500e ja 2viikkoa...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Mitäs täällä nyt itketään? Jos joku haluaa heittää rahansa parvekkeelta, lienee se hänen asiansa? :roll: Tietysti ehkä roskaamisesta voitaisiin syyttää. 8)
mataku
Viestit: 636
Liittynyt: 9.11.2004 4:17

Viesti Kirjoittaja mataku »

Kollikatti kirjoitti:Mitäs täällä nyt itketään? Jos joku haluaa heittää rahansa parvekkeelta, lienee se hänen asiansa? :roll: Tietysti ehkä roskaamisesta voitaisiin syyttää. 8)
Juuri näin! Kyllä ton summan saa menemään ilman automaatille taluttamista ja kusettamistakin :D
ferrari1970
Viestit: 108
Liittynyt: 15.11.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja ferrari1970 »

kuukaudella piteni ja tuli lenneltyä edestakasin / hierottua suhteita paikallisiin viran omaisiin jne. Vähän elettyä kuin kuningas.
Eikä tarvinu laskea et ottaako yhen kaljan vai ei.
Kivaa oli koko rahan edestä, tulihan sitä nähtyä pattiksella jopa laíneen
tennis matseja.
Mut yleensä thaikuissa per aukisia matkailijoita.
Tosin törmäsin kyl pelimiehiin pattiksella arton baarissa.
Ja ens talven lento jo maksettu ( 3 kk )
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Missä kohtaa on Pattiksella arton baari?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Joker Bar:n seinän takana Soi Buakhaolla :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

Mä luulin että se on Oskarin?
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Lasse kirjoitti:Joker Bar:n seinän takana Soi Buakhaolla :wink:
No selvä. Kiva että oppii uusia asoita. :-)
Avatar
ILEBAR
Ravintoloitsija
Viestit: 6429
Liittynyt: 30.12.2004 9:04
Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

Proffa kirjoitti:Mä luulin että se on Oskarin?
Oskari piti ainakin viimeviikolla siinä paikkaa nimeltä Suomalainen Klubi. :roll:
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

ILEBAR kirjoitti:
Proffa kirjoitti:Mä luulin että se on Oskarin?
Oskari piti ainakin viimeviikolla siinä paikkaa nimeltä Suomalainen Klubi. :roll:
Niin juuri, siinähän se on Jokerin seinän takana?
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

No kumpi se nyt loppujen lopuksi on Arton Baari vai Oskarin Suomalainen klupi ?

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Loppujen lopuksi ihan sama vaikka olisi Penan baari.
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

tai olisko Suomalaisen Penan "Arton ja Oskarin klubi" :roll: :D
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
ferrari1970
Viestit: 108
Liittynyt: 15.11.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja ferrari1970 »

artolla kyllä kuppila jomtienilla missä meno aina kova
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

ferrari1970 kirjoitti:artolla kyllä kuppila jomtienilla missä meno aina kova
Niinpä onkin, siinä ison Condon alakerrassa :wink: Arto muutti tsunamin jäljiltä Phuketista Pattayalle jos oikeen muistan.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Vellu
Viestit: 122
Liittynyt: 9.2.2004 15:59
Paikkakunta: Kotka/Pattaya

Viesti Kirjoittaja Vellu »

ferrari1970 kirjoitti:artolla kyllä kuppila jomtienilla missä meno aina kova
Kyseessä lienee Menuet,mutta tosta kovasta menosta... :-D
ชั่วฟ้าดินสลาย
Avatar
OBR
Viestit: 481
Liittynyt: 22.9.2005 11:17

Viesti Kirjoittaja OBR »

simeoni kirjoitti:
:shock:
On siinä taas turistia viety 6-0.
No tyhmyydestä joutuu monesti kärsimään.
Voihan se noinkin olla, mutta onhan aina olemassa mahdollisuus, että joillakin on mammonaa sen verran, että he keksivät myös mielikuvituksellisempia tapoja käyttää sitä?

Rahalla kun saa Pattayalla kaikennäköistä, ja isolla rahalla vielä paremman näköistä.

Varmasti vaikea skenario joillekin hahmottaa, mutta näin se vaan on.

Yksi esimerkki asumisesta, voit asua tuulettimella varustetussa kopissa 100THB/vrk, tai Sheratonin Villassa omalla hovimestarilla 600$/vrk. Eikä taida noista kumpikaan olla kusetusta, vaan lähinnä kaikki kykyjensä mukaan jne.

Itse olen lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta en silti naureskele kuinka idiootteja kusetetaan, jos pystyvät polttamaan enemmän rahaa kuin minä.
simeoni
Mr. Rock n' Roll Detective
Viestit: 262
Liittynyt: 8.11.2004 10:44
Paikkakunta: South-Suomi

Viesti Kirjoittaja simeoni »

ferrari1970 kirjoitti:kuukaudella piteni ja tuli lenneltyä edestakasin / hierottua suhteita paikallisiin viran omaisiin jne. Vähän elettyä kuin kuningas.
Eikä tarvinu laskea et ottaako yhen kaljan vai ei.
Kivaa oli koko rahan edestä, tulihan sitä nähtyä pattiksella jopa laíneen
tennis matseja.
Mut yleensä thaikuissa per aukisia matkailijoita.
Tosin törmäsin kyl pelimiehiin pattiksella arton baarissa.
Ja ens talven lento jo maksettu ( 3 kk )

Koko helvetisti saa lennellä tuolla summalla. Lisäksi olet ilmeisesti ostanut koko Pattayan paikalliset viranomaiset.. :-D
Perseaukinaisista turisteista en sitten sen enempää tiedäkkään..itseltäni ei ainakaan kukaan ole ollut vippaamassa paikanpäällä. Enempi siipeilijöitä täällä koti suomessa tapaa...
Anna mennä,tee se...
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Lasse kirjoitti:
ferrari1970 kirjoitti:artolla kyllä kuppila jomtienilla missä meno aina kova
Niinpä onkin, siinä ison Condon alakerrassa :wink: Arto muutti tsunamin jäljiltä Phuketista Pattayalle jos oikeen muistan.
Luettuani tuon Lassen kommentin aloin miettimään mikä tuollainen paikka? Täytyy olla joku ihan uusi ajattelin, kunnes Vellu selvensi kyseessä olevan Menuet
Vellu kirjoitti:Kyseessä lienee Menuet,mutta tosta kovasta menosta... :-D
ja samaa mieltä Vellun kanssa tuosta menosta :wink: ja siksipä en osanutkaan yhdistää Menuettiin.
Koska Lasse ei kirjoittanut mitään Menuetista oletin ilman muuta olevan kyseessä joku uusi paikka.
Ison Condon alakerrassa? :shock:
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

ttm69 kirjoitti: Olen täysin samaa mieltä. Sulla on muutenkin tosi"avara" katseinen suhtautuminen liki kaikkeen mitä olen lukenut sun kirjoituksia :smt055 :smt055

Ihan hienoa kuulla "luultavasti" naisen suusta noita sun kommentteja :wink:
Kiitos vain. Olen nainen :smt053 :smt061

...


Mun puolesta ihmiset saa mennä vaikka tyhjin taskuin matkalle, tai törsätä siellä pienen omaisuuden, mutta itse jotenkin vierostan ideaa että lähtisin lomalle 'säästämään'. Ennemmin tosiaan varaan matkakassaan ihan reippaasti sitä mammonaa, ja sitten säästän ylimenevät, kuin että pihistelen ja kitsastelen paikan päällä. Mitään ärsyttävämpää en osaa kuvitellakaan kuin että olisi lomalla toisella puolella maapalloa, ja sitten ei voisikaan ostaa/tehdä jotain mitä haluaa, ja vain siksi että on liian vähän rahaa matkassa mukana :?

Ei mun mielestä matkoilla tarvi rehvastella ja pistää rahaa haisemaan tahallisesti siihen tyyliin kuin pyyhkisi perseensäkin seteleillä, kaikkea ei todellakaan ole pakko tuhlata. Mutta kyllä se vaan niin on että paljon kivempaa on kun sitä rahaa on sen verran käytettävissä ettei sen puute estä mitään. Säästellään sitten täällä kotona Suomessa...
Meteant, dum obient!
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

MissEvilEve kirjoitti:
ttm69 kirjoitti: Olen täysin samaa mieltä. Sulla on muutenkin tosi"avara" katseinen suhtautuminen liki kaikkeen mitä olen lukenut sun kirjoituksia :smt055 :smt055

Ihan hienoa kuulla "luultavasti" naisen suusta noita sun kommentteja :wink:
Kiitos vain. Olen nainen :smt053 :smt061

...


Mun puolesta ihmiset saa mennä vaikka tyhjin taskuin matkalle, tai törsätä siellä pienen omaisuuden, mutta itse jotenkin vierostan ideaa että lähtisin lomalle 'säästämään'. Ennemmin tosiaan varaan matkakassaan ihan reippaasti sitä mammonaa, ja sitten säästän ylimenevät, kuin että pihistelen ja kitsastelen paikan päällä. Mitään ärsyttävämpää en osaa kuvitellakaan kuin että olisi lomalla toisella puolella maapalloa, ja sitten ei voisikaan ostaa/tehdä jotain mitä haluaa, ja vain siksi että on liian vähän rahaa matkassa mukana :?

Ei mun mielestä matkoilla tarvi rehvastella ja pistää rahaa haisemaan tahallisesti siihen tyyliin kuin pyyhkisi perseensäkin seteleillä, kaikkea ei todellakaan ole pakko tuhlata. Mutta kyllä se vaan niin on että paljon kivempaa on kun sitä rahaa on sen verran käytettävissä ettei sen puute estä mitään. Säästellään sitten täällä kotona Suomessa...
:-D Juu, mutta eikös se ole kuitenkin loppujen lopuksi niin että samalla rahalla millä elää Suomessa hyvin, elää Thaimaassa vielä paremmin (x5)

Kun nämä tulotasot clubilaisilla kyselyjen mukaan ovat laidasta laitaan niin on ihan pakko todeta että kyllä ihan samoilla kuluilla kuin Suomessa pärjää myös Taikamaassa loistavasti vähän köyhempikin.

Taikamaassakin voi tietty elää yli varojensa monella tapaa kun kaikki tuntuu niin hiton edulliselta :twisted: Mutta jos kerran vuodessa niin siitä vaan törsäämään!!

Itse ainakin suhteutan matkakassani lomamatkojen määrään ja itse matkoista/hotelleista aiheutuviin kuluihin,,muut kulut ainakin Taikamaassa on kuin laittaisi rahaa pankiin.

Yksinkertainen kulutusesimerkki (sama kaupunki) :shock: :

Pihi turisti - sama annos - 38 THB
keskiverto - sama annos - 70 THB
törsääjä - sama annos - 300 THB

Ja kun joku keksii mikä annos kyseessä tarjoan ekalle tuon välimallin 5.10 alkaen Pattajalla :D
NoCanDo!
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

rickhard71 kirjoitti: :-D Juu, mutta eikös se ole kuitenkin loppujen lopuksi niin että samalla rahalla millä elää Suomessa hyvin, elää Thaimaassa vielä paremmin (x5)

Kun nämä tulotasot clubilaisilla kyselyjen mukaan ovat laidasta laitaan niin on ihan pakko todeta että kyllä ihan samoilla kuluilla kuin Suomessa pärjää myös Taikamaassa loistavasti vähän köyhempikin.

Taikamaassakin voi tietty elää yli varojensa monella tapaa kun kaikki tuntuu niin hiton edulliselta :twisted: Mutta jos kerran vuodessa niin siitä vaan törsäämään!!
Joo, periaatteessa noin varmasti on. Mutta itse en ainakaan halua lomalla elää niinkuin kotona, vaan ehkä retkeillä, käydä enemmän eri paikoissa, ostella enemmän kaikenlaista itselleen ja tuliaisiksi, teettää hirveän kasan vaatteita, hemmotella itseään sellaisilla ylellisyyksillä mitä ei arkena Suomessa tule tehtyä. Kotona eletään normaalisti, maksetaan vuokrat ja laskut, syödään, harrastetaan ja tehdään jtn extraa ja vaateostoksia ja sen sellaista satunnaisesti. Matkoilla puolestaan sitten hieman toisin.

Aiemmin jo totesinkin että halvalla voi päästä, kalliistikin voi elää. Mulle ihan sama mikä on lopputulos ja mitä omasta kassasta jää se pistetään säästöön eikä pakkotuhlata mihinkään, pääasia että on loman jälkeen hyvä mieli. Luulen olevani keskitason kuluttuja, mitä lomailuun tulee. [Paitsi että Thaimaan matkavalinnan syynä on myös tietyt hankinnat maasta, johon aiomme tunkea enemmän rahaa, mutta sekin on säästöä Suomen hintoihin verrattuna].
Meteant, dum obient!
Vastaa Viestiin