Paikan varaaminen koneeseen..

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

Mulla ainakin pari viikkoa sitten pelitti ihan vaan Finnairin check-inissä Bangkokin lentokentällä "any seats left for someone with very long legs?" ja kaunis hymy päälle ;) tosin se thaimaalainen virkailija sitten kyllä halusi toivottaa mulle ihan suomeksi hyvää matkaa. Ja sain siis hyvän paikan, hätäuloskäynnin kohdalta käytävänpuoleisimman. Meitsin koivet oli niin pitkällä että vessaan jonottajatkin joutuivat hyppelemään nilkkojen yli.

En myöskään suostu uskomaan että iron seat on mikään termi missään päin maailmaa, kuulit vaan väärin heidän "aisle seat" läppänsä kuten MC Maddog jo sanoikin.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Ilkka kirjoitti:Tanaan ei tarvittu edes 45000:a pistetta kun paukahti paikka 6F, ja viela tanaan riville 7 saakka business-classia :wink:
Missa tommoinen paikka (6F) mahtaa olla, jos Finskin MD-11 on kyseessa. Minulla on koneen kabiinin kaavio nenan edessa ja ei ole affaa..? On vain a, b,c d, e, g, h, j ja l. Vai meneeko busineksessa kirjaimet eri lailla.. :shock: Ainoa f loytyy koneen peralta ja siella on paskahuusi..(huusit e ja f) :roll:
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Peku kirjoitti:
Ilkka kirjoitti:Tanaan ei tarvittu edes 45000:a pistetta kun paukahti paikka 6F, ja viela tanaan riville 7 saakka business-classia :wink:
Missa tommoinen paikka (6F) mahtaa olla, jos Finskin MD-11 on kyseessa. Minulla on koneen kabiinin kaavio nenan edessa ja ei ole affaa..? On vain a, b,c d, e, g, h, j ja l. Vai meneeko busineksessa kirjaimet eri lailla.. :shock:
Se oli 6L. Olin niin tohkeissani siinä kentällä vaimon tuliaisvaatimuksista puhelimitse, että meni jo kirjaimet sekaisin. :shock: :D

Tarkka havainto jos en sanoisi... :wink:
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

On hauska olla edes joskus oikeassa.. :oops:
wessu
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2004 17:30

MD-11

Viesti Kirjoittaja wessu »

Hei mistä löytyis netistä toi 11:sen kabiini kaavio.
Se minkä mä löysin Finskin sivuilta oli tosi pien eikä saanut mitään selvää! :o
Avatar
Maddog
MC Pattaya
Viestit: 213
Liittynyt: 15.12.2003 21:21
Paikkakunta: Tampere

Re: MD-11

Viesti Kirjoittaja Maddog »

wessu kirjoitti:Hei mistä löytyis netistä toi 11:sen kabiini kaavio.
Se minkä mä löysin Finskin sivuilta oli tosi pien eikä saanut mitään selvää! :o
Surffaa osoitteeseen http://www.google.com ja kirjoita hakuriville:
"MD-11" seat
niin istuinkarttoja löytyy joka lähtöön (ei kuintenkaan pikaisella vilkaisulla finskiä).
Kannattaa pistää mieleen myös nämä:
http://www.seatguru.com
http://www.seatexpert.com
disconix
Viestit: 690
Liittynyt: 7.3.2005 20:59

Viesti Kirjoittaja disconix »

ostin finnairilta BKK-HEL joulukuulle (sitä ennen aion hoitaa itseni thaimaahan muita reittejä). miten onnistuisi paikan varaaminen tuohon koneeseen? lippu on ostettu kilroylta, eikä virkailija osannut sanoa muutan kuin "mene ajoissa check-iniin" .. pitääkö soittella johonkin bangkokin finnairin toimistoon, vai?

p.s. eka matka thaimaahan ja eka postaus (!)...
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Homma onnistunee matkatoimistojenkin apua käyttämällä jos haluaa selvitä helpolla ilman sitä soittamisen vaivaa. Saattavat veloittaa jonkun bahtin.
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

En lukenut koko ketjua mutta itse Tallinnasta varasin matkan maaliskuussa. Sitten viikko tilauksesta hokasin, että paikka toive unohtui. Soitin Matkapunktiin ja sanoin tallinnalaiselle virkailijalle että varauloskäynnin ikkunapaikka, kiitos. Halua vetää unta koko matka ja ettei kukaan hypi kuselle ylitseni. Jotta ei tarvii herätä, kun sitten aamupalan jaon aikaan.

Neiti sanoi palaavansa asiaa, kun tarkistaa ensin, että paikka on vapaa. Meni 15 min ja sähköpostiini tuli vahvistus, että mennessä ja tullessa on sama paikka paniikkioven ikkunapaikka isolla jalkatilalla. Ei ollut ainakaan minulla kovin vaikeaa saada toivottu mesta.
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Outoo, koska aina kun minä olen yrittänyt saad exit-paikat niin on kerrottu, että nämä paikat buukataan vasta kentällä, koska kyseisiin paikkoihin ei voi sijoittaa liikuntarajoitteisia, lapsia, tai vanhuksia ja nämä asiat virkailijan pitää stzekata vasta kentällä lähtöselvityksessä. Mutta näköjään Tallinnassa kaikki on paremmin :-D
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Ja joulukuun reissussa 2004 tehtiin Kohdematkoille toivomus paikoista ja sekin meni kerralla läpi se toivomus.

Mulla on ilmeisesti hyvä Karma lentokoneen istuinpaikkojen suhteen :D
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Malaku
Viestit: 682
Liittynyt: 27.1.2004 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Malaku »

Kinaporin kulmilla on maineensa. :-D :-D
Tietää ex-Sörkan kundi. :) :)
Ei sen puoleen seuraavan reissun sitsit jo tiedossa. :) :)
Ei niin synkkää yötä,ettei aamu valkene.
Seuraavat reissu Thaimaahan 1.2 - 28.4.2016
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Malaku kirjoitti:Kinaporin kulmilla on maineensa. :-D :-D
Tietää ex-Sörkan kundi. :) :)
Ei sen puoleen seuraavan reissun sitsit jo tiedossa. :) :)
Näin sen täytyy olla :smt029

Reissussa 23.6-30.7...
Viimeksi muokannut kinapori, 4.5.2005 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
disconix
Viestit: 690
Liittynyt: 7.3.2005 20:59

Viesti Kirjoittaja disconix »

ok... mites aikasin niitä paikkoja voi alkaa varailemaan? joku puhui kuukaudesta ja toinen kuudesta, kun yritin haulla kaivaa tietoa. ja ilmestyykö se paikkatilanne tonne checkmytrip:iin jossain vaiheessa, jos en varaa itse mitään?
Avatar
spiigeli
Viestit: 3098
Liittynyt: 11.8.2004 19:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja spiigeli »

disconix kirjoitti:ok... mites aikasin niitä paikkoja voi alkaa varailemaan? joku puhui kuukaudesta ja toinen kuudesta, kun yritin haulla kaivaa tietoa. ja ilmestyykö se paikkatilanne tonne checkmytrip:iin jossain vaiheessa, jos en varaa itse mitään?
Ainakin syksyllä ostin lokakuussa lipun. marraskuussa lähtö ja tammikuussa paluu. Paikat oli suoraan näkyvissä siinä E-lipussa. Meno ja paluun suhteen. 8)
กาย
hmp
Viestit: 45
Liittynyt: 16.1.2005 19:15

Viesti Kirjoittaja hmp »

Mä mitään tiiä, muutako että Finnairin sivut eivät antaneet meiän varata paikkoja kuin vrk ennen lähtöä. Matka oli Aurinkomatkoilta, mutta muuten löytyy Finskin kortit ym.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Käsittääkseni pakettimatkoilla ei voikkaan varata etukäteen paikkaa. En ole edes ollut tietonen, että voi edes vuorokautta ennen.
JanIEL
Viestit: 35
Liittynyt: 26.12.2004 15:31
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JanIEL »

sammy77 kirjoitti:Käsittääkseni pakettimatkoilla ei voikkaan varata etukäteen paikkaa. En ole edes ollut tietonen, että voi edes vuorokautta ennen.
Just varasin paikat Finnairilta paikat, ja kyseessä on pakettimatka ja huomenna on lähtö ekalle reissulle 8) Paikanvaraus onnistui hyvin :)
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

ostin finnairilta BKK-HEL joulukuulle (sitä ennen aion hoitaa itseni thaimaahan muita reittejä). miten onnistuisi paikan varaaminen tuohon koneeseen? lippu on ostettu kilroylta, eikä virkailija osannut sanoa muutan kuin "mene ajoissa check-iniin" .. pitääkö soittella johonkin bangkokin finnairin toimistoon, vai?
Olet ostanut siis lipun Finnairilla BKK-HEL joksikin tietyksi päiväksikö ?
Jos lipussasi taikka e-lipussasi on lentopäivä niin ei sinun enää mitään paikkoja tarvitse varailla.Jos haluat vaihtaa lentopäivää ja lippusi on oikeutettu vaihtoon niin paikalliset matkatoimistot hoitavat uuden buukkauksen hintaan 200 thb. Tuo on yleinen maksu kyseisestä toimenpiteestä lähes joka matkatoimistossa.

Minulle ei suoraan sanoen mene perille:ostin lipun, miten varaan paikan. Myykö Kilroy jotain avoimia lippuja joilla voi lennellä milloin huvittaa ?
Lippua ostettaessa yleensä jo tehdään tuo paikanvaraus.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

MauKhang kirjoitti:
Minulle ei suoraan sanoen mene perille:ostin lipun, miten varaan paikan. Myykö Kilroy jotain avoimia lippuja joilla voi lennellä milloin huvittaa ?
Lippua ostettaessa yleensä jo tehdään tuo paikanvaraus.
Tässä tarkoitetaan paikkaa koneessa eli jos haluaa jonkun paikan varata etukäteen esim rivi 21 c :wink:
disconix
Viestit: 690
Liittynyt: 7.3.2005 20:59

Viesti Kirjoittaja disconix »

juuri näin, eli istumapaikan varaaminen koneseen, siis :D
thaimaannorppa
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2005 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikan varaaminen koneeseen..

Viesti Kirjoittaja thaimaannorppa »

[quote="mth"]Miten toi paikka koneeseen nyt varattiinkaan..

Lennot on Finnairilla ja ostettu Kilroylta..
Lento lähtis joulukuun 15.

Kun soitin finnairille niin sanoivat ettei ne pysty varamaan koneeseen paikkoja.. Se on kuulemma Kilroyn tehtävä, kun kerran varaavat paikat jostain eri 'systeemistä'?!

Sitten soitin Kilroylle josta sanoivat Finnairin tyypin puhuneen täyttä soopaa. Paikan varaus kuuluu kuulemma Finnairille (, joka kuulostaa järkevältä kun heidän koneet kerran on kyseessä). Käskivät soittaa takaisin Finnairille..

Minne pitäisi soittaa ja vaatia paikkoja vai pitääkö vaan suosiolla odottaa lähtöpäivää ja lentokenttää?

Meillä oli samankaltainen ongelma viimeksi.. Minun lippu oli varattu Kilroylta ja poikaystävän lippu Eebookersilta: Molemmat siis samalle Finskin lennolle. Olimme jo lippuja varatessa kysyneet moneen kertaan, onnistuuko koneesta saada vierekkäiset paikat, vaikka matkanjärjestäjä olikin eri. Kysymykseen vastattiin, että varmasti onnistuu, mikäli on ajoissa kentällä. Emme siis huolehtineet asiasta sen enempää, ennen matkalle lähtöä. Lähtöselvityksessä olimme noin 2,5 tuntia ennen koneen lähtöä, jotta matka taittuisi mukavemmin vierekkäisillä paikoilla. Ihmetys oli suuri, kun virkailija ilmoitti, ettei meille ollut varattu koneesta paikkoja ollenkaan. Kone oli ylibuukattu ja olimme vasta varasijalle 5. yleensäkin pääsystä koko koneeseen. Meiltä vielä tiedusteltiin olimmeko halukkaita korvausta vastaan luovuttamaan nekin varasijan paikat kiireisimmille matkustajille??

:shock: Virkailijan mukaan tämä oli aivan normaali käytäntö ja että matkanjärjestäjän kuuluisi varata ne paikat!????Lippuihimme laitettiin vielä isolla teksti Stand By!!Eihän siinä auttanut muu kuin odotella että kaikki muut olivat päässeet koneeseen, että jäisikö ylimääräisiä paikkoja vapaaksi! Käytiin siinä muutama kerta kiroilemassa Finnairin tiskillä, mutteihan se mitään auttanut :evil:

Loppujenlopuksi päästiin matkaan (eripuolelle konetta, mikä siinä vaiheessa oli jo aivan sama). Tosi ihme toimintaa, olisi kai matkan jälkeen pitänyt pyytää asiaan jotain selkoa, mutta se oli jo siinä vaiheessa ollutta ja mennyttä!Pääasia,että oli ihana reissu :wink:
Ihmettelempä silti.....
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Vaikuttaa siltä, että on täysin matkatoimisto / virkailija kohtaista, kuinka palvelualttiita ovat paikkojen varaamisen suhteen. Kilroy tuntuu myyvän halvalla ja antavan palveluaan myös sen hinnan verran.
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Näin käy kun on hidas: e check in -palvelussa näkyy rivit 6 ja 7 myös mutta ovat varattu huomiselle lennolle. Eli jos olisi ollut ajoissa niin olisi saanut karvalakkibusineksesta paikat. :?
susanna-76
Viestit: 47
Liittynyt: 20.7.2005 18:52

Viesti Kirjoittaja susanna-76 »

Itse kun soittelin matkatoimistoon, että pystynkö mitenkään varata itselleni käytäväpaikkaa, koska yleensähän yksin matkustavalla on reunapaikka. Tämä virkailija sitten kertoi, että kone, jolla tulen lentämään Bangkokiin, niin on reittilento. Eikä niitä paikkoja voi kuulema varata etukäteen :evil: Täytyy varmaan vielä soitella Finnairille, koska haluaisin AIVAN ehdottomasti saada käytävän puoleisen paikan. Siitä on kuitenkin huomattavasti helpompi liikkua, vaikka yleensä yritän mahdollisimman paljon olla paikallaan :)
Vastaa Viestiin