Matkatavarat jatkolennolla

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Ninni79
Viestit: 1
Liittynyt: 4.3.2007 19:30

Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja Ninni79 »

Ollaan Buukattu lennot Finnairilta Bangkokiin ja täältä jatkolento Bangkok Airwaysilla Samuille. Sain Finnairilta tiedon, että matkatavarat pitää tullata Bangokissa ennen jatkolentoa, eikä niitä saa siis suoraan jatkolennolle, vaikka Helsingissä olisi esittää lähtöselvityksessä jatkolennon tiedot. Eipä siinä mitään, näin ollaan ennenkin toimittu, mutta tällä kertaa reissuun on lähdössä viikoksi anopit mukaan, ja heidän pitäisi selvitä omin nokkinensa Samuilta Bangokin kautta takaisin suomeen. Onko tietoa siitä miten paluumatkalla tavaroiden kanssa on, pitääkö ne ottaa Bangokissa ulos vai saako ne kenties suoraan finnairin koneeseen? Suvarnabhumin kentällä ei olla vielä itsekään käyty, osaisiko joko kertoa tarkat ohjeet kuinka kotimaan terminaalista löytää ulkomaan terminaaliin ja finnairin tiskille eksymättä EI niin kielitaitoiset anopit?
Kiitos kaunis 8)
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja Antero »

Pitäähän ne matkalaukut ottaa pois ja käydä Finnairin lähtöselvityksessä.
Pystyisikö anopit tulemaan pelkillä käsimatkatavaroilla?

Joka tapauksessa "mummoille" ohjeeksi, että rohkeasti kyselevät mihin suuntaan pitää kävellä. Ainakin voi opetella mitä tarkoittaa domestic ja International, sillä löytää jo pitkälle. Tai pyytäkää lähtiessä Samuilta Bangkok Airwaysiltä, että rouvia on joku vastassa kentällä, joka ohjaa kädestä pitäin. Sitä varten siellä on henkilökuntaa.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
classic
Viestit: 162
Liittynyt: 21.5.2005 16:39
Paikkakunta: Turku

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja classic »

Kyllä meillä ainakin Samuin kentällä kysyttiin helmikuussa, laitetaanko matkatavarat suoraan Helsinkiin vai otetaanko ulos Bangkokissa.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19923
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Itse olen varannut lennot Hki-Bkk ja siitä jatko Phukettiin. Jotenkin olen olettanut, että kun Helsingissä rinkan lyön hihnalle niin vasta Phuketissa sen joudun hakemaan. En ole kylläkään ole varma. Eiköhän tuo lähtöselvitykessä selvinne.
SeaWolf
Viestit: 668
Liittynyt: 8.1.2004 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja SeaWolf »

Matkaaja25 kirjoitti:Itse olen varannut lennot Hki-Bkk ja siitä jatko Phukettiin. Jotenkin olen olettanut, että kun Helsingissä rinkan lyön hihnalle niin vasta Phuketissa sen joudun hakemaan. En ole kylläkään ole varma. Eiköhän tuo lähtöselvitykessä selvinne.
Käsittääkseni Finnair ei enää suostu buukkaamaan matkatavaroita jatkolennoille, mikäli ei ole samaa allianssia. Toiseen suuntaan kyllä onnistui viikko sitten yhdistelmällä Thai Airways(Phuket->Bangkok) - Finnair(Bangkok-Helsinki)
loikkari

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja loikkari »

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=19204
Pitkästi tarinaa tavaroiden siirtymisestä.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3810
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

SeaWolf kirjoitti:Käsittääkseni Finnair ei enää suostu buukkaamaan matkatavaroita jatkolennoille, mikäli ei ole samaa allianssia.
Tuo käsitys on puutteelinen ja virheellinen.

Jälleen kerran...
Jos lippu on yhdellä varaustunnuksella, alianssista riippumatta, Finnair (voi) bookata matkatavarat jatkolennolle. Jos ostat itse jatkolennot erikseen (=>eri varaustunnukset), niin tällöin Finnari bookkaa matkatarvarat jatkolennolle vain jos jatkolento on OneWorld-lentoyhtiö.

En tiedä miksi vaihto Bangkokissa Samuille estää matkatavaroiden bookkaamisen perille saakka. Luulisi, että homma toimii kuten esim. Phuketin suuntaan Bangkok Air'lla jatkettaessa - matkatavarat joutuu hakemaan International-puolelta, mikäli ne on bookattu perille saakka Thaimaan ulkopuolelta lähdettäessä.
SeaWolf
Viestit: 668
Liittynyt: 8.1.2004 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja SeaWolf »

pbe kirjoitti:
SeaWolf kirjoitti:Käsittääkseni Finnair ei enää suostu buukkaamaan matkatavaroita jatkolennoille, mikäli ei ole samaa allianssia.
Tuo käsitys on puutteelinen ja virheellinen.

Jälleen kerran...
Jos lippu on yhdellä varaustunnuksella, alianssista riippumatta, Finnair (voi) bookata matkatavarat jatkolennolle. Jos ostat itse jatkolennot erikseen (=>eri varaustunnukset), niin tällöin Finnari bookkaa matkatarvarat jatkolennolle vain jos jatkolento on OneWorld-lentoyhtiö.
Olet oikeassa. EI tullut taas itselleni mieleen, koska buukkaan aina itse netin kautta eri aikaan nuo liput.
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja masa r »

Samuilta voi tosiaan tehda lahtoselvityksen itselle ja matkatavaroille suoraan Helsinkiin.Siina Samuin terminaalissa on 2 porttia,olikohan se international tms mita kautta voi tehda maastapoistumismuodollisuudet immigrationissa jo Samuilla.Siita saa rintaan pienen tarralapun ja kun kone laskeutuu Bangkokiin niin koneesta poimitaan noi tarralla varustetut ihmiset ja viedaan suoraan bussilla kansaivaliselle puolelle,matkatavarat menee myos suoraan Samuilta Helsinkiin .Nain oli ainakin vuosi sitten :D
ziko
Viestit: 28
Liittynyt: 15.5.2004 12:40

Re: Matkatavarat jatkolennolla

Viesti Kirjoittaja ziko »

viime joulukuussa tullessani samuilta helsinkiin pystyi matkatavarat sekä myös itsensä buukkaamaan jo samuilta helsinkiin asti. eli itsekään ei tarvinut bangkokissa muuta kun teputella suoraan finnairin lähtöportille.
Vastaa Viestiin