asian sikseen. Onko nämä sellaisia tapauksia?tri_Hoto kirjoitti: ↑9.5.2022 14:51 Sen sijaan kyllä löysin toista tuhatta kuvaa, jotka ovat syystä tai toisesta ladattu foorumille mutta joita ei ole laitettu yhteenkään viestiin. Joukossa oli pikaisella otannalla myös sellaisia kuvia, että lataaja ei ole tainnut ihan ymmärtää mitä ja minne on laittamassa.
Olen oppinut elämään tämän "ominaisuuden" kanssa. Jos otan pystykuvan foorumia varten niin rajaan sitä vähän heti niin tulee oikein foorumille.
Kuvat ovat aina vaakatasossa. Mutta niissä on EXIF informaatio, joka kertoo katseluohjelmalle miten ne pitää kääntää, jotta ne ovat oikein päin. Tämä foorumisofta ei tätä osaa huomioida. Tätä samaa oli joskus kauan sitten joillain PC:n kuvankatseluohjelmillakin, kun digikameroita alkoi tulla. Ongelmat poistuvat kun kuvan kääntää puhelimessa edes takaisin (ainakin iOS on näin).
FB, Instagram ym. osaavat nämä orientaatiotiedot lukea ja toimia sen mukaan.
Tämä on ainakin minun arvaus.
FB, Instagram ym. osaavat nämä orientaatiotiedot lukea ja toimia sen mukaan.
Tämä on ainakin minun arvaus.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Plexi kyseli:
Luulen, että suurin osa on nimenomaan näitä, missä on ehditty ladata kuva mutta on tultu toisiin ajatuksiin tai unohdettu koko juttu.Itse olen ainakin meinannut tiputtaa kuvan johonkin ketjuun ja esikatselusta katsonut että menee väärin päin ja jättänyt asian sikseen. Onko nämä sellaisia tapauksia?
--tri_Hoto--
https://www.lifewire.com/why-is-my-pict ... ys-1701398
Causes of Sideways Photos
Most digital cameras include a rotation sensor that writes an orientation EXIF tag into the file that tells the software how to turn the photo for display. That tag, if it's corrupt or inaccurate, yields improperly rotated images on your computer.
Tuohan on ihan toista asiaa. Jokainen varmaan osaa omalla laitteella käännellä kuvia sinnetänne.Heik kirjoitti: ↑10.5.2022 7:29 https://www.lifewire.com/why-is-my-pict ... ys-1701398
Most digital cameras include a rotation sensor that writes an orientation EXIF tag into the file that tells the software how to turn the photo for display. That tag, if it's corrupt or inaccurate, yields improperly rotated images on your computer.
Kyse on siis edelleen siitä että vain tämä Klupin alusta kääntää kuvan väärinpäin vaikka se on lähettävällä laitteella ihan oikeinpäin ja menee muille alustoille oikein päin.
Ei se kaikilla käännä, mistä se johtuu?Plexi kirjoitti: ↑10.5.2022 7:38Tuohan on ihan toista asiaa. Jokainen varmaan osaa omalla laitteella käännellä kuvia sinnetänne.Heik kirjoitti: ↑10.5.2022 7:29 https://www.lifewire.com/why-is-my-pict ... ys-1701398
Kyse on siis edelleen siitä että vain tämä Klupin alusta kääntää kuvan väärinpäin vaikka se on lähettävällä laitteella ihan oikeinpäin ja menee muille alustoille oikein päin.
Tämmöinen otti silmään, näkyykö tuolla ns "keltaiset kortit"? 

- Liitteet
-
- Capture.PNG (43.23 KiB) Katsottu 12774 kertaa
Otin yhteyttä ylempään tahoon. Seuraavaa selvisi.
Kuvien kääntyminen on foorumin ominaisuus. Foorumi kääntää kuvat aina vaakatasoon. Puhelimella voi karkeasti sanottuna ottaa kuvan neljässä eri asennossa. Näistä yksi on niin sanotusti oikea, eli vaakataso, luultavasti puhelimen vasen kylki alhaalla. Kolme muuta kuvaa käännetään siten, että ne ovat vaakatasossa.
Softaan olisi olemassa ilmeisesti lisäpaketti, joka haistelisi tarkemmin kuvan asennon ja käyttäjän ajatukset mutta sitä ei asenneta, koska se saattaisi vaikeuttaa tulevia päivityksiä.
On tietysti tilanteita, joissa pystykuva on parempi, Eiffelin torni ja muutama muu rakennus. Muuten kyllä yleiseen elämänkokemukseen perustuen sanon, että vaakatason kuvat on parempia.
Toisin sanone, aiomme elää tämän ominaisuuden kanssa ja toivomme, kirjoittajat ottavat kuvansa vaakatasossa.
Niillä muilla alustoilla on käytössä paljon osaavampia voimia ja enemmän hilloa asetella kuvia oikein päin.
Foorumi päivittyy tuoreimpaan versioon ennen vuotta 2025.
Kello on muuten nyt oikeassa.
Rampas oli tarkkana ja ehti nähdä testikuvan:
Kuvien kääntyminen on foorumin ominaisuus. Foorumi kääntää kuvat aina vaakatasoon. Puhelimella voi karkeasti sanottuna ottaa kuvan neljässä eri asennossa. Näistä yksi on niin sanotusti oikea, eli vaakataso, luultavasti puhelimen vasen kylki alhaalla. Kolme muuta kuvaa käännetään siten, että ne ovat vaakatasossa.
Softaan olisi olemassa ilmeisesti lisäpaketti, joka haistelisi tarkemmin kuvan asennon ja käyttäjän ajatukset mutta sitä ei asenneta, koska se saattaisi vaikeuttaa tulevia päivityksiä.
On tietysti tilanteita, joissa pystykuva on parempi, Eiffelin torni ja muutama muu rakennus. Muuten kyllä yleiseen elämänkokemukseen perustuen sanon, että vaakatason kuvat on parempia.
Toisin sanone, aiomme elää tämän ominaisuuden kanssa ja toivomme, kirjoittajat ottavat kuvansa vaakatasossa.
Niillä muilla alustoilla on käytössä paljon osaavampia voimia ja enemmän hilloa asetella kuvia oikein päin.
Foorumi päivittyy tuoreimpaan versioon ennen vuotta 2025.
Kello on muuten nyt oikeassa.
Rampas oli tarkkana ja ehti nähdä testikuvan:
Ylläpito ja modet näkevät kaikenlaisia asioita, välillä jopa harhoja.Tämmöinen otti silmään, näkyykö tuolla ns "keltaiset kortit"?
--tri_Hoto--
Nokun ei ole.Plexi kirjoitti: ↑10.5.2022 7:38Tuohan on ihan toista asiaa. Jokainen varmaan osaa omalla laitteella käännellä kuvia sinnetänne.Heik kirjoitti: ↑10.5.2022 7:29 https://www.lifewire.com/why-is-my-pict ... ys-1701398
Kun käytät alkuperäista kuvaa, muokkaamatta sitä, sen suunta riippuu siitä, mitä noihin EXIF tietoihin on kullakin kameralla/puhelimella tallenettu, sekä siitä, miten mikäkin softa on ohjelmoitu kuvan tietoja käyttämään.
Jos käyttäjä muokkaa kuvaa, sen tiedot muuttuvat, ja hyvin todennäköisesti sen suuntatiedot ovat oikein.
En muista nähneeni valituksia siitä, että muokattu kuva olisi väärin päin.
Toki voin olla väärässä.