Onhan tuo pattiksen lavataksi systeemi todella hyvä, toimiva ja edullinen systeemi. Sen oppii lyhyelläkin lomallla useimmat kivuttomasti.
Mut tämähän olikin ärsytys ketju. Eli keksin mitä vihaan Thaimaassa ainakin aika paljon. On maassa paljon epäkohtia mutta ehkä tämä ärsyttää eniten.
Eli kaikenlaiset kummalliset väitteet Thaimaasta ja yleisesti kaakkois-aasiasta. Ennen nettiaikaa ne kiersi baaritarinoina. Nykyään samaan tyyliin kerta toisensa jälkeen pitkin nettiä.
Laitetaan nyt tähän muutama piintynyt väärinkäsitys.
Thaimaa ei salli kaksosia salaisuutta: sallii, mutta on lain edessä ainoastaan thai mikäli ei ano ja saa vapautusta kansalaisuudesta.
Thai nainen saa aina erossa kaiken Thaimaassa olevan omaisuuden: Niin saa nainen Suomessakin jos kaikki naisen nimissä yksin. Yhteinen omaisuus joka hankittu avioaikana lähtökohtaisesti puoliksi.
Barangi on aina syyllinen kolariin: no ei ole jos liikennesääntöjen mukaan mennään. Sakkoja alkaa syyttömälle tulla jos kortti ja oleskeluasiat ei kohtaa. Känni ei nykypäivänä ole lieventää asianhaara.
Lopuksi sitten omasta mielestä yksi paljon ärsyttämä asia mutta olen alkanut hiukan ymmärtää nykymaailmassa:
Imigtationin tehtävä on vaikeuttaa pitkään oleskelevien maassa oloa: Pitää paikkaansa, vältän kyseistä virastoa ja olen onnistunut aika hyvin siinä.
Jopa niin paljon että Khoratin imigration alkoi vaimolta kysellä miksi poikkean mieluummin naapurimaissa kun haen jatkoja.
Tämä tuli esille viimeksi ilmoittautuessani taas asustelemaan ja mököttivät kun en naapurimaa reissujen jälkeen käy naurattamassa tyttöjä. Perustelin asiaa sillä että käväissyt kysymässä Kap Choengin imistä miten toimia (pitää osittain paikkaansa, kerran kävin) ja toimin heidän antamien ohjeiden mukaan.
Sen hienovaraisen vittuilun seurauksena sain (siis minä, ei talon omistaja eli vaimo) tunnukset ja oikeudet ilmoittaa meillä majaansa pitävät ulkomaalaiset siihen ns. 24 tunnin ilmoittautumiseen. Oli noin kuukauden operaatio ja monta liitettä mutta alkoi toimia. Alle kymmenen ulkomaalaisen ilmoitukset meni kuten strömsössä ja sitten tulikin koronat.
Ilmoittautuminen toimi ilmeisesti vielä muutama kuukausi sitten koska pysyin kirjautumaan testaessani. Hupaisaa kun ilmoitan itseni kanssa, mutta säännöt on sääntöjä
Tulipa pitkä höpinä ja kännykällä. Anteeksi kirjoitusvirheet.
Jos haluaa vääntää mun mainitsemista asioista tehdään se jossain muussa ketjussa niin pysyy tämä näissä ärsyttävissä, ok?