Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
-Wilma-
Viestit: 2
Liittynyt: 7.6.2007 14:03
Paikkakunta: Pohjanmaa

Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja -Wilma- »

Appivanhemmat miettivät lähtevänsä pakoon 60-v juhlia ja yhtenä vaihtoehtona olisi Thaimaa. Kovin paljoa eivät ole matkustelleet, Kreikassa ja Tunisiassa käyneet.

Itse olen käynyt Thaimaassa toistaiseksi vain kerran, olin Bangkokissa ja Hua Hinissa enkä siis osaa suositella mitään muuta kohdetta. Voisitteko ystävällisesti suositella kohdetta ihmisille jotka eivät juurikaan puhu englantia eli ruokalistat jos olisivat suomeksi niin pärjäisivät, muuten varmasti pärjäävät elekielellä. :lol:

Ajankohta olisi tammikuussa jos se johonkin vaikuttaa....

Kiitos kovasti etukäteen! :)
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

-Wilma- kirjoitti:Appivanhemmat miettivät lähtevänsä pakoon 60-v juhlia ja yhtenä vaihtoehtona olisi Thaimaa. Kovin paljoa eivät ole matkustelleet, Kreikassa ja Tunisiassa käyneet.

Itse olen käynyt Thaimaassa toistaiseksi vain kerran, olin Bangkokissa ja Hua Hinissa enkä siis osaa suositella mitään muuta kohdetta. Voisitteko ystävällisesti suositella kohdetta ihmisille jotka eivät juurikaan puhu englantia eli ruokalistat jos olisivat suomeksi niin pärjäisivät, muuten varmasti pärjäävät elekielellä. :lol:

Ajankohta olisi tammikuussa jos se johonkin vaikuttaa....

Kiitos kovasti etukäteen! :)
Suomenkielisiä ruokalistoja on kyllä turha odottaa muualla kuin Suomalaisomisteisissa paikoissa ehkä paria poikkeusta lukuunottamatta eli melkein kannattaisi tehdä heille mukaan joku lyhyt ruokalista Thaimaan perusruuista jossa ruuat on suomennettu jos ei muuten onnistu...

Koh Changia mä aina pariskunnille suosittelen, kaunis saari josta löytää vielä aitoa luontoakin, paljon ravintoloita ja ihan hyviä rantojakin 8)
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Koh Changia myös suosittelisin.

Suomalaisomisteinen paikka.
http://jussinhotelli.tarjoaa.fi/
Markki
Viestit: 7619
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Markki »

Phuket ja Karon Beach. Tuolla olivat vanhempani ja suunnilleen samaa ikäluokkaa ja hyvin pärjäsivät ilman englanninkielen taitoa.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Hua Hin,

Naapuri, kielitaidoton, yli 60v kävi siellä yksin pari kuukautta sitten ensimmäistä kertaa ja hyvin pärjäsi. Muissakin kuin suomi-baareissa ruokalistat suomeksi, räätälit puhuu auttavasti suomea ja Hua Hinissa muutenkin lomailee paljon samanikäistä porukkaa.

Hua Hinin keskustan ravintolat kävelymatkan päässä toisistaan, rauhallinen ja turvallinen kaupunki muutenkin.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja terox »

Matkatoimiston matka ensinnäkin, niin on suomenkielistä keneltä kysellä..

Lassea komppaan Huahinin Suhteen..Pärjäsi siellä myös tätini, joka ei puhu kuin Suomea. :D Hiltonissa asu ja tykkäs. Ja kyllä minulla on itsellä jääny sellanen mielikuva että siel on niitä suomenkielisiä listoja yhessä jos toisessakin hiltonin ympäristön kuppiloissa..

Miksei myös Phuketkin mutta kuitenkin oleellisinta on se että matkatoimiston matka ja vielä niin että on niitä palveluja kohdepaikassakin. Hyvä on sillon mennä pelkällä Suomellakin vaan :smt006
tiratiraa
Viestit: 315
Liittynyt: 7.12.2006 8:46
Paikkakunta: Dånö/HuaHin

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja tiratiraa »

Kompaan Lassea , Hua Hiniin
Suomen kielellä löytyy ruokalistat siitä keskustan syöttölöistä
Optiiko palvelut, ainakin Time Optiikista ja Optimal Optik, ja onhan täällä Kuisman suomen kielinen taxi.
Eikä pidä unohtaa Danin ystävällistä toimintaa.
AroKani

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Just käyneenä , ääni Hua Hinille lisää.
Paikka on mitä yllä sanotaan ja itse viihdyin mukavasti.

AK
Avatar
SiamHouse
Thai-Shop
Viestit: 2143
Liittynyt: 23.12.2003 11:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

Matkatoimiston matka Phuketin Karon Beachille. Tuntui olevan täynnä suomalaista mummua ja pappaa. Hua Hin myös hyvä.
Ex-riisikauppias
Avatar
kiikari
alkoholin viihdekäyttäjä
Viestit: 1805
Liittynyt: 4.2.2007 2:13
Paikkakunta: Suomi

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja kiikari »

Kysyjän antamilla tiedoilla en suosittelisi ensikohteeksi Ko Changia vaan Phuketin Karon Beachiä tai Hua Hiniä, vaikken ole itse henkilökohtaisesti käynyt jälkimmäisessä. Kannattaa muistaa, että vaikka suomalaispariskunta lähtisi yksin matkaan, niin matkalla noissa paikoissa saanee helposti matkaseuraa, neuvoa, tukea ja turvaa myös toisista suomalaisista. Varmaan jo lentokoneessa viimeistään.
Minä hankin kokemuksia, muut tekevät syntiä.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Noilla alkuperäisillä määreillä ei tule mieleen kuin Hua Hin/Cha Am.
Tapio
Viestit: 249
Liittynyt: 23.1.2004 13:04
Paikkakunta: Chonburi, Thailand

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Tapio »

Äitini ja hänen nykyinen mies, molemmilla ikää 72. Olivat parivuotta sitten 2 viikkoa HuaHinnissä ja eivät oikein ihastuneet paikkaan.Tylsistyivät.
Edellistalvena heillä 2 kk matka, olivat Buriramissa viikon. Sieltä Pattayalle missä 4 vrk.Ko Chang 2 viikkoa, taas tylsistyivät paikkaan. Tulivat Pattayalle ja Jompparissa viihtyivät hyvin kuukauden.
Ajatuksena heilla tulla ensi talveksi Pattayan seudulle.

Mutta kyllä minäkin HuaHinniä suosittelen
Seuraava reissu 14.9.2011-.................
JaanaSibelius
Viestit: 58
Liittynyt: 9.3.2009 14:33

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja JaanaSibelius »

-Wilma- kirjoitti:Appivanhemmat miettivät lähtevänsä pakoon 60-v juhlia ja yhtenä vaihtoehtona olisi Thaimaa. Kovin paljoa eivät ole matkustelleet, Kreikassa ja Tunisiassa käyneet.

Itse olen käynyt Thaimaassa toistaiseksi vain kerran, olin Bangkokissa ja Hua Hinissa enkä siis osaa suositella mitään muuta kohdetta. Voisitteko ystävällisesti suositella kohdetta ihmisille jotka eivät juurikaan puhu englantia eli ruokalistat jos olisivat suomeksi niin pärjäisivät, muuten varmasti pärjäävät elekielellä. :lol:

Ajankohta olisi tammikuussa jos se johonkin vaikuttaa....

Kiitos kovasti etukäteen! :)

itse, tietysti ehka vahan puolueellisena, suosittelisin appivanhemmillesi Koh Samuita. Taalla on paljon vanhempia pariskuntia lomailemassa ja erityyppisia rantoja, joista voi valita, mita haluaa, mutta ei silti viela ihan pilalle turmeltu turismilla, kuten mielestani esim. Phuket (on halvempi ostaa loma Kanarialle, jos sellaiseen paikkaan haluaa). Elekielella ja muutamalla sanalla englantia parjaa ihan varmasti, ja ihmiset taalla ovat ystavallisia ja auttavaisia. Tekemista loytyy ihan laidasta laitaan, rantalekottelusta koysirata seikkailuun. Retkille katsomaan saarta tai viereisia saaria, on helppo lahtea joko paikallisten tai suomalaisten markanjarjestajien kanssa.

Suomalaiset ruokalistat loytyy ainakin meilta Sibeliuksesta, ja meilta opastetaan kaikissa mahdollisissa muissakin asioissa.

Talla hetkella Aurinkomatkoilla on taalla koko ajan suomenkielinen opas paikan paalla, ja heidan hotellinsa taalla ovat myos oikein viihtyisia. Finnmatkat tekevat myos matkoja tanne, mutta esim. talla hetkella heilla ei ole opasta paikan paalla. Mutta luulen kylla, etta tammikuussa on. Kannattaa tarkistaa asia matkanjarjestajalta.
Avatar
kipparikalle
Viestit: 181
Liittynyt: 17.5.2007 18:06
Paikkakunta: krabi
Viesti:

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja kipparikalle »

Thaimaa on upea lomakohde, hyvä valinta. :smt023 Tähän pitkään listaan pitänee lisätä tietysti myös Krabi/AoNang.
Lento suoraan paremmassaluokassa Krabinkentälle, niin pitkä lento ei tunnu niin pitkältä ja vaikka tuntuisikin, koneessa on hyvät tilat ja palvelu. AoNang on pieni paikka lyhyt matka vähän joka paikkaan, useammat hotellit rannantuntumassa, useita ravintoloita, upeat maisemat, saaret lähellä mannerta joihin pääsee pitkähäntäveneillä. Rauhallinen kylä ei yömeteliä kaiken kaikiaan upea paikka.
Tervetuloa Krabiin :smt006
Leppoisin tuulin http://www.kipparikalle.com
Avatar
Hulluhurtta
Amatööri-Insinööri
Viestit: 519
Liittynyt: 11.1.2008 17:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja Hulluhurtta »

Hua Hinit ja Cha Amit kannattaa unohtaa samantien.Thaimaan surkeimmat lomakohteet äänienemmistöllä. Kokeile Koh Samuita ja Khanomia molemmista saa ruokaa suomipaikoista. Tai Chumphon ois yks.
Avatar
SiamHouse
Thai-Shop
Viestit: 2143
Liittynyt: 23.12.2003 11:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

SiamHouse kirjoitti:Matkatoimiston matka Phuketin Karon Beachille. Tuntui olevan täynnä suomalaista mummua ja pappaa. Hua Hin myös hyvä.
Lisätään tähän nyt vielä Jomtien Beach.
Eräs pariskunta kävi äsken kehumassa viettäneensä siellä hyvän 60vee-loman, kielitaidottomina. Ja ekakertalaisina.

Ja lieksalaiset tykkäs Pattayasta. Joka sopi sitten heidän extreme-elämäntyyliinsä :-D
Ex-riisikauppias
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12655
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja ollit »

SiamHouse kirjoitti:
SiamHouse kirjoitti:Matkatoimiston matka Phuketin Karon Beachille. Tuntui olevan täynnä suomalaista mummua ja pappaa. Hua Hin myös hyvä.
Lisätään tähän nyt vielä Jomtien Beach.
Eräs pariskunta kävi äsken kehumassa viettäneensä siellä hyvän 60vee-loman, kielitaidottomina. Ja ekakertalaisina.

Ja lieksalaiset tykkäs Pattayasta. Joka sopi sitten heidän extreme-elämäntyyliinsä :-D
Itsekin suosittelisin Pattayaa. Parikymppiset luulee, ettei kuuskymppisia yöelämä kiinnostaisi ja siksi tarjoavat paikkoja, joissa päivät ollaan rannoilla ja illalla mennään ajoissa nukkumaan. Ei se ihan niin mene. Kyllä kuuskymppisetkin yöelämästä välittävät. Pattikselta löytyy sekä ranta-, että yöelämää, Suomenkielisiä ruokalistoja ja eiköhän sinnekin matkatoimistot tee matkoja ympäri vuoden. Pakettimatkaa suosittelen ehdottomasti.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
-Wilma-
Viestit: 2
Liittynyt: 7.6.2007 14:03
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja -Wilma- »

Hua Hin on saanut aika monta ääntä tähän mennessä. :lol:

Hiltonissa olimme itsekin ja tykkäsimme kyllä. Ja kyllä itsekin muistan että Hua Hinissa oli ruokalistoja suomeksi ja osa räätäleistä puhui suomea auttavasti. Totta myös se että ystäviä saa muista matkalaisista, minä ja ukkeli ainakin saatiin mukavia uusia tuttavuuksia joiden kanssa iltaa istuttiin. Täytyy lyödä nyt esitteet appivanhempien eteen ja näyttää pari vaihtoehtoa niin saavat päättää niistä, pakettimatkaa katsottu tietysti. Kanariaa miettivät ensin mutta saimme vakuutettua että ihan hyvin pärjäävät myös Thaimaassa ja varmasti on miellyttävämpi matka!

Kiitos kaikille avusta! :smt006
pattayalla
Viestit: 6
Liittynyt: 18.4.2009 17:48

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja pattayalla »

Joo, kyllä minäkin suosittelisin Pattayaa, rauhallisia hotelleja/saaria löytyy lähialueilta ja kunnon iltaelämää tarvittaessa, itse olen 57v ja pidän asumisesta Pattayan keskustassa, kaikki on lähellä :wink: nyt varsinkin Festival centter.

ollit kirjoitti:
SiamHouse kirjoitti:
SiamHouse kirjoitti:Matkatoimiston matka Phuketin Karon Beachille. Tuntui olevan täynnä suomalaista mummua ja pappaa. Hua Hin myös hyvä.
Lisätään tähän nyt vielä Jomtien Beach.
Eräs pariskunta kävi äsken kehumassa viettäneensä siellä hyvän 60vee-loman, kielitaidottomina. Ja ekakertalaisina.

Ja lieksalaiset tykkäs Pattayasta. Joka sopi sitten heidän extreme-elämäntyyliinsä :-D
Itsekin suosittelisin Pattayaa. Parikymppiset luulee, ettei kuuskymppisia yöelämä kiinnostaisi ja siksi tarjoavat paikkoja, joissa päivät ollaan rannoilla ja illalla mennään ajoissa nukkumaan. Ei se ihan niin mene. Kyllä kuuskymppisetkin yöelämästä välittävät. Pattikselta löytyy sekä ranta-, että yöelämää, Suomenkielisiä ruokalistoja ja eiköhän sinnekin matkatoimistot tee matkoja ympäri vuoden. Pakettimatkaa suosittelen ehdottomasti.
hinnksi
Viestit: 57
Liittynyt: 9.3.2007 12:34

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja hinnksi »

-Wilma- kirjoitti:Appivanhemmat miettivät lähtevänsä pakoon 60-v juhlia ja yhtenä vaihtoehtona olisi Thaimaa. Kovin paljoa eivät ole matkustelleet, Kreikassa ja Tunisiassa käyneet.

Itse olen käynyt Thaimaassa toistaiseksi vain kerran, olin Bangkokissa ja Hua Hinissa enkä siis osaa suositella mitään muuta kohdetta. Voisitteko ystävällisesti suositella kohdetta ihmisille jotka eivät juurikaan puhu englantia eli ruokalistat jos olisivat suomeksi niin pärjäisivät, muuten varmasti pärjäävät elekielellä. :lol:

Ajankohta olisi tammikuussa jos se johonkin vaikuttaa....

Kiitos kovasti etukäteen! :)


Onpas tullut vastauksia! Me pariskunta 66 v. ja 67 v. Myös suosittelemme Hua Hin -Cha Am
seutua, Siam in lahden toisella puolellakin olemme käyneet, Pattya ei ainakaan tule enää
kysymykseenkään, eikä liioin nuorison suosimat saaret, riippuu, tietysti millaisesta menosta
pitää, meille jatkossakin rauhallinen,turvallinen Cha Am.
Avatar
LauraA
Viestit: 419
Liittynyt: 29.5.2007 21:24

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja LauraA »

Kannattaa varmaan sen pohjalta miettiä kohdetta, minkä tyyppisiä ne appivanhemmat ovat. Toiset tykkäävät viettää loman jossain rauhallisessa paikassa rannalla lökötellen ja toiset kaipaavat enemmän nähtävää ja toimintaa. Aivan sama, minkä ikäisiä ovat, kun ihmiset nyt joka tapauksessa ovat erilaisia. Jos tykkää kovasti rannalla/altaalla loikoilusta ja se on loman pääasia, joku Hua Hin, Krabi, Cha Am ovat varmasti hyviä paikkoja. Jos taas rannalla loikoilu on sivuseikka ja haluaa enemmän nähtävää ja koettavaa, Phuket tai Pattaya sopii siihen. Eli, ei muuta kuin kyselemään, mitä he haluaisivat lomalla tehdä.

Omat appivanhemmat olivat muuten Phuketin Karonilla, tykkäsivät kovasti. Tosin suunnittelivat seuraavaksi menevänsä Banglalle, tai Pattayalle, missä on ´enemmän elämää`.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Ikää n. 60-v, eka matka Thaimaahan, mihin suosittelette?

Viesti Kirjoittaja patila »

hinnksi kirjoitti:
-Wilma- kirjoitti:Appivanhemmat miettivät lähtevänsä pakoon 60-v juhlia ja yhtenä vaihtoehtona olisi Thaimaa. Kovin paljoa eivät ole matkustelleet, Kreikassa ja Tunisiassa käyneet.

Itse olen käynyt Thaimaassa toistaiseksi vain kerran, olin Bangkokissa ja Hua Hinissa enkä siis osaa suositella mitään muuta kohdetta. Voisitteko ystävällisesti suositella kohdetta ihmisille jotka eivät juurikaan puhu englantia eli ruokalistat jos olisivat suomeksi niin pärjäisivät, muuten varmasti pärjäävät elekielellä. :lol:

Ajankohta olisi tammikuussa jos se johonkin vaikuttaa....

Kiitos kovasti etukäteen! :)


Onpas tullut vastauksia! Me pariskunta 66 v. ja 67 v. Myös suosittelemme Hua Hin -Cha Am
seutua, Siam in lahden toisella puolellakin olemme käyneet, Pattya ei ainakaan tule enää
kysymykseenkään, eikä liioin nuorison suosimat saaret, riippuu, tietysti millaisesta menosta
pitää, meille jatkossakin rauhallinen,turvallinen Cha Am.
Joo itsekin kallistuisin Cha-amiin ja sieltä regentin alueeseen joka onkin sitten turvoksissa suomalaisia eläkeläisiä.

Jos vähän vilkaampaa hakee lomalta, niin sitten pattikselle jomtieniille ja siellä aurinkomatkojen uuteen Nusa playa hotelliin jonka läheisyydessä onkin sitten soi welcome (suomi soi) jossa taatusti pärjää suomen kielellä ja ruokalistat ovat monessa paikassa suomeksi, tuolla noita eläkeläispariskuntia pörrää kuukausitolkulla ja hyvin tuntuvat viihtyvän.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Vastaa Viestiin