Aasia69 kirjoitti:MrTravkin kirjoitti:Päivitin jo tuota vastaustani kertoen omalta osaltani miksi teen tätä hommaa. Ja täysin palkattomasta vapaaehtoistyöstä on kyse.
Keltaisella kirjoitetutko käärii rahat taskuihin esim arpajaisten ylijäämästä?
Oletetaan hetki, että kyseessä ei ollut vitsi ja vastataan sen mukaan:
Yhdistys toimii täysin lakien, että asetusten mukaan, sillä on hallitus, sekä jäsenistö, aivan normaali kirjanpito kirjanpitotoimiston tekemänä, vuosikokous joka antaa vastuuvapauden niin päättäessään entiselle hallitukselle tilintarkastajien lausuntojen jälkeen jne. Kilometri tms. korvauksia ei ole jaettu paria välttämätöntä kulua (puhumme siis summista 100e tai alle ja kappalemääriä kahdesta kolmeen) enempää koko viisivuotisen historian aikana. Suurin rahaerä on liikennöintimaksut ja esim. aiempi kalenteriprojekti joka tehtiin - budjetilla, että siitä tuli tarpeeksi edullinen. 97% ajasta mitä yhdistys on toiminut, sen tilillä olleet varat ovat kulkeneet ns. kädestä suuhun ja pari ensimmäistä vuotta oikeastaan homma pyöri parin vapaaehtoisen suuremmilla jäsenmaksuilla. Mitä arpajaisiin tulee, niin aiemmin mainitut kalenterit tuotettiin sillä varannolla, uusimman arvonnan palkinnot on kustannettu täysin itse ilman sponsseja, joten jos mietitään, että nyt
jo toiset arpajaiset, niin kyllä keltaisella fontilla varustetut kylpevät rahassa ja olemme jo WinCapita -tyyliin alkaneet puhumaan euroista kilomääreillä.
MrTravkin tuossa jo valotti varmasti asiaa meidän kaikkien suulla, homma sivuaa harrastusta ja on haluttu turvata kaikille avoin, että ilmainen foorumi.
Jos hommaa tehtäisiin raha silmissä, niin varmasti moni homma olisi toisin? Toistaiseksi ei ainakaan ole omassa tiedossani tapausta yhdistyksen historian vaiheilta, että joku yksittäinen henkilö olisi taloudellisesti hyötynyt tehtävästään/asemastaan yhdistyksessä, mutta jos jollakulla on liikaa, niin minulle saa kyllä lahjoittaa.
Edit: Ei muuten tule hommattua itse ainuttakaan arpalippua suoraan tai epäsuorasti, sitä noitavainoa ei jaksaisi käydä läpi jos sattuisi voittamaan, vaikka arvonta siis suoritetaan niin virallisesti kuin vain olla ja osaa.