Ilkalla taitaa olla tylsää kun pitää tälläisiinkin kommentoida

Näyttää siltä, että kun viime vuonna hommasta nousi niin suuri poru, niin nyt tätä 'ei lisämaksua' käytetään myyntivalttina, ja näyttäisi olevan myös Finnmatkat antavan hintatakuun ettei polttoainelisämaksuja tule:kuike kirjoitti:Tjäreborg ilmoittaa seuraavaa:
Talven tilauslentomatkoihin ei tule polttoainelisiä.
Lähde:Kuluttajavirasto: Valmismatkojen hintoja laskettava
25.10. 20:51 Kuluttajavirasto vaatii laskemaan valmismatkojen hintoja polttoaineen hintojen laskun takia. Kuluttajaviraston lakimies Mika Hakamäki huomautti Ylen tv-uutisissa raakaöljyn hinnan laskeneen yli kymmenen prosenttia, mikä antaisi perusteita pohtia hinnanlaskua.
Matkojen hintoja on nostettu polttoaineen kallistumisen takia. Tänä vuonna maksu on enimmillään ollut 80 euroa.
Hakamäen mukaan lainsäädäntö antaa valmismatkayhtiöille mahdollisuuden hintojen korotuksiin, jos se sopimusehdoissa mainitaan.
– Mutta kun polttonesteiden hinnat ovat nyt laskeneet, niin toki yhtiöt ovat silloin vastaavilla edellytyksillä velvollisia laskemaan hintoja, Hakamäki totesi.
Finnair lupasi polttoaineiden hinnan laskun näkyvän kesän hinnoissa.
Joo, ihan varmaan tasan 70000 kg , ei kiloakaan päälle.Finnairilta saamani tiedon mukaan polttoaineenkulutus reitillä Hki-Ahmadabad-Phuket edestakaisin on 70000kg (B 757), matkustajakapasiteetti 227.
Höh, tottakai nyt lentoyhtiö itse osaa (ehkä) laskea kaiken tarvittavan mutta ei sitä voi laskea jostain markkinointiosaston tekemien nettisivujen perusteella ulkopuolinen.Jeppe Jääkarhu kirjoitti:Ilkan periaatteen mukaan niin miten ihmeessä lentoyhtiöt on sitten voineet laskea etukäteen lentolisän? Taitaa joku kävellä finnair nimiset aurinkolasit silmillä. Ota toi finnair suodatin edes hetkeksi pois päältä.
Varsinkin, kun se lisämaksun hinnoittelu pitää perustua todellisiin kustannuksiin. Näistä kustannuksista ei yksikään matkatoimisto tai lentoyhtiö ole esittänyt mitään konkreettista perustetta - edes pyydettäessä. Kunhan totesivat vain että tässä lisämaksu, ota tai jätä.Tuomo kirjoitti:
Kun tästäkin asiasta tulee niin paljon keskustelua ja arveluja, olisi lentoyhtiön tai matkatoimiston hyvä pistää perusteita julkisuuteen, niin ei maallikkojen tarvitsisi arvailla, ovatko ne oikein vai väärin.
Sen voisi tehdä, että laitetaan painetta Kuluttajaviraston suuntaan. Kuluttajavalituslautakunta on nyt (noin vuoden hukkaan menneen odotuksen jälkeen!) todettu ilmeisen hyödyttömäksi foorumiksi tässä asiassa. Jopa kvl:n tarkastaja, jonka kanssa muutama päivä sitten kävin puhelinkeskustelun oman valitukseni käsittelystä, ehdotti että "ehkä nyt kannattaisi ottaa yhteyttä Kuluttajavirastoon" (!) Samassa keskustelussa kävi myös ilmi, että lautakunta ei edes yrittänyt mitenkään tarkistaa tekemäni laskelman paikkaansapitävyyttä, vaan siellä uskotaan ilman muuta se, mitä Finnair ilmoittaa. Eihän tällä "asenteella" tietenkään saakaan mitään asioita selville!betoniporsas kirjoitti: Itse olen sen verran kyrpiintynyt tilanteeseen, että olisin valmis jonkin verran maksamaankin siitä, että polttoainelisät saataisiin oikeuskäsittelyyn. Mutta useiden tuhansien oikeudenkäyntikuluja ei ole varaa maksaa. En oikein tiedä, mitä tässä voisi tehdä.