Viisumiongelmako?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

terox

Re: Viisumiongelmako?

Viesti Kirjoittaja terox »

haukka-aukka kirjoitti:
Ja juuri huomasin Teroxin viestin, antaa vahvistusta sille että lähetystö on väärässä!
Ei lähetystö tavallaan väärässä ole. Itseasiassa sehän selvää että ne vastaa noin koska kaavakkeessa kysytään milloin ja millä lennolla tulet..

Omalla vastuulla otat nämä neuvot täältä mutta minusta käytännössä ei merkitystä kuin viisuminpäivämäärillä kun se on myönnetty.. Ihmisillä muuttuu lennot ja aikataulut joko omista tai muista syistä.Ei siitä mitään tulisi jos ruvettaisiin sanomaan et saa tulla kun tulit "väärällä lennolla" :D
terox

Tuosta vielä niin jos haluat olla satavarma niin sinun pitää muotoilla kysymys lähetystölle oikein..

Jos kysyt että pitääkö lento lomakkeessa olla juuri se millä tulen, niin vastaus on takuusti että pitää..

Mutta jos kysyt että jos esim sairastapauksen takia joudunkin vaihtamaan lentoa viikon päähän, niin onko ongelmaa käyttää samaa viisumia, niiin vastaus voi olla taas jotain muuta :lol:
haukka-aukka

Viesti Kirjoittaja haukka-aukka »

Kiitos paljon kaikille tähänastisista vastauksistanne. Erittäin otettu olen että jaksatte nähdä vaivaa ja auttaa, ja ripeästikkin vielä... Hienoa toimintaa, kertakaikkiaan!

Asiat selkiytyvät minullekin, pikkuhiljaa.... Kyllä se varmasti näin täytyy olla kuten Teroxin mainitsi, noudattavat sääntöjään. Ja kiitos muuten vinkistä, ehkä minulla on ollut ns. asenneongelma. Tai joku muu vika. Esitin kysymykseni heille juuri niin kuin ei varmasti pitäsi.

Seuraavassa Itse itseäni siteeraen: ....."oliskohan tähän hommaan olemassa muuten mitään mahdollista "porsaanreikää" kun pitäisi saada viisumi Thaimaahan"......

Toisaalta, voiko tälläistä sääntöä oikeasti olla olemassa? jos miettii kuinka paljon ihmisiä matkustaa ympäri maailman Thaimaahan pidemmiksi ajoiksi viisumin kanssa.... Nyt lentokenttähässäkän takia ja muutenkin joutuvat ihmiset muista syistä muuttamaan lentoaikataulujansa. Korvaakohan matkavakuutus tapaturmia jos ei ole lupaa, eli visaa olla jossakin maassa? Herättää kysymyksiä tuollaiset säännöt. Ja jos lähetystöön on uskominen, niin kaikki ihmiset ketkä ovat nyt ilman pätevää viisumia Thaimaassa, joutuisivat maksamaan sakot lähtiessä, ainakin jos jäävät kiinni.

Harkitsen vakavasti ensimmäistä vaihtoehtoa. Vielä pyytäisin asiantuntemustanne toiseen kysymykseeni. Miten toimin jos en hanki visaa suomesta? Onko siis mitään estettä hankkia visa esim. laosista, jos ei visaa ole täältä lähtiessä ollut? Maasta poistumalla kun saa enää 15 päivää, lentäen ulos maasta 30, mutta aika työlästä.

Erityisesti kiinnostaa kokemukset visarunni firmoista Phuketin suunnalla, etenkin jos niistä on jotain hyötyä tähän ongelmaan.
terox

haukka-aukka kirjoitti:
Seuraavassa Itse itseäni siteeraen: ....."oliskohan tähän hommaan olemassa muuten mitään mahdollista "porsaanreikää" kun pitäisi saada viisumi Thaimaahan"...... .
Luulen että sinulla on jo tiedossa ne paperit ja aikataulut mitä tarvitaan viisumiin. Miten paperit ja ajoitukset hoidat niin se on "up to you" niinsanotusti. :D .

Aikatauluista sen verran että toki mitään ei menetä kun kysyy ystävällisesti että voisiko hakemuksen käsitellä nopeammin..Suomen thailähetystön joustoista en tiedä mutta yleinen huomio on se asioiden hoidossa että asiakkaille on helpompi sanoa ei puhelimitse kuin henkilökohtaisesti :D

Phuketin visarunfirmoista ei mitään hajua.. Foorumin sisäisiä ja googlehakuja tekemällä ehkä tietoo ja kokemuksia löytyy. Jos Lontoo taittuu niin piipahda myös http://www.thaivisa.com/forum/ foorumilla
kunde

Viesti Kirjoittaja kunde »

kau khwaai kirjoitti:
terox kirjoitti:
yokko kirjoitti:Olenko antanut itseni nyt ymmärtää oikein eli saavumme thaikkuihin helmikuun alussa olemme yhden yön jatkaen sitten Kambodzeaan sieltä Vietnamiin sitten Malesiaan ja sitten paatilla thaikkuihin niin emme saisi kuin 15 pv:n visan.???
Thaivisalla tai jostain olen kuullut kerrottavan sellaista juttua että maahantuloviranomaista voi pyytää että ei laita turistiviisumia käyttöön. Jos näin olisi niin turistivisahan olis kätevä hommata jo suomesta :D
En nyt löytänyt sitä/niitä linkkejä joissa tuosta täällä on ollut aikaisemmin juttua, eli kokeilikohan joku niistä joka tuollaista aikoivat?
Kaikkiahan on tietty mahdollista, mutta vahvasti eppäilen, ettei moinen onnistuisi [-X
Onnistuui ainakin mulla
nyt syksyllä tein 2 reisssua, toisen Kiinaan ja toisen Suomeen ja mulla oli voimassa oleva 2 kk viisumi, jota en ollut käyttänyt. Vientianesta tullessa (viisumikeikka) sanoin, et ei käytetä viisumia ja 30 pv tuli normaalisti. Samoin Kiinasta tullessa sanoin, että ei käytetä viisumia ja virkailija totesi, että saan vaan 30 pv oleskeluaikaa, johon sanoin et riittää mulle. Sitten Suomesta tullessa oli viisumin 3 kk voimassaoloaikaa jäljellä 2-3 pv ja viisumi leimattiin normaalisti ja 60 pv tuli oleskeluaikaa.
Keep EXCELing
@Kunde
expatrium
Isaninportinvartija

Viesti Kirjoittaja expatrium »

mjitla .
.....
Krabyy, luulen että sitä äkkilähtölippua ei ole vielä ostettu.
.....jos tarkoituksesi on lainata kirjoittamaani, niin lainaa myös käyttämäni nick 8)

Kun haukka-aukka kirjoitti....
Lähden äkkilähdöllä Thaimaahan parin viikon päästä ja aion olla siellä 2kk, ehkä ylikin
....niin ymmärsin tuon lähden tarkoittaneen sitä, että homma oli salatti :roll:

Tuohon viisumiin ja hankittuihin lentolippuihin :idea:
Päivämäärät viisumissahan tarkoittavat sitä, että viisumin voimassaolon aikana on saavuttava maahan, eli jos on yhden entryn turistiviisumi, niin sillä on saavuttava maahan 3 kk sisällä siitä pvm:stä alkaen kun viisumi on myönnetty.

Tuo kunden postaama oli hyvä tieto, noinhan se oikeastaan pitäisikin olla, eli kun on voimassa oleva viisumi, esim: 3 kk niin milloin siinä olevan maahantulon haluaa käyttää, senhän pitäisikin olla itse ratkaistavissa.
Thaimaassa kuitenkin voi olla toisin.
Jos virkailija sanoo ei, siihen ei paljoa auta sanomiset, että aikaisemmin se onnistui tai ainakin kaverilla onnistui :?
Kunde, paljon reissanneena ja kielitaitoisena varmasti osa ilmaista asian selkeästi mitä haluaa, näin ei ole kaikkien kohdalla, eli riski siihen, ettei onnistu jää kuitenkin olemaan, mutta kyllähän tuota tapaa kannattaa ainakin yrittää , ainahan kuitenkin maahan pääsee 30 pv:si jos lentäen tulee.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
expatrium
Isaninportinvartija

kau khwaai kirjoitti:mjitla .
.....
Krabyy, luulen että sitä äkkilähtölippua ei ole vielä ostettu.
.....jos tarkoituksesi on lainata kirjoittamaani, niin lainaa myös käyttämäni nick 8)

Kun haukka-aukka kirjoitti....
Lähden äkkilähdöllä Thaimaahan parin viikon päästä ja aion olla siellä 2kk, ehkä ylikin
....niin ymmärsin tuon lähden tarkoittaneen sitä, että homma oli saletti :roll:

Tuohon viisumiin ja hankittuihin lentolippuihin :idea:
Päivämäärät viisumissahan tarkoittavat sitä, että viisumin voimassaolon aikana on saavuttava maahan, eli jos on yhden entryn turistiviisumi, niin sillä on saavuttava maahan 3 kk sisällä siitä pvm:stä alkaen kun viisumi on myönnetty.

Tuo kunden postaama oli hyvä tieto, noinhan se oikeastaan pitäisikin olla, eli kun on voimassa oleva viisumi, esim: 3 kk niin milloin siinä olevan maahantulon haluaa käyttää, senhän pitäisikin olla itse ratkaistavissa.
Thaimaassa kuitenkin voi olla toisin.
Jos virkailija sanoo ei, niin siihen ei paljoa auta sanomiset, että aikaisemmin se onnistui tai ainakin kaverilla onnistui :?
Kunde, paljon reissanneena ja kielitaitoisena varmasti osaa ilmaista asian selkeästi mitä haluaa, näin ei ole kaikkien kohdalla, eli riski siihen, ettei onnistu jää kuitenkin olemaan, mutta kyllähän tuota tapaa kannattaa ainakin yrittää , ainahan kuitenkin maahan pääsee 30 pv:si jos lentäen tulee.
Roope2

Viesti Kirjoittaja Roope2 »

Laitetaanpa tahan viela kysyms, jonka voi liberaalisti tulkiten kuuluvan otsikon "Viisumiongelmako ?" piiriin:

Jos on edellytykset saada viisumi seka perheen (Thaimaassa kirjoissa oleva lapsi seka avioliitto) etta elakelaiskohdan (vanhus ja nappulaa tililla) perusteella, niin mitka ovat naiden vaihtoehtojen miinukset ja plussat.

R2
expatrium
Isaninportinvartija

Roope2 kirjoitti:Laitetaanpa tahan viela kysyms, jonka voi liberaalisti tulkiten kuuluvan otsikon "Viisumiongelmako ?" piiriin:

Jos on edellytykset saada viisumi seka perheen (Thaimaassa kirjoissa oleva lapsi seka avioliitto) etta elakelaiskohdan (vanhus ja nappulaa tililla) perusteella, niin mitka ovat naiden vaihtoehtojen miinukset ja plussat.
R2
Tämän "eläkeläisviisumin" ...Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) ......
http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493
..... hankkiminen Thaimaan suurlähetystöstä Suomesta, sekä uusiminen paikan päällä on helpompi/vähemmän vaivaa oleva hankinta :idea:
yokko

Viesti Kirjoittaja yokko »

TIEDOKSI :Googletuksen jälkeen kävi ilmi että vaikka Langkawille on avattu konsulaatti se EI myönnä Viisumia Thaimaahan.
Eppis

Viesti Kirjoittaja Eppis »

Olisiko jollakulla tietoa antaa myös minulle?

Lähtö Bangkokiin 1.4., paluulento Helsinkiin lähtee 30.6. eli 3 kk on matkan kesto. Tarkoitus on olla muuten se koko 3 kk Thaimaassa, paitsi jossain välissä olla parisen viikkoa Laosissa. Millainen viisumi Thaimaahan kannattaa hankkia? (Laosiin hankimme Bangkokista.)

Kävin tutkimassa lähetystön sivuja, mutta olivat aika sekavat. Tarvitsen siis kaksi entryä/maahanpääsyä, ensin Helsingistä, ja sitten Laosista. Otanko tuollaisen 60 päivän viisumin, ja sitten haen Bangkokista siihen 30 lisäpäivää? Vai onko 90 päivän viisumeita saatavissa, tällöin ei tarvitsisi hakea erikseen lisäaikaa?

Katselin myös viisumihakemusta, ja siinä oli pari outoa kohtaa. Ensinnäkin sellainen, jossa kysyttiin paikallista ja thaimaalaista suosittelijaa. WHAT?! Ja lisäksi kysyttiin osoitetta Thaimaassa. Mitä siihen laitetaan, kun tarkoitus on kiertää eri puolilla Thaimaata eri hostelleissa?

Ja riittääkö finnairille 60 päivän viisumi, että pääsen Bangkokin koneeseen?

Kiitos paljon, jos joku vastaa yhteenkin kysymykseen! :)
juusot
North Thailand's Riders

Viesti Kirjoittaja juusot »

Minä hankkisin turistiviisumin yhdellä maahantulolla. Sillä saa olla Thaimaassa 60 vuorokautta. Kun viisumi on viimeistä päivää voimassa, matkustaisin Laosiin kahdeksi viikoksi. Sitten viimeiset kaksi viikkoa Thaimaassa ja takaisin Suomeen.
Siinä yksi vaihtoehto. Voit myös anoa 30 vuorokautta lisää aikaa, jos haluat. Se tehdään paikallisessa Immigrationissa ja maksaa 1900 bahtia.
Eli kun 60 vuorokautta tulee täyteen, sinun on poistuttava maasta tai haet Immigrationista lisää aikaa 30 vuorokautta.
Viisumihakemuksen kotimainen suosittelija tarkoittaa lähiomaista tms. johon lähetystö voi ottaa tarvittaessa yhteyttä.
Thaimaalaisen suosittelijan kohtaan en ole merkinnyt mitään.
Thaimaan osoitteen kohdalle olen laittanut hotellin, jossa yövyn ensimmäiset päivät.
expatrium
Isaninportinvartija

Tuolla yhdenkin maahantulon turistiviisumilla tuollaisen reissun tekee, ihan niin kuin juusot kertoo.

Itse kuitenkin hankkisin turistiviisumin 2:lla maahantulolla.
1. Koska se olisi kokonaiskutannuksiltaan halvempi kuin tuo yhden maahantulon viisumi, koska silloin ei tarvitsisi tuota lisäaikaa hakea ja 1900 bahtia maksaa , eli pieni säästö entry 25 € =n. 1250 bahtia :wink:
2. Enkä pelkästään tuon säästön vuoksi vaan vaivattomuudenkin, eli kun on kaksi maahantuloa ja kaikkiaan 3 kk matkasta kyse, niin voi kuukauden Thaimaassa olon jälkeen poistua ja olla poissa haluamansa ajan ja kun palaa takaisin viisumin ollessa voimassa, saa 60 pv lisää.
Jatkossa, jos suunnitelmat muuttuisivat voi silti hakea immigrationista sen 30 pv.lisää :idea:
Tuo 2 maahantulon viisumi on siitäkin "kätevä " kun se on 6 kk (180 pv) voimassa
juusot
North Thailand's Riders

Viesti Kirjoittaja juusot »

Hyviä huomioita kau khwaailta, en tullut tuota rahan säästämistä edes miettineeksi.
Vaihtoehtoja on kyllä monia, riippuen itse kunkin matkasuunnitelmista. Kun lukee Thaimaan suurlähetystön ohjeita ajatuksella, niin on helpompi miettiä sitä itselleen sopivinta vaihtoehtoa.
Ja täältä klupilta saa onneksi neuvoja ja tietoa, jos menee sormi suuhun. :)
Eppis

Viesti Kirjoittaja Eppis »

Suurkiitos asiallisista ja erittäin hyödyllisistä vastauksista!

Taidan ottaa tuon 60 pvän viisumin kahdella entryllä.

Päästäähän finnair koneeseen, vaikka omistan 60 päivän viisumin, mutta paluulentoni on 91 päivän kuluttua menolennosta? Eli käsitinkö oikein, että finnair voi evätä koneeseen pääsyn ainoastaan silloin, kun viisumia ei ole ollenkaan, ja paluulento vasta yli 30 pvän kuluttua?
terox

Viisumi kun on niin ei tarvii minkään valtakunnan paluulippua :D
stz

Viesti Kirjoittaja stz »

ite oon hakenu Burmasta nyt pari kertaa ton 15pv viisumin.. Kerran kayn hakee viel sielta (seka ostoksilla!!) ja sen jalkee Vientianesta, Laosista parin kuukauden viisumin ja siita ajattelin suuntaa etelaan 'lomailemaan' hehe..
Vastaa Viestiin