Itsellä anoppilassa oleskelu mennyt näin. Olen kirjoittanut maahantulolappuun osoitteen. Imigration tietää sen sillä. Mummon puolesta olen vienyt poliiseille sen "alien asuu asunnossa" paperin mummon allekirjoittamana.
Leppoisia eläkepäiviä!

Juuri näin.Tomppa kirjoitti:Jos maahan saapuessasi kirjoitat maahantulokorttiin osoitteen jossa oleskelet, et joudu menemään imigrationiin enää erikseen. Jos muutat oleskelupaikkaa Thaimaan sisällä myöhemmin niin silloin pitäisi asiasta ilmoittaa imigrationiin. Jos oleskelet yksityisasunnossa, tulisi asunnon haltijan ilmoittaa oleskelusta joko imigrationiin tai paikallispoliisille mikäli imigrationia ei ole paikkakunnalla (huom!. Bangkokissa ja ympäristössä hiukan eri säännöt!)
Itsellä anoppilassa oleskelu mennyt näin. Olen kirjoittanut maahantulolappuun osoitteen. Imigration tietää sen sillä. Mummon puolesta olen vienyt poliiseille sen "alien asuu asunnossa" paperin mummon allekirjoittamana.
Leppoisia eläkepäiviä!
Oman, tällaisen ......Lehtospekka kirjoitti:Kiitos paljon
Panen tähän linkin sivulle, mistä kupongit saa
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download
Siis tm 30 ja TM28 ja tm 47.
Onko niin, että minun pitää ensi töikseni hurruuttaa 100km KhonKaeniin immigraatioon.
Entä se Tabian Baan, mikä se on ja saanko minä semmoisen immigrationista vai pitääkö mennä khongchain poliisille. Ja täytyy kaivaa vielä esille mikä on talonkirja ja kenen nimi siinä on päällimmäisenä. Jos se on edesmenneen vaarin, niin mitä minä sitten teen.
Muuten näyttävät panevan sakkoa ylipäiviltä..
Tuohon en osaa vastata koska ei ole omakohtaista kokemusta, mutta epäilen, että ei voi hoitaa, etenkään jos ei näitä "talonkeja/kirjoja" ole mukana.Niin vai voiko nuo immigrationkupongit hoitaa jo tullessa lentokentän immigrationissa. Talonomistaja vaimo on mukana, muttei mitään talonkeja/kirjoja..
... tuo ei silti korvaa tätä ilmoitusvelvollisuutta, annetun ohjeen mukaan.Jos maahan saapuessasi kirjoitat maahantulokorttiin osoitteen jossa oleskelet, et joudu menemään imigrationiin enää erikseen
Samaa mieltä ja itse kun asun muijaltani 30 vuodeksi vuokraamassani talossa ja jonka täysi hallintaoikeus minulla on niin ei tarvitse mitään immigration juoksuja minkään alien asuu asunnosssa kaavakkeen takia tehdä ja 90 päivän välein kun käy ulkona niin immigrationissa ei tarvitse koskaan käydä thaimaassa ollessa.Mojo kirjoitti:Kyllä tähän mennessä on riittänyt että ilmoittaa osoitteen maahan tullessa immigrationiin. Erillistä tm28 on tarvittu vain siinä tapauksessa että osoite muuttuu. Ihan niinkuin tuossa tm28 lukee eli kyseessä osoitteen MUUTOS ilmoitus.
Uskon myös että näin tämä on ihan virallisesti edelleen riippumatta siitä että jonkun kylän immigration on tuota väärin tulkinnut.
Tuossa linkissä on sivu josta voi ladata noita hakemus ja ilmoitus kaavakkeita.expatrium kirjoitti:Minä kerroin vain näistä....
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... e=download
....olemassa olevista immigrationin sivujen kaavakkeista ja niiden ehdoista.![]()
Jokainen sitten itse päättää noudattaako niitä vai ei.
Niinpä, tulen Thaimaahan turistiviisumilla tammikuussa 2016 viideksi viikoksi. Vuokrattuna on suomalaiselta vuokranvälittäjältä condo jonka omistajasta en tiedä mitään. Olenko velvollinen tekemään maahantulon jälkeen jonkun ilmoituksen immigrationiin? Sen tiedän että välittäjä ei mitään ilmoitusta tee.Mojo kirjoitti: Olisi kiva nähdä se linkki jossa ihan viralliselta taholta määrätään että kaikkien maahan saapuvien on jätettävä TM.28 vuorokauden sisällä.
Tuossa linkissä on kyse siitä että vuokraisäntä ei ole tehnyt ilmoitusta TM.30 lomakkeella.expatrium kirjoitti:Miksi tällaista ei voisi tapahtua TM30 laiminlyönnistä, kun TM28 kohdallakin näin on tapahtunut.
http://www.thaivisa.com/forum/topic/874 ... rist-visa/
Tuossa expatriumin linkissä on tapaus jossa vuokraisäntä on laiminlyönyt velvollisuutensa ilmoittaa asuntoon muuttanut ulkomaalainen (TM.30 lomake) ja tämän perusteella viisumin jatko on evätty.ramiti kirjoitti:Niinpä, tulen Thaimaahan turistiviisumilla tammikuussa 2016 viideksi viikoksi. Vuokrattuna on suomalaiselta vuokranvälittäjältä condo jonka omistajasta en tiedä mitään. Olenko velvollinen tekemään maahantulon jälkeen jonkun ilmoituksen immigrationiin? Sen tiedän että välittäjä ei mitään ilmoitusta tee.Mojo kirjoitti: Olisi kiva nähdä se linkki jossa ihan viralliselta taholta määrätään että kaikkien maahan saapuvien on jätettävä TM.28 vuorokauden sisällä.
Nyt Chong Chomin rajaa ylittäessä oli kissankokoisin kirjaimin (en viitsinyt ottaa kuvaa koska kielletty) juuri ennen Thaimaan rajakoppia erikseen kirjoitettu jotakuinkin näin: mikäli oleskelupaikkanne muuttuu Kuningaskunnassa oleskelunne aikana maahantulokorttiin ilmoitetusta pitää muutosta tehdä imigrationiin ilmoitus 24 tunnin sisällä. Sitten oli sakkolista, olikohan minimi vai maximi peräti 2 tuhatta mutta 200 baht per päivä siinä luki. En aikaisemmin ole ainakaan noin isolla ole sitä huomannut, pommi ym. Jutut varmaan vaikuttanee?Mojo kirjoitti:Kyllä tähän mennessä on riittänyt että ilmoittaa osoitteen maahan tullessa immigrationiin. Erillistä tm28 on tarvittu vain siinä tapauksessa että osoite muuttuu. Ihan niinkuin tuossa tm28 lukee eli kyseessä osoitteen MUUTOS ilmoitus.
Uskon myös että näin tämä on ihan virallisesti edelleen riippumatta siitä että jonkun kylän immigration on tuota väärin tulkinnut.
Käsittääkseni tämä on ollut "aina" voimassa mutta sitä ei ole valvottu.Tomppa kirjoitti:Nyt Chong Chomin rajaa ylittäessä oli kissankokoisin kirjaimin (en viitsinyt ottaa kuvaa koska kielletty) juuri ennen Thaimaan rajakoppia erikseen kirjoitettu jotakuinkin näin: mikäli oleskelupaikkanne muuttuu Kuningaskunnassa oleskelunne aikana maahantulokorttiin ilmoitetusta pitää muutosta tehdä imigrationiin ilmoitus 24 tunnin sisällä. Sitten oli sakkolista, olikohan minimi vai maximi peräti 2 tuhatta mutta 200 baht per päivä siinä luki. En aikaisemmin ole ainakaan noin isolla ole sitä huomannut, pommi ym. Jutut varmaan vaikuttanee?Mojo kirjoitti:Kyllä tähän mennessä on riittänyt että ilmoittaa osoitteen maahan tullessa immigrationiin. Erillistä tm28 on tarvittu vain siinä tapauksessa että osoite muuttuu. Ihan niinkuin tuossa tm28 lukee eli kyseessä osoitteen MUUTOS ilmoitus.
Ei tarvitse käydä edes silloin, vaikka osoite muuttuisi, ellei muuta paikkakunnalta toiselle.Mojo kirjoitti: Käsittääkseni tämä on ollut "aina" voimassa mutta sitä ei ole valvottu.
Mutta tuossa juuri oleellista tuo "jos osoite muuttuu" eli ei tarvitse aina käydä vaikka täälläkin on niin väitetty.