Olet hienosti suunnitellut ajettavat reitit kotonasi ja ilmeisesti olettanut etta tiet on melko ajettavassa kunnossa.
Olen suunnitellut reitit kotona valmiiksi ja olen ottannut selvää reiteistä etukäteen. Kaikki reitit on olleet siinä kunnossa että ovat enduroilla ajettavia. Jokaiselle reitille on ollut myös oltava varasuunnitelma jos tie on esim. poikki tai se on ollut vaikeakulkuinen muille kuin enduroille.
Mutta jos matkan paalla havaitaan etta olosuhteet ovat huonot teiden suhteen ja ettenko sanoisi jopa hengenvaaralliset niin onko mitaan jarkea runnoa suunniteltua reittia vakipakolla etta kun kerran nain on Suomessa suunniteltu?
Ei mitään reittiä ajeta väkipakolla. Kaikki reitit mitä olen suunnitellut tai suunnitelen ovat sellaisia että ne voi ajaa enduroilla läpi jos tie ei ole poikki.
Tosin jokainen Rideri kayttaa omaa jarkeansa ajaako jotain taysin ajokelvotonta reittia vain siksi kun se on niin suunniteltu?
Viime reissulla oli ajokelvottomia teitä katupyörille ja katsotaan päästäänkö kaikki reitit ajamaan läpi seuraavalla reissulla edes enduroilla. Elfantti trail, joen ylitys, single track-polkuja, työntöhommiksikin menee mahdollisesti. Seuraavalla reissulla lähdetään nimenomaan ajamaan kelvottomia teitä, off roadia!
Olin lukevinani etta osa teista ei ajanut kaikkia patkia niin oliko se syy juuri tassa etta reitit olivat vaarallisia ajaa?
Olit lukenut oikei mutta se ei ollut syy miksi osa porukasta ei ajanut kaikkia reittejä vaan syy oli se että kaikilla pyörillä ei päässyt kaikille reiteille. Ne pyörät mitkä ei lähtenyt tai millä ei päässyt niin ne odotti tai kiersi seuraavaan kohteeseen.
Ja erittain vaarallista se on pimean tultua huonokuntoisilla teilla erityisesti?
Pimeällä ei ajeta noilla reiteillä, hengenvaarallista hommaa. Sen takia vuorilta on päästävä alas ennen pimeän tuloa.