Sisäiset lennot

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Terppis30
Viestit: 23
Liittynyt: 4.4.2006 11:51

Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Terppis30 »

Huhtikuussa pitäisi reissuun lähteä ( 18.-28. päivä) . Bangkokin lennot varattuna, siitä eteenpäin reitti vielä auki.
Sitä tässä nyt ollaan pähkätty, että kannattaako sisäiset lennot varata jo etukäteen esim. AirAsialta, vai ostaa vasta kentältä tiskiltä?
Osaisko joku kertoa, kumpi noista on edullisempi vaihtoehto? Vai onko hinnassa edes merkittävää eroa.?
Ja kuinkahan hyvin mahtaa koneissa olla tilaa.?


Hmmh, sori tästä tulikin nyt oma ketjunsa, vaikka piti laittaa tuonne omatoimimatkailijan kysymyksiin...=/
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Etukäteen saattaa säästää huomattavan summan.
Kentältä saattaa saada halpoja peruutuspaikkoja, mutta tuuriin ei kannata luottaa :)
Terppis30
Viestit: 23
Liittynyt: 4.4.2006 11:51

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Terppis30 »

Kiitos nopeasta vastauksesta!
Varaamme varmastikin sitten etukäteen nuo lennot. Toivottavasti n.kolmen tunnin vaihtoaika Bangkokissa riittää... ;)
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Kannattais nyt varata valittomasti Air Asialta.

domestic low fares
Ranong from THB10
Phuket from THB10
Narathiwat from THB10
Hat Yai from THB10
Surat Thani (Samui) from THB10
Udon Thani from THB10
Ubon Ratchathani from THB10
Krabi from THB10
Chiang Rai from THB10
Chiang Mai from THB10

Halpaa on, mutta esim. tuo Chiang Mai meno paluu tulee maksamaan verojan kanssa noin 1500thb
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Laitetaas tuokin nakyviin

Booking Period : 8 Jan 2008 - 20 Jan 2008
Travel Period : 11 Feb 2008 - 31 May 2008
Travel Notes : - fares not available during embargo period
- advance booking required
Terppis30
Viestit: 23
Liittynyt: 4.4.2006 11:51

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Terppis30 »

Kiitos hyvästä vinkistä! Tosin ihan nyt just ei pysty varaamaan, kun on toi Visa kiinni noissa Bangkokin lennoissa... :-D
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja TatuS »

No jopas Air asialla nyt tyrkytetään. Edelliset tais olla sen 99thb.
Täytyykin katsoa jos tuosta nappaisi itse yhden lennon surat thaniin.
Terppis30
Viestit: 23
Liittynyt: 4.4.2006 11:51

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Terppis30 »

Paitsi kun katoin esim. Phuketiin lentoja 19.päivä niin ne makso 1649bht/hlö (+verot) pelkkä meno...
Ehkä mä en osannut katsoo oikeesta paikasta, tai en huomannu jotain pientä pränttiä jossain.. :?
Avatar
juhi
Viestit: 527
Liittynyt: 26.8.2004 16:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja juhi »

mä oon kanssa jonkin verran lennellyt tolla Air asialla ja ajoittain on tosi halpaa.
liityin taannoin heidän jäseneks ja nyt sit sieltä tulee ajoittain e-mailia ja pysyn hyvin kärryillä tarjouksissa. vaikkakin niitä tulee kyl ikävä kyllä liikaa mahdollisuuksiin nähden,prkl...
suosittelen kyl yhtiötä :D
Rinuli
Viestit: 7
Liittynyt: 11.1.2008 20:39

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Rinuli »

Lennän tiistaina suomesta ja olen ke aamuna n.07.30 bangkokissa. Paljonko pitäävarata aikaa et ehdin phukettiin menevään koneeseen ja onko toinen kenttä kaukana jos ne lähtee eri kentiltä??
mouho
Viestit: 19
Liittynyt: 10.10.2007 16:42

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja mouho »

varasin juuri maaliskuuksi Phuket-Bangkok-Phuket n. 60euroa ja Bangkok-Udon Thani-Bangkok n. 40 euroa (airasia).
Jos olisin joulukuussa varannut olisi ollut hiukka halvempaa mutta eipä nuo hinnat nyt minua vieläkään hirvitä :D

Thaimaa + Laos 6.3 - 5.4
murmelis
Viestit: 5
Liittynyt: 8.3.2008 17:25

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja murmelis »

Hei,

Osaako kukaan sanoa, milloin Air Asialla on yleensä tullut tammi-helmikuun lennot myyntiin. Haluaisin varailla sisäisiä lentoja tammi-helmikuulle 2009, mutta nettisivut ei vielä ilmeisesti anna sinne asti varata. Olen kyllä tarkastanut aikatauluista, että kyseiset lennot tulisi tuolloin mennä...
Tuo nettisivu oli muutenkin minulla jostain syystä aika sekaisin, että onkohan kyse vain siitä, etten omalta koneeltani pääsisi noita jostain syystä varaamaan? Vai onko käytäntö yleensäkin ollut se, että tulevat myyntiin vasta myöhemmin kesällä/syksyllä nuo lennot?

Kiitos jo etukäteen teille jotka vastaamalla autatte aloittelijaa täällä :-)
Tropical
Viestit: 244
Liittynyt: 13.10.2005 13:44

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Tropical »

Itse olen samaa miettinyt. Nyt pääsisi kyllä varaamaan esim. 2.1.09 lennon BKK-Phuket, mutta paluulentoa tammikuun loppupuolelle ei ole saatavilla.
06Phuket
07KhaoLak(KL)
09KL-RayaYai-BKK
10KL-RayaYai-Phuket
10 Lanta-Krabi
11 Samui-Phangan-Chang-BKK
12-13 SIN-Langkawi-Lipe-Mook-KL
13-14 MaePhim-Kood-Mak-BKK
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3836
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Tropical kirjoitti:Itse olen samaa miettinyt. Nyt pääsisi kyllä varaamaan esim. 2.1.09 lennon BKK-Phuket, mutta paluulentoa tammikuun loppupuolelle ei ole saatavilla.
Kyllä paluulentoja tulee saataville. :-) Vitsi vistinä... Thaimaassa ei ole juurikaan väliä varaako kerralla menon vai meno-paluun. Ne voi ihan hyvin varata erikseen.
Tropical
Viestit: 244
Liittynyt: 13.10.2005 13:44

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja Tropical »

Nyt sain varattua tammikuun loppupuolelle Airasialta Phuket-BKK 17e! Lipun hinta 0 Bht, veroja ja muita kuluja tuo hinta.
06Phuket
07KhaoLak(KL)
09KL-RayaYai-BKK
10KL-RayaYai-Phuket
10 Lanta-Krabi
11 Samui-Phangan-Chang-BKK
12-13 SIN-Langkawi-Lipe-Mook-KL
13-14 MaePhim-Kood-Mak-BKK
Avatar
eph
Viestit: 529
Liittynyt: 21.5.2006 22:49
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja eph »

Mites Bangkokairin hinnoittelukäytäntö menee? Samanlailla kuin esim. finskillä että hinnat nousee mitä vähemmän aikaa lentoihin?

Tammikuun loppupuolelta 2009 sais bkk-trat-bkk lennot 5900b veroineen ja kaikkine lisämaksuineen. En tiedä onko tuo kallista vai ei muiden mielestä - minusta on ehkä hieman.
"Loma, onneksi se on kerran vuodessa"
Jotain kuvia Thaimaasta ja muualtakin.

Viimeksi: 20.2.12 SIN-KL-HKT-Pattaya-BKK-SIN 15.3.. Seuraavaksi ??
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3836
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Sisäiset lennot

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

eph kirjoitti:Mites Bangkokairin hinnoittelukäytäntö menee? Samanlailla kuin esim. finskillä että hinnat nousee mitä vähemmän aikaa lentoihin?
Tammikuun loppupuolelta 2009 sais bkk-trat-bkk lennot 5900b veroineen ja kaikkine lisämaksuineen. En tiedä onko tuo kallista vai ei muiden mielestä - minusta on ehkä hieman.
Bangkok Airways'llä on normaalisti kahta lippuluokkaa: 6 kk lippu ja 12 kk lippu. Niissä on oman kokemuksen mukaan muutosoikeus kunhan ajoissa muutattaa/soittaa/näpyttelee nettiä. Tuo kuukausimäärä on tietysti maksmi muutos (ostoajankohdasta vai lennon alkuperäisestä päivästä?).

Näiden lisäksi Bangkok Air'llakin on välillä promoja, joissa on sitten halvemmat liput ja rajatut oikeudet muutoksiin - yleensä ei oikeutta. Eli promoa voi odotella tai lukita vastauksen - lipun tähän hintaan. Lue toki nettisivulta ehdot tarkasti, koska minun kokemukset on usean kuukauden takaa ja asioilla on maailmassa taipumus muuttua silloin tällöin.

5900 baht kuulostaa ihan normihinnalta BKK-Trat-BKK - toisaalta se on tosi hintava Thaimaan sisäiseksi lennoksi, mutta kun Tratiin ei ole kilpailua (Bangkok Airin oma kenttä), niin se on sitä. Varsinkin jos lähtijöitä on enemmän (väh. 2), niin kannattaa harkita taksia/minibussia.
Vastaa Viestiin