alucey kirjoitti:no ainakin nuo edellä mainitut aihepiirit ovat tulleet melko perinpohjin käsitellyiksi, kun kaikki eivät ole samaa mieltä asioista. tulevat sitten eri kirjoittajien mielipiteet ja resurssointi siihen mistä pajalta tahansa.
Tästä olen erittäinkin samaa mieltä ja siksi edelleen jatkankin kirjoittamista, sekä tiettyjen nimimerkkien kirjoituksien lukemista siitäkin huolimatta, että vanha ohje olisi olla vastaamatta trollauksiin yhtään mitään. Huomiotta jättäminen on tehokkain keino yleensä. Mutta, sen jatkuessa se on tasan tarkkaan ylläpidon tehtävä puuttua siihen itseään järjellisenä pitävillä keskustelufoorumeilla.
Sitä olen täällä lähinnä ihmetellyt tässä ketjussa, että miksi tuo sallitaan?
Sinänsä sillä ei ole minulle väliä, koska todellakin olen oppinut joka käänteessä jotakin uutta. Trolli väittää, ettei Liettualla ole edes puolustusvoimia -> ei muuta kuin tutkimaan heidän puolustusvoimiensa vahvuutta -> voilà ! opin uutta -> tutkin asiaa lisää -> huomaan, että Liettuahan lähettää aseita Ukrainaan ensimmäisenä Nato-maana -> opin jälleen uutta ja voin käyttää sitä trollia vastaan samalla -> jne.
Eli eihän siinä mitään, kyllä tälläkin konstilla uutta oppii ja itse ainakin tutkisin näitä asioita joka tapauksessa silloin, kun ei ole muuta tekemistä. Tänne ne on vain mukava jäsennellä sitten jonkinlaisen arvostelun kohteeksi ja taas oppii lisää, kun joku korjaa virheitä pois ja esittää omia ajatuksiaan.
Harmi vain, ettei tietyillä nimimerkeillä ole sitten yhtään mitään arvoa tässä vaiheessa, kun 95% kirjoituksesta on
tahallista puutaheinää. Ja harmi, jos ihan hyvä keskustelufoorumi haluaa tehdä itsestään tieten tahtoen sellaisen, jossa keskustelu ei ole mahdollisimman sujuvaa ja laadukasta.
Tämä ei todellakaan tarkoita, että joku kirjoittaja olisi eri mieltä asioista ja tätä ei tulisi sallia, vaan hänen harjoittamaansa tietoista provosointia ja ärsyttämistä.
Olen oman kehitysehdotukseni asiaan antanut ylläpidolle ja sillä hyvä. Tässä esimerkiksi murha.infon sääntö nopeasti googlattuna.
*9 §* Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla
pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet
kuohumaan. Provokatiivisetkin viestit ovat sallittuja elleivät ne riko
palstan muita sääntökohtia. Kiinnitä kuitenkin huomiota mihin ketjuun ja
mille palstalle tekstisi kirjoitat.
Vastaavat löytyy joka foorumin ohjeista, niistä voi katsoa esimerkkejä.