Muuttaminen Thaimaaseen ? ! ?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
aurinko

Muuttaminen Thaimaaseen ? ! ?

Viesti Kirjoittaja aurinko »

Minua on jo kauan kiinnostanut muutto ulkomaille.
Kohteeksi valitsisin jo usen käntikerran jälkeen Thaimaan.
Moni asia askarruttaa kuitenkin, ja viranomasiten mahdollinen byrokratia farengeja kohtaan mietityttää.

Te jotka olette asuneet, tai asutte Thaimaassa olisitteko ystävällisiä ja ketoisitte, miten teillä on mennyt, ja minkäläisia alkuvalmisteluja teitte ja täytyy tehdä, ennekuin muuttaminen mahdollista.

Itse olen katsastanut töitä Thaimaasta lähinnä internetissä olevien ilmoitusten kautta.

Muutto tosiaankin kiinnostaa, vain tieto ja uskallus puuttuu....mutta eiköhän nekin kuntoon saadan kun ollaan kärsivällisiä.

Kiitos jo etukäteen!!! :lol:
Tuk-Tuk
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
mjip
Sponsori

Viesti Kirjoittaja mjip »

:) Ei taalla ole mitaan byrokratiaa jos paperit on kunnossa ja hyvin on mennyt :) taala hoituu kaikki asiat tosin Aasialaiseen tapaan mutta valiako tuolla :wink: Tyon teko onkin sitten jo vahan vaikeempaa ellet ole jonkin erikoisalan spesialisti mutta ei taalla kannata mitaan tehdakkaan senkun nauttii elamasta Aasialaisen auringon alla. Ekan vuoden voit asua ihan rennosti Non Immigrant visalla kunhan kayt 3 kk valein leimaamassa sen jossain muussa maassa.se on kait raskainta mita joudut tekemaan ja sekin kannattaa ottaa matkailun kannalta. :wink: Tanne on erittain helppo asettua asumaan ja vuoden kun ollut niin tietaa sitten mita jatkossa mielii.
Jos et noista Lassen linkeista saa tarpeeksi tietoa koetetaan vastailla lisaa jos osataan. :winkPs. omat alkuvalmisteluni olivat siina kun pistin repun selkaan ja vahan rahaa lompakkoon,loput hoitui sitten perilla. :wink:
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
aurinko

Viesti Kirjoittaja aurinko »

Kiitän jo suuresti! :-D
Tuo Lassen linkki oli omiaan....Täytyy tosiaankin tehdä hyvät pohjatyöt täällä Siperiassa, niin on sitten helponpaa lähteä sienne ihmemaahankin...

Samui tuntuisi olevan näkemäni perusteella se mun paikka...joten jos joku sieltäpäin on kertokaa ihmeessä....
Niin ja itse olen ajatellut myös mahdollisuutta "suomi-kuppilan" perustamiseen tuonne iki-ihanalle saarelle, siksi tuota byrokratiaa kyselinkin.

PS: Lisää saa laitta tietoo jos jollain on..ja varmaankin on! :lol:
Tuk-Tuk
Vastaa Viestiin