Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Harmaaselkä kirjoitti:Tunnen syvää vihaa sitä thaimaalaista konetta kohden, joka liimaa sipsi- ja suolapähkinäpussit kiinni sekä sulkee tölkkien kannet. Kannankin tätä nykyä 5kg pajavasaraa, dynamiittipötköä sekä palokunnan paineilmasaksia mukanani, kun eivät vähemmällä aukea. Mikä %$"§%$§&%"&"&"§%& idea on sulkea nuo niin ettei Hulk Hogania pienempi ukko saa päällä pomppimati auki.
Hah.. Mulla on jääkaapissa odottanut reilun kuukauden yks M-150 puteli avaajaansa.. Ei mitään hajua miten sen sais fiksusti auki On sitä jo joku käynyt kokeilemassakkin mutta ei aukea niin ei aukea..Joku bodubuildaajaa varmaan pitäis olla asialla
terox kirjoitti:Hah.. Mulla on jääkaapissa odottanut reilun kuukauden yks M-150 puteli avaajaansa.. Ei mitään hajua miten sen sais fiksusti auki
Metallikorkkiset saa helposti auki kaatamalla kuumaa vettä suoraan korkin päälle. Metalli laajenee hieman ja korkki aukeaa ilman pullon rikkomista Useinhan noissa energiajuomissa on päässyt sisältöä hiukan pullon suun ja korkin väliin liimaten ne yhteen.
SeaWolf kirjoitti:Metallikorkkiset saa helposti auki kaatamalla kuumaa vettä suoraan korkin päälle. Metalli laajenee hieman ja korkki aukeaa ilman pullon rikkomista .
Vastasin myös tuon kasvojen menettäminen. Tarkoittaen sitä, että tuota mukamas hienoa piirrettä käytetään häikäilemättä paikallisten toimesta hyväksi. Luullaan että mikä vaan menee läpi, kun turisti ei periaatteessa suutu, kun tuntee maan tavat.
Itse olen suuttunut ihan surutta ja antanut kusettajien kuulla kunniansa. Tulkoon sitten päälle perkele, jos siltä tuntuu. Toistaiseksi pahemmilta nujakoilta vältytty.
Aki kirjoitti:Vastasin myös tuon kasvojen menettäminen. Tarkoittaen sitä, että tuota mukamas hienoa piirrettä käytetään häikäilemättä paikallisten toimesta hyväksi. Luullaan että mikä vaan menee läpi, kun turisti ei periaatteessa suutu, kun tuntee maan tavat.
Itse vastasin valehtelu ja tarkoitin juuri tätä kusettamista.
Vaikka Thaimaassa on tullut jo käytyä eri paikoissa, niin aina huomaan kerran jos toisenkin tulleeni kusetetuksi. Koskaan ei tiedä kehen voi luottaa. Toisinaan siis ihmiset ovat ihania ja antavat aidosti hyviä vinkkejä, mutta harmillisen usein havittelevat vain rahoja.
Anninaa kirjoitti:
Itse vastasin valehtelu ja tarkoitin juuri tätä kusettamista.
Vaikka Thaimaassa on tullut jo käytyä eri paikoissa, niin aina huomaan kerran jos toisenkin tulleeni kusetetuksi. Koskaan ei tiedä kehen voi luottaa. Toisinaan siis ihmiset ovat ihania ja antavat aidosti hyviä vinkkejä, mutta harmillisen usein havittelevat vain rahoja.
Tämä lienee yhtäläistä kaikkien kehitysmaiden turistikohteissa.
Naru kirjoitti: ↑8.5.2021 16:49
Tuo yhteiskunta, joka ei tee mitään auttaakseen kerjäläisiään ja muita pahnanpohjimmaisia.
Väitteesi on väärä, temppelit auttavat heikossa jamassa olevia jos he tahtovat. kerjäläiset ovat pelkästään huijareita.
Ja 2019 tuli laki joka sakottaa kerjäämisestä ilman "lupaa".
"The meeting also resolved to impose a sliding scale of fines on beggars. Those arrested for panhandling for the first time would be fined at 500 baht, the second time 2,000 baht, the third time 5,000 baht and the fourth time and above 10,000 baht." https://thethaiger.com/news/national/th ... ce-begging
Tulin aikoinaan sairaalasta iltapäivällä verikokeesta. Poikkesin lähimpään baariin jonka löysin. Oli onneksi tyhjä, niin kuin päänikin. Olo tuntui lähes keitaan löytymiseltä saharasta, Kylmä olut muiden häiritsemättä. Ei mennyt kuin pari minuuttia niin oli nio pihassa ja tyttö jutulla. Herrasmiehenä ei voi kieltäytyä tarjouksesta josta olisi mukava tarinoida joskus lisää.
Hyttyset on kyllä muuallakin harmittavia seuralaisia.
En vihaa mitään Thaimaassa. Oikealla asenteella ja ruotsalaisella järjellä aina hommat hyvin helposti hoituneet Vaatii tietenkin että äly pelaa ainakin kuten itselläni, ***Kirjoittaja provosoi itsensä tauolle.***
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
62 kerta on 5.12 2025 - 5.3 2026