Vähän omatoimea välillä

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
factory

Vähän omatoimea välillä

Viesti Kirjoittaja factory »

Moikka,
Olen käynyt Phuketissa joka vuosi toistakymmentä vuotta. Nyt olen tilannut lennon 29.12. Bangkokiin, sieltä aikeena junailla Surat Thaniin, josta paatilla Samuille. Samuilla hotelli varattuna (Malibu) pariksi viikoksi.
No, olen laiska omatoimimatkaaja ja kysynkin nyt mestareilta: Miten matkaan lentokentältä (oikealle?) rautatieasemalle (johon tilaan nettiteitse liput). Millä mennään Suratissa paattirantaan? Meneekö paatti Samuilla "väärälle puolelle"? Joten siis tuktukilla hotlaan. Entäs ne edulliset "rantahuvilat" siinä seuraavalla saarella muutamaksi päiväksi? Kandeeko lentää Samuilta takaisin, että ei myöhsty koneelta? Mitä maksanee? Jos taas paluumatka junalla, niin kandee ehkä yöpyä Bangkokissa? Missä hyvin, mutta edulisesti?
Ngyen Thai Nai Juu ?
Fred

Re: Vähän omatoimea välillä

Viesti Kirjoittaja Fred »

factory kirjoitti: No, olen laiska omatoimimatkaaja ja kysynkin nyt mestareilta: Miten matkaan lentokentältä (oikealle?) rautatieasemalle (johon tilaan nettiteitse liput). Millä mennään Suratissa paattirantaan? Meneekö paatti Samuilla "väärälle puolelle"? Joten siis tuktukilla hotlaan. Entäs ne edulliset "rantahuvilat" siinä seuraavalla saarella muutamaksi päiväksi? Kandeeko lentää Samuilta takaisin, että ei myöhsty koneelta? Mitä maksanee? Jos taas paluumatka junalla, niin kandee ehkä yöpyä Bangkokissa? Missä hyvin, mutta edulisesti?
Lentokentältä pääse taksilla parhaiten Hualampongin juna-asemalle. Useimmiten ihmiset ostavat junalipun, joka sisältää kuljetuksen lauttarantaan ja lauttamatkan. Lautta tulee Nathoniin, josta lähtee lavatakseja Lamaille ja Chawengille, kuskit huutelevat ja keräävät ihmisiä kyytiin. Sanot vaan kuskille hotellin nimen ja menoksi. Rantahuviloita saa netistä varaamalla, mutta myös paikanpäältä katselemalla. Lento Bangkokiin maksaa noin 3500 bahtia ja omasta mukavuudenhalusta kiinni haluaako sen maksaa. Päätä itse junamatkan jälkeen. Hyvin ja edullisesti ei Bangkokissa yövy missään, mutta ton Malibun hintaluokassa ainakin Baiyoke Sky on suosittu vaihtoehto. Vaatii etukäteisvarauksen.
Vastaa Viestiin