Chumphonista tietoa?
Chumphonista tietoa?
Olen aikeissa mennä Bangkokista Chumphoniin bussilla tai junalla...siellä olla kenties viikon ja jatkaa sitten Phuketiin. Onkos tiedossa huokeaa (n. 300-600 B) ja siistiä majapaikkaa Chumphonista? Tarvisin alle myös mopon..
Muutkin vihjeet kiinnostaa heiltä, jotka olleet tuolla.

Re: Chumphonista tietoa?
Terve,
Yö junalla, Bangkokin Hualamphoon asemalta, vähän yli 10 tuntia, istumapaikka minulla. Sinänsä ei mitään ihmeellistä. Hinta oli edullinen muutama sata bahtia.
Hotellit tuntuivat olevan tuossa hintaluokassa, kahdessa tosin vain kävin, 500thb maksoin. Aika karu hotelli, muutaman sadan metrin päässä juna-asemasta, kun satoi niin pirskatin paljon vettä. Mopon vuokrasin silloin suoraan hotellilta, tosin jatkuvien sateiten takia (joulukuun alku) en pahemmin ehtinyt mopolla ajelemaan, muistaakseni 100thb/päivä.
Ruokapaikkoja löytyy, tietysti, niinhän Thaimaasta aina, mutta Chumphonissa oli rautatieasemalta suoraan oikealle lähdettäessä jokin markkina-alue, missä iltaisin esityksiä ja ruokaa, oluttakin sai.
Ei todellakaan jäänyt pahemmin kerrottavaa, muutama kuva täällä,
lähinnä sateita taisin kuvailla, toinen kuva ja kolmaskin kuva ja vielä yksi kuiva kuvakin, mutta ei noista kuvista mitään käsitystä kaupungista saa muutakuin, normaali thaimaalainen kaupunkihan se.
//vlahti
Kerran muistaakseni 3 päivää.Peku kirjoitti:Olen aikeissa mennä Bangkokista Chumphoniin bussilla tai junalla...siellä olla kenties viikon ja jatkaa sitten Phuketiin. Onkos tiedossa huokeaa (n. 300-600 B) ja siistiä majapaikkaa Chumphonista? Tarvisin alle myös mopon..Muutkin vihjeet kiinnostaa heiltä, jotka olleet tuolla.
Yö junalla, Bangkokin Hualamphoon asemalta, vähän yli 10 tuntia, istumapaikka minulla. Sinänsä ei mitään ihmeellistä. Hinta oli edullinen muutama sata bahtia.
Hotellit tuntuivat olevan tuossa hintaluokassa, kahdessa tosin vain kävin, 500thb maksoin. Aika karu hotelli, muutaman sadan metrin päässä juna-asemasta, kun satoi niin pirskatin paljon vettä. Mopon vuokrasin silloin suoraan hotellilta, tosin jatkuvien sateiten takia (joulukuun alku) en pahemmin ehtinyt mopolla ajelemaan, muistaakseni 100thb/päivä.
Ruokapaikkoja löytyy, tietysti, niinhän Thaimaasta aina, mutta Chumphonissa oli rautatieasemalta suoraan oikealle lähdettäessä jokin markkina-alue, missä iltaisin esityksiä ja ruokaa, oluttakin sai.
Ei todellakaan jäänyt pahemmin kerrottavaa, muutama kuva täällä,
lähinnä sateita taisin kuvailla, toinen kuva ja kolmaskin kuva ja vielä yksi kuiva kuvakin, mutta ei noista kuvista mitään käsitystä kaupungista saa muutakuin, normaali thaimaalainen kaupunkihan se.
//vlahti
Tuommoinen vaihtoehto löytyi toisaalta. En minulle sinne olekaan tarkoitus mennä rannoille loikomaan, vaan lähinnä muiden harrasteiden takia. Pääasia on kelvollisen majapaikan löytyminen, muut asiat loksahtelee omia aikojaan sitte paikan päällä.Marika kirjoitti: Jos joudette yöpymään Chumphonissa, niin siisti yöpymisvaihtoehto on Paradom Inn 350 batia yö.
Näköjään myös Air Andaman lentää, jollei bussi tai juna kelpaa.
http://www.chumphon.com/howtogetthere.htm
http://www.chumphon.com/howtogetthere.htm
Pidetaan mielessa, huomenna tarkoitus jatkaa taalta Bangkokista junalla etelaan pain. Taytyy aamupaivalla tsekata hotellitarjonta. Paradorn Inn'a olin ajatellut ennakkoon. Siina onkin sopivasti paiva aikaa kun juna tulee Chumphoniin klo 04 pintaa. Junalipun varasin jo tiistaina Hualamphongin asemalta...onnistuu etukateen kun menee odotushallin takavasemmalta Advance Booking -toimistoon ja sielta ostaa lipun. Itse asiassa tanaan huomasin etta lippu onkin erheellisesti sunnuntaille...eipa muuta kuin taivasjunalla Asokiin ja metrolla rautatieasemalle ja samaan toimistoon. Kauaa ei mennyt kun kadessa oli uusi lippu, tosin varauksen muuttaminen maksoi 50B. Itse lipun hinta 2. luokan alapedille 600B. Itse pidan Hualamphongin rautatieasemasta, jossa mukava ylaparvella kahvitella ja vaikka syoda jotain, katsella screenilta "elokuvaa" ja ihmisten hyorinaa hallissa. Sellaista vanhaa patinaa jossain maarin..mysiinen kirjoitti:morokot hotel.noin 400baht/yö/2hh.hyvä perustason hotelli.