Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje
Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje
Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne." Minulla on nyt kuvia hänestä ja minusta, mutta haluaisin myöskin laittaa jotain muuta (mieluiten laittaisin hänelle rahaa ja karkkia ja vähän lumikuvia) MUTTA miten se posti siellä päässä toimii? Minulla on sekä thaiksi että englanniksi osoite valmiina (liimaan kuoreen), mutta mitä uskaltaa lähettää ilman, että joku postimies vie kaiken 

Re: Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje
Täällä on jotain vastauksia ja apuja asiaan:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =2&t=26305
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =2&t=26305
Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne."
Tiedän, että kirjoitan rannikkoruotsilaisittain, mutta mielestäni käy ihan ilmi tekstistä, että on kaupanpitäjän
lapsi ja tämä poika on pikkaisen lapsellisempi ja huonommin kohdeltu kuin esim. minun lapsenlapset, ja pointti oli, miten lähetän hänelle muuta kuin muutama valokuva ilman, että joku rosmoaa kaikki postissa?
Tiedän, että kirjoitan rannikkoruotsilaisittain, mutta mielestäni käy ihan ilmi tekstistä, että on kaupanpitäjän
lapsi ja tämä poika on pikkaisen lapsellisempi ja huonommin kohdeltu kuin esim. minun lapsenlapset, ja pointti oli, miten lähetän hänelle muuta kuin muutama valokuva ilman, että joku rosmoaa kaikki postissa?
-
- Pattayan M.A.Numminen
Taitaa olla "mission impossible", jos ei itse pääse viemään ja antamaan rahaa hänelle itselleen. Vaikka ne rahat menisi perille, niin mikä estää kaupanpitäjää niitä käyttämästä? Vai ketä tätä poikaa on kohdellut huonommin?Gituli kirjoitti:Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne."
Jos taas kaupanpitäjä on luotettava, niin ehkä hänen tililleen, riippuu tietysti myös millaisesta summasta on kyse?
Muutama sata bahtia on pojalle varmaan iso raha ja sinulle taas pieni, joten ehkä on ihan riskin arvoista yrittää kirjeellä.
Panem et circenses