Phuketissa sataa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
ruusuorapihlaja
Viestit: 7
Liittynyt: 13.11.2006 10:10

Phuketissa sataa?

Viesti Kirjoittaja ruusuorapihlaja »

Katselin neljän viikon sääennustetta. Kovin lupaavat sateista? Voiko olla totta? Luulin, että olen tilannut matkan aurinkoon? Apuaaaaa!!!

http://www.tmd.go.th/en/region.php?RegionID=6
Huppe
Viestit: 7017
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Thaimaassa sataa säätiedotuksen mukaan 365 päivää vuodessa. Itse olen ollut siellä reilu 70 päivää ja olisiko 4 päivänä satanut. Jokapäivälle on kuitenkin ennen lomaa luvattu sadetta.

Ja vaikka sataisi, se on yleensä kuurottaista ja korkeintaan piristävää.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Ole huoleti, sano sääennuste mitä hyvänsä niin tulet polttamaan nahkasi :-D

ja toiseksi miksi stressata asiasta mihinkä ei voi vaikuttaa, niin kauan kuin ite olen joskus kattonut thaimaan ennustuksia niin siellä pitäis niitten mukaan sataa aina.
Avatar
KePattaya
Viestit: 4820
Liittynyt: 25.9.2004 12:45

Viesti Kirjoittaja KePattaya »

Taidat olla ekaa kertaa menossa Thaimaahan ... Sääennustuksista huolimatta ota aurinkovoide missä on suojakerroin mahdollissimman suuri 30-40. Siellä saattaa sadella mutta luulisin että suurimmaksi osaksi paistaa möllö :D
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koo »

Niin ja Thaimaassa ruskettuu kovin myös pilvisellä kelillä. Joku väittää ruskettuneensa sateessakin...
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
borde
Myyntitykki
Viestit: 4905
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

Sateella ruskettuu Isanissa parhaiten,tosin väri on punertavanruskea ja
jos ei malta pesulla käydä niin värin voi saada myös koti Suomeen :D
Aina mielessä !!
mikko74
Viestit: 1041
Liittynyt: 1.12.2004 17:25

Viesti Kirjoittaja mikko74 »

Syyskuussa olin phuketissa neljä päivää ja aurinkoa en nähnyt kertaakaan. Satoi lähes tulkoon putkeen noi neljä päivää, välillä saattoi olla tunnin tauko mut sit taas tuli vettä.

Tähän aikaan vuodesta tuskin sataa noin paljon. Pattayalla kyllä pääsääntöisesti paremmat ilmat kuin phuketissa.
ruusuorapihlaja
Viestit: 7
Liittynyt: 13.11.2006 10:10

Jep, jep

Viesti Kirjoittaja ruusuorapihlaja »

Juuh...Thaimaahan ensimmäistä kertaa menossa. Tosiaan kauhistuin, kun katsoin sääennustetta. Olen lähdössä aurinkolomalle: altaan reunalle ja sukeltamaan :)

Hyvä, että lohdutitte! *nukkuu yönsä levollisesti*
Art2
Ukkomies
Viestit: 893
Liittynyt: 20.7.2004 19:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Art2 »

Joo ei kannata niita saaennusteita niin tarkasti katsoa. Se on vaan helpotus jos ei kokoajan paista pilvettomalta taivaalta.

Kun valkoisena Suomesta tulet niin varjo on se ainut oikea paikka ekoina paivina vaikka suojakertoimet olisivat mita.
Puolestatunnista tuntiin auringossa, ei sen enempaa. Vari tarttuu varmasti ja valttaa aika tuskallisetkin palamiset.

Eilen tuli aika reipas sadekuuro illan suussa. Raikasti mukavasti ilmaa.
Paikkakuntia joilla olen yöpynyt Thaimaassa on toistaiseksi kertynyt 29 kpl.
Sitä saa mitä tulee!
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

asken sato kans (noin tunti sitten) 20 minuuttia vetta paha homma
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

Joskus kun on oikein harmaita päiviä ja aurinkoa ei näy missään sitä vain odottaa, että alkaisi sataa ja taivas selkiäisi.
Liski
Viestit: 6
Liittynyt: 31.7.2005 14:39
Paikkakunta: Härmä

Sade ei tule olemaan ongelma

Viesti Kirjoittaja Liski »

Juuri tultiin Phuketista (2 vk). Lähes joka ilta 5-7 välillä tuli 15 minuutin kuuro. Muuten aina aurinkoa ja kuumaa. Ei syytä huoleen :D
Vastaa Viestiin