Koh Chang

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
safiiri78
Viestit: 33
Liittynyt: 14.10.2008 17:08

Koh Chang

Viesti Kirjoittaja safiiri78 »

Olemme menossa helmikuussa Pattayalle ja tarkoitus on viettää 2-4 yötä Chang:lla, mutta mutta, muutama kysymys on noussut mieleen:
-tarvitseeko malarianestolääkitystä? ovatko muut hankkineet lääkityksen ennen matkaa Chang:lle?
-kannattaako majoitus varata jo suomessa?
-mistä kannattaisi ottaa matka saarelle vai mennäkkö "omin" kyydein?
-jos otamme matkan Pattayalta, voiko matkanjärjestäjä varata haluamamme majoituksen?
-olemme ajatelleet joko Cookies-hotellia tai Kc-Grandea, kokemuksia?
Eiköhän tuossa ollut nyt tärkeimmät asiat mitkä vaivaa mieltä....
Kiitos vastauksista :D
Koska olisit perillä, jos lähtisit nyt?
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3803
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

safiiri78 kirjoitti:-tarvitseeko malarianestolääkitystä? ovatko muut hankkineet lääkityksen ennen matkaa Chang:lle
Jokainen tekee tuon ratkaisun itse. Minä en ottanut. Kannattaa käyttää foorumin hakua tuon asian suhteen.
-kannattaako majoitus varata jo suomessa?
Helmikuussa Koh Changilla on melko ryysis - mielestäni kannattaa varata majoitus ajoissa, mikäli olette yhtään valikoivia paikan tai tason suhteen.
-mistä kannattaisi ottaa matka saarelle vai mennäkkö "omin" kyydein?
Ryhmänne koosta riippuen
- minibus-yhteiskujetus pattayalta (alle 200 baht/hlö)
- vuokraamalla privaatti minibus-kuljetus Koh Changin hotellille saakka. (~3500 baht)
jos otamme matkan Pattayalta, voiko matkanjärjestäjä varata haluamamme majoituksen?
Voi. Lähes mikä tahansa varteenotettava matkatoimisto voi varata majoituksen niiltä osin kuin tilaa löytyy. Monilta osin voitte toki tehdä sen itsekin soittamalla tai käyttämällä nettipalvelua (tai sähköpostia).
-olemme ajatelleet joko Cookies-hotellia tai Kc-Grandea, kokemuksia?
Kannattaa käyttää hakua.
Lisävinkkinä sanon, että vilkaiskaa foorumin majoitusmuistioon.
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewforum.php?f=65

Jos ei ole oikeuksia majoitusmuistioon, niin sitten kannattaa lukea (uudestaan?) tämä
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =1&t=11369

:-)
MAH-59
Viestit: 747
Liittynyt: 10.9.2007 21:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja MAH-59 »

Aika harva Thaimaan matkaaja ottaa malaria kuuria.
Aika kovaa kamaa ja moni saa jonkin asteisia sivuvaikutuksia kyseisístä ropeista.
En itsekään ole ottanut enkä edes harkinnut vaikkka Koh Changillakin olen piipahtanut.
Tuskin Koh Changilla paljoo suurempi malaria riski on muuhun Thaimaahan verrattuna.

MAH :mrgreen:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Reipas poika kirjoitti:Aika harva Thaimaan matkaaja ottaa malaria kuuria.
Itse mm. en ole syönyt malariakuuria sitten -92 ensimmäisen Thaimaa reissun, en edes rajaseuduilla Thaimaa-Laos, Thaimaa-Burma tai jos suunta on ollut Pohjois-Thaimaan viidakkkotiet- ja polut.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Mika#73
Viestit: 50
Liittynyt: 23.5.2006 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja Mika#73 »

Itse siellä 2 kertaa olleena en ole syönyt malaria lääkitystä kumpanakaan kertana.

Itse olin marras ja toukokuussa ja silloin ei tarvinnut varata valmiiksi, mutta tuohon
aikaan varaisin. Silloin saa aina toivottavan tasoisen majoituksen.

Pattayalta matkatoimistosta minibussi kyyti n. 600bath, oma taxi n. 2500bath, oma minibussi n. 3500 -> bath

Ei muuta kun hyvää matkaa ja nauttikaa :D
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3803
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Mika#73 kirjoitti:Pattayalta matkatoimistosta minibussi kyyti n. 600bath
Niin on. Minä muistelin väärin tuon minibussikyydin hinnan.
Fred

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja Fred »

Ja 700 bahtia, jos minibussi menee yli lautalla ja vie suoraan hotelliin. Suosittelen tuon ylimääräisen satasen maksamista, lavataksien kanssa saa taistella tuolla.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3803
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Fred kirjoitti:Ja 700 bahtia, jos minibussi menee yli lautalla ja vie suoraan hotelliin. Suosittelen tuon ylimääräisen satasen maksamista, lavataksien kanssa saa taistella tuolla.
Olen samaa mieltä. Samoin privaattikuljetus kannattaa sopia lauttakuluineen hotellille saakka. Muussa tapauksessa päätynee lähimpään tai kalleimmalle lautalle. Varsinkin perheen kohdalla ero halvan ja kalliin välillä voi olla merkityksellinen.
Avatar
jussinhotelli
1 Blue Fantasea
Viestit: 729
Liittynyt: 9.9.2004 3:24
Paikkakunta: Pattaya
Viesti:

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja jussinhotelli »

En ole syönyt malarialääkeitä sitte vuoden -78 jäkeen.Olin silloin ekareissulla Bangkokissa.Kyllä Thaimaassa on vielä malariaa jossakin pohjoisessa vain saadekautena.Koh Changilla olen käynyt-92 ekakerran eikä ole ollut mitään ongelmia.

T.Jussi
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Panem et circenses
Avatar
Oak
Viestit: 253
Liittynyt: 5.4.2006 10:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja Oak »

Pari kertaa olen Koh Changilla käynyt sadekaudella(2006,2007). Molemmilla kerroilla söin kuurin. Lääkkeet ovat doksisykliiniä, ei tullut mulle ainakaan mitään sivuvaikutuksia. Oma valinta syötkö vai et, tälläkin foorumilla on käyty tätä asiaa useamman sivun verran läpi, eikä oikeaa vastausta ole olemassa. :roll:
When the going gets weird, the weird turn pro.
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja apasra »

Lainaus KTL:n sivuilta.

"Thaimaan Koh Changin saarelle ei enää suositella estolääkitystä, hyttyssuojaus riittää. Muut muutokset, ks. maaluettelo kunkin maan kohdalta".

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisu ... rveysopas/
- som nam naa -
Avatar
raparipa
Viestit: 117
Liittynyt: 27.6.2005 10:24

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja raparipa »

oltiin syyskuussa pari yötä cookies hotellissa ja pelkästään hyvää voi sanoa, mutta tien toisella puolella steak house kannattaa jättää väliin sieltä ei saa kuin purukumiksi luokiteltavaa pihviä eli oli 100% pettymys. :smt111 :smt114
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

raparipa kirjoitti:oltiin syyskuussa pari yötä cookies hotellissa ja pelkästään hyvää voi sanoa, mutta tien toisella puolella steak house kannattaa jättää väliin sieltä ei saa kuin purukumiksi luokiteltavaa pihviä eli oli 100% pettymys. :smt111 :smt114
Helppo allekirjoittaa, mukava hotelli. Itse majoituimme 'rannan puolelle', eli Cookiesilla on huoneita myös rantakadun 'toisella puolella'.

Kuva
Se 'toinen' puoli

Kuva
Rannan puoli
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja DelArco »

raparipa kirjoitti:tien toisella puolella steak house kannattaa jättää väliin sieltä ei saa kuin purukumiksi luokiteltavaa pihviä eli oli 100% pettymys. :smt111 :smt114
Onko tää siis Buffalo Bill Stake House, vai joku toinen paikka?
tj72
Viestit: 1312
Liittynyt: 18.12.2003 13:28

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja tj72 »

Ryhmänne koosta riippuen
- minibus-yhteiskujetus pattayalta (alle 200 baht/hlö)


Jos talla hinnalla on kyyti, alan myymaan matkoja (Pattayalta normihinta matkatoimistosta 350 baht henkilo)
OSAAMISTA JO KAHDELLA VUOSITUHANNELLA
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

DelArco kirjoitti:
raparipa kirjoitti:tien toisella puolella steak house kannattaa jättää väliin sieltä ei saa kuin purukumiksi luokiteltavaa pihviä eli oli 100% pettymys. :smt111 :smt114
Onko tää siis Buffalo Bill Stake House, vai joku toinen paikka?
Texas Steak House on paikan nimi. Ehdoton ei minultakin tuonne, ellei ole epämiellyttävää matkaseuraa, niin sitten heidät voi tuonne kyllä viedä. ;-)
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Ok, siksi piti varmistaa, koska tuolla buffalo billissä olen syönyt yhden parhaimmista sapuskoistani thaimaassa.
Avatar
Crowley
Mentally Challenged
Viestit: 1716
Liittynyt: 22.10.2006 19:19
Paikkakunta: Bangkok

Re: Koh Chang

Viesti Kirjoittaja Crowley »

DelArco kirjoitti:Ok, siksi piti varmistaa, koska tuolla buffalo billissä olen syönyt yhden parhaimmista sapuskoistani thaimaassa.
Buffalo bilissa on kyl loistavat safkat!
Vastaa Viestiin