2 vkon reissu toukokuussa, mikä paras alue tutustua?
2 vkon reissu toukokuussa, mikä paras alue tutustua?
Olen ekaa kertaa lähdössä Thaimaahan nyt 11.5-26.5. Aiemmin olen lähinnä reissannut Latinalaisessa Amerikassa ja Euroopassa, mutta nyt ois sit aika korkata myös Thaimaa. Olen siis lähdössä reissuun yksin, mutta tarkoituksena olis ehkä tavata myös joitain muita suomalaisia matkan aikana.
Luin foorumilta muutamia suosituksia yleisesti Thaimaaseen liittyen ja olen nyt miettinyt, mikä olisi paras alue viettää tuo pari viikkoa. Olen siis 25 vuotias sinkkumies, mutta en ole ns. seksiturismimatkalla, vaan haluaisin saada parin viikon aikana hyvän yleiskuvan maasta ja sen hienouksista. Muutaman päivän haluan toki viettää myös turistirysissä ja nähdä sitäkin puolta. Tavoitteena siis nähdä "aitoa thaimaata", rannoilla löhöilyä, rentoutumista ja sopivassa määrin matkailua.
Olen ajatellut olla 1-2 päivää alkuun Bangkokissa, josta sitten pitäisi jatkaa johonkin suuntaan. Tämän hetken ykkösvaihtoehdot Bangkokin jälkeiselle ajalle raporttien perusteella on:
1) Pattaya pari päivää, siitä sit Koh Chanh ja Samet alue, tai
2) Koh tao, Phanga ja Koh samui
3) Phuket, Phi Phi ja lähiseutu
Mitä suosittelisitte näistä vaihtoehdoista näin ekalle reissulle? Noita kaikkia tuskin on järkevää koittaa mahduttaa pariin viikkoon, jotta ehtii myös hieman asettautua aloilleen jonnekin
Luin foorumilta muutamia suosituksia yleisesti Thaimaaseen liittyen ja olen nyt miettinyt, mikä olisi paras alue viettää tuo pari viikkoa. Olen siis 25 vuotias sinkkumies, mutta en ole ns. seksiturismimatkalla, vaan haluaisin saada parin viikon aikana hyvän yleiskuvan maasta ja sen hienouksista. Muutaman päivän haluan toki viettää myös turistirysissä ja nähdä sitäkin puolta. Tavoitteena siis nähdä "aitoa thaimaata", rannoilla löhöilyä, rentoutumista ja sopivassa määrin matkailua.
Olen ajatellut olla 1-2 päivää alkuun Bangkokissa, josta sitten pitäisi jatkaa johonkin suuntaan. Tämän hetken ykkösvaihtoehdot Bangkokin jälkeiselle ajalle raporttien perusteella on:
1) Pattaya pari päivää, siitä sit Koh Chanh ja Samet alue, tai
2) Koh tao, Phanga ja Koh samui
3) Phuket, Phi Phi ja lähiseutu
Mitä suosittelisitte näistä vaihtoehdoista näin ekalle reissulle? Noita kaikkia tuskin on järkevää koittaa mahduttaa pariin viikkoon, jotta ehtii myös hieman asettautua aloilleen jonnekin
Re: 2 vkon reissu toukokuussa, mikä paras alue tutustua?
Taitaavat kaikki olla ihan hyviä vaihtoehtoja.Ovat tosin kaikki niitä turistirysiä 

Mikä ei ole aitoa Thaimaata? Onko se 30 vuotta Pattayalla kärryjä työnnellyt padthainpaistaja vähemmän aito kuin Isaanilainen riisinviljelijä?
Kahteen viikkoon ei Bangkokin lisäksi kannata valita kuin yksi, korkeintaan kaksi kohdetta, että ei mene pelkäksi reissaamiseksi. Joskin on se reissaaminenkin välillä ihan hauskaa.
Kahteen viikkoon ei Bangkokin lisäksi kannata valita kuin yksi, korkeintaan kaksi kohdetta, että ei mene pelkäksi reissaamiseksi. Joskin on se reissaaminenkin välillä ihan hauskaa.
Eka kertalaisena, ilman opasta, jättäisin Bangkokin väliin. Vaikea sieltä on mitään "järkevää" löytää jos on muutenkin "pihalla", eikä "opastus" kiinnosta 

klupin talidomi
Aloita rohkeasti Pattayasta. Ole siellä lomasi ja seuraavilla reissuila lähde kiertämään Taikamaata.buttis kirjoitti: Olen siis 25 vuotias sinkkumies, mutta en ole ns. seksiturismimatkalla, vaan haluaisin saada parin viikon aikana hyvän yleiskuvan maasta ja sen hienouksista.
Ekalle reisullekin minäkin menin Pattikselle ja "jäin nalkkiin".
Pattaya on hyvä kohde ensikertalaiselle,siellä on paljon Suomipaikkoja,mistä saa
kavereilta hyviä vinkkejä.
En minäkään seksituristina Taikamaahan menny (en ainakaan myönnä),mutta nyt on
Thaivaimo jo 6 vuotta ollut ja sen kanssa 2 poikaa tehty.
1-vaihtoehtoa eli Keski-Thaimaata suosittelisin, jos ei aio sukellella etelän saarilla. Tarkkana toki Bangkokin kanssa poliittisen tilanteen takia.
Turistikohteista pitää muistaa, ettei toukokuu ole enää sesonkia. Ja levottomuudet eivät ole lisänneet tungosta.
Turistikohteista pitää muistaa, ettei toukokuu ole enää sesonkia. Ja levottomuudet eivät ole lisänneet tungosta.
Minä hankin kokemuksia, muut tekevät syntiä.
Tolla asenteella sitä ei kannata lähteä Kouvolaa kummempaan kaupunkiin. Sinne vaan. Onhan meillä olemassa esimerkiksi sellaiset keksinnöt kuin internet, kartat ja opaskirjat.jimmy kirjoitti:Eka kertalaisena, ilman opasta, jättäisin Bangkokin väliin. Vaikea sieltä on mitään "järkevää" löytää jos on muutenkin "pihalla", eikä "opastus" kiinnosta
Suosittelen pattis/koh chang yhdistelmää. Sisältää menoa ja meininkiä sekä rauhallista rantalomailua. Täytyy olla todellinen cityihminen että bangkokissa viihtyy.
Kouvolasta nyt ei löydä mitään järkevää vaikka olisi alkuasukas, ei auta opas eikä internetti...babar kirjoitti:Tolla asenteella sitä ei kannata lähteä Kouvolaa kummempaan kaupunkiin. Sinne vaan. Onhan meillä olemassa esimerkiksi sellaiset keksinnöt kuin internet, kartat ja opaskirjat.jimmy kirjoitti:Eka kertalaisena, ilman opasta, jättäisin Bangkokin väliin. Vaikea sieltä on mitään "järkevää" löytää jos on muutenkin "pihalla", eikä "opastus" kiinnosta
Bangkokissa on aika monta ihmistä jotka ei ole kuuromykkiä, eli vastaavat kun kysytään...noin sitä oudoissa paikoissa löytää mielenkiintoisia paikkoja ja ihmisiä.
Juu ei Bangkok ole huono kohteena, mutta jos ei yhtään tunne mestoja niin aika vaikea siitä on mitään saada irti. Välimatkatkin ovat niin valtavia että jos netistä löytyy vaikka muutama paikka missä ois kiva käydä niin välimatkojen takia saattaa paikasta toiseen siirtyminen viedä jo useamman tunnin. Eli jo sitäkin ajatellen voi säästää aikaa ja rahaa jos on kokeneempi mukana. Toki suurin osa klupilaisista on osannut kulkea Bangkokissa jouhevasti jo eka reissulla

klupin talidomi
1. vaihtoehto. Muissa menee liikaa aikaa matkusteluun. Kaksi viikkoa on lyhyt aika.
Vielä ehtii vinkkaamaan. Kun katsoo toivelistaa, niin näillä spekseillä vaan joku yksi saari näistä: 2) Koh tao, Phanga ja Koh Samui. Mennessä ja palatessa Bangkok 2-3 yötä. Siinä se pari viikkoa vierähtää, seuraavalla kertaa sitten jotain muuta......25 vuotias sinkkumies, mutta en ole ns. seksiturismimatkalla, vaan haluaisin saada parin viikon aikana hyvän yleiskuvan maasta ja sen hienouksista. Muutaman päivän haluan toki viettää myös turistirysissä ja nähdä sitäkin puolta. Tavoitteena siis nähdä "aitoa thaimaata", rannoilla löhöilyä, rentoutumista ja sopivassa määrin matkailua...
http://www.youtube.com/watch?v=teaD0S1W ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotain tuollaista vaihtoehto 1.
Jotain tuollaista vaihtoehto 1.
tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
"mutta jos ei yhtään tunne mestoja niin aika vaikea siitä on mitään saada irti."
Ei oikein päde.
Ennakkotiedustelu on aina kova sana ja sillä saa hahmotettua mitä haluaisi vilkaista,
BTS + MRT kuskailee laajalla alueella , johon mahtuu Siam Square/Sukhumvit/Silom - alue , Weekend Market , Patpong , Nana ...
AK
Ei oikein päde.
Ennakkotiedustelu on aina kova sana ja sillä saa hahmotettua mitä haluaisi vilkaista,
BTS + MRT kuskailee laajalla alueella , johon mahtuu Siam Square/Sukhumvit/Silom - alue , Weekend Market , Patpong , Nana ...
AK
Availempa itsekin sanaisen arkkuni vaikka vähän myöhässä taitaa tullakin tätä buttiksen matkaa ajatellen… Eli itse vaivaisen yhden kerran Thaimaassa käyneenä sanon myös, että liiat suunnitelmat kannattaa jättää kotiin. Itse olin juurikin sen 2 viikkoa Pattayalla tammikuussa ja alun perin suunnitelmissa oli myös tutustua Bangkokiin ja Koh Sametiin ja vaikka mihin. Mutta kun pääsi perille Pattikselle niin suunnitelmat muuttuivat. Sieltä ei yksinkertaisesti malta lähteä pois
Loman loppuvaiheessa tein ”pakollisen” kahden päivän Kwaijoki-reissun mikä oli ihan kiva. Turistireissu eikä sielläkään varmaan sitä ”oikeaa” Thaimaata nähnyt mutta samaan pakettiin oli ahdettu veneily kanaaleissa ja norsuajelut ja kelluvat hotellit jne. Seuraavalla pidemmällä reissulla aion itsekin sitten reissata enemmän, Pattayaa tietysti unohtamatta…

Thaimaa: 15.1 - 31.1.2010, 5.1 - 2.2.2011 ja 18.2 - 5.3 2013
kyllä minäkin suosittelen eka reissulle pattayaa ja sieltähän voi vaikka mennä käymään pariksi päivää esim.koh sametille,pattayalla riittää tekemistä 

Suosittelen eka reissulla melkein mitä tahansa muuta kuin Pattayaa jos meinaa jotain muutakin nähdä.
Pattikseen kyllästyt parissa päivässä, ellei nuppi sekoo oppaitten kanssa.
Paukkaat jonnekkin rantsulle ja nautit paikallisten hymyistä. Bangkokissa oot loppulomasta pari päivää, jos city-elämä kiinnostaa.
Unohda. Suomalaisia tapaa parhaiten Suomessa. Ota päivä kerrallaan ja mee sinne minne tuuli vie.buttis kirjoitti:tarkoituksena olis ehkä tavata myös joitain muita suomalaisia matkan aikana.
Paukkaat jonnekkin rantsulle ja nautit paikallisten hymyistä. Bangkokissa oot loppulomasta pari päivää, jos city-elämä kiinnostaa.
Suosittelen olemaan lukematta suosituksia 

Paras ohje tähän mennessä.terox kirjoitti:Suosittelen olemaan lukematta suosituksia

Parissa viikossa ei ikävä kyllä välttämättä saa hyvää yleiskuvaa maasta, tai sen asukkaista, mutta jonkun pienemmän paikan kerkiää käymään suht hyvin läpi. Itse kyllä valkkaisin tuon ykköspaketin, mutta laittaisin Bangkokin loman viimeiseksi kohteeksi, saa sieltä sitten kätevästi tuliaiset ostettua ja mennessä Pattayalta saa kätevästi ne lomavaatteet hommattua yms. Tietysti voi niinkin tehdä, että on ensin heti alkuun Bangkokissa ja tekee tämän toistamiseen sitten loman loppupuolella.
Jos jotain jaottelua päivien suhteen tuohon laittaisin, niin jakaisin sen ehkä seuraavasti: Bangkok 2 yötä, Pattaya 3 yötä, Koh Chang 6 yötä ja Bangkok 2-3 yötä. Tuossa saa kokea kaupunki-, yö- sekä rantaelämää ja lopputuloksena tiedät Thaimaasta pienen siivun, Bangkokista hitusen, Pattayasta jonkun verran ja Koh Changista sen mitä varmaan tarvitseekin, jos et vain tyydy olemaan majoituspaikoilla. Enempää en tuohon laittaisi kohteita, sillä muuten matkustaminen alkaa viemään liiaksi aikaa lyhyestä lomasta.
Iahn hyvä .Bangkok 2 yötä, Pattaya 3 yötä, Koh Chang 6 yötä ja Bangkok 2-3 yötä.
Täytyy vaan päästä irti Pattayalta kolmen yön jälkeen. Aika monelta on epäonnistunut tuo. Ja jos reissun lopulla huvittaa olla Koh Changilla pidempään niin voi mennä sieltä myös suoraan kentälle.
Kiitoksia kaikille vinkeistä! Huomenna klo 14:20 lähtö reissuun Amsterdamin kautta, vielä ei ole muuta kun lennot Bangkokiin ja takas + 1 yö varattu Bangkokista. Tuohon 1 vaihtoehtoon tässä nyt olen sitten kallistumassa, jos Pattayalta pääsee irtautumaan =)
-
Taas mennään,en tiedä mihin mutta mä meen 

Bkkn jälkeen Pattaya ja sieltä muutamaksi päiväksi Ko Changille. Takaisin Pattayan kautta kentälle niin ei tule liikaa ohjelmaa. Ainakin itse ensimmäisellä 2 vkon reissulla 15v sitten toimi. Tosin Chang oli kyllä silloin turhan askeettinen. Sähkölinjoja esim. rakennettiin vasta.
On siellä sähköt nyt ja vesijohdot . On tarjolla luxusta ja tönöä , ihan maksukyvyn mukaan.