Samui

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Koh Samuille varattu lennot 1.3-16.3.2011. Eipä ole tullut Samuilla vielä käytyä,mutta ihan keskelle suurinta sirkusta ei huvittaisi majoittautua ja rantakin saisi olla hyvä.Oisko Lipanoin alue mitään?Sieltähän ei myöskään taida olla kovinkaan pitkä matka keskelle säpinöitä jos sinne haluaa mennä?Kuin kaaottinen liikenne Samuilla on vs. esim.Phuket?
Jotain mestoja tulikin jo tossa lueskeltua,mutta onko jossain päin Samuita salunaa missä soi jotain räväkämpää kamaa kuin päivän bailandot top 10?
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

:shock: eikö mitään ideoita edes Lipanoin rantamajoituksiin? Sennalle meni yv:tä,mutta siitä ei ole kuulunut yhden viestin vaihdon jälkeen mitään..lieneekö miehellä hoppu vai oliko ajateltu budjetti alakantissa..?
Avatar
kalevie
Viestit: 222
Liittynyt: 5.2.2010 19:46

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja kalevie »

Lipanoista ei muuten kokemusta mitä skootterilla ohi ajanut. Jos sitä meininkiä haluaa (chaweng/lamai), niin joutuu menemään saaren toiselle puolelle. Matka on mielestäni aika pitkä taksillakin ja skootterista puhumattakaan. Ei varmaan ihan joka ilta viittis lähteä jurruttaan (ei varmaan ollut tarkotuskaan). Ottaisin majoituksen kummiski saaren itä-rannikolta. Löytyy sieltäkin rauhaa ja pääseepähän sitten menoihinki ja ostoksille vähän helpommalla.

Skootteri on ihan ehdoton peli tuolla. Liikenne esim. chawengin keskustassa voi olla välistä aika kaoottista ja saaren ympäri kulkevat tiet ovat mutkaisia ja jyrkkämäkisiä. Varovainen saa olla ja päissään ei kannate ajaa.
makuasioista ei voi kiistellä, mutta joillakin on vaan niin paska maku!
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Okei,kiitti vastauksesta :)

Toi välimatka pointti oli ihan hyvä. Kyllähän sitä haluaa kylillä käydä iltaisin,mut sellaisen ihan helvetillisen sirkuksen keskelle ei huvittaisi mennä.Bangla Phuketissa on meille jo helvetillinen sirkus,joten jotain vähän rauhallisempaa.
Taksillakaan ei viittisi lähes joka ilta hirveen pitkiä matkoja ajella ja skootterilla ei huvita jurrissa sakkailla.
Hmmm..ehkäpä se pitää tsekkailla pariksi ekaksi yöksi valmiiksi jostain Lamain nurkilta joku snadisti hiljaisemmalla paikalla oleva rantsu bungalowi,ja siitä voi sitten siirtyä vaikka Lipa Noille,kunhan on ensin käynyt skoottereilla tsekkaamassa nurkat.
Kyllä se pitää kuitenkin parina ensimmäisenä iltana päästä irrottelemaan,eikä tehdä ainoastaan pirtti kuolemaa kämpillä ja olla liian kaukana eristyksissä muusta maailmasta :mrgreen:
Täytyykin alkaa kahlata foorumin Lamai ketjuja läpi..tietysti tähänkin saa nakata vinkin,ni laiska pääsee helpommalla :P
Avatar
apsu
Kyynikko
Viestit: 111
Liittynyt: 5.12.2004 18:52
Paikkakunta: Suomen Chicago

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja apsu »

waterhead kirjoitti:Okei,kiitti vastauksesta :)

Toi välimatka pointti oli ihan hyvä. Kyllähän sitä haluaa kylillä käydä iltaisin,mut sellaisen ihan helvetillisen sirkuksen keskelle ei huvittaisi mennä.Bangla Phuketissa on meille jo helvetillinen sirkus,joten jotain vähän rauhallisempaa.
Taksillakaan ei viittisi lähes joka ilta hirveen pitkiä matkoja ajella ja skootterilla ei huvita jurrissa sakkailla.
Hmmm..ehkäpä se pitää tsekkailla pariksi ekaksi yöksi valmiiksi jostain Lamain nurkilta joku snadisti hiljaisemmalla paikalla oleva rantsu bungalowi,ja siitä voi sitten siirtyä vaikka Lipa Noille,kunhan on ensin käynyt skoottereilla tsekkaamassa nurkat.
Kyllä se pitää kuitenkin parina ensimmäisenä iltana päästä irrottelemaan,eikä tehdä ainoastaan pirtti kuolemaa kämpillä ja olla liian kaukana eristyksissä muusta maailmasta :mrgreen:
Täytyykin alkaa kahlata foorumin Lamai ketjuja läpi..tietysti tähänkin saa nakata vinkin,ni laiska pääsee helpommalla :P
Ota bungalowi joko Chawengin pohjoispaasta, Choeng Monista, Bang Rakista tai sitten jostain Chawengin ja Lamain valista. Tuo Lipa Noi on niin kaukana kaikesta ettei kannata edes harkita, eika se puoli saaresta ole muutenkaan niin mukava. Samanlaista tivolia kuin Banglalla ei ole oikein kuin Lamain tai Chawengin keskustassa, eika oikein edes ylleta samalle tasolle.
Columbiat päässä yöhön......
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Mä oon nyt kahlannut näitä ketjuja läpi,mut ei oikein ole osunut puusilmään Lamain alueelta vähän rauhallisemasta kolkasta rannan kupeesta jotain bungalow tai resort tyylistä majoitusta.Antakaas gurut jotain vinkkiä/linkkiä mihin kannattaisi painua.Kitooos :beer:
Helenalin
Viestit: 123
Liittynyt: 24.3.2008 13:02

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Helenalin »

Olen varannut ryhmälleni 261.- 8.2 majoituksen Marina Villaan ,Lamailla,googletappa paikka,meiile ainakin
kaikki mitä sieltä tarjottiin oli ok.
Pitäis olla hyvä ranta ja lyhyt matka pelipaikoille
Helenalin
Viestit: 123
Liittynyt: 24.3.2008 13:02

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Helenalin »

Lisäystä vielä,he ,jotka ovat olleet,sanovat että hotelli on rauhallinen ja että ranta on
tosi hieno...
Wisse
Viestit: 3
Liittynyt: 20.12.2010 18:42

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Wisse »

Terve! Itse olen majoittunut Samuilla Chaweng Beachilla, The Island Resort And Spa -nimisessä paikassa. Mukava paikka ja yllättävän rauhallinen, vaikka sijainti on jo aika "hornankattilan" nurkilla. Hinnat on tosin tainneet vähän nousta, olin siellä viimeksi heinäkuussa 2009 ja maksoin silloin muistaakseni 1600THB / yö.

http://www.theislandsamui.com/index.php
Avatar
apsu
Kyynikko
Viestit: 111
Liittynyt: 5.12.2004 18:52
Paikkakunta: Suomen Chicago

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja apsu »

waterhead kirjoitti:Mä oon nyt kahlannut näitä ketjuja läpi,mut ei oikein ole osunut puusilmään Lamain alueelta vähän rauhallisemasta kolkasta rannan kupeesta jotain bungalow tai resort tyylistä majoitusta.Antakaas gurut jotain vinkkiä/linkkiä mihin kannattaisi painua.Kitooos :beer:

Jos rantsu ei oo pakollinen niin katsoppa Jungle Club Samui (muista itikkamyrkky illoiksi)
Columbiat päässä yöhön......
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Kiitti taas vinkeistä :smt004
Jotenkin on laineiden loiske ja liplatus iskostunut silleen vesipäähän,et kyllä se ranta ois "se" juttu.Ei haittaa vaikka siinä pienessä burbuliksessa hietikolla makoilessa putoisi kookospähkinäkin arbuusiin.Oispahan ainakin konkreettinen syy laittaa sitä kylmää käärettä otsalle :-D
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

apsu kirjoitti:

Jos rantsu ei oo pakollinen niin katsoppa Jungle Club Samui (muista itikkamyrkky illoiksi)
Joo-o.Ne pikkuperkeleet on jonkun asteen kiukkuisempia kuin härmän inisijät.Helvetillisiä spotteja pukkaa nahkaan ja eikä parane millään.Tai sit mä olen niille kai jotenkin allerginen.
Sabbath
Big Monkey
Viestit: 561
Liittynyt: 12.4.2006 22:19

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Sabbath »

Helenalin kirjoitti:Olen varannut ryhmälleni majoituksen Marina Villaan, Lamailla...
Sijainniltaan loistava valinta. :smt023 Saman kohteen kuvia eilen viestisi aikaan kokosin yhteen, tarkoituksena saada vihdoinkin, reilu vuosi avajaisista / majoittumisesta, rakennettua aloitus foorumin majoitusmuistioon, jota sitten aikanaan toivottavasti täydennät omilla kokemuksilla.
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Tämä Marina Villa kyllä kiinnostaa.Paljonko on matkaa rannalle ja/vai oliko niillä rantabungaloweja?
jru73
Viestit: 564
Liittynyt: 11.12.2005 21:44

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja jru73 »

waterhead kirjoitti:Tämä Marina Villa kyllä kiinnostaa.Paljonko on matkaa rannalle ja/vai oliko niillä rantabungaloweja?
marina villa on suoraan rannalla (ravintolasta veteen 7 metria matkaa). Paikka on nykyaan hotelli rakennettiin vuosi tai kaksi takaperin. Paikka on rauhallisella kohtaa Laimaita joten luultavasti baarien haly ei hairitse. Hotelli on kuitenkin aivan Lamain keskustassa joten kavely onnistuu joka paikkaan kylalla jos mopoilu ei kiinnosta. En ole huoneissa kaynyt mutta hotelli on pihalta katsottuna todella siisti. Lepopaiva varmaan kommentoi asiaa enemman kun kerran kokemusta hotelista loytyy.

Tohon aloitukseen kommentoikseni liikenne luonnollisesti rauhallisempaa kun esim. phuketissa mutta kylla taalla paateilla ruuhka aikaan riittaa vilsketta.
Tohon rokkipuoleen niin Lamailtakin loytyy muutama baarí joka soittaa muutakin kun vuoden 98 listahitteja mutta valitettavan vahissa tarjonta on. Tietenkin eihan sita tarvitse kuin yhden hyvan kuppilan niin sehan riittaa...
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

jru73 kirjoitti:
waterhead kirjoitti:Tämä Marina Villa kyllä kiinnostaa.Paljonko on matkaa rannalle ja/vai oliko niillä rantabungaloweja?
marina villa on suoraan rannalla (ravintolasta veteen 7 metria matkaa). Paikka on nykyaan hotelli rakennettiin vuosi tai kaksi takaperin. Paikka on rauhallisella kohtaa Laimaita joten luultavasti baarien haly ei hairitse. Hotelli on kuitenkin aivan Lamain keskustassa joten kavely onnistuu joka paikkaan kylalla jos mopoilu ei kiinnosta. En ole huoneissa kaynyt mutta hotelli on pihalta katsottuna todella siisti. Lepopaiva varmaan kommentoi asiaa enemman kun kerran kokemusta hotelista loytyy.

Tohon aloitukseen kommentoikseni liikenne luonnollisesti rauhallisempaa kun esim. phuketissa mutta kylla taalla paateilla ruuhka aikaan riittaa vilsketta.
Tohon rokkipuoleen niin Lamailtakin loytyy muutama baarí joka soittaa muutakin kun vuoden 98 listahitteja mutta valitettavan vahissa tarjonta on. Tietenkin eihan sita tarvitse kuin yhden hyvan kuppilan niin sehan riittaa...

Kiitos,tyhjentävä vastaus :smt038
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Hei mistä linkistä sai varata viimetingan majoituksia halvalla.Yritin taas ettiä,mutta en mä löytänyt sitä topickia enään.Oisko ollu joku lastminute...jotain???
Avatar
Mixu
Viestit: 110
Liittynyt: 23.5.2006 9:07
Paikkakunta: Bangkok

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Mixu »

waterhead kirjoitti:Hei mistä linkistä sai varata viimetingan majoituksia halvalla.Yritin taas ettiä,mutta en mä löytänyt sitä topickia enään.Oisko ollu joku lastminute...jotain???
http://latestay.com/

http://www.agoda.fi/
"Vaatimattomia olkoot ne, joilla siihen on aihetta"
vexi

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja vexi »

Perjantaina lennän samuille, mistäpäin kannattaisi guesthousea katsella? Keskeinen paikka kiinnostaisi, mutta hinnan pitäisi kuitenkin olla edullinen... :)
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Kiitosta taas kerran :smt004

Oli ainakin tällä hetkellä latestay nurin,ei toiminut,mutta varasin Agodan kautta ens alkuun pariksi yöksi Villa Marinasta huoneen.
Mä en oo aikaisemmin käyttänyt noita varauskoneita majoituksiin,mutta mahtaako kaikissa olla sama systeemi,että näytetään huoneen hinnaksi X-euroa ja siihen sitten tulee päälle vielä jotain veroja,jolloin loppusumma on jotain muuta kuin millä luulit alunperin huoneen saavasi :roll:
Eipä niillä jollain euroilla ole budjetissa paskankaan merkitystä,mutta mua periaatteessa v****taa tollainen markkinointi :evil: Kokonaishinta pitäisi aina läväyttää reilusti tiskiin eikä kikkailla millään veroilla ja palvelumaksuilla.Samaa sontaa mitä halpislentopuljut ovat käyttäneet iät ja ajat.
Helenalin
Viestit: 123
Liittynyt: 24.3.2008 13:02

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Helenalin »

Kyllä huoneen hinta on ainakin Agodalla sen minkä sanovat olevan,vähän harmittelin kun eilen katsoin agodan hintoja,
olivat halvemmat kuin millä varasin bookingilta.
Ei viitsi enää alkaa vekslailemaan,oli n. 6 e/vrk halvempi.
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

En mä sitten tiedä,mutta mun varaaman resortin kohdalla luki isolla 35 euroa yö ja perässä nappula varaa heti. 2 x 35€ =70.-
Siitä sitten klikkaamaan ja laskun loppusumma oli 85.53
Tietysti omaa hölmöyttä kun puolihuolimattomasti vaan klikkaili eteenpäin,eikä kattonut mitä se oikeasti maksaa.
Mutta niin kun sanoin,ei tollaisilla summilla ole budjetissa mitään merkitystä.
Avatar
kalevie
Viestit: 222
Liittynyt: 5.2.2010 19:46

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja kalevie »

Itse en ainakaan varaisi majoitusta etukäteen jos Samuille menisin. Katsoo vaan sopivia paikkoja netistä ja menee paikanpäälle tinkaamaan huoneen hintaa. Jos ei löydy sopivaa hintaa tai huonetta, niin lompsii viereiseen paikkaan kysymään. Samuilta löytyy alle 20€ ihan hyviä ja siistejä hotelleja joista voi sitten käydä tekemässä pistokokeita hyvän näköisiin resortteihin. Eipähän ainakaan kukaan vedä välistä kun tiskiltä kysyy hintaa.

Tieten jos budjetti on reilunlainen ja etsii luxusta, niin silloin etukäteen varaus. Keskitasoista majoitusta saarelta löytyy ja paljon.
makuasioista ei voi kiistellä, mutta joillakin on vaan niin paska maku!
waterhead
Viestit: 191
Liittynyt: 18.11.2010 11:00

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja waterhead »

Meillä oli pointtina se,että haluttiin pariksi ensimmäiseksi yöksi huone,kun on sen verran velttoa sakkia,ettei huvita hinata Mr.Samsonitea perässä ettimällä sopivaa majoitusta lentojen jälkeen. Näin olen yleensä aina tehnyt kun olen mennyt uuteen paikkaan.
Käydään sen jälkeen rauhassa tsekkailemassa mestoja ja varmasti sitten vaihdetaan majalatoa jonnekkin toisaalle,missä hinta ja laatu tuntuu sopivalta.
Helenalin
Viestit: 123
Liittynyt: 24.3.2008 13:02

Re: Samui

Viesti Kirjoittaja Helenalin »

Ollaan kyllä kokeiltu useammankin kerran tuota tiskiltä ostoa ja todettu yleensä,jotta olispa ollut edullisempi netistä ostettuna.
Olisko yks kerta onnistunut halvemmalla.Monta hikipisaraa säästyy kun varaa etukäteen,varsinkin kun on tiettyjä kriteerejä hotellin suhteen.
Enpä katsonut riittävän pitkälle tuota agodan hintaa,sama hinta kuin bookingilla.Nyt ei harmita ollenkaan...
Vastaa Viestiin