T.A.T. huijaus
En oikein ymmärtänyt tuossa juhiksen jutussa että mikä oli se huijausosuus (vai oliko se tuo että kyseessä oli muka TAT:n toimisto) kun teille kaupattiin tuo Thaimaan sisäinen matka.
Paketissa oli joitain puutteita kuitenkin. Myös suomalaisten matkatoimistojen matkoista tehdään aika paljon valituksia. Hotellihuone on huonompi kuin luvattu tai meluisalla paikalla ynnä muuta.
Jos itse menee matkatoimistoon ja ostaa pakettimatkan niin onko se huijaus. Hintojahan voi kysellä muistakin matkatoimistoista.
Puutteista voi mennä valittamaan .
Itse hankkien nuo lennot,hotellit,kuljetukset,retket olisi varmaan halvemmalla päässyt. Matkatoimistolle maksetaan ylimääräistä nimenomaan siitä että he hoitavat järjestelyt.
Hinta/laatusuhde ei ollut siis hyvä mutta ei kait tuota huijauksena voi pitää. Ehkäpä oppirahojen maksaminen säästää tulevaisuudessa niitä bahteja, toivottavasti ainakin.
Olen itse ostanut pakettimatkan esim Koh Sametille. Järjestelyt toimivat hyvin. Majoitus oli kuten esim juhiksen tapauksessa eri kuin mitä matkatoimiston esitteessä ja huonompi tietysti mutta välttävä kuitenkin.
Hinta/laatu suhde oli kuitenkin ihan hyvä. Tuolla reissulla otin kuitenkin selvää kuljetuksista, bungalowien hinnoista ynnä muusta ja sittemmin olen käynyt siellä ihan omin avuinkin.
Ei ne matkatoimistojen paketit ole ollenkaan huono ratkaisu jos on menossa johonkin itselle entuudestaan tuntemattomaan paikkaan. Hintoja kannattaa toki kysellä useammasta matkatoimistosta.
Seuraava juttu tulee muistaa edelleen.
Lauri:
Paketissa oli joitain puutteita kuitenkin. Myös suomalaisten matkatoimistojen matkoista tehdään aika paljon valituksia. Hotellihuone on huonompi kuin luvattu tai meluisalla paikalla ynnä muuta.
Jos itse menee matkatoimistoon ja ostaa pakettimatkan niin onko se huijaus. Hintojahan voi kysellä muistakin matkatoimistoista.
Puutteista voi mennä valittamaan .
Itse hankkien nuo lennot,hotellit,kuljetukset,retket olisi varmaan halvemmalla päässyt. Matkatoimistolle maksetaan ylimääräistä nimenomaan siitä että he hoitavat järjestelyt.
Hinta/laatusuhde ei ollut siis hyvä mutta ei kait tuota huijauksena voi pitää. Ehkäpä oppirahojen maksaminen säästää tulevaisuudessa niitä bahteja, toivottavasti ainakin.
Olen itse ostanut pakettimatkan esim Koh Sametille. Järjestelyt toimivat hyvin. Majoitus oli kuten esim juhiksen tapauksessa eri kuin mitä matkatoimiston esitteessä ja huonompi tietysti mutta välttävä kuitenkin.
Hinta/laatu suhde oli kuitenkin ihan hyvä. Tuolla reissulla otin kuitenkin selvää kuljetuksista, bungalowien hinnoista ynnä muusta ja sittemmin olen käynyt siellä ihan omin avuinkin.
Ei ne matkatoimistojen paketit ole ollenkaan huono ratkaisu jos on menossa johonkin itselle entuudestaan tuntemattomaan paikkaan. Hintoja kannattaa toki kysellä useammasta matkatoimistosta.
Seuraava juttu tulee muistaa edelleen.
Lauri:
TAT ei ylläpidä matkatoimistoja. TAT ei sponsoroi retkiä tai matkoja. TAT ei myy lippuja - ei busseihin, ei juniin, ei lentokoneisiin, ei esityksiin, ei konsertteihin, ei mihinkään. Heillä ei ole henkilökuntaa "avustamassa" turisteja juna- ta bussiasemilla.
tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Kun kirjoittaa pidemmän tarinan niin ainahan sieltä jotain unohtuu mainitsemattajee kirjoitti:ihmettelin samaa kuin maukka, että missä se huijaus oli. alkuhehkutukset olivat niin kovat että kokoajan kun luin eteenpäin tarinaa niin odotin sitä loppuhuipentumaa missä sitten menee autot ja kivitalot.

Kirkkain silmin toimistossa kerrottiin että kun otamme tuon kaiken heiltä pakettina niin se tulee paljon halvemmaksi KUIN että tekisimme saman omin päin. No taloja ja autoja ei menetetty(onneksi), mut kyllä siinä törkeää rahastuksen meininkiä kuiteskin oli koska paljon halvemmin (tai paremmin majoituksin) tuon saman reissun olisi tehnyt omin päin.
1st time in Thailand 

No vaikka rahallinen menetys ei meidän kohdalla välttämättä ollut suurimmasta päästä mitä noissa huijauksissa joskus menee, niin kyllähän se lomatunnelmaa pilaa kun tulee huijatuksi ja varsinkin kun huijaus sattuu heti matkan alkuun. Siinä kun pari yötä mietit hiestä märkänä et menikö just suuri osa matkakassasta heti kättelyssä rosvojen taskuun niin eipä loma tunnu silloin lomalta ja rentoutumiselta mitä monet lähtevät lomallaan hakemaan.
1st time in Thailand 

Meitäkin "huijattiin" kun oltiin vuosi sitten Thaimassa. Eli taksi vei tuohon Bangkokin rautatieaseman vieressä olevaan T.A.T. toimistoon. Olimme tällöin olleet jo kolme viikkoa Thaimaassa. Varasimme matkan Chiang Maihin: pari yötä hotellissa ja kahden päivän viidakkoretki. Hotelli oli ihan hyvä, ei ollut ilmastointia, mutta eipä sitä olisi tarvinutkaan kun yöllä oli aika viileää. Viidakkoretki oli todella hyvä, opas oli mukava ja kaikki toimi hyvin. Lisäksi oli kiva kun tultiin hakemaan juna-asemalta, kun tulimme Chiang Maihin niin ei tarvinnut kuudelta aamulla lähteä haahuilemaan mihinkään. Paketti varmaan oli vähän kalliimpi kuin jos ollisi itse varannut kaiken, mutta ei se kovin kallis ollut kuitenkaan, en muista tarkka hintaa. Kaiken kaikkiaan olin erittäin tyytyväinen koko reissuun. Olimme noin kuukauden Thaimaassa ja tuo Chiang Main reissu oli yksi matkan parhaista osista, vaikka koko matka oli kyllä muutenkin onnistunut.
Ainiin, jotkut lihavat englantilaiset naisturistit, jotka olivat joutuneet saman "huijauksen" kohteiksi ja olivat kanssamme samalla viidakkoretkellä valittivat kyllä jatkuvasti kaikesta, hotelli oli heidän mielestään todella huono ja reissulla joutui kävelemään liikaa. Minulla ja kavereillani ei ollut mitään valittamista, paitsi "VIP"-bussi jolla tulimme takaisin bangkokiin oli aika surkea. Toisaalta tästälähtien aion itse varata hotellit, retket ja muut, mutta ei tuo matkatoimistokaan ollut huono vaihtoehto. Tajusin tulleeni "huijatuksi" vasta nyt, luettuani tämän threadin.
Ainiin, jotkut lihavat englantilaiset naisturistit, jotka olivat joutuneet saman "huijauksen" kohteiksi ja olivat kanssamme samalla viidakkoretkellä valittivat kyllä jatkuvasti kaikesta, hotelli oli heidän mielestään todella huono ja reissulla joutui kävelemään liikaa. Minulla ja kavereillani ei ollut mitään valittamista, paitsi "VIP"-bussi jolla tulimme takaisin bangkokiin oli aika surkea. Toisaalta tästälähtien aion itse varata hotellit, retket ja muut, mutta ei tuo matkatoimistokaan ollut huono vaihtoehto. Tajusin tulleeni "huijatuksi" vasta nyt, luettuani tämän threadin.
Päätin nyt hoitaa itse varailut seuraavalla reissulla. Katselin eri majapaikkojen tarjoamia trekkausreissuja 3/2 ja hinta oli 1500-1700 bahtia.
Me maksettiin 5200 bahtia matkoista (pääosin bussilla) BKK-Chiang mai-BKK-Ko Tao, kolmesta yöstä aamiaisineen ja 3/2 trekkingistä. Ainoa mikä jälkikäteen ketutti oli majoituksen sijaitseminen kaukana ja homeinen huone (joka kyllä saatiin vaihdettua), joka oli mielestäni ylihintainen.
Tai ainakin osaan olla tarkempi sen suhteen missä mikäkin sijaitsee. Bussissa pitäisin huolta rahoistani, etten seuraavalla reissulla köyhdy kahtasataa euroa.
Kuinka kovasti ollaan tultu huijatuiksi loppupeleissä?
Osaatko mjip sanoa jotain noihin trekkaushintoihin?
Me maksettiin 5200 bahtia matkoista (pääosin bussilla) BKK-Chiang mai-BKK-Ko Tao, kolmesta yöstä aamiaisineen ja 3/2 trekkingistä. Ainoa mikä jälkikäteen ketutti oli majoituksen sijaitseminen kaukana ja homeinen huone (joka kyllä saatiin vaihdettua), joka oli mielestäni ylihintainen.
Tai ainakin osaan olla tarkempi sen suhteen missä mikäkin sijaitsee. Bussissa pitäisin huolta rahoistani, etten seuraavalla reissulla köyhdy kahtasataa euroa.
Kuinka kovasti ollaan tultu huijatuiksi loppupeleissä?
Osaatko mjip sanoa jotain noihin trekkaushintoihin?
Sanonpahan vielä et jos suomessa menet ja ostat suomalaisesta matkatoimistosta vaikkapa kolmen päivän moottorikelkka safarin niin ei se silloin mitenkään mene niin et 1 tunti ajellaan kelkoilla ja loput maksetusta ajasta rämmitään eksoottisessa lapin lumihangessa ihan omin jaloin jänkhäkukkuloita koluten. 
Vertaa norsusafariimme...

Vertaa norsusafariimme...
1st time in Thailand 

Ohessa ote Laurin aloittaman viestiketjun ensinmäisestä postauksestalewis kirjoitti:juu...älkää missään tapauksessa ostako "V.I.P" bussi lippuja TAT:sta ovatten nimittäin noin tuplaten kallimpia kuin melkein mistä tahansa muualta ostetut...aloittelijaa huijataan kertomalla kaikenlaista potaskaa.

Eli toimiston ikkunassa olevat T.A.T tarra ei tee siitä TAT:n toimistoa.lauri kirjoitti:...TAT ei ylläpidä matkatoimistoja. TAT ei sponsoroi retkiä tai matkoja. TAT ei myy lippuja - ei busseihin, ei juniin, ei lentokoneisiin, ei esityksiin, ei konsertteihin, ei mihinkään. Heillä ei ole henkilökuntaa "avustamassa" turisteja juna- ta bussiasemilla.....
Viimekuussa olin menossa lentokentälle ja Udoniin, sanoin suharille että mennään kiiruusti kentälle, sillä minulla ei ole vielä lentolippua koneeseen. noh suhari otti "loistavan" aivotyöskentelynsä käyttöön ja lähti ajamaan aivan väärään suuntaa kuin missä kenttä on. mainitsin tästä suharille, hän kertoi vievänsä minut "TAT toimistoon" ostamaan lipun. Sanoin ettei tarvi koska ostan sen kentältä kun on jo kiire.....noh kuski kumminkin jatkoi samaan suuntaan ja sanoi että tätä reittiä pääsee hyvin kentälle (epäilin ääneen, sillä suunta oli aivan päivastainen). kohta oltiinkin "TAT toimiston" edessä....jolloin meinas mennä herne nenään.

kylläpä se mistä lipun ostin Chiang main VIP-bussiin vaikutti kovasti TAT toimistolta...oikein isolla luki koko nimi: tourism authority of thailand...ikkunan yläpuolella..iso "virallisen oloinen" toimisto useine virkapukuisine työntekijöineen. tämä oli jossain siam centerin lähellä... tiiä sitten,vai oliko huijausta? kovasti ehdottelivat kaikenlaisia usean päivän paketteja...retkineen ja asumisineen..olin tiukkana ja ostin vain matkalipun.
höh.