Raha-asiat
Raha-asiat
Olen lähdössä lokakuun lopulla kuukaudeksi Taikkuihin. Raha-asiat askarruttavat näin ensikertalaista. Miten on parasta menetellä, vingutanko Visaa koko reissun ajan ilman käteistä, vai otanko molempia tai vaikkapa vain käteistä ja Visa jääköön kotiin? Ajattelen asiaa lähinnä turvallisuuden kannalta ja toisaalta jos sattuukin yllättäviä isoja menoja esim. sairaalaan tms.
Itse olen sen verran typerä,että otan oletetun puolenvuoden tarpeen
€:ina ja vien pankkiin tililleni.Lisäksi Visa on aina hätävarana.Tähän
mennessä(10 talvea)en ole tarvinnut.Tämä on vain ja ainoastaan minun
mielipiteeni.Viikon kuluttua mielipiteiden kirjo valtava,joten poimi siitä
sitten järkevin.Onnea!
€:ina ja vien pankkiin tililleni.Lisäksi Visa on aina hätävarana.Tähän
mennessä(10 talvea)en ole tarvinnut.Tämä on vain ja ainoastaan minun
mielipiteeni.Viikon kuluttua mielipiteiden kirjo valtava,joten poimi siitä
sitten järkevin.Onnea!
Re: Raha-asiat
Itse ottaisin käteistä ja sen visan. Käteistä sopiva määrä alkutarpeisiin. Kannattaa ylimääräisiä käteisiä sit säilyttää vaikka hotellin safety boxissa passin ja luottokortin kanssa. Noihin sairaalakuluihin kannatais varmaan hommata vakuutus, jolloin sairaloissa pystyisi asioimaan vakuutusyhtiön kortilla...jotari kirjoitti:Olen lähdössä lokakuun lopulla kuukaudeksi Taikkuihin. Raha-asiat askarruttavat näin ensikertalaista. Miten on parasta menetellä, vingutanko Visaa koko reissun ajan ilman käteistä, vai otanko molempia tai vaikkapa vain käteistä ja Visa jääköön kotiin? Ajattelen asiaa lähinnä turvallisuuden kannalta ja toisaalta jos sattuukin yllättäviä isoja menoja esim. sairaalaan tms.
- The Phantom
- Viidakko legenda
Ite olen tehnyt niin 2/3 rahoista euroina mukaan ja 1/3 rahoista vingutan visalta. Automaattiin en uskalla korttia tunkea, vaan aina rahanvaihtopisteessä nostan. On muuten fiksuu vaihtaa edes pikkusumma bateja jo suomessa kentällä esim. 20 e bateiksi. Ainakin pakettimatkalaiset saa istua linja-autossa 2-3 h ja välillä on mukava käydä taukopaikalla ostamassa juomaa ja pientä evästä.
Ei muuten hyväksynyt Pattayan Hospital erään kaksikirjaimisen vakuutusyhtiön matkavakuutuskorttia viime kuussa. Visalla piti maksaa.
Ei muuten hyväksynyt Pattayan Hospital erään kaksikirjaimisen vakuutusyhtiön matkavakuutuskorttia viime kuussa. Visalla piti maksaa.
-
- Pattayan M.A.Numminen
- The Phantom
- Viidakko legenda
Ja ensimmäinen vaihtopiste jo ennen passin tarkistusta.Mulla mukana yleensä abt. 1/2 käteisenä ja visa electron millä nostelen automaateista ja sitte vielä varmuuden vuoksi visa jos sattuu oma tili jostain kumman syystä tyhjenemään.Ihmettelin tossa itsekin et mikä vika automaateissa on,itse ainaki nostellu lukemattomia kertoja rahaa seinästä eikä mitään ongelmia ole ollut
Tota sirukorttia voisi kokeillakin automaattiin. Olen vielä magneettiraidallisen kortin tunnelmissa, missä kone imaisee kortin. Itellä ei ole koskaan ollut aikaa Bangkokin kentällä vaihtaa rahaa. Jos olisi omatoimimatkalla ja taksi lähtee milloin sen vaan ottaa, niin tilanne on toinen.yp32405 kirjoitti:Mikä automaatissä on vikana ? Tosiaan Bangkokin kentällä vaihdat parempaan kursiin kuin foreksilta suomessa. Vaihtopiste heti laukkuhihnan jälkeen.BodyMies kirjoitti: Automaattiin en uskalla korttia tunkea, vaan aina rahanvaihtopisteessä nostan.
Ymmärrettävää, liian vähän kirjaimia. Muutama lisää ja suoralaskuttavan voi valita: http://www.pohjola.fi/YKY/Vakuutus/Matk ... haimaa.htmBodyMies kirjoitti:Ei muuten hyväksynyt Pattayan Hospital erään kaksikirjaimisen vakuutusyhtiön matkavakuutuskorttia viime kuussa. Visalla piti maksaa.
Viimeksi muokannut sam-, 4.9.2007 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-------------------------------------------------------------------------------
Sananvapauden puolesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5492
Sananvapauden puolesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5492
Taitaa olla noissa sairaalamaksuissa usein niin että pienemmät summat maksetaan paikanpäällä-kotimaassa haetaan korvaavat summat kuitteja vastaan takaisin.
Suuremmissa summissa kaivetaan kortti esille/tehdään varmistus kotimaahan esim. soittamalla vakuutusyhtiöön-maksaa hoidon kokonaisuudessaan jne.
Poikkeuksena jotkut "sairaalat" ja vakuutusyhtiöt joissa ei tarvitse käyttää laisinkaan rahaa hoitotarpeisiinsa.
Suuremmissa summissa kaivetaan kortti esille/tehdään varmistus kotimaahan esim. soittamalla vakuutusyhtiöön-maksaa hoidon kokonaisuudessaan jne.
Poikkeuksena jotkut "sairaalat" ja vakuutusyhtiöt joissa ei tarvitse käyttää laisinkaan rahaa hoitotarpeisiinsa.
...niin Thai näin...
”Onnellisuus on sisäistä, ei ulkoa tulevaa. Siksi se ei ole riippuvaista siitä, mitä meillä on, vaan siitä, keitä me olemme.”
”Onnellisuus on sisäistä, ei ulkoa tulevaa. Siksi se ei ole riippuvaista siitä, mitä meillä on, vaan siitä, keitä me olemme.”
***Turhaa sepeämistä.***
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
En hoida itse tuollaisia maallisia asioita.
2000 luvun alussa oli Nordealla (vai oliko Merita silloin) aika pitkään ongelmia korttien kanssa ja rahaa ei saanut nostettua kortilla. Siitä oppineena on nykyisin aina käteistä nostettuna sen verran että viikon pärjää.
Reiskan Mikko (RIP) onneksi 10K lainasi että pystyi cash maksut hoitamaan.
Nykyisin kahden pankin kortit ,kuitenkin suosittelen käteisen pitämistä mukana.
Reiskan Mikko (RIP) onneksi 10K lainasi että pystyi cash maksut hoitamaan.
Nykyisin kahden pankin kortit ,kuitenkin suosittelen käteisen pitämistä mukana.
Aina mielessä !!
Mä oon joka kerta (n.10krt) ottanut suomesta mitä etukäteen olen arvioinu kuluttavani reisussa. Visa on ollu mukana varmuuden vuoksi, yleensä se on ollu hotellin kassakaapissa koko loman. Ja mainitsit sairaalakuluista, kannattaa ilman muuta ja ehdottomasti ottaa matkavakuutus. Jatkuva vakuutus maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kuukausi eli turhaa säästöä tulis siinä. Ja sehän toimii vaikka kävisit Tallinnassa.
Thaimaassa olen aika pitkälle mennyt käteisellä. Yksi kortti matkassa, jolla ostokset. Muut turhan moni safetyboxissa. Ehkä turhaa nuukuutta korttimaksujen suhteen, kun pitkä loma Aasiassa on sen kuukauden molemmin puolin. EU:ssa puhtaasti korteilla. Ilmaiseten nostojen summaan wiseen ja kumppanikortteihin kai nyt luottaisin.
Si vis pacem, para bellum (jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan)
America is back!!!
America is back!!!
Kannattaa transferwisen kortti ottaa vaikka kakkoskortiksi. Sinne saa ladattua montaa eri valuuttaakin. Ei mitään kuukausimaksujakaan.
Kunhan rajat aukeaa taitaa monelle tulla yllätyksenä banaanivaltion edistyksellinen maksupolitiikka.Jopa riisipellon reunalla toimii mobile pay...ja kortit saa jättää tallelokeroon
Mullakin ollut jatkuva matkavakuutus jo vuosia. N.60e/vuosi.mbe kirjoitti: ↑30.3.2021 23:48 Mä oon joka kerta (n.10krt) ottanut suomesta mitä etukäteen olen arvioinu kuluttavani reisussa. Visa on ollu mukana varmuuden vuoksi, yleensä se on ollu hotellin kassakaapissa koko loman. Ja mainitsit sairaalakuluista, kannattaa ilman muuta ja ehdottomasti ottaa matkavakuutus. Jatkuva vakuutus maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kuukausi eli turhaa säästöä tulis siinä. Ja sehän toimii vaikka kävisit Tallinnassa.
Ja tuo vakuutushan on voimassa Myös Suomessa,kun olet yli 60 km kotoa.
Näin ainakin lähitapiolassa
Siis oletko tosissasi? MobilePay? Vai tarkoitatko että yleensäkin puhelimella maksaminen? Esim. ApplePay.
MobilePaytä hieman epäilen että olis toiminnassa "edes" Bangkokin suurimmissa kauppakeskuksissa.
Riisipellon reunalta kuppi riisiä ja possua päälle, noinkohan kokkaava mummo ottaa maksun vastaan mobile payllä?
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Täällä tuo Promt pay käy yleisesti lähes joka paikkaan ja kaikenmaailman operaattoreiden True payt ynnä muut, vituttaa jossain Makrossa kun eivät voi ottaa niitä puhelimiaan etukäteen esiin ja avata sitä Truen appia vaan ruvetaan vasta laskun tultua puhelinta näpläämään, kun voisi avata apin valmiiksi ja lukea sen QR koodin kassalta ja painaa ok.
Huomattavasti paljon enemmän täällä mobiilimaksamista nykyään käytetään kuin vaikkapa suomessa omien kokemuksien mukaan.
Ja riisipellon laidalla tuo toimii ihan yhtälailla, mummun putkan QR koodin luku, summa näytölle, ok ja mummun tilille rahat.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870
Ei ne mummot siellä maaseudulla edes tiedä mikä on QR koodi ja älypuhelintakaan osaa käyttää aika harva.
No Loy asuu siellä maaseudulla kokoajan millos olet siellä itse käynyt, riittääkö edes vuosi.
Valtava muutos asiassa on tapahtunut vuoden aikana joka näkyy lähes kaikialla, omassakin kylässä maksetaan ennen käteisellä maksetut hoitovastikkeet helpoiten tällä tapaa.
Mullakin on eukon yli 60 vuotiaalla äidillä älypuhelin ja hyvin tuo sitä kuulemma käyttää osaa, QR koodia käytetään täällä nykyään jo0ka paikassa joten aika vaikea on mummon olla niitä näkemättä jos sokea ei ole.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870