500e ja 2viikkoa...

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
snige
Viestit: 2
Liittynyt: 16.3.2006 13:30
Paikkakunta: PORVOO

Viesti Kirjoittaja snige »

:!: jos työttömät ihmiset suomessa joutuu elämään 500e koko kuukausi. sossusta riippuen. ni on se jännä juttu et sillä rahalla ei thaimaassa muka pärjää 2 viikkoa..kattokaa madventuresia tai jotain.....
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

pärjää 500e... olen sen sanonut, ei se niin kivaa ole kun on kaikkea ostettavaa ja koettavaa mutta rahat ei riitä semmoisiin.
Rantalöhöilyyn ja syömiseen se riittää.

Itse menen 1kk nyt ja jotain 3000e lähellä on budjetti jossa on 700e lentoliput.

pärjäisin 500e mutta en mä lomalla ala kituuttelee.
18x vuodesta 2004
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

reko78 kirjoitti:mä laskiskelin mitä mulla suurinpiirtein menee tulevalla kuukauden reissulla,jonain päivinä tulee varmasti istuttua iltaa vähän enempi kuin toisina,joten silloin toi laskelma kusee...mutta vastapainona rankemman illan/yön jälkeen tulee pakostakin heikosta olosta johtuen vesipäivä jolloin makoilen/lepäilen...(tarkoittaa ettei mee kuin muutamakymmen bahtia veteen..) laitan laskelmani tähän,siitä voi muokkailla itselleen sopivan omiin tarpeisiin..

majoitus : 800b/vrk x 30 =24 000
ruokailu : 500b/vrk x 30 =15 000
muut sisältää mm.:
liikkuminen 300b/vrk x 30= 9 000
5 colaa kauppa 100b/vrk x 30 = 3 000
5 olut kauppa 200b/vrk x 30 = 6 000
10 tuoppia 500b/vrk x 30 =15 000
muu juoma 300b/vrk x 30 = 9 000
tupakka(2-3askia) 100b/vrk x 30 = 3 000
muut turhat 200b x 30= 6 000

yhteensä 90 000bahtia 30vrk,päivää kohti 3000bahtia
euroissa n.1800e päivässä n.60euroa
Pakko kysyä reko että miten onnistui tämä budjetti... oli sulla meno siellä päällä että uskoisin että olisi mahkuja jopa budjetin ylittyminen :D
18x vuodesta 2004
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21853
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

snige kirjoitti::!: jos työttömät ihmiset suomessa joutuu elämään 500e koko kuukausi. sossusta riippuen. ni on se jännä juttu et sillä rahalla ei thaimaassa muka pärjää 2 viikkoa..kattokaa madventuresia tai jotain.....
Mitä sinulle sanoo sana LOMA? Onko se selviytymiskamppailua vai mitä?
Kyllä työttömät pärjää sillä rahalla mutta oletko kuullut jonkun nauttivan siitä? Köyhät ja pihit joutuvat pärjäämään pienemmällä. Kuulutko jompaan kumpaan ryhmään?
snige
Viestit: 2
Liittynyt: 16.3.2006 13:30
Paikkakunta: PORVOO

Viesti Kirjoittaja snige »

:D mä kuulun järkeäkäyttävään ryhmään. sä nähtävästi pappabetalar grouppiin.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

tukataa kirjoitti:
snige kirjoitti::!: jos työttömät ihmiset suomessa joutuu elämään 500e koko kuukausi. sossusta riippuen. ni on se jännä juttu et sillä rahalla ei thaimaassa muka pärjää 2 viikkoa..kattokaa madventuresia tai jotain.....
Mitä sinulle sanoo sana LOMA? Onko se selviytymiskamppailua vai mitä?
Kyllä työttömät pärjää sillä rahalla mutta oletko kuullut jonkun nauttivan siitä? Köyhät ja pihit joutuvat pärjäämään pienemmällä. Kuulutko jompaan kumpaan ryhmään?
joillekin loma on vaan arjesta karkaamista ja rentoutumista... ei kaikki ole kuin jumalallinen tukataa
18x vuodesta 2004
Avatar
tri_Hoto
Disinformaatikko
Viestit: 6352
Liittynyt: 15.12.2003 11:08
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tri_Hoto »

Pojat rauhottuu nyt. Ei mennä henkilökohtaisuuksiin.

Eiköhän se ole jokaisen oma asia, miten rahansa tienaa ja miten ne käyttää.

Toiset pärjää vähemmällä, toisille ei riitä mikään.
--tri_Hoto--
kalamatelija

Viesti Kirjoittaja kalamatelija »

Pitäis tehdä äänestys, et kumpaa porukkaa löytyy foorumilta enemmän. Itse en kuitenkaan viitsi lomalla mahdottomasti pihistellä. Päivä budjetiksi olen varannut yleensä sen 50€, mutta aina tulee tehtyä jotain, mitä ei ollut suunnitellut ja budjetti ylittyy varmasti.

Olen huomannut, että hyvä keino meikällä on maksaa veroa yli arvioiden ja sit ku reissun jälkeen on halua painaa duunia, et saa taas nopeesti matkarahat kasaan, niin mukavasti kertyy nuo veronpalautuksetkin samalla! = )
Avatar
rensseli
Ukkomies
Viestit: 459
Liittynyt: 7.1.2005 23:20
Paikkakunta: Davao, Philippines

Viesti Kirjoittaja rensseli »

Mulla on lomaan budjetoitu rahaa 1600€ kokonaisuudessaan eli tuosta summasta sitten maksetaan eläminen hotellit ja kaikki muutkin. Tässä näitä juttuja lueskellessa on herännyt kysymys, että mahtaako oikeasti riittää tuo summa kuukaudeksi. Tosin eipä ole paljon muita vaihtoehtoja kun ei ole rahaa enempää laittaa. Mitäs mieltä olette riittääkö 1600€ kuukaudeksi? :shock:
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Tää on ny tätä iäisyys vatkaamista kuinka paljon tarvitaan rahaa niin edelleen, olen itse tavannut reppumatkailijoita jotka ovat reissanneet usean kuukauden noin 10-15 euron päiväbudjetilla ja toisaalta tavannut myös tyyppejä jollekka 200-300 euroa ei ole riittävästi per päivä.

Joten jossei tee mitään muuta kuin ottaa halvimman hotlan ja päivässä pari kaljaa sekä paikallista ruokaa niin eipä sitä hirveesti saa kulumuaan ja sit taas toisinpäin katto on rajana.
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Riittäisi ainakin minulle, varsinkin jos ei enempää olisi. :wink:

Vaimon kanssa Aasiassa matkustellessa yleensä päiväbudjetti ollut sellaista 50 - 60 euron luokkaa kahdelle, sisältäen majoituksen ja halvemmat siirtymiset jne. Ei kylläkään sisäisiä lentoja.

Saman verran menee kyllä myös jos olen yksin liikkeellä, vaikka silloin asunkin halvemmissa hotelleissa. Kummallista. :smt017 :lol:
Skål, kosmonauter!
marko74
Laihaläski
Viestit: 2472
Liittynyt: 13.12.2005 19:32

Viesti Kirjoittaja marko74 »

rensseli kirjoitti:Mulla on lomaan budjetoitu rahaa 1600€ kokonaisuudessaan eli tuosta summasta sitten maksetaan eläminen hotellit ja kaikki muutkin. Tässä näitä juttuja lueskellessa on herännyt kysymys, että mahtaako oikeasti riittää tuo summa kuukaudeksi. Tosin eipä ole paljon muita vaihtoehtoja kun ei ole rahaa enempää laittaa. Mitäs mieltä olette riittääkö 1600€ kuukaudeksi? :shock:
Jos meinaat opastuksiakin käyttää, sekä viihteellekkin käännellä, niin tuo ei riitä kuukaudeksi :!:
Avatar
rensseli
Ukkomies
Viestit: 459
Liittynyt: 7.1.2005 23:20
Paikkakunta: Davao, Philippines

Viesti Kirjoittaja rensseli »

Viihteellä varmaan tulee käytyä, mutta aika rauhallisesti kuitenkin ja opastuksia ei varmaan tule käytettyä, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)
marko74
Laihaläski
Viestit: 2472
Liittynyt: 13.12.2005 19:32

Viesti Kirjoittaja marko74 »

rensseli kirjoitti:Viihteellä varmaan tulee käytyä, mutta aika rauhallisesti kuitenkin ja opastuksia ei varmaan tule käytettyä, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)
En tosin tiedä matkaseurastasi tai muustakaan, mutta jos kuukauden Pattayalla meinaat olla ilman opasta, niin tuota ei usko vanha Erkkikään :lol: :lol: :lol:
Avatar
dabeast
Petomies
Viestit: 533
Liittynyt: 9.8.2005 17:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dabeast »

Viime reissulla meni 2500egee kuukaudessa, ettei edes kissaa ehtiny sanoa. 5 sataa vois saada riittämään just ja just viikoon. Ei minun rahan käyttö politiikalla elellä thaikuissa 2 viikoa 500egellä.
--I sold my soul for a one night stand. I followed alice in to wonder land--
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21853
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

snige kirjoitti::D mä kuulun järkeäkäyttävään ryhmään. sä nähtävästi pappabetalar grouppiin.
Isukki on kuollut jo aikapäiviä sitten joten ihan omillani joudun pärjäämään. Harmi. Olisihan se kivempi käytellä muiden tienaamia. :)
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Vuosi sitten meni kahdelta hengeltä 30 päivässä 3200 euroa. Siitä olisi voinut ensinnäkin karsia ostoksia ym sellaista 800 euroa pois .
Lopuista 2400 eurosta olisi vielä jonkun satasen voinut säästää eikä se olisi just tahtia haitannut.
Jos edullisen majoituksen löytää ja tekee muutakin kuin istuu baarissa niin melko halvalla pääsee.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

rensseli kirjoitti:Viihteellä varmaan tulee käytyä, mutta aika rauhallisesti kuitenkin ja opastuksia ei varmaan tule käytettyä, mutta eihän sitä koskaan tiedä :)
siinä second roadilla on majataloja 350b/yö ilmastoitu huone. Ei ollenkaan paha hinta kun on kuitenkin oma suihku,sänky,telkkari,ilmastointi...

tuolla kun laskee nii sehän on vaa muutama sata euroa majoitukseen, teet vielä kk sopparin nii saat halvemmalla.

sitten onkin 1400e vielä muuhun ja VÄITÄN että sillä saa ihan mukavan loman...
Viihteellä rauhallisesti niin se ei vielä kokobudjettia vie.
Ei se nyt saamari niin kallista ole Thaimaassa olla jos ei shoppaile. Oppaatkaan ei taida olla kun sen 20e päivä niin ihme jos et pärjää.

Tosin ei siitä rahasta koskaan haittaa ole lomalla.

äh, ei kerkee tekstiä kattoa nyt läpi, vien vaimokkeen hammaslääkärille.
18x vuodesta 2004
Avatar
rensseli
Ukkomies
Viestit: 459
Liittynyt: 7.1.2005 23:20
Paikkakunta: Davao, Philippines

Viesti Kirjoittaja rensseli »

Flassi kirjoitti: siinä second roadilla on majataloja 350b/yö ilmastoitu huone. Ei ollenkaan paha hinta kun on kuitenkin oma suihku,sänky,telkkari,ilmastointi....
Tuo ei kuulosta yhtään pahalta tosin olen jo varautunut maksamaan 700 - 1000thb hotellista ja jos sen saa halvemmalla niin aina vaan parempi. Onhan tuo Visa tietenkin varuiksi mukana jos rahat loppuu, mutta kuitenkin olisi tarkoitus että sitä ei käytetä kuin hätä tilanteessa.

Muistaako kukaan tarkempaa osoitetta tuohon hotelliin?
Avatar
kallionkunkku
Viestit: 81
Liittynyt: 27.1.2006 16:20

Re: 500e ja 2viikkoa...

Viesti Kirjoittaja kallionkunkku »

pena99 kirjoitti:Terve! Ollaan kavereitten kanssa lähössä pattikselle lähiaikoina ja oisin kyselly että kun rahaa on vaan 500e kahelle viikolle ja tuon enempää mukaan en saa.... nii pärjääks tol mihkää? hotellit on ja kuljetukset bangkokista.... vähä meinasin olutta juua ja baareissa kupata mut en joka päivä todellakaan...mites on? :roll:
Mä pärjäsin hyvin just 500 ekellä pari viikkoa, olin missä millonkin!! Eli retkeihin meni aika paljon rahaa, olutta join joka päivä (enemmän tai vähemmän) MUTTA baareissa en käyny ku pari kertaa, eli se on se iso MUTTA!!! ;-)

Kyl mä veikkaa et pärjäät jos vähän katot mitä ostat ja juot sit enemmän sitä kaupan singhaa.... :)
marko74
Laihaläski
Viestit: 2472
Liittynyt: 13.12.2005 19:32

Viesti Kirjoittaja marko74 »

No tää nyt on niin suhteellista tää rahanmeno...jos asut jossain majatalossa ja dokaat siellä jotain Lao Khaota, etkä käy missään ostoksilla etkä muuallakaan, kuin korkeintan lähikuppilassa kävellen vetään Thaikku ruokaa, nin eihän sitä rahaa pala paljon paskaakaan sehän on selvä :lol: Se on silleen, että mitä jokainen hakee lomaltaan ;-) Mutta toki tonnikuudellasadalla voi kuiteski joskus Changinkin ottaa sen ruuankanssa :-D
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Viesti Kirjoittaja Kuki »

snige kirjoitti::D mä kuulun järkeäkäyttävään ryhmään. sä nähtävästi pappabetalar grouppiin.
Jotkut tekee kuulema töitäkin rahojensa eteen :-D
Köyhälle kaikki on kallista.
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Peruskysymys taisi olla, että riittääkö 500e (= 23000Bth) elämiseen kahdeksi viikkoa jo majoitus ja matkat on jo maksettu? Eihän sillä bailata 24/7, mutta mielestäni riittää. Itselläni meni jollakin aiemmalla reissulla käyttörahaa 800e kolmessa viikossa ja siihen laskettiin myös Kamputsean reissailua ja muuta pyörimistä. Eikä tarvinnut pihistää.

Kai sitä rahaa palaa jos on joku kokoajan misu vierellä elätettävänä ja itse vetää täysiä kännejä kokoajan. Itse en tuohon peliin lähde! En syö sisäfile-punaviini-illallisia reissussa, enkä osta kassitolkulla heräteostos-krääsää tuliaisiksi. Tarvittaessa haen seuraa tyyliin "you go with me one night/short time" ja maltillisesti olutta.
kalamatelija

Viesti Kirjoittaja kalamatelija »

kimmo kirjoitti:Peruskysymys taisi olla, että riittääkö 500e (= 23000Bth) elämiseen kahdeksi viikkoa jo majoitus ja matkat on jo maksettu? Eihän sillä bailata 24/7, mutta mielestäni riittää. Itselläni meni jollakin aiemmalla reissulla käyttörahaa 800e kolmessa viikossa ja siihen laskettiin myös Kamputsean reissailua ja muuta pyörimistä. Eikä tarvinnut pihistää.

Kai sitä rahaa palaa jos on joku kokoajan misu vierellä elätettävänä ja itse vetää täysiä kännejä kokoajan. Itse en tuohon peliin lähde! En syö sisäfile-punaviini-illallisia reissussa, enkä osta kassitolkulla heräteostos-krääsää tuliaisiksi. Tarvittaessa haen seuraa tyyliin "you go with me one night/short time" ja maltillisesti olutta.
Mulla meni 800 €/3vko viimeksi ja siinä oli Laosin reissua, punaviini illallisia, sekä misukin vierellä kokoajan. :D
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21853
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Tähän vaikuttaa mielestäni eniten paikka missä lomailee.
En yhtään ihmettele että kamputseassa tai laosissa on riittänyt.
Ja riittää se varmasti muuallakin jos on pakko pärjätä noin pienellä budjetilla, mutta siitä on puolet hauskuudesta poissa jos majailee jossain "kalliissa" turistikohteessa ja joutuu miettimään mitä voi tehdä ja mitä ei.
Vastaa Viestiin