Ensimmäinen matka Thaimaahan!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Ensimmäinen matka Thaimaahan!

Viesti Kirjoittaja Malpo »

Terve!

Olen paljon lueskellut näitä loistavia foorumeja ja löytänyt paljon kaikenlaista hyödyllistä tietoa. Mutta haluaisin kuitenkin varmuuden vuoksi "päivittää" kaikki hyödylliset tiedot tähän yhteen aiheeseen.

Eli, olen lähdössä syyskuun alussa Thaimaahan ensi kertaa. Matkan pituus olisi n. 2 kuukautta ja tarkoitus olla lähinnä "löhöloma". Suurin osa ajasta menisi siis löhöillessä riippumatossa (mikäli sellaisen jostain löydän) ja mahdollisesti ottaisin jonkun lähibaarin vakiomestaksi, jossa miltei joka päivä kävisi muutaman virvokkeen juomassa ja yrittäisi samalla saada jotain kontaktia muihin ihmisiin.

En kuitenkaan välttämättä haluaisi koko aikaa samassa paikassa asua, joten hotellin vaihto olisi paikallaan.

Tarkoitus ei ole mennä sinne pelkästään ostelemaan ja bailaamaan joten rahaa pitäisi siinä kohtaa säästyä.

Haen siis mielipiteitä reissuideasta ja vähän tietoa seuraavaista asioista:
Käyttörahaa olisi siis n. 1300e kahdelle kuukaudelle. Lentolippuja ei lasketa noihin.

1. Millainen hotelli
- Halpa pitäisi olla ettei kaikki rahat siihen mene
- En ole mikään ötököiden ja varsinkaan hämähäkkien ystävä
- Luotettava ettei rosmot/siivoojat pääse yllättämään

2. Ruoka/juoma
- Uskaltaako niissä torikeittiöissä syödä?
- Mites oma ruuanlaitto onnistuu? Onko hotelleissa yleensä liesi?
- Paljonko kaljat sun muut maksaa baareissa ja kaupoissa?

3. Ihmiset

4. Raha
- Uskaltaako rahaa pitää mukanaan?

5. Ajanvietto
- Edellämainitun löhöilyn lisäksi?
- Kovin innokas bussimatkaaja en ole.

6. Hintataso
- Ihan yleisesti mitä asiat siellä maksaa?

7. Sää
- lähden tosiaan syyskuun alussa ja pelkään että menee koko matka kuraleikiksi.

8. Rannat/vedet
- Millaisia?

9. Yöelämä
- ?

10. Lennot
- Olin ajatellut ostaa pelkän menon äkkilähdöllä jolla ilmeisesti pääsee opiskelija 400e:lla
- Mutta mites takas?


Kiitoksia paljon jo etukäteen kaikille vastanneille!!! Ei siis tarvitse tietenkään vastata joka kohtaan :)
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

!)Hyviä,halpoja ja luetettavia hotelleja löytyy Thaimaasta joka paikasta.
Sinun nyt pitäisi päättää ensin että minne päin Thaimaata aluksi suunnistat.
Sitten voidaan jotain suositella.
2)katukeittiöistä uskaltaa syödä
Omat kokkaamiset tulevat kalliimmiksi kuin katukeittiöstä tai ravintolasta ostettu ruoka.
Olut maksaa paikasta ja merkistä riippuen 50-70 thb baareissa, kaupoissa 35-60 thb merkistä riippuen..

4) Enimmät rahat kannattaa pistää safetyboxiin kaiken varalta ja pitää mukana sen mitä päivässä tarvitsee.

7)Syyskuu on sateisin kuukausi. Varmaan kannattaa mennä johonkin Siamin lahden rantakohteeseen. Siellä on kuivinta siihen aikaan.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Ensimmäiseksi kannattaa kyllä hieman tarkemmin laskea tota budjettia, koska se tekee noin 1000 bth/päivä ja sillä pitäs kustantaa asuminen, syöminen, juominen, harrastukset, mahdolliset ostokset, liikkumiset maassa (lentokone, bussi, juna, tuk tuk, taxi jne...) Vaikka Thaimaa on halpa maa meille länsimaalaisille niin ei se ilmainen sentäs ole.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6633
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

ja pelkästään yöelämä voi viedä enemmän kuin 1000 bat päivä.

parit öölit ja jotain kaunista ja pehmeää vierelle.

esim pehmolelu 100-400bat isoja ovat :roll:

jos taas meinaa että en mää niin tulee joko nälkä tai vitutus
jos rahnat ei riitä :-D

nightlife palstaa kannattaisi lukea :wink:

-Pak Wan
Avatar
Nyng Laang
Viestit: 1176
Liittynyt: 8.1.2004 8:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nyng Laang »

Moicca

Kuten edellä on tullut sanottua niin tolla budjetilla EI kahta
kuukautta vietetä ja varsinkaan ensikertalainen. Kokenut
kehäkettukin joutuu lujille.

20€/pv <=> 1000B/pv

Jospa tekisit kahden viikon matkan ensin tai budjetti ainakin
kaksinkertaiseksi.
Terveisin, Nyng Laang /Buri Ram & Vantaa
Sanon minä hohtimet, mutta missä ne muut pajavehkeet on?
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

Nyng Laang kirjoitti:Moicca

Kuten edellä on tullut sanottua niin tolla budjetilla EI kahta
kuukautta vietetä ja varsinkaan ensikertalainen. Kokenut
kehäkettukin joutuu lujille.

20€/pv <=> 1000B/pv

Jospa tekisit kahden viikon matkan ensin tai budjetti ainakin
kaksinkertaiseksi.
Unohtui sanoa, että menen Pattayaan.

Tosta budjetista ei ole hirveästi varaa ainakaan näillä näkymin tinkiä. Ja tarkoitus on tosiaan mennä ehkä enemmänkin "oleskelemaan" kuin lomailemaan, jos tämä vähän paremmin kuvaisi matkan tarkoitusta.
Mietiskelymatka :)

Ja mitä tuohon 20e päiväbudjettiin tulee. Niin, kun kaksi kuukautta siellä asuu niin ei kai joka päivä koko rahaa mene vaan joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän, joten joillekin päiville tulee väkisinkin sitä "extraa". Kyllähän suomessakin 20e pärjää miksei Thaimaassa? :shock:

Kiitos tähän astisista kommenteista :wink:
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

budjetti tosiaan on aikas pieni. Kannattaa ostaa kyllä menopaluu jo Suomesta. Yli kk:n matkaan tarttet viisumin tai joudut käymään kääntymässä naapurimaassa, mikä tulee kalliimmaksi.
1. Edullisimmaksi tulee vuokrata hotelli kk vuokralla. Pattis kun on halvin noista rantakohteista, niin sieltä saa ok hotellin 6000bath/kk
2. katukeittiöstä uskaltaa syödä. Liesi ei yleensä kuulu varustukseen.
3. ihmiset iloiosia, hymyileviä ja ystävällisiä
4. ilmankaan et pärjää. Ylimääräiset kuitenkin kannattaa säilyttää safety-boxissa.
5. Tässäkohtiin budjetti alkaa olla kovilla. Aktiviteetteja löytyy pilvin pimein.
6. laaja kysymys, lisäksi riippuu paikasta missä olet. Kannattaa lueskella foorumia, niin löytää paljon hintatasosta.
7. rantakohteista Pattaya ja Hua Hin kuivimpia. Kuurot kovia ja kestää n. 1-2h. Arskaa kyllä saa.
8. hiekkarantoja, vesi lämmintä ja suolaista.
9. riippuu paikasta, mutta tolla budjetilla ei joka päivä juhlita.
10. katso alkua

Ihan vaan neuvoksi, kun jo edellä on kerrottu, niin tuo budjetti vaikuttaa pieneltä. Kyllä sillä elää, jos ei rupea rilluttelemaan. Se onkin jo toinen juttu kenen kantti kestää. 1000b/ päivä.... hmm tarkka kaveri saa siitä menemään hot.+ ruoka 500b/päivä. Lopuilla pitäisi sitten saada kaikki muu. Kyydit, harrastukset, yöelämä, vaatteet+ muut ostokset, pesula + muu hygienia yms....
Kuitenkin kun olet olemassa tarkka ton rahan suhteen (ainakin tämän matkan kanssa), niin ystävän neuvona tuplaa budjetti tai puolita matka-aika. Lentolippukin on halvempi kk:n matkalla :wink:
Takaisin miesten mitoissa
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

10. Lennot
- Olin ajatellut ostaa pelkän menon äkkilähdöllä jolla ilmeisesti pääsee opiskelija 400e:lla
- Mutta mites takas?
Opiskelijoiden äkkilähdöistä en ole vielä kuulutkaan? :shock:
Kerros lisää näistä.

Ylipäätänsä syyskuun äkkilähdöistä Thaimaahan olisi kiva kuulla lisää...
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

Ilkka kirjoitti:
10. Lennot
- Olin ajatellut ostaa pelkän menon äkkilähdöllä jolla ilmeisesti pääsee opiskelija 400e:lla
- Mutta mites takas?
Opiskelijoiden äkkilähdöistä en ole vielä kuulutkaan? :shock:
Kerros lisää näistä.

Ylipäätänsä syyskuun äkkilähdöistä Thaimaahan olisi kiva kuulla lisää...
heh, tuskin vielä niitä syyskuun äkkilähtöjä löytyy mutta tässä yksi opiskelijalippu syyskuulle
http://ibe01.kilroytravels.com/kilroy_i ... trycode=fi

longi:
säästäväinen olen mutten pihi :)
Joten tuo pakolliset 500 bathia/pvä + muita juttuja kuulostaa minun korviini ihan elettävältä? Mutta jos rahat loppuu niin ei auta kuin palata kotiin tai silloin vasta nostaa sitä budjettia. Mutta siihen asti pysytään suunnitelmissa :D
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

Malpo kirjoitti:
Ilkka kirjoitti:
10. Lennot
- Olin ajatellut ostaa pelkän menon äkkilähdöllä jolla ilmeisesti pääsee opiskelija 400e:lla
- Mutta mites takas?
Opiskelijoiden äkkilähdöistä en ole vielä kuulutkaan? :shock:
Kerros lisää näistä.

Ylipäätänsä syyskuun äkkilähdöistä Thaimaahan olisi kiva kuulla lisää...
heh, tuskin vielä niitä syyskuun äkkilähtöjä löytyy mutta tässä yksi opiskelijalippu syyskuulle
http://ibe01.kilroytravels.com/kilroy_i ... trycode=fi

longi:
säästäväinen olen mutten pihi :)
Joten tuo pakolliset 500 bathia/pvä + muita juttuja kuulostaa minun korviini ihan elettävältä? Mutta jos rahat loppuu niin ei auta kuin palata kotiin tai silloin vasta nostaa sitä budjettia. Mutta siihen asti pysytään suunnitelmissa :D
Äh, en tiedä miten tuo ylläoleva linkki nyt toimii mutta täältä ptäisi pystyä lisäämään lähtöpaikka, kohde ja päivämäärä jolloin sain hyvän hintaisia lippuja:
http://www.kilroytravels.fi/servlet/Sat ... page&SC=FI
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Jos olet kahdeksi kuukaudeksi menossa niin miksi vain menolippu?

Sen lisäksi, että opiskelijat saavat näitä muiden maksamia asevelilippuja, niin niissä on vielä mahdollisuus muuttaa paluupäivää ja paluunkin saa tehdä eri kaupungista minne ensin lensi.

Ei mitään järkeä ottaa pelkkää menoa ja sitten jostain paluu, tulee kalliimmaksi.

Ja syyskuussa ei oikein mitään äkkilähtöjä ole. Korkeintaan Finnairin älkkilähtöjä mutta ei mitään takeita että tulisi. Silloinkin tulee kalliimmaksi ottaa AY:n äkkilähtö ja ostaa pelkkä paluu Thaimaasta.

Eli otat menopaluun tuolta opiskelijoiden toimistosta, se on halvin.
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

Ilkka kirjoitti:Jos olet kahdeksi kuukaudeksi menossa niin miksi vain menolippu?

Sen lisäksi, että opiskelijat saavat näitä muiden maksamia asevelilippuja, niin niissä on vielä mahdollisuus muuttaa paluupäivää ja paluunkin saa tehdä eri kaupungista minne ensin lensi.

Ei mitään järkeä ottaa pelkkää menoa ja sitten jostain paluu, tulee kalliimmaksi.

Ja syyskuussa ei oikein mitään äkkilähtöjä ole. Korkeintaan Finnairin älkkilähtöjä mutta ei mitään takeita että tulisi. Silloinkin tulee kalliimmaksi ottaa AY:n äkkilähtö ja ostaa pelkkä paluu Thaimaasta.

Eli otat menopaluun tuolta opiskelijoiden toimistosta, se on halvin.
En tiennytkään että sitä päivämäärää saa muuttaa. Siinä tapauksessa otan ehdottomasti meno-paluun. Aikaisemmin oli ongelmana kun ei ollut varmaa paluupäivää joten ajattelin, että ostan lipun vasta paikan päältä. Kiitos neuvosta.
Avatar
julle
Viestit: 295
Liittynyt: 29.12.2003 9:52
Paikkakunta: Turku/Phitsanulok

Viesti Kirjoittaja julle »

suomalainen opiskelemaan pattayalle ,siis yksi opiskelu kerta maksaa vähintään 10 eskoa ei tolla budjetilla nuori mies mitään oppiarvoa saavuta :D
Avatar
longi
Kukkakeppi
Viestit: 1916
Liittynyt: 14.7.2004 20:08
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja longi »

Joten tuo pakolliset 500 bathia/pvä + muita juttuja kuulostaa minun korviini ihan elettävältä? Mutta jos rahat loppuu niin ei auta kuin palata kotiin tai silloin vasta nostaa sitä budjettia. Mutta siihen asti pysytään suunnitelmissa
Kyllä sillä elää, pitääkö hauskaa on sitten toinen kysymys.
Olet eka kertaa menossa thaikuihin. Oletko tutustunut thairuokaan? Katukeittiöstä ei saa länkkäriruokaa. Eikä se ole samaa mitä thairavintolassa Suomessa saa. Tuo 500 kusee jos joudut syömään länkkäriruokaa. Thairuokaa taas pystyy syömään "ravintolassa".
Mutta oletetaan että 500/pv pitää.
Mitä olet aikonut tehdä illat, katsoa tv:tä hotellihuoneessa? Olet yksin (?) matkalla, mites seurapuoli? 2kk on pitkä aika olla yksin. Baarista kyllä saa juttuseuraa, mutta sekin maksaa ainakin yhden juoman, jos juot kaksi niin voit jutella pidempään. Ei kyllä seuraa hotellihuoneeseen saa, mutta saa jutella jonkun kanssa. Tietysti voit tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin ja viettää aikaa heidän kanssaan, mutta tähän ei voi luottaa. Pattayalla ei ole sellaista bailumeininkiä kuin välimeren turistikohteissa.
Se viisumi kyllä kannattaa hankkia jo Suomesta. Maksaa vähintään 2000b käydä rajalla.
Takaisin miesten mitoissa
Avatar
benetol
PizzaUno
Viestit: 1405
Liittynyt: 30.5.2004 20:34
Paikkakunta: Salo/Khon Kaen PizzaUno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja benetol »

Halvimpia yöpymisiä ovat baarien yhteydessä olevat huoneet. Esim. jos ei kaipaa ilmastointia, Joker-baari, jonka yhteystiedot löytyy Muut Käyttäjäedut kohdasta. Joker-baarin Peteriltä saa vuokrattua myös varmaan Pattayan halvimmat mopedit.
Jos taas kaipaa ilmastointia, niin Grazy Dave's Bar & Diner on edullinen vaihtoehto. Sinne saa yhteyden lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: 'crazydavesbar@hotmail.com' . Baarin isäntäpari Dave & Linda ovat oikein mukavia ihmisiä, ja Chang-olut maksaa 35 batia.
Avatar
benetol
PizzaUno
Viestit: 1405
Liittynyt: 30.5.2004 20:34
Paikkakunta: Salo/Khon Kaen PizzaUno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja benetol »

Ai niin, se ruoka:

Moni Eurooppalainen ei pysty syömään ihan samaa ruokaa kuin mitä paikalliset vetävät, mutta Royal Garden Plazan yläkerrasta, sekä Pattaya Klangilta (keskuskatu) noin pari sataa metriä 2nd Roadista kohti 3rd Roadia kävellessä oikealla puolella tietä löytyy ravintolat, jossa saa erittäin hyvää, "länsimaalaistettua" Thai-ruokaa hintaan n. 35 batia ilman juomia.
Duncan
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.12.2003 1:56

Viesti Kirjoittaja Duncan »

Royal Garden Plazan (loin kaaaden) yläkerrasta löytyy ok ruokia edullisesti, olin vain huomaavinani että vuoden vaihteessa valmistunut uusi yläkerta ja uusi foodcourt olisivat nostaneet hintojaan. Nyt johonkin perus evääseen ja lasiin mehua hurahti helposti 120 batia. Silti edullista ja vaivatonta.
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

longi kirjoitti: Kyllä sillä elää, pitääkö hauskaa on sitten toinen kysymys.
Olet eka kertaa menossa thaikuihin. Oletko tutustunut thairuokaan? Katukeittiöstä ei saa länkkäriruokaa. Eikä se ole samaa mitä thairavintolassa Suomessa saa. Tuo 500 kusee jos joudut syömään länkkäriruokaa. Thairuokaa taas pystyy syömään "ravintolassa".
Mutta oletetaan että 500/pv pitää.
Mitä olet aikonut tehdä illat, katsoa tv:tä hotellihuoneessa? Olet yksin (?) matkalla, mites seurapuoli? 2kk on pitkä aika olla yksin.
Kyllähän mulla vielä jäi tuo toinen 500 hauskanpitoon käytettäväksi... Ja kun ei sitä joka päivä käytä niin joskus enemmänkin, kuten sanoinkin aikasemmin. Ei varmaan miltään huippuhauskanpito/biletys/juhlinta/rahantuhlaus/ostoreissulta kuulosta, mutta eihän se ollut tarkoituskaan. No, nyt joku fiksu kaveri luultavasti kysyisi, että "Miksi sitten edes menet sinne, kyllä suomessakin voi maata kotona tekemättä mitään". Ei se nyt minusta kuitenkaan ole sama asia makaako suomessa vai Thaimaassa. Siellä on kuitenkin puitteet kokea ja nähdä kaikenlaista uutta sillon kun huvittaa.

Tosin täytyy myöntää, että olette minut saaneet vähän miettimään matkaani enemmän mikä on hyvä asia ja yksi syy miksi kommentteja tähän pyysinkin.

Kyllä tarkoitus olisi saada matkakaveri, ettei tosiaan yksin tarvitsisi lähteä ekalle Thaimaan matkalle.

Uskon silti vieläkin vahvasti, että matkasta tulee mukava vaikken rahaa siihen niin hirveästi taloudellisista syistä panostakaan. Olen kuitenkin opiskelija kuten aikaisemmista teksteistä on jo selvinnyt. Rahaa ei ole mahdottomia, mutta sen verran kuitenkin, että tällaisen reissun voisi järjestää. Ja nyt on sellainen syyhy mitä ei voi raapia pois! Joskus pitää vain mennä.
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

benetol kirjoitti:Ai niin, se ruoka:

Moni Eurooppalainen ei pysty syömään ihan samaa ruokaa kuin mitä paikalliset vetävät, mutta Royal Garden Plazan yläkerrasta, sekä Pattaya Klangilta (keskuskatu) noin pari sataa metriä 2nd Roadista kohti 3rd Roadia kävellessä oikealla puolella tietä löytyy ravintolat, jossa saa erittäin hyvää, "länsimaalaistettua" Thai-ruokaa hintaan n. 35 batia ilman juomia.
Kiitos vinkistä!
Pitää vähän enemmänkin keräillä muistiin näitä hyviä ja luotettavia paikkoja, missä olette käyneet.
goldman
Viestit: 3907
Liittynyt: 15.12.2003 13:52

Viesti Kirjoittaja goldman »

Itse olen vähän pettynyt Royal Gardenin uusittuun ruokapaikkaan...
Siirryinkin sitten Carrefourin vastaavan asiakkaaksi...halvat hinnat ja monipuoliset valikoimat...
Pizza slicet 45 thb/kpl ja erittäin hyviä :wink:
Parhaat valmentajat löytyy aina katsomosta...
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Uskon silti vieläkin vahvasti, että matkasta tulee mukava vaikken rahaa siihen niin hirveästi taloudellisista syistä panostakaan. Olen kuitenkin opiskelija kuten aikaisemmista teksteistä on jo selvinnyt. Rahaa ei ole mahdottomia, mutta sen verran kuitenkin, että tällaisen reissun voisi järjestää. Ja nyt on sellainen syyhy mitä ei voi raapia pois! Joskus pitää vain mennä.
uskon myös että hyvä reissu tulee. Välillä kun säästät niin voi bilettääkin. Eikä se hauskuus pelkästään siitä ole kiinni kuinka paljon onnistuu pistämään rahaa menemään.

Mitä 500 thb/päivä voi sitten tehdä ?
1)500 thb:lla pystyy käymään Koh Larnilla (matka 150 thb, loput ruokaan ja juomaan)
2) päivän voi kevyesti istua baarissa kun ostaa pullon Mekhongia,juttelee likkojen kanssa ja pelaa bilistä ym
3)käy elokuvissa ja juo muutaman oluen sen päälle
3) käy ajamassa mikroautolla
4)käy pelaamassa minigolfia Jomtienin mäessä ja syö siellä + virvokkeet
5)vuokra mopon ja käy kiertelemässä ja katselemassa Pattayaa ja sen ympäristöä
jne

Vähän enemmän tarvitaan jos käy tutustumassa Stone Parkiin, Noong Noch Villageen taikka mnee päiväksi esim Bangkokiin taikka Koh Sametille . Ei muuta kuin lykkyä tykö. :D :D :D
viinaan ja naisiin saa kyllä uppoamaan rahaa kuinka paljon vaan, se ei ole mikään konsti . :oops:
Viimeksi muokannut MauKhang, 27.3.2005 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Myös Big-C:n uudistettu Maesriruen on mukava paikka syödä. Valikoimaa on runsaasti, tosin jos on noin neljän hengen pöytäseurue, niin kertaakaan ei tullut kaikki tilaukset niin kuin olisi pitänyt. Kerran tai kaksi kävin sapuskalla siellä niin, että olin yksin tai kaksin, että tuli tilaukset oikein ja ilman viivytyksiä. Ruoassa itsessään ei ollut vikaa.
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

8) Mene vain rohkeasti Malpo.Sitten näät mitä touhu on. :shock: Olin viimeksi vähän yli kaksi kuukautta Thaimaassa ja mulla oli useita päiviä jolloin ei mennyt kuin 200b päivässä kahdelta! Tähän on laskettu pelkät ruuat ja juomat."Bilettänyt" en kertaakaan,koska tuntuu siltä,että minä olen tähän elämääni "bilettänyt" riittävästi.Silti oli helvetin hauskaa.Minulla on takana sellaisikin Pattayan reissuja,että olen kahdessa viikossa saanut menemään n.2000 euroa ja rahat hupeni pääasiassa ryyppäämisen tuomiin oheiskuluihin. :wink: Kieltämättä budjettisi on vähän niukanlainen,mutta pärjäät sillä.Kaikki on itsestä kiinni. 8)
Malpo
Viestit: 8
Liittynyt: 22.3.2005 19:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Malpo »

MauKhang kirjoitti:
uskon myös että hyvä reissu tulee. Välillä kun säästät niin voi bilettääkin. Eikä se hauskuus pelkästään siitä ole kiinni kuinka paljon onnistuu pistämään rahaa menemään.

Mitä 500 thb/päivä voi sitten tehdä ?
1)500 thb:lla pystyy käymään Koh Larnilla (matka 150 thb, loput ruokaan ja juomaan)
2) päivän voi kevyesti istua baarissa kun ostaa pullon Mekhongia,juttelee likkojen kanssa ja pelaa bilistä ym
3)käy elokuvissa ja juo muutaman oluen sen päälle
3) käy ajamassa mikroautolla
4)käy pelaamassa minigolfia Jomtienin mäessä ja syö siellä + virvokkeet
5)vuokra mopon ja käy kiertelemässä ja katselemassa Pattayaa ja sen ympäristöä
jne

Vähän enemmän tarvitaan jos käy tutustumassa Stone Parkiin, Noong Noch Villageen taikka mnee päiväksi esim Bangkokiin taikka Koh Sametille . Ei muuta kuin lykkyä tykö. :D :D :D
viinaan ja naisiin saa kyllä uppoamaan rahaa kuinka paljon vaan, se ei ole mikään konsti . :oops:
Tossahan on jo vaikka mitä :)
Kuitenkaan joka päivä edes jaksa lähteä mihinkään. Joten voi olla, että hyvinkin säästyy rahaa käväistä jossain paikassa. Ja Bangkokiinhan tuo lento kuitenkin tulee, joten sen voisi hoitaa pois ensimmäisinä päivinä. Ja eikös noita nettikahviloita sieltä löydy, joten voin vähän kokemuksia kirjotella paikan päällä "Miten pärjää 1000 bathilla päivä".

Lisää vain juttuja :) Paljon olen tähän mennessä jo saanut tästä aiheesta.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

6)ilta Kampanissa (thaimaalainen musiikkipubi soi 2)
pullon viskiä saa ja syömiset
7)ilta Blues Factoryssa, 5 olutta a 100 thb, happy hour jos sattuu niin 2 pulloa singhaa satasella
8)puoli iltaa gogoussa, tuossakin auttaa happy hour ja se ettei tarjoa ladydrinkkejä
9)illallinen Ryan Thaissa, hyvää ruokaa miellyttävässä ympäristössä, musiikkiesityksiä,Irish Coffee-show
10)puoli iltaa Irish pubissa jos sattuu olemaan hyvä bändi, puoli iltaa siksi että siellä on kalja kallista

Yleensä eniten rahaa menee jos kiertelee baarista toiseen . Silloin tahtoo mennä jo juomarahoihin satasia .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Vastaa Viestiin