Viisumiasiaa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
hctraveller
Viestit: 1
Liittynyt: 12.6.2009 15:50

Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja hctraveller »

Ihan ensin pahoittelen mikäli tästä on ollut juttua juuri viimeaikoina. Toisekseen tämän voi varmaan siirtää jos on ihan väärällä alueella.. :D

Olen menossa ensimmäistä kertaa Thaimaahan (heinäkuussa) ja tarkoituksena olisi poiketa mahdollisesti myös Singaporessa jne.
Mikä olisi fiksuin tapa edetä, tarvitsenko viisumia? koko reissun pituudeksi olen miettinyt n. 1½ kuukautta. Tuollahan ei voi lodjailla kuin 30 päivää kerrallaan? maasta poistuminen ja sinne palaaminen antaa ilmeisesti jonkin verran lisäpäiviä?
Avatar
sacaali
Viestit: 1143
Liittynyt: 24.10.2007 19:14
Paikkakunta: some where god behind

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja sacaali »

Thaimaahan mennessäs saat 30pv oleskelu aikaa ja maa teitse tehty rajalla käynti antaa 14pv vai 15pv lisää aikaa ilman viisumia. Eli 1.5kk reissun voi tehä ilman viisumia jos käväset Thaimaan rajojen ulkopuolella.
Reissut Thaimaahan:
02/08 2vk
05/08 4vk
09/08 2vk
02/09 6vk
12/09 11vk
12/10 8vk
01/12 2vk
01/13 5vk
01/16 6vk
01/17 4vk
01/20 4vk
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Ja ihan varmuuden vuoksi, varaa se lentomatka Singaporeen tms ennalta, jotta varmistat koneeseen pääsyn Vantaalla. Eli pystyt todistamaan että häivyt maasta alta 30:n päivän.
Viranomaispuolella on paljon asiaa tästä. Toisilta kysytään, toisilta ei.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

hctraveller kirjoitti...
Olen menossa ensimmäistä kertaa Thaimaahan (heinäkuussa) ja tarkoituksena olisi poiketa mahdollisesti myös Singaporessa jne.
Tuollainen ei riitä, vaan siitä pitää olla näyttöä.
Niin kuin Tuomo jo kirjoitti ,vähintäänkin varaus, niin ei tule häikkää.
Toinen mahdollisuus tietty on, että hankit viisumin taitaa maksaa 25 € mutta varmistaa sen, että homma hoituu ja voit halutessasi olla 60 pv ja vielä hakea immigrationista 30 pv lisää, poistumatta maasta.
Jos kuitenkin poistut tuon 60 pv:n aikana saat palatessasi (lentäen) 30 pv tai jos maitse niin 15 pv.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
TimojT
Viestit: 141
Liittynyt: 28.7.2004 13:35
Paikkakunta: Helsinki/Kanchanaburi

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja TimojT »

Tuomo kirjoitti:Ja ihan varmuuden vuoksi, varaa se lentomatka Singaporeen tms ennalta, jotta varmistat koneeseen pääsyn Vantaalla. Eli pystyt todistamaan että häivyt maasta alta 30:n päivän.
Viranomaispuolella on paljon asiaa tästä. Toisilta kysytään, toisilta ei.
Mikäs tässä nyt estäis koneeseen pääsyn?
Vaativatko lentoyhtiöt viisumin koko matkan ajalle ennakolta? tai muun matkasuunnitelman jotta paluukin samalla lipulla onnistuisi?en ole ennen kuullutkaan!
Onkos kukaan jäänyt vantaalle?
Ja missäs ketjussa tosta on juttua? laittakaa vinkkiä...
Vuodesta 1996
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Koo »

TimojT kirjoitti:
Tuomo kirjoitti:Ja ihan varmuuden vuoksi, varaa se lentomatka Singaporeen tms ennalta, jotta varmistat koneeseen pääsyn Vantaalla. Eli pystyt todistamaan että häivyt maasta alta 30:n päivän.
Viranomaispuolella on paljon asiaa tästä. Toisilta kysytään, toisilta ei.
Mikäs tässä nyt estäis koneeseen pääsyn?
Vaativatko lentoyhtiöt viisumin koko matkan ajalle ennakolta? tai muun matkasuunnitelman jotta paluukin samalla lipulla onnistuisi?en ole ennen kuullutkaan!
Onkos kukaan jäänyt vantaalle?
Ja missäs ketjussa tosta on juttua? laittakaa vinkkiä...
No siis Thaimaan maahantulosäädöksissä lukee että maahan saapuvalla Visa Waiver -turistilla pitää olla Immigrationissa näyttää että hän aikoo poistua maasta tuon myönnetyn 30 päivän sisään. Sen todistamiseen kelpaa esim. lentolippu. Jossain ääritapauksessa voisi käydä niin että jos nämä todisteet puuttuvat, ei Thaimaahan pääse maahan, ja silloin sinne kuskanneen lentoyhtiön on velvollisuus kuskata takaisin lähtöpaikkaan. Tästä syystä Finskin tiskillä Helsingissä pitää jo olla näyttää se maastapoistumislippu, jotta pääsee koneeseen.

Kuten mainittu, tuolla Viranomaisasiointi-osiossa on aiheesta jauhettu todella paljon.
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja tonyio »

Onkohan minulle annettu vahingossa joku diplomaatti passi :wink: kun ikinä en ole jäänyt rannalle vaikka pelkällä menolipulla matkustan thaimaahan ja parin viikon kuluttua uudestaan :shock:
Eikä kukaan klupilaisista eikä klupilaisten tutuista ole jäänyt koneesta tuon takia, niin tuollainen koneeseen pääsyn evääminen ei ainakaan käytännössä toteudu.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Kyllä tällä muistaakseni :smt017 on joku kertonut, että Seutulassa buukauksessa oli vaadittu näyttöä poistumisesta ja kertoi myös, että hoiti homman kentällä (sattui olemaan riittävästi aikaa) oliko , että hankki jonkun halvan lipun maasta ulos, vai hankkiko vain varauksen?
Kuitenkin jomman kumman.
Eli, sellainen mahdollisuus, että näyttöä poistumisesta edellytetään on kuitenkin olemassa ja Keski-Euroopan kentillä se on yleisempää.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
kunde
Viestit: 2741
Liittynyt: 28.1.2004 9:52
Paikkakunta: Korat

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja kunde »

on kysytty Seutulassa, Frankfurtissa, Hongkongissa ja Singaporessa. Jos viisumi niin OK. Jouduin kerran Frankfurtissa ostamaan lipun ulos thaikuista (Vientiane oli halvin silloin) kun pelkällä menolipulla menin thaikkuihin (Gulf Air). Kun olin lennon Bangkokiin buukannut niin sitten vain peruin Laosin lipun Last minute tickets kojulla. Hong Kongissa ja Singaporessa oli näyttää paluulentolippu Suomeen.
Hommaanhan riittää vaikka bussilippu esim. Vientianeen.
Varminta on hommata kuitenkin viisumi etukäteen ja sitähän ei tartte antaa leimata sisääntulessa. Sitä voi käyttää sen voimassaoloaikana tarvittaessa.
esimerkkinä olkoon mun tuleva visarun.
Itse menen siis Laosiin ja koska tulen maitse takaisin (23.6) ilman, että annan leimauttaaa viisumia saan vain 15 pv maasaololeiman, mutta se riittää mulle juuri, koska menen Kiinaan 8.7 ja kun sitten palaan takaisin käytän jäljellä olevan toisen sisääntulon viisumista, koska sen voimassaoloaikahan on 3 kk.
Se onkin sitten viimeinen lyhyt viisumi ja seuraava onkin sitten 1 v viisumi uuteen passiin(vanhasta loppuu sivut...).
Mistä ja miten sen saa helposti - kerrotaan sitten kun se homma on tehty itse henkilökohtaisesti. Tosin se toimii varmasti, koska mun kaverit tekevät sitä joka vuosi ja ei ole siis mitään MUTU juttua...
Keep EXCELing
@Kunde
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja tonyio »

Jossain on ehkä kyselty paluulippua, olen sanonut että "löytynee.,,," ja vastapuoli kuitannut, että "hyvä", jos kyselesivät tarkemmin, niin sanon että "sähköpostissani on xx-yhtiön e-lippu, lähetäänkö lukemeaan meilijäni yhdessä". :wink:
Toinen vaihtoehto on sanoa rehellisesti, "ettei ole koska en tiedä tarkkaan millon tulen takaisin ja kun tulen niin tulenko suomeen suoraan tai esim. Kiinan kautta ja tiedän kyllä seuraukset yli 30pv oleskelusta ilman viisumia",,,, Suomen kansalaisena saan onneksi matkustaa vielä suht vapaasti eli mistä sopivimmin/edullisimmin pääsee.

Finski ei sinua kentälle jätä jos sinulla on lippu ja käyttäydyt asiallisesti. Johan siitä meteli nousisi jos lipulla ei pääsisi koneeseen, vain sen takia koska ei ole viisumia maahan joka ei vaadi viisumia (<30pv reissuilla).

Ehkä noita paluulippuja kysellään ihmisiltä jotka näyttää sellaisilta joista ei ole niin varma pystyvätkö huolehtimaan itsensä takaisin 30päivässä. :wink:

PS. tulikin mieleen että eikös jossain topicissa ollut juttua että sen viisumin saa nyt paikanpäältäkin kentällä?

PPS. Thaimaassa on kuulemma prostituutiokin kielletty, mutta liikkeellä ollut sitkeitä huhuja että sitä olisi esintynyt siellä, jopa kaverit puhuneet. Eli tuo lentolippu "laki" on samanlainen "kummitus", joka ehkä olemassa mutta ei kyllä ainakaan ikinä omalle kohdalleni osunut.
Ilkka

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

tonyio kirjoitti: Johan siitä meteli nousisi jos lipulla ei pääsisi koneeseen, vain sen takia koska ei ole viisumia maahan joka ei vaadi viisumia (<30pv reissuilla).
Mitä sitten jos nousisi meteli? Säännöt on sääntöjä ja jos kokee olevansa niiden yläpuolella niin sitten kait voi vaan metelöidä vaikkei siitä mitään hyötyä ole.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

5v olen thaikkuihin matkustanut niin ettei ikinä ole ollut lippua Thaimaasta pois. Ikinä ei ole kysytty ulosmeno lippua.
Vaan nytpä torstaina Saigonin kentällä kysyttiin!
Sanoin että ei ole, mutta viisumi on. Se riitti.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
kunde
Viestit: 2741
Liittynyt: 28.1.2004 9:52
Paikkakunta: Korat

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja kunde »

tonyio kirjoitti: Finski ei sinua kentälle jätä jos sinulla on lippu ja käyttäydyt asiallisesti. Johan siitä meteli nousisi jos lipulla ei pääsisi koneeseen, vain sen takia koska ei ole viisumia maahan joka ei vaadi viisumia (<30pv reissuilla).

ei kyse olekaan viisumista vaan maastapoistumisesta 30 pv aikana. Mutta turhahan tästä on jauhaa. Itse en olisi päässyt lennolle jos en olisi hankkinut silloin Frankfurissa sitä lippua ulos massta. Se on FAKTA. Ostin lipun buukkasin lennon ja marssin takasin perumaan ostamani lipun ja sai muutaman lantin takaisin

Ehkä noita paluulippuja kysellään ihmisiltä jotka näyttää sellaisilta joista ei ole niin varma pystyvätkö huolehtimaan itsensä takaisin 30päivässä. :wink:

Kysyinkin asiaa finskin virkailijalta silloin Vantaalla hän totesi, että syynä on nimenomaa reppumatkaajat. Ja tosiaan, jos sulla on businessluokan lippu niin eivät kysele, tämäkin tuli selväksi silloin Vantaalla- noin ainakin FINNAIR toimii
Keep EXCELing
@Kunde
Ultimate Sin
Viestit: 160
Liittynyt: 22.4.2008 10:03

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Ultimate Sin »

Sinänsä aika huvitavaa :lol: Kirjoitin visa extension hakemuksen punaisella kynällä Jomtienilla ja sitä ei hyväksytty, mutta sinisellä kynällä jonka officer lainasi mulle sitten se meni läpi...Joten älkää käyttäkö :smt004 punaisia kyniä :-D

Mutta varmaan riippuu virkailijasta paljon.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Ultimate Sin kirjoitti:Sinänsä aika huvitavaa :lol: Kirjoitin visa extension hakemuksen punaisella kynällä Jomtienilla ja sitä ei hyväksytty, mutta sinisellä kynällä jonka officer lainasi mulle sitten se meni läpi...Joten älkää käyttäkö :smt004 punaisia kyniä :-D

Mutta varmaan riippuu virkailijasta paljon.
Mahtaneeko se punavärillä tehty hakemus kelvata suomessakaan, virallisissa hakuteksteissä?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

tonyio......
PS. tulikin mieleen että eikös jossain topicissa ollut juttua että sen viisumin saa nyt paikanpäältäkin kentällä?
Tuollainen tuskin on mahdollista, sillä viisumihan on lupa tulla maahan?

Jo olemassa oleviin viisumeihin myönnetään immigrationeissa jatkoaikaa, sitä myönnetään joissakin tapauksissa vaikka olisi tullut maahan ilman viisumiakin, lyhyitä aikoja.
viisumin hakulomake on myös aivan erilainen, kuin se jolla haetaan lisäaikaa , eli TM. 7
"Application for extension oftemporary stay in the kingdom".
Tiedot pitää ilmoittaa yksityiskohtaisemmin.
mm: millaisella viisumilla on maahan tullut? "kind of visa"
Haluttu jatkoaika kysytään päivinä.
"I wish to apply for an extension of tempotary stay in the Kingdom for another of ??? days"
Lisäksi selvitys mistä syystä anoo tuota jatkoaikaa?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Jim Beam

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Tanaan yritin saada 15pv(ei viisumia pohjalla) Kap Choengin immigrationista mutta olisin saanut vain 7pv joten iskin rajalle.
Kap Choengin rajaasemalla tuli heti joku kundi ja kysyi voiko jelpata.Sanoin et selva jos 1500b saadaan mulle 15pv ja nopeesti.
Rundissa meni 20 min ja mulla passissa 15pv lisaa.
Viisumi Cambodia maksoi 1100b ja leimat 300b joten kundille olisi taman mukaan jaanyt 100b mun auttamisesta.
Voipi olla etta viisumissa ja leimossa ei oikeat hinnat mutta so what.Nopeaa palvelua josta maksaa mielellaan.
Kundi taytteli jokaisen paperin ja mina allekirjoitin.Ei ollut kylla paljon jonojakaan.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Viisumi Cambodia maksoi 1100b ja leimat 300b
Mitkä leimat 300 thb maksoivat ? , en ole mistään leimoista koskaan mitään maksanut. Tuliko tuo 300 thb tuon pikakääntymisen takia vai ? Eipä silti, eihän tuo kallista ole .

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Jim Beam

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Toiselta kopilta haettiin se viisumi(1100B) Cambodiaan ensin passiin ja toisessa kopissa maahantulo leima ja poistumisleima(300b).Sitten takaisin Thaimaahan..Kukaan ei kysellyt mitaan bussilippuja tai muutakaan.
Avatar
Rlo
Viestit: 1988
Liittynyt: 1.2.2004 17:03
Paikkakunta: Ligor

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja Rlo »

Kambodzan rajaviranomaiset ovat korruptoituneita ja pyytävät häikäilemättä rahaa omaan taskuunsa. Oikeasti viisumi maksaa 20 USD (eli noin 684 THB) ja passin leimaus ei maksa mitään. Tietty jos ei tippiä anna niin palvelu on hitaampaa.
Avatar
vaihdokas
Viestit: 51
Liittynyt: 26.11.2008 21:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja vaihdokas »

Miullakin ois kysymyksiä viisumista, niin pistämpä nyt tänne niin ei tarvitse omaa topiccia perustaa.
Eli olen Thaikuissa vuoden, opiskelijana. Eli tarvitsen kai opiskelijaviisumin?
Itse pitää tuollainen hakea, järjestö ei auta, eli miten ihmeessä tuollainen hommataan?
Koetin katsella suurlähetystön sivuilta, mutta ei tällainen palikka sieltä mitään ymmärrä.
Voisiko joku siis tehdä vaihdokkaalle palikkahelpot viisuminhakuohjeet suomeksi?
Had Yai 8.2009-7.2010!
Norsutjamalaria.blogspot.com
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

vaihdokas!
Katsele vaikka tämän topikin Opiskelu Thaimaassa??? postauksia loppupäästä alkaen....
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... &start=175
....... löytyy yhtä sun toista :idea:

Edit.
Nyt kun katsoin aikaisempia postauksiasi, niin :-k , että taidat heitellä trolleja tänne, kuten jne ..smt017
Vai miksi et esittänyt tuotakin kysymystäsi täällä avaamassasi topikissa?
Vaihtarina Thaimaassa
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =vaihdokas
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
vaihdokas
Viestit: 51
Liittynyt: 26.11.2008 21:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viisumiasiaa

Viesti Kirjoittaja vaihdokas »

Trolleja? :shock: jaaha..
Olisihan sen toki sinnekkin voinut laittaa joo, mutta tuppasin kuitenkin tänne, anteeksi kovasti jos se jotakuta kovasti häiritsi että esitin kysymykseni "väärässä" topicissa.

// Mutta kiitos tuosta linkistä muuten :D
Had Yai 8.2009-7.2010!
Norsutjamalaria.blogspot.com
Vastaa Viestiin