Olemme menossa toukokuussa Thaimaahan omatoimimatkalle, ja kohteena tulevat olemaan Phuket (1viikko), Koh Tao (noin 4 päivää) ja Koh Samui (8 pv) ja viimeinen yö Bangkokissa.
Olen suunnitellut että reitti menisi näin: Kun saavumme Bangkokiin lennämme samana päivänä Phuketiin (esim. Nok Air tai Air Asia). Phuketista Bangkok Airwaysilla Samuille, josta siirtyisimme Lomprayahin kyydillä lautalle ja Taolle. Taolta Lomprayahilla Samuille ja lopulta sieltä lento Bangkok Airwaysilla Bangkokiin jossa vika yö ollaan. Oisko tässä nyt jotain huomioon otettavaa, vai kuulostaako suunnitelma OK:lta? Vai pitäisikö koko järjestys heittää toisinpäin, eli että aloittaisimme Samuilta? Olen vain jostain saanut päähäni että Bangkok Air olisi jotenkin luotettavampi kuin esim. Air Asia, ja että siksi olisi hyvä viimeinen lento mennä sillä....
Matkustusjärjestys
Re: Matkustusjärjestys
Mielestäni matkustusjärjestys on OK. Air Asia on ns. halpalento yhtiö, Bangkok Airways taas mainostaa itseään Boutique-yhtiönä. Ehkä tässä on syy Bangkok Airwaysin korkeampiin hintoihin? Tai ehkä syy on siinä, että yhtiö omistaa ainakin Samuin kentän ja käyttää monopoliasemaansa hyväkseen.
Toisaalta yhtiöltä löytyy omat lounget jotka ovat kaikkien matkustajien käytössä, ainakin Chiang Main kentältä.
Minulla on sama näkemys näiden yhtiöiden välillä, luotan enemmän Bangkok Airwaysiin. Ei ole valittamista niiltä kerroilta, kun olen ko. yhtiöllä lentänyt.

Minulla on sama näkemys näiden yhtiöiden välillä, luotan enemmän Bangkok Airwaysiin. Ei ole valittamista niiltä kerroilta, kun olen ko. yhtiöllä lentänyt.

- mikrobitti
Re: Matkustusjärjestys
Kuulostaa hyvältä (reitti)suunnitelmalta."Viimeisen lennon luotettavuus" -asialle en laittais painoa.
Bangkok Airways'llä on tosiaan lounge (kai) kaikilla heidän operoimilla kentillä ja lounge on heidän departure-asiakkaidensa käytettävissä boarding passia vilauttamalla. Loungessa yleensä mehuja, kahvia, teetä, pikkuleipiä, lehtiä ja internet-käyttömahdollisuus.
Bangkok Airways'llä on tosiaan lounge (kai) kaikilla heidän operoimilla kentillä ja lounge on heidän departure-asiakkaidensa käytettävissä boarding passia vilauttamalla. Loungessa yleensä mehuja, kahvia, teetä, pikkuleipiä, lehtiä ja internet-käyttömahdollisuus.