Sää Thaimaassa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja swissman »

Vuorokausi ollut nyt kovia puuskia ja piha ihan täynnä roinaa, lehtiä ym..
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Ensi yöksi täällä Isanissa on ennustettu vain 10 C.
Mackmyra
Viestit: 4270
Liittynyt: 6.9.2021 22:22

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Mackmyra »

"Aamupalaverissa" norjalainen kaveri sanoi et aamulla oli 14 ulkona ja 16 sisällä lämmintä..
Norjalaisella ja parilla ruotsalaisella oli sellainen varustus päällä kuin mulla ollut viimeksi kymmeniä vuosia sitten kun erehdyin olemaan Suomessa tammikuun lopussa.Oli pipoa,villasukkaa,toppatakkia ym.
Mulla sandaalit,shortsit ja t-paita.
Tuuli on nyt hieman tyyntynyt ja se on hyvä
Elämää kuuluu elää, ei suorittaa
Avatar
kunde
Viestit: 2729
Liittynyt: 28.1.2004 9:52
Paikkakunta: Korat

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja kunde »

15 C oli aamusella ja Loylla alle 10 C Udonissa...
Keep EXCELing
@Kunde
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Meidä min-max mittarissa oli viime yönä +9,8 C. Sisällä on nyt iltapäivällä 23 C ja ulkona samoin.

Talomme seinät on 20 cm siporexia niin sisälämpötila seuraa hyvin hitaasti ja vähän ulkolämmön muutoksia ja monen tunnin viiveellä. Esimerkki eilisestä.

huippu klo 3, 23,1 C
pohja klo 10, 21,9 C
huippu klo 15, 23,2 C
pohja 19-23, 22,5 C

Vaikka lämpötila ulkona alkaa laskea jo iltapäivän lopussa, niin talo lämpeni vielä klo kolmeen asti. Viivettä on siis luokkaa 10 tuntia. Lämpötilan vaihtelu oli kaikkiaan vain 23,2 - 21,9 = 1,3 C.
hemuli73
Viestit: 438
Liittynyt: 2.5.2009 3:54

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja hemuli73 »

Khanomissa paikallisen kalaravintolan terassi vajosi mereen pöytineen ja tuoleineen.

Merenkäynti mylläsi perustukset atomeiksi. Eli tuulta sekä aallokkoa on riittänyt tässä osassa maata.
Liitteet
20221219_142701.jpg
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö
Viestit: 4535
Liittynyt: 7.5.2016 7:27

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

Loeissa oli ollut 6 astetta lämmintä
KUPONKIMIES
Avatar
jugi
Viestit: 5284
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jugi »

Pirun kylmä täällä Isaanissa. Aamulla varmaan 15 astetta. Saa pistää sukat jalkaan ja villapaidan päälle 🥶
Mackmyra
Viestit: 4270
Liittynyt: 6.9.2021 22:22

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Mackmyra »

jugi kirjoitti: 27.12.2022 3:24 Pirun kylmä täällä Isaanissa. Aamulla varmaan 15 astetta. Saa pistää sukat jalkaan ja villapaidan päälle 🥶
Sä pukeudut sit samoin kun muutama mun ruotsalainen kaveri ja ne molemmat taitaa olla 75v.Varmaan jos mopolla ajelee niin hyväkin laittaa vaatetta päälle."Aamupalverissa" hieman huvittaa kun ukot istuu sandaalit villasukkien kera jalassa ,pitkät housut ja hupparit yllään ja kaiken huippuna pipo päässä kahvilla.
No verenkierto ei ole kaikilla samanlaista mutta ei niin kylmä ole vielä tullut Thaimaassa 23v aikana et pitäisi tuollaista varustusta alkaa pukemaan
Elämää kuuluu elää, ei suorittaa
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21527
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tukataa »

No eihän nyt kukaan täysjärkinen missään shortseissa pyöri ulkona edes sohjolassa jos on 15 astetta.
Itselle vaatii ainakin yli 20 astetta ennen kuin voi miettiä edes shortseja.

Itsekin laosissa käydessä tuli joskus vedettyä pitkää housua ja pitkähihasta päälle aamuisin ja iltamyöhällä tammikuussa kun oli kylmät aamut.
Avatar
jugi
Viestit: 5284
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jugi »

Selvästi väärin pukeuduttu. Verenkierrossa ei ole häikkää, mutta miksi väkisin kärvistellä kylmissään? Ei ole laardia päällä eikä tule lämmiteltyä laukun avulla aamulla.
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10434
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja TomYam »

tukataa kirjoitti: 27.12.2022 5:02 No eihän nyt kukaan täysjärkinen missään shortseissa pyöri ulkona edes sohjolassa jos on 15 astetta.
Itselle vaatii ainakin yli 20 astetta ennen kuin voi miettiä edes shortseja.

Itsekin laosissa käydessä tuli joskus vedettyä pitkää housua ja pitkähihasta päälle aamuisin ja iltamyöhällä tammikuussa kun oli kylmät aamut.
Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja swissman »

TomYam kirjoitti: 27.12.2022 7:35
tukataa kirjoitti: 27.12.2022 5:02 No eihän nyt kukaan täysjärkinen missään shortseissa pyöri ulkona edes sohjolassa jos on 15 astetta.
Itselle vaatii ainakin yli 20 astetta ennen kuin voi miettiä edes shortseja.

Itsekin laosissa käydessä tuli joskus vedettyä pitkää housua ja pitkähihasta päälle aamuisin ja iltamyöhällä tammikuussa kun oli kylmät aamut.
Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Itsellä tulee harvoin suomessa shortseja käytettyä.
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21527
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tukataa »

TomYam kirjoitti: 27.12.2022 7:35 Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Joo noi on just niitä kenelle muut nauraa kun vedetään nollakeleillä shortseissa ulkona. :lol:
Ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?
Avatar
passenger69
Viestit: 427
Liittynyt: 20.12.2003 19:11

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja passenger69 »

tukataa kirjoitti: 27.12.2022 8:12
TomYam kirjoitti: 27.12.2022 7:35 Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Joo noi on just niitä kenelle muut nauraa kun vedetään nollakeleillä shortseissa ulkona. :lol:
Ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?
Meillä on täällä pikkukylässä Suomessa eräs arviolta nelikymppinen mies, joka tekee pitkiä kävelylenkkejä ilman paitaa (joskus on ollut T-paita), pipoa ja hanskoja jopa -10 asteen pakkasessa. En tunne tai tiedä, onko joku aineenvaihdunnan häiriö, vai mikä on ideana. Mikäs siinä, jos tykkää, mutta kyllä se aina herättää vähän ihmetystä. Meni vähän aiheen ohi, mutta tuli vaan mieleen noista parista edellisestä viestistä.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja patila »

tukataa kirjoitti: 27.12.2022 8:12
TomYam kirjoitti: 27.12.2022 7:35 Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Joo noi on just niitä kenelle muut nauraa kun vedetään nollakeleillä shortseissa ulkona. :lol:
Ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?
Harvemmin on huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana suomessa nollakelejä, eli lähes ympäri vuoden shortseilla mennään.

Minä ja moni muukin naureskelee täällä farkuissa 32-35 asteen lämmöissä muniaan hautovia, ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?

Nyt on noin 22 astetta lämpöä ja Khaonoin mäkeä ylös mopoillessa oli kyllä fleecetakki ollut paikallaan, mutta ei sentään farkut.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21527
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Kyllä huhtikuussa on usein vielä nollakelejä ja lokakuussakin saattaa olla.
Pointti nyt oli kumminkin se että jos haluat näyttää urpolta niin vedä shortsit jalassa silloin kun on kylmää.
Se on jopa vielä typerämmän näköistä kuin olla kolmen kympin helteillä farkuissa mikä sekään ei ole fiksua toimintaa.
Avatar
jugi
Viestit: 5284
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jugi »

Nyt on illalla niin saakelin kylmä tuuli Isaanissa, että sai laittaa pitkien housujen ja pitkähihaisen paidan lisäksi vielä neuleen päälle. En kyllä tajua kuka haluaisi tällaisessa kelissä istua väkisin sortsit jalassa.
Mackmyra
Viestit: 4270
Liittynyt: 6.9.2021 22:22

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Mackmyra »

jugi kirjoitti: 29.12.2022 18:29 Nyt on illalla niin saakelin kylmä tuuli Isaanissa, että sai laittaa pitkien housujen ja pitkähihaisen paidan lisäksi vielä neuleen päälle. En kyllä tajua kuka haluaisi tällaisessa kelissä istua väkisin sortsit jalassa.
Täällä päin Isaania ei tuule yhtään ja tarkenee ihan hyvin shortseissa ja t-paidassa.
Tietenkin jos olet sitä morlamia siellä savipellolla kuuntelemassa niin ilman muuta pitkät housut.Varmaan reilusti ötököitä
Elämää kuuluu elää, ei suorittaa
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tipsu »

patila kirjoitti: 27.12.2022 18:36
tukataa kirjoitti: 27.12.2022 8:12
TomYam kirjoitti: 27.12.2022 7:35 Aika moni vetää huhti- ja lokakuun välisen ajan sortseilla loskalassa. Sitä en tiedä, ovatko täysjärkisiä? Tuskin.
Joo noi on just niitä kenelle muut nauraa kun vedetään nollakeleillä shortseissa ulkona. :lol:
Ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?
Harvemmin on huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana suomessa nollakelejä, eli lähes ympäri vuoden shortseilla mennään.

Minä ja moni muukin naureskelee täällä farkuissa 32-35 asteen lämmöissä muniaan hautovia, ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?

Nyt on noin 22 astetta lämpöä ja Khaonoin mäkeä ylös mopoillessa oli kyllä fleecetakki ollut paikallaan, mutta ei sentään farkut.
Itse en polvihousuja käyttänyt kertaakaan tälläkään reissulla, ei tullut hiki pintaan kertaakaan...Ja myös ihan OK jos voin saada kansan hymyilemään
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
Avatar
Karvapää
System Ass
Viestit: 2277
Liittynyt: 20.3.2015 22:35

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Karvapää »

tipsu kirjoitti: 29.12.2022 19:39
patila kirjoitti: 27.12.2022 18:36
tukataa kirjoitti: 27.12.2022 8:12
Joo noi on just niitä kenelle muut nauraa kun vedetään nollakeleillä shortseissa ulkona. :lol:
Ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?
Harvemmin on huhtikuun ja lokakuun välisenä aikana suomessa nollakelejä, eli lähes ympäri vuoden shortseilla mennään.

Minä ja moni muukin naureskelee täällä farkuissa 32-35 asteen lämmöissä muniaan hautovia, ne ei varmaan edes itse tajua kuinka naurettavalta ja typeriltä näyttävät?

Nyt on noin 22 astetta lämpöä ja Khaonoin mäkeä ylös mopoillessa oli kyllä fleecetakki ollut paikallaan, mutta ei sentään farkut.
Itse en polvihousuja käyttänyt kertaakaan tälläkään reissulla, ei tullut hiki pintaan kertaakaan...
Samaa mieltä polvihousuista ja niiden tyylittömyydestä. Voi joskus shortsit olla tyylikkäätkin, mutta ei yleensä noi polvihousut. Myös fleecetakin tyylittömyys tuo hien pintaan.
tipsu
Swedish dynamite
Viestit: 6926
Liittynyt: 29.1.2004 12:49
Paikkakunta: Stockholm City

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tipsu »

Kaikki pukeutuu tavalla josta itse pitää/viihtyy..Minua ei häiritse/hymyilytä kenenkään pukeutumistyyli..
01 kerta oli 23.12 1991-13.1 1992
..
60 kerta on 8.12-27.12 2022
linhai260
Viestit: 17049
Liittynyt: 22.3.2008 21:27

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja linhai260 »

tipsu kirjoitti: 29.12.2022 19:53 Kaikki pukeutuu tavalla josta itse pitää/viihtyy..Minua ei häiritse/hymyilytä kenenkään pukeutumistyyli..
Tälle peukut. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitenkä miehet pukeutuu. Katselen mieluummin naisten tyylejä.
SLAVA UKRAINI
Avatar
Plexi
Viestit: 12317
Liittynyt: 6.11.2016 15:49

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Plexi »

jugi kirjoitti: 29.12.2022 18:29 Nyt on illalla niin saakelin kylmä tuuli Isaanissa, että sai laittaa pitkien housujen ja pitkähihaisen paidan lisäksi vielä neuleen päälle. En kyllä tajua kuka haluaisi tällaisessa kelissä istua väkisin sortsit jalassa.
Ei kannata olla isanissa jos paleltaa. Eikä kyllä ehkä muutenkaan.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21527
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sää Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Plexi kirjoitti: 29.12.2022 20:37 Ei kannata olla isanissa jos paleltaa. Eikä kyllä ehkä muutenkaan.
Ootko edes ollut isaanissa?
Vastaa Viestiin