Ihan pakko kysyä että millainen luottokortti sulla on noin hyvillä ehdoilla? Ei taida olla normi suomi pankista?Matkaaja25 kirjoitti:Taitaa olla, mutta kaikilla ei satu olemaan tiliä avattuna juuri silloin kun tarve iskee. En suoraan sanottuna ole itsekään jaksanut vielä lähteä kyselemään konttoreista, että kuka tilin suostuu aukaisemaan. Kaikki kun eivät suostu. Olen emännän tiliä käyttänyt joskus ja joskus nostanut suoraan omalta kortilta. Mulla on luottokortissa toista kuukautta korotonta maksuaikaa ja ilmaiset nostot ulkomailla. Periaatteessa voin nostaa tuota kautta ja siirtä omalta pankkitililtä takaisin niin pääsen halvemmalla suoraan Masterilta nostamalla. He kun veloittaa 2.5% nostopalkkion. Toisaalta, kun yleensä otan yli puolet kassasta käteisenä mukaan ja toisen puolikkaan nostan automaatista niin ei se budjetti nyt niihin palvelumaksuihin kaadu. Aika pieni osa koko reissun menoista. Ja joutuisihan siitä ulkomaansiirrostakin jotain maksamaan. Jos vuoden ympäri tai lähes vuoden ympäri Thaimaassa asustaa niin silloin ilman muuta paikallista pankkitiliä.Aceman kirjoitti:Eikä kuitenkin edelleen ole järkevintä avata paikallinen tili ja siirtää sinne rahaa,varsinkin kaikkien pitkäaikaisasukkien. Välttyy näiltä luottokorttien ongelmilta/nostomaksuilta,pari vuotta sitten jouduin turvautumaan masteriin BKK:ssa ja vastaantullut ATM ei antanut kuin 10kthb kerralla,oli kallista rahaa.
Itse huomannut että omalle Visalle tulee ostokset maksuun jo parin viikon päästä. Ennen sai helposti kuukauden maksuaikaa.