Thaimaan reissausta netistä riippuvaisena

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

pajalve

Re: Thaimaan reissausta netistä riippuvaisena

Viesti Kirjoittaja pajalve »

pbe kirjoitti:Jollekin saattaa riittää JoikuSpotista ilmainen versio, mutta itse ajattelin, etten jaksa alkaa säätämään asialla ja ostin suoraan premiumin. Tietysti puhelimessa pitää olla WLAN-tuki, jotta tuosta on hyötyä.

JoikuSpot Premium S60 puhelimeen:
http://www.joikushop.com/index.php?acti ... duct_id=33" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokeilin ensin tuota ilmaista, mutta sillä ei ainakaan silloin päässyt suojattuihin yhteyksiin, kuten mun Webmailiin. Eikä tainnut Messengerkään toimia, joten Premium piti hankkia. Ja hintakin on näköjään laskenut mukavasti.
tuulafitz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuulafitz »

Moi! Meilla Moby Dick Guesthouse:ssa on ilmainen internetti ja wireless yhteys huoneissa. Ravintola/Baarissa meilla on ilmainen tietokone kaytettavana kaikille meidan asiakkaille. Talla hetkella huoneitten hinnat on tosi edulliset. Fan huone 400 Bathia ja A/C huone 600 Bathia ja 3 hengen A/C 800 Bathia ja 4 hengen A/C 1,000 Bathia. Sijaitsemme keskella Chaweng Beach katua Koh Samuilla. Tervetuloa lapparin kanssa tai ilman!!! Meilla on myos ilmaiset safety box:it minne lapparit voi laittaa talteen jos haluaa!! Terveisin Tuula :D

Voitte myos varata huoneita tekstiviestilla. Meidan kannykan numero on 081-8921990. Tai ottakaa yhteytta info@mobydick-guesthouse.com!!!
miisu69

Viesti Kirjoittaja miisu69 »

pbe kirjoitti:
pajalve kirjoitti:12callin prepaidiin myyvät esimerkiksi kuukauden paketteja hintaan 500 baht/250 tuntia.
Suosittelen myös soittamaan CallCenter-numeroon ja tilaamaan jonkin kiinteän paketin. Kannattaa muistaa, että ne on jatkuvia tilauksia, joten jos meinaa simmiä käyttää seuraavallakin reissulla, niin kannattaa perua tilaus kun on lähdössä Thaimaasta. Itselleni on riittäny varsin mainiosti pariksi-kolmeksi viikoksi sellainen reilun 200 bahtin paketti - en muista montako tuntia se sisältää nettiaikaa, mutta paljon.
pajalve kirjoitti:JoikuSpot-ohjelma (maksoi aikanaan 15 e/lifetime lisenssi). Tämä ohjelma tekee puhelimesta langattoman wlan-tukiaseman, jota voi käyttää noin 30 metrin säteellä puhelimesta kaikilla läppäreillä.
Tässäkin komppaan pajalvea. JoikuSpot premium maksaa 9 euroa ja tekee elämän varsin simppeliksi mobiilinetin osalta. Käytän myös iPod Touchia mobiilina nettiselaimena ja VoIP-puhelimena tuon JoikuSpotin avustamana - siis JoikuSpot käyntiin kännykässä ja sen jälkeen kännykkä näkyy WLAN-tukiasemana. Jollekin saattaa riittää JoikuSpotista ilmainen versio, mutta itse ajattelin, etten jaksa alkaa säätämään asialla ja ostin suoraan premiumin. Tietysti puhelimessa pitää olla WLAN-tuki, jotta tuosta on hyötyä.

JoikuSpot Premium S60 puhelimeen:
http://www.joikushop.com/index.php?acti ... duct_id=33" onclick="window.open(this.href);return false;

kiitos kovasti..toi JoikuSpot on varmaa just se mun juttu.eli ei tarvi sataa luurii roudaa mukaan:DDmut kyl suomi ja thaikku numerot pitää olla kun saattaa joku kaivata kel ei sitä thaikkunumeroo oo...ai nii mut onhan vastaajat keksitty:))))
sanoo tumma londi.....
terox

Viesti Kirjoittaja terox »

miisu69 kirjoitti:
..toi JoikuSpot on varmaa just se mun juttu.eli ei tarvi sataa luurii roudaa mukaan:
Mikä yhteys on joikuspotilla ja luurien määrällä?
Jos haluaa että thaisimmi ja suomisimmi on samassa luurissa pitää olla 2 korttipaikan dualluuri..
miisu69

terox kirjoitti:
miisu69 kirjoitti:
..toi JoikuSpot on varmaa just se mun juttu.eli ei tarvi sataa luurii roudaa mukaan:
Mikä yhteys on joikuspotilla ja luurien määrällä?
Jos haluaa että thaisimmi ja suomisimmi on samassa luurissa pitää olla 2 korttipaikan dualluuri..

oolrait:))))
sanoo tumma londi.....
SeaWolf

Viesti Kirjoittaja SeaWolf »

pbe kirjoitti: Suosittelen myös soittamaan CallCenter-numeroon ja tilaamaan jonkin kiinteän paketin. Kannattaa muistaa, että ne on jatkuvia tilauksia, joten jos meinaa simmiä käyttää seuraavallakin reissulla, niin kannattaa perua tilaus kun on lähdössä Thaimaasta.
Ja itse itseään voi palvella 1-2-Callin nettipakettiasioissa kilauttamalla numeroon *138
apasra

Viesti Kirjoittaja apasra »

Eli jos ostan JoikuSpotin lisenssin puhelimeeni N97 mini, jossa siis suomi sim- ja 384 kbit/s nettiyhteys voin käyttää puhelinta wlan tukiasemana, entäs kun Thaikkulassa vaihdan Thai simmin jossa datapaketti toimiiko vai pitääkö ostaa uuden simmin myötä uusi lisenssi Joikuun.
Tekniikat etenee liian nopeasti vanhuksille. :D
- som nam naa -
miisu69

mä ratkaisin asian ostamal normi simin ja käytin vaan nokia pc suitee ja hyvin vörkki mun lyhyen loman ajan...
sanoo tumma londi.....
apasra

miisu69 kirjoitti:mä ratkaisin asian ostamal normi simin ja käytin vaan nokia pc suitee ja hyvin vörkki mun lyhyen loman ajan...
Kuin normi simmil voi käyttää edullisesti nettiä. :roll:
- som nam naa -
meitsi80
Peli on menetetty!

Viesti Kirjoittaja meitsi80 »

Kävelet seiskaan tai familymarkettiin ja ostat Happy internet sim kortin puhelimees ja sit vaan surffaat puhelimellas normaalisti niin kuin suomessakin tai sit pcsuiten kautta läppärilläs hintaan vajaa bahti per minuutti. Ei ole kallista eikä tartte muita ohjelmia yms. Mut älä surffaa suomi kortillas, muuten voi puhelinlasku yllättää... :-)
apasra

meitsi80 kirjoitti:Kävelet seiskaan tai familymarkettiin ja ostat Happy internet sim kortin puhelimees ja sit vaan surffaat puhelimellas normaalisti niin kuin suomessakin tai sit pcsuiten kautta läppärilläs hintaan vajaa bahti per minuutti. Ei ole kallista eikä tartte muita ohjelmia yms. Mut älä surffaa suomi kortillas, muuten voi puhelinlasku yllättää... :-)
Eli siis internet sim eikä mikään normi sim.
Kuis pc suite toimii macbookissa.

Ite ostin viimeksi Dtac sim:n rajoittamattomalla netin käytöllä n. 900 THB/kk. Joutu nokian N83:lla piuhan välityksellä käyttään mäkissä. Oli helvetin hankala saada yhteys toimiin. MBK-tavaratalossa Dtac-myymälässä muutama tunti hakkeroitiin kauniiden Thaikkutypyjen kanssa, joilla ei ollut mitään hajuakaan macista, ei ollut kyllä itelläkään. Lop
Lopuksi sain ite toimiin ja toimi hyvin koko reissun.
Ajattelin jos joikulla sais yhteyden helpommin. No on mulla netti-tikkukin joka ei pitäisi olla sim-lukittu vaikka kytky onkin.
- som nam naa -
austinpowers

Viesti Kirjoittaja austinpowers »

yksi vaihtoehto ostaa 1-2-Call ja aktivoida siihen internet paketti, 30tuntia / 119THB -kk
Löytyy myös liittymiä joissa valmiiksi aktivoitu, tunnistaa nimestä net-sim, hinta 139thb
pajalve

Viesti Kirjoittaja pajalve »

JoikuSpot on toiminut vallan mainiosti ainakin 12call-simmin kanssa. Ei tartte ostaa mitään uusia lisenssejä. Huomaa kyllä, kun alat avata uudella simmillä ja Joiku kyselee jotakin tyyliin "haluatko siirtää lisenssin tähän" (no en tarkkaan muista kysymystä, mutta pelkkä kyllä-vastaus riittää ja taas pelittää).
Mitenkään nopea netti ei ole ainakaan maalla 2G-verkossa, mutta toimii kyllä kaikkialla missä kännykin.
12call-kaupassa lisäsivät tuon nettiyhteysmahdollisuuden ihan siihen samaan simmiin jota olin käyttänyt puheluihinkin. Tänä vuonna rajaton käyttöoikeus oli 690 baht/kk, edellisvuonna 990 baht/kk.
Vastaa Viestiin