Foorumin toiminta, virheet ja ongelmat
Valvoja: Modet
Re: Foorumin toiminta, virheet ja ongelmat
Koitan saada kaikki vastaukset itselleni....
Yritän hakua käyttää sulkee sivun ja tulee tuo ilmoitus
- Liitteet
-
- foorumin virhe.png (13.26 KiB) Katsottu 13697 kertaa
กาย
Ihan vain, että mikähän vikana, kun randomina kuvat, jotka ainakin omassa kännyssä, uskoisin myös muiden, tuleekin yhtäkkiä palstalle poikittain?
En ole ainakaan itse löytänyt mitään mahdollisuutta kontrolloida, että kuvat saisi suoraan.
Edit. Vaakatasossa otetut kuvat menee väärään asentoon? Pystyasennossa otetut tulee ok?
En ole ainakaan itse löytänyt mitään mahdollisuutta kontrolloida, että kuvat saisi suoraan.
Edit. Vaakatasossa otetut kuvat menee väärään asentoon? Pystyasennossa otetut tulee ok?
Markki kyseli:
Asiaan on vastattu näin aikaisemmin:Ihan vain, että mikähän vikana, kun randomina kuvat, jotka ainakin omassa kännyssä, uskoisin myös muiden, tuleekin yhtäkkiä palstalle poikittain?
Kuvien kääntyminen on foorumin ominaisuus. Foorumi kääntää kuvat aina vaakatasoon. Puhelimella voi karkeasti sanottuna ottaa kuvan neljässä eri asennossa. Näistä yksi on niin sanotusti oikea, eli vaakataso, luultavasti puhelimen vasen kylki alhaalla. Kolme muuta kuvaa käännetään siten, että ne ovat vaakatasossa.
Softaan olisi olemassa ilmeisesti lisäpaketti, joka haistelisi tarkemmin kuvan asennon ja käyttäjän ajatukset mutta sitä ei asenneta, koska se saattaisi vaikeuttaa tulevia päivityksiä.
On tietysti tilanteita, joissa pystykuva on parempi, Eiffelin torni ja muutama muu rakennus. Muuten kyllä yleiseen elämänkokemukseen perustuen sanon, että vaakatason kuvat on parempia.
Toisin sanone, aiomme elää tämän ominaisuuden kanssa ja toivomme, kirjoittajat ottavat kuvansa vaakatasossa.
Niillä muilla alustoilla on käytössä paljon osaavampia voimia ja enemmän hilloa asetella kuvia oikein päin.
--tri_Hoto--
- der Bomber
Miten tämä foorumin hakutoiminto voi olla näin surkea? Yksinkertaisiakaan sanoja se ei välillä löydä.
Kestää joku puoli minuuttia ja kun ei mukamas löydy, niin sivu heittää voltin. Ei toi ihan noinkaan pitäisi toimia vaikka sanaa ei löytyisikään.
E: tuolla ylempänä näköjään oli samasta aiheesta kysymys, muttei vastausta.
Kestää joku puoli minuuttia ja kun ei mukamas löydy, niin sivu heittää voltin. Ei toi ihan noinkaan pitäisi toimia vaikka sanaa ei löytyisikään.
E: tuolla ylempänä näköjään oli samasta aiheesta kysymys, muttei vastausta.
Tämä asia on hankala vastata, koska vika on sellainen, joka ei toistu joka kerta ja jokaisella käyttäjällä. MUtta eihän se näin pitäisi toimia, ei.
Minä en tästä teknisestä puolesta tiedä muuta kuin sen, että foorumi on taas ajan tasalla. Kello nyt vähän tuntuu heittävän suuntaan jos toiseen välillä.
Minä en tästä teknisestä puolesta tiedä muuta kuin sen, että foorumi on taas ajan tasalla. Kello nyt vähän tuntuu heittävän suuntaan jos toiseen välillä.
--tri_Hoto--
Mulla toimi haku tänään hyvin, mitä ihmettelin. Aikaisemmin on jumittanut jopa minuuteiksi. Toki olin vähän epäileväinen, että osasiko hakea oikein, kun tottunut että jumittaa.
Miksi saan tällaisen kun yritän avata minulle saapuneen ilmoituksen.
Pyyntöäsi ei voi käsitellä
Ongelma pyynnön käsittelyssä. Yritämme korjata ongelman mahdollisimman pian.
Muutaman päivän olen yrittänyt avata ilmoituksia joita olen saanut mutta ei, kauanko pitää odottaa ongelman korjaamista?
Muutaman päivän olen yrittänyt avata ilmoituksia joita olen saanut mutta ei, kauanko pitää odottaa ongelman korjaamista?
- Liitteet
-
- KUVA.png (35.91 KiB) Katsottu 12319 kertaa
Viimeksi muokannut colt, 24.3.2023 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olt kyseli:
Mistä ilmoituksista on kyse? Yksityisviesti vai joku muu? Katselin noita alustavasti mutta en saanut virheilmoitusta aikaan. Foorumi muuten toimii osaltasi kai normaalisti, koska voit kirjoittaa viestejä?Miksi saan tällaisen kun yritän avata minulle saapuneen ilmoituksen.
Muutaman päivän olen yrittänyt avata ilmoituksia joita olen saanut mutta ei, kauanko pitää odottaa?
--tri_Hoto--
Pariin kertaan huomannut, että jos valitsen yhden liitetiedoston, niin esikatselussa kun katson, niin ihan muita kuvia on ollut menossa monta muutakin mitä en ollut valinnut. Tapahtunut iPadillä. Mistä johtuu?
- Raymonds Bar
- Ravintolamoguli
Suomeksi sanottuna suurinpiirtein.
Tämä softa on sysivanha ja paska.
Toimii.
Talkoilla.
Kiitos.
Tämä softa on sysivanha ja paska.
Toimii.
Talkoilla.
Kiitos.
EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)
+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
En ole moista huomannut Windows- ja Android-laitteilla joten veikkaan että johtuu tuosta ivehkeestä. Ehkä näyttö on niin herkällä että kun koittaa hipelöidä vain yhtä kuvaa valiintuu monta?
- Raymonds Bar
- Ravintolamoguli
En sinänsä tiedä onko mulla tarvetta, mutta.
En ole laittanut klupille kai yhtään kuvaa Android mobilella.
Onx se ihan iisiä?
EVP IT professional ihmettelee...
Onx se ihan iisiä?
On.Raymonds Bar kirjoitti: ↑19.5.2023 11:29 En sinänsä tiedä onko mulla tarvetta, mutta.
Onx se ihan iisiä?
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Onko foorumin kello 18 minuuttia edellä? En löytänyt omista asetuksista mitään kohtaa, jossa olisi saanut säädettyä kellon kohdilleen.
Jugi ihmetteli:
Onpa hyvinkin, Thaiklupi on aina ollut edelläkävijä. Tämä ei ole uusi asia. Aikaa on aina silloin tällöin korjattu mutta palvelimen kello elää omaa aikaansa. Itse en osaa sitä säätää, ehkä seuraavan päivityksen yhteydessä kello laitetaan taas kohdalleen.Onko foorumin kello 18 minuuttia edellä? En löytänyt omista asetuksista mitään kohtaa, jossa olisi saanut säädettyä kellon kohdilleen.
--tri_Hoto--
Jos tarkkoja ollaan niin 15 min edellä.
Edit: yläkulman on näköjään 15 min edellä, mutta viestien kello 18 min.
Edit: yläkulman on näköjään 15 min edellä, mutta viestien kello 18 min.
- mikrobitti
Mikäli kyseessä on Linux-palvelin (esim. Ubuntu tai Debian), niin NTP client (Network Time Protocol client) konfiguroidaan ao. linkin mukaisesti.tri_Hoto kirjoitti: ↑3.8.2023 8:59 Jugi ihmetteli:Onpa hyvinkin, Thaiklupi on aina ollut edelläkävijä. Tämä ei ole uusi asia. Aikaa on aina silloin tällöin korjattu mutta palvelimen kello elää omaa aikaansa. Itse en osaa sitä säätää, ehkä seuraavan päivityksen yhteydessä kello laitetaan taas kohdalleen.Onko foorumin kello 18 minuuttia edellä? En löytänyt omista asetuksista mitään kohtaa, jossa olisi saanut säädettyä kellon kohdilleen.
https://www.tekopolis.com/configuring-ntp-linux-client/
Mikäli palvelin on suomessa, niin Suomen NTP servereiden configurointi /etc/ntp.conf -tiedostoon:
Koodi: Valitse kaikki
server 0.fi.pool.ntp.org
server 1.fi.pool.ntp.org
server 2.fi.pool.ntp.org
server 3.fi.pool.ntp.org
- Raymonds Bar
- Ravintolamoguli
Melko avuttomat sydeemit.
Onnex on Rolex.
Onnex on Rolex.
Tällainen peruskysymys.
Jos olen unohtanut salasanani, miten saan sen muutettua uuteen?
Joo, outo kysymys, kun olen logannut sisään, mutta olen laittanut tälle firefox-selaimelle ja kännyyn, että muista salasanani.
No, sitten kun yritinkin toisella selaimella, enpäs vaan muistanut salasanaa, eli ei onnistu. En löytänyt myöskään ns. unohdin salasanani linkkiä, vain, että aktivoi käyttäjätunnuksesi, mutta siitä ei apua.
Myöskään kun menen omaan profiiliini, sieltäkään en pysty muuttamaan salasanaani uudeksi, koska pitäisi muistaa se vanha.
Wanhuus on tullut, ei auta.
Ylläpidolle laitoin monta päivää sitten kyselyä, ei vastausta.
Joo, outo kysymys, kun olen logannut sisään, mutta olen laittanut tälle firefox-selaimelle ja kännyyn, että muista salasanani.
No, sitten kun yritinkin toisella selaimella, enpäs vaan muistanut salasanaa, eli ei onnistu. En löytänyt myöskään ns. unohdin salasanani linkkiä, vain, että aktivoi käyttäjätunnuksesi, mutta siitä ei apua.
Myöskään kun menen omaan profiiliini, sieltäkään en pysty muuttamaan salasanaani uudeksi, koska pitäisi muistaa se vanha.
Eikös sieltä Firefoxista saa näkyviin tallennetut salasanat jotenkin?Markki kirjoitti: ↑19.9.2023 10:59 Tällainen peruskysymys.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
- Raymonds Bar
- Ravintolamoguli
Pyydä modelta uusi salasana. Helpoin tapa.
Jeps, kiitos. Löytyi googlettamalla ohjeet!TomYam kirjoitti: ↑19.9.2023 11:34Eikös sieltä Firefoxista saa näkyviin tallennetut salasanat jotenkin?Markki kirjoitti: ↑19.9.2023 10:59 Tällainen peruskysymys.
Enpäs tullut ees ajatelleeksi moista.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
tai Puh. 08 6303 4870