"Sigu" (allekirjoitus) kertoo kaiken... 07. 08. 09. 10. ....
Nyt tilanne se että ei hajuakaan pääsiskö "kotio" jatkaan perinnettä.
Elämä on vienyt suuntiin tuntemattomiin mutta kuten 2007 päätin, niin nyt 1.1.2011 aloitan työni ammatissa mikä ei katso paikkaa eikä aikaa...
2007 alkoi suuri palo sydämessä päästä pois oravan pyörästä (= kylmästä) ja matkan varrella oon nähnyt monta onnistujaa ja epäonnistujaa.
Mutta nyt 2010 lopulla näyttäisi ainakin toinen osuus olevan "muutettu" eli työ on paikasta riippumatonta.
Enään Suomen jääkylmässä Joulussa pitävät tekijä ovat pienoiset rahoitukselliset kuviot. Pankki kun haluaa omansa joistain sijoitus mielessä ostetuista vuokra-asunnoista.
Mutta summa summarum...
2007 lähtiessäni ekaa kertaa elämässäni yksin kuukaudeksi kaukomaille oletin että kavereitten puheet olivat puuta heinää. Ei siellä nyt niin uskomatonta olisi.
2007 lopussa oli sydämeni jo ekan kerran myyty kaukoidän matkailun ihanuuteen.
Ikuinen pessimisti sitten lähti testaan 2008 josko vaikka se ei olisikaan ollut sattumaa että kivaa oli.
Pettymys oli kova kun se olikin ehkä vielä nastempaa

2009 ja 2010 käynnit olivat vain buranaa sille polttavan kuumalle kuumeelle ja rehellisenä miehenä tunnustanen että ei ne kuumetta hellittäneet.
Nyt 2011 melkein alussa, paljon vanhentuneena ja viisastuneena, täytyy kiittää eräitä henkilöitä matkanvarrella.
Heitä nimiltä mainitsematta, heistä jokainen tietää oman osuutensa minun taivalluksistani "Thaivaassa", haluan vain antaa pienen välispiikin että hengissä ollaan ja ainakin käymään tullaan.
Toivon että tästä melkein 4 vuoden aikaisista kokemuksista rikastuneena pystyn olemaan vielä kerran se rohkea duudsoni joka ihan oikeasti vielä lähtee koluaan ne 20 muuta Idän ihmettä.
Uusille Thaimaan "ekakertalaisille" vinkkinä: Ottakaa mukaan mukava luonne, seikkailuhenki ja loppu menee kuin elokuvissa.
Ja tämä ei ole sokerilla kuorrutettu mainos vaan alimitoitettu oma kokemus.
Hyvät joulut ja uudet vuodet kaikille tutuille ja tuntemattomille.
ja sama google translaattorilla "ดีคริสมาสต์และปีใหม่ให้กับเพื่อนและคนแปลกหน้า"
T: Porgesam "kyllä mä vielä" Duudsoni