Hilloilla Thaimaahan!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Koukku
Viestit: 1828
Liittynyt: 20.1.2004 20:46

Hilloilla Thaimaahan!

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Yes! Nyt niitä taas on!

Nimittäin hilloja. Käytiin vaimon kanssa kolmena päivänä hillassa ja alkais jo halvemmanluokan lentolippu Thaimaahan oleen plakkarissa! :shock: :D Vielä muutama päivä lisää ja pääsis ykkösluokassa! :shock: Hillojen määrä on täällä Lapissa ihan mieletön. Parhaalla mättäällä kun konttasin 20 minsaa, niin vasemman jalan saappaassa oli hillamehua 1.5 litraa ja oikean jalan saappaassa litra! :shock: No, sitä minäkin ihmettelin mutta tulin siihen tulokseen, että kontatessa vasen jalka laahaa hieman pitemmällä kuin oikea! :shock: :-D Niin, ja sanomattakin on selvää, että ämpäri täyttyi tietenkin jo siltä mättäältä! Ja yli puolet oli vielä raakoja!! :shock: :shock:
No, ei ne ihan helopolla tule. Tänäänkin oli lämmintä varjossa + 32c. Ja paarmoja niin maan perusteellisesti! :(

Tällä menolla ja jos jaksaa ja myypi hillansa, niin Thaimaan matkat on tienattu muutamaksi vuodeksi eteenpäin! :D :D :wink:

Koukku 8) 8) :D

Ps. Ehkä tämä viesti voisi olla yleiselläkin tai jopa Up toossa!
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koo »

Lapin hillasadosta tulee ennätyksellinen
Julkaistu 19.07.2005, klo 17.58


Lapin soilla muhii vuosikymmenten suurin hillasato. Hillan ostajien ja asiantuntijoiden arvion mukaan sato on kymmenenkertainen viime vuoteen nähden, YLE:n TV-uutiset kertoo.

Ranualaisen hilla-asiantuntijan Jouko Hernetkosken mukaan erityisesti Etelä- ja Keski-Lapin soilla on erittäin paljon hilloja.

Ennätyksellinen hillasato on pudottanut hillan poimijahinnan. Tällä hetkellä poimijalle maksetaan viisi ja puoli euroa kilolta, kun vielä viime vuonna maksettiin kahdeksan euroa kilolta.

Hilla on tänä vuonna erityisen hyvälaatuista, sillä viime viikkojen aurinkoiset mutta kosteat säät ovat suosineet hillan kasvua. Myöskään syöpäläiset eivät ole vaivanneet hillaa.

Hilla on kypsynyt Lapin avosoilla ennätyksellisen aikaisin. Lapin merkittävimpiin hillanostajiin lukeutuva Taisto Illikainen Ranualta arvioi, että hillakauppa alkaa toden teolla loppuviikosta, kun Venäjältä saapuvat ensimmäiset 55 poimijaa Lappiin.

Ylen TV-uutiset
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/vasen/id14838.html
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Sain kanssa äsken soiton Lapista. Hillaa on vaikka kuin paljon mikäli vain kunto kestää keräämistä. :D Yks tuttu vaan soitteli ja sanoin että "som nam naa" kun valitteli että selkä ja jalat finito . :lol:
Viimeksi muokannut MauKhang, 19.7.2005 19:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
mjitla
Hurlumheppu
Viestit: 4324
Liittynyt: 16.12.2003 0:47

Viesti Kirjoittaja mjitla »

Ei muuta kun pikku vinkkiä missä hyviä paikkoja, starttailen aamulla pakettiauton :lol:
Avatar
JPL
Same Same
Viestit: 1605
Liittynyt: 15.12.2003 22:27
Paikkakunta: Kerava/Ban Huai Lan

Viesti Kirjoittaja JPL »

"Hilloa" se on tähän asti vaatinut,että pääsee Thaimaahan. :-D
Avatar
Kari69
Viestit: 4777
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

TV:n uutisissa mies kertoi saaneensa 561 € kahden päivän poimimisella.
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patong »

Kari69 kirjoitti:TV:n uutisissa mies kertoi saaneensa 561 € kahden päivän poimimisella.
Juu, kuulin kans tuon eli 102kg marjoja, ku poimijat saa 5.5e/Kg.
Sopivasssa paikkaa tekee hyvan tilin, jos vain jaksaa kyykkia
muutaman paivan.
Avatar
Tulkku
Viestit: 495
Liittynyt: 21.5.2005 12:55
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tulkku »

Hei.

Minä en jaksaisi poimia sillä saan hermoromahduksen sellaisella seudulla. En siedä hyttysten ininää. Se vikinä on niin ärsyttävä että saan siitä raivokohtauksen. Sitten kun ne vielä pistää niin nahka kutisee.

Joskus yritin nukkua puuliiterissä mutta siellä oli hyttynen joka yritti imeä.
Lopulta suutuin niin paljon että menin sisälle taloon nukkumaan ja kaadoin pihalla suutuksissa vanhan vespan. Siitä lähti irti koristelista.

Aika hyvä palkka se on sellaiselle ihmiselle joka viitsii poimia. Olen ollut joskus tilalla marjanpoimintatöissä mutta riitaannuin siellä. Se työnantaja vähensi minun palkasta vaikka vaaka näytti enemmän. Muka oli liikaa roskia. Vaikka poimin silloin monta tuntia en saanut kuin sen verran että sain kioskilta lihiksen, limun ja ison jugurtin. Siihen minun työhimot sitten meni enkä enää mennyt sinne vaikka muut vielä kävivät.
Olin silloin kouluikäinen.

T:Tulkku
Avatar
Kari69
Viestit: 4777
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Tuttu thai-rouva, on kerännyt mustikkaa 800 litraa. Lisäksi hernettä ja mansikkaa. Tuloja kertynyt 3000 €.
Avatar
Tulkku
Viestit: 495
Liittynyt: 21.5.2005 12:55
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tulkku »

Kari69 kirjoitti:Tuttu thai-rouva, on kerännyt mustikkaa 800 litraa. Lisäksi hernettä ja mansikkaa. Tuloja kertynyt 3000 €.
Mistä ihmeestä voi löytää niin kamalan määrän mustikkaa?

Saako sienistä paljon rahaa? Jos poimii kanttarelleja. En oikein tunne muita sieniä.

T:Tulkku

Niin ja minne ne marjat myydään? Kauppaanko? Tarvitseeko sellaisesta maksaa veroa?
Jos saisin noin paljon rahaa, voisin vaikka poimiakin. Ainakin jonkin verran. Jos alkaisin nyt poimimaan, voisin lähteä vaikka 15 päivä bangkokiin sillä minulla on silloin tilipäivä muutenkin. Olen ollut vähän töissä taas.
Avatar
hemeju
Viestit: 241
Liittynyt: 30.3.2005 22:08

Viesti Kirjoittaja hemeju »

Tulkku,kerrotko mitä se tuo vähän töissä on ollut? :) :shock:
Itse en ole käynyt,kun kerran elämässä hillassa Sallassa.Mäkeä ylös ja alas ,tosi rankkaa Saalis päivän aikana 2 litraa. :oops:
Ostan nykyään hillat,ja pidän niitä ja poimijoita suuressa arvossa.Pitää olla kova kunto hillametässä. :wink:
Avatar
Tulkku
Viestit: 495
Liittynyt: 21.5.2005 12:55
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tulkku »

hemeju kirjoitti:Tulkku,kerrotko mitä se tuo vähän töissä on ollut? :) :shock:
Itse en ole käynyt,kun kerran elämässä hillassa Sallassa.Mäkeä ylös ja alas ,tosi rankkaa Saalis päivän aikana 2 litraa. :oops:
Ostan nykyään hillat,ja pidän niitä ja poimijoita suuressa arvossa.Pitää olla kova kunto hillametässä. :wink:
Että en ole ollut joka päivä. Olen ollut tarvittaessa. Nyt on ollut aika paljonkin työtä ja olen oikein uurastanutkin.
Nyt syksyllä on kuulemma paljon töitä jos vaan huvittaa tehdä. Aika rankkaa vain tehdä monta päivää peräkkäin. Silloin ei paljon ennätä muihin puuhiin vaan kun menee kotiin, niin pian jo torkahtaa, ja taas pitää mennä melkein kun herää.

T:Tulkku
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Tulkku kirjoitti:. Aika rankkaa vain tehdä monta päivää peräkkäin. Silloin ei paljon ennätä muihin puuhiin vaan kun menee kotiin, niin pian jo torkahtaa, ja taas pitää mennä melkein kun herää.

T:Tulkku
Rankkaa tuo työmiehen elämä..
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Vastaa Viestiin