Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja Lasse »

aaro.l kirjoitti: Husun Hessun paikassa sattumalta.

http://picasaweb.google.com/thaimatka/Thai
Niimpä näkyy :)

http://picasaweb.google.com/thaimatka/T ... 9152722738

On muuten sairaan makee pätkä vetää ylös Mae Chaemista tohon check pointin risteykseen. 23km. kapeeta asfalttiränniä yhteen putkeen. Takarenkaasta huomaa hyvin että ollaan ajettu mutkaista tietä.

Kuva
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Ville11v
Ham Noi
Viestit: 3246
Liittynyt: 15.10.2005 17:08

Viesti Kirjoittaja Ville11v »

Melko kuivan näköset ketjut... :shock:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Ville111 kirjoitti:Melko kuivan näköset ketjut... :shock:
2650km:n matkalla ketjuja rasvailtiin kolmeen eri otteeseen. Viläkin olisi pitänyt rasvata tiuhempaan tahtiin.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Lasse,kysyisin yhta asiaa jota olen miettinyt.Olet hienosti suunnitellut ajettavat reitit kotonasi ja ilmeisesti olettanut etta tiet on melko ajettavassa kunnossa.Mutta jos matkan paalla havaitaan etta olosuhteet ovat huonot teiden suhteen ja ettenko sanoisi jopa hengenvaaralliset niin onko mitaan jarkea runnoa suunniteltua reittia vakipakolla etta kun kerran nain on Suomessa suunniteltu?Tosin jokainen Rideri kayttaa omaa jarkeansa ajaako jotain taysin ajokelvotonta reittia vain siksi kun se on niin suunniteltu?Olin lukevinani etta osa teista ei ajanut kaikkia patkia niin oliko se syy juuri tassa etta reitit olivat vaarallisia ajaa?
Ja erittain vaarallista se on pimean tultua huonokuntoisilla teilla erityisesti?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Olet hienosti suunnitellut ajettavat reitit kotonasi ja ilmeisesti olettanut etta tiet on melko ajettavassa kunnossa.
Olen suunnitellut reitit kotona valmiiksi ja olen ottannut selvää reiteistä etukäteen. Kaikki reitit on olleet siinä kunnossa että ovat enduroilla ajettavia. Jokaiselle reitille on ollut myös oltava varasuunnitelma jos tie on esim. poikki tai se on ollut vaikeakulkuinen muille kuin enduroille.

Mutta jos matkan paalla havaitaan etta olosuhteet ovat huonot teiden suhteen ja ettenko sanoisi jopa hengenvaaralliset niin onko mitaan jarkea runnoa suunniteltua reittia vakipakolla etta kun kerran nain on Suomessa suunniteltu?
Ei mitään reittiä ajeta väkipakolla. Kaikki reitit mitä olen suunnitellut tai suunnitelen ovat sellaisia että ne voi ajaa enduroilla läpi jos tie ei ole poikki.
Tosin jokainen Rideri kayttaa omaa jarkeansa ajaako jotain taysin ajokelvotonta reittia vain siksi kun se on niin suunniteltu?
Viime reissulla oli ajokelvottomia teitä katupyörille ja katsotaan päästäänkö kaikki reitit ajamaan läpi seuraavalla reissulla edes enduroilla. Elfantti trail, joen ylitys, single track-polkuja, työntöhommiksikin menee mahdollisesti. Seuraavalla reissulla lähdetään nimenomaan ajamaan kelvottomia teitä, off roadia!
Olin lukevinani etta osa teista ei ajanut kaikkia patkia niin oliko se syy juuri tassa etta reitit olivat vaarallisia ajaa?
Olit lukenut oikei mutta se ei ollut syy miksi osa porukasta ei ajanut kaikkia reittejä vaan syy oli se että kaikilla pyörillä ei päässyt kaikille reiteille. Ne pyörät mitkä ei lähtenyt tai millä ei päässyt niin ne odotti tai kiersi seuraavaan kohteeseen.
Ja erittain vaarallista se on pimean tultua huonokuntoisilla teilla erityisesti?


Pimeällä ei ajeta noilla reiteillä, hengenvaarallista hommaa. Sen takia vuorilta on päästävä alas ennen pimeän tuloa.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Jim Beam kirjoitti:
Olet hienosti suunnitellut ajettavat reitit kotonasi ja ilmeisesti olettanut etta tiet on melko ajettavassa kunnossa.
Niin, en kyllä oleta mitään. Tässä ketjussa tieinfo viime kesän turneelta.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... &start=200
Mutta jos matkan paalla havaitaan etta olosuhteet ovat huonot teiden suhteen ja ettenko sanoisi jopa hengenvaaralliset niin onko mitaan jarkea runnoa suunniteltua reittia vakipakolla etta kun kerran nain on Suomessa suunniteltu?
Tarkennetaan nyt vielä Jim Beamille että viimeksi lähdettiin tarkoituksella hakemaan huonoja olosuhteita, teitä ja mutarännejä. Seuraavalla reissulla ajetaan vain siirtymät asfaltilla, satoja kilometrejä huonokuntoisia teitä ja polkuja. Huom. Tiet, polut ja reitit ei ole hengenvaarallisia jos ne on huonossa kunnossa. Mitä huonommassa kunnossa reitit sen mielenkiintoisempaa on niillä ajaminen.

Huonokuntoisille teille on keksitty niille soveltuvat pyörät, endurot.

Mistä olet saanut päähäsi että reitit ajetaan väkipakolla? :? ei reittejä suomessa suunnitella sen takia että ne on ajettava väkipakolla vaan sen takia että että hyvin suunniteltu on puoliksi ajettu. Eli paljon mukavampi lähteä ajamaan kun etukäteen on ottanut asioista selvää. Reitittänyt, laskenut kilometrit, aikatauluttanut ja ottanut selvää tien kunnosta. Voiko sen yleensä ajaa. Btw, jos kartasta löytyy jonkinlainen tieksi merkitty viiva niin aika varmasti sen voi ajaa endurolla läpi jos ei ole mitään maanvyörymiä, tulvia, puita kaatunut tielle, tms.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Uskotaan,uskotaan.Kirjoitat etta kaikki reitit ovat enduroilla ajettavia mutta silti osa lahtee tavallisilla katupyorilla?No,tuskimpa se endurollakaan ajaminen noissa pahemissa osuuksissa mitaan herkkua on ja teidan kokemusta endurolla ajamisesta en kyseenalaista koska uskon etta osaatte hommanne.
Tulee vaan mieleen kun jokusen enduro tai motocross kisan seuranneena ei se ole helppoa ammattilaisellekkaan ajaa taydessa pas...sa.
Jotenki tama nyt tuli mieleen kun naita moottoripyoraily taikka mopo onnettomuuksia on porukoille sattunut lahiaikoinakin paljon.
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Jim Beam kirjoitti: Tulee vaan mieleen kun jokusen enduro tai motocross kisan seuranneena ei se ole helppoa ammattilaisellekkaan ajaa taydessa pas...sa.
Jotenki tama nyt tuli mieleen kun naita moottoripyoraily taikka mopo onnettomuuksia on porukoille sattunut lahiaikoinakin paljon.
Extremeä ei varmasti puutu tuolla noissa olosuhteissa. Mutta eikös pienet antrealiinit veressä silloin tällöin olekkin hyvä ? :D En lähtisi ilman treenausta tai ilman ajokokemusta ainakaan noille vaikeammille osuuksille. Mietin kauanko mun pitää taas ajella tuolla ennen kuin uskaltautuu Chiang Main lähiympäristöä kauemmaksi. Varmaan muutama kuukausi. :wink:
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Jim Beam kirjoitti:Kirjoitat etta kaikki reitit ovat enduroilla ajettavia mutta silti osa lahtee tavallisilla katupyorilla?No,tuskimpa se endurollakaan ajaminen noissa pahemissa osuuksissa mitaan herkkua on ja teidan kokemusta endurolla ajamisesta en kyseenalaista koska uskon etta osaatte hommanne.
Tulee vaan mieleen kun jokusen enduro tai motocross kisan seuranneena ei se ole helppoa ammattilaisellekkaan ajaa taydessa pas...sa.
Niin, viime reissulle lähtiessä painotin että joka ukko kenellä ei ole omaa pyörää vuokraisi enduron koska tullaan ajamaan huonokuntoisia teitä. Ei siinä mitään vaikka viivalle tuli muutama katupyörä niin homma hoitui silti hyvin, katupyörät ei lähtenyt huonokuntoisille osuuksille ja reittiä muutettiin pahimpien osuuksien kohdalta.

No ei tuolla hampaat irvessä ajeta. Ketä on moottiripyörällä ajanut aiemmin ja ketä on endurohenkinen pärjää varmasti mukana.

Pahimmat osuudet oli viimeksi tätä luokkaa eikä noita tosiaan ajettu hampaat irvessä vaan varovasti läpi. Seuraavalla reissulla tulee kyllä sellaisia elefantti, - ja single track- polkuja polkua että hyvin todennäköisesti menee työtämiseksi varsinkin jos sataa tai on satanut. Ei muuta kuin päitsipussit jalkaan ja menox!

Kuvat:
Lasse's Paradise
http://www.saunalahti.fi/lassek1/

Kuva

Kuva

Kuva
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

yp32405 kirjoitti: Extremeä ei varmasti puutu tuolla noissa olosuhteissa. Mutta eikös pienet antrealiinit veressä silloin tällöin olekkin hyvä ? :D En lähtisi ilman treenausta tai ilman ajokokemusta ainakaan noille vaikeammille osuuksille. Mietin kauanko mun pitää taas ajella tuolla ennen kuin uskaltautuu Chiang Main lähiympäristöä kauemmaksi. Varmaan muutama kuukausi. :wink:
Nimenomaan ja sitähän noille pätkille on lähdetty hakemaan. Muistan tämän Hmong Pakhia-reitin vielä kun eilisen päivä, perille kun päästii ko.vuoristoheimokylään niin sydän hakkasi sataa, Chiang Daon huoltamolle selvittyämmme puhumattakaan. :wink:

Totta, vaatii ajokokemusta ja tietynlaista rohkeutta ajamaan tonne kohtuu vaikeakulkuiseen maastoon muuta endurohenkisyydellä pärjää pitkälle.

Ei mene kauaa, itse olin sinut Dangin Bike Hiren Honda AX-1 enduron kanssa samantien vaikka koskaan en ole endurolla ajanutkaan. Sama juttu kun 2005 vuokrasin Honda Phantomin. Phantomia vuokratessa mietin että mitenköhän uskallan vuokrata isomman moottoripyörän kun kun kokemus rajoittuu ainoastaan pieniin 125 cc Waveihin, ym. Ei tarvinnut Doi Sutheppiä pidemmällä käydä kun olin sinut Honda Phatomin kanssa.

Nyt kasvaa koko ajan nälkä syödessä, mitä huonokuntoisempi on tien kunto ja reitti sen paremmat fiilikset.. :wink:

Ps. Seuraavalla Lasse's Bike Week / North Thailand's Riders- enduroturneella kun saadaan kannettua endurot Mae Tang -joen yli bambukepeillä niin siitä ei fiilikset paljon enää parane. Puhumattakaan reitistä Mae Taeng - joen ylityspaikkaan ja sieltä pois.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
manaaja
No fear more beer
Viestit: 345
Liittynyt: 2.4.2006 8:43
Paikkakunta: Everywhere

Viesti Kirjoittaja manaaja »

Koskas se seuraava turnee on?
Ihan tässä mielenkiinnolla kyselen :)
Vaikea tapaus... lääkärikin itki
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

repe1972 kirjoitti:Koskas se seuraava turnee on?
Ihan tässä mielenkiinnolla kyselen
Alustava aikataulu on alkukesä 2008.

Yhtään ei uskalla ottaa porukkaa lisää tässä vaiheessa tälle seuraavalle meikäläisen järjestämälle turneelle koska tarkoitus on heittää max. 5-6 endurolla koko kahdentoista päivän turnee läpi ja lähtijöitä rupee olemaan jo nyt kasassa ko.määrä. Toki vierailevia tähtiä voi tulla mukaan alku - ja loppupätkille mutta sen tarkoittaa lähinnä Chiang Main päätä. Kevät puolella ollaan tämänkin suhteen viisaampia ja ilmoitellaan toki palstalla heti jos tulee peruutuksia alustaviin varauksiin.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Mun vaimo ei tykkäisi paljoa mun prätkäilystä kun niitä onnettomuuksia on koko ajan ja kaikilta (thaikuilta) on kuollut kavereita niissä mutta sen serkulla jonne ensi reissulla majoitutaan melkein koko ajaksi, on vastasyntynyt vauva myös, joten enköhän mä pääse lipeämään sen serkun miehen kanssa muutamalle omalle tourneelle. Ajelkoot mammat ja muksut maasturilla perässä jos huvittaa. Taitaa shopping centterit kiinnostaa niitä enemmän. :D
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33664
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

yp32405 kirjoitti:Mun vaimo ei tykkäisi paljoa mun prätkäilystä kun niitä onnettomuuksia on koko ajan ja kaikilta (thaikuilta) on kuollut kavereita
Arvaa tykkääkö meikäläisen vaimo meikäläisen harrastuksesta, aina menee suu mutrulle kun kuulee meikäläisen lähtevän mopolla tai moottoripyörällä Thaimaassa liikenteeseen. Benetolin kuolonkolari ei auttanut yhtään asiaa. Ensimmäinen ohjeistus oli Isaanissa että takki päälle ja pitkät housut jalkaan jos lähdetään pidemmälle ajamaan. Olen kyllä ottanut opiksi kaikista ohjeistuksista ja tullut varovaisemmaksi että ei sen puoleen.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Lasse kirjoitti:
yp32405 kirjoitti:Mun vaimo ei tykkäisi paljoa mun prätkäilystä kun niitä onnettomuuksia on koko ajan ja kaikilta (thaikuilta) on kuollut kavereita
Arvaa tykkääkö meikäläisen vaimo meikäläisen harrastuksesta, aina menee suu mutrulle kun kuulee meikäläisen lähtevän mopolla tai moottoripyörällä Thaimaassa liikenteeseen. Benetolin kuolonkolari ei auttanut yhtään asiaa.
Ja silti vaimo paahtaa ite Wavella niin paljon kun siitä irtoo. Liikenne valoista lähtiessä aina jonkinlainen skaba päällä kuka jää viimeiseksi ! Kypärästä ei tietoakaan. Huhtikuussa ajoi mällin kahdesti, molemmat reidet asfaltti ihottumalla kun suomeen tuli. :lol:
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
Ville11v
Ham Noi
Viestit: 3246
Liittynyt: 15.10.2005 17:08

Re:

Viesti Kirjoittaja Ville11v »

Lasse kirjoitti:
Ville111 kirjoitti:Melko kuivan näköset ketjut... :shock:
2650km:n matkalla ketjuja rasvailtiin kolmeen eri otteeseen. Viläkin olisi pitänyt rasvata tiuhempaan tahtiin.
Tottakai pitää! :)
Tällä allekirjoituksella terveetkin saavat epilepsiakohtauksia
Avatar
jatu
Thaimaan karvakäsi
Viestit: 767
Liittynyt: 20.1.2005 22:16
Paikkakunta: Tampere / Khon kaen
Viesti:

Re: Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja jatu »

Mä tulin just himaan pikku retkeltä..
Khon kaenista loeihin josta laosin rajaa myöden nong khaihin ja siitä takas kotiin voin suositella koilisessa reitiks!!
Tuolla muutama kuva reissusta http://www.flickr.com/photos/16049856@N06/2148742138/ .
Kirveellä ku lyö päähän niin se muuten sattuu....
Avatar
jugi
Viestit: 5311
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja jugi »

jatu kirjoitti:Mä tulin just himaan pikku retkeltä..
Khon kaenista loeihin josta laosin rajaa myöden nong khaihin ja siitä takas kotiin voin suositella koilisessa reitiks!!
Tuolla muutama kuva reissusta http://www.flickr.com/photos/16049856@N06/2148742138/ .
Vaimosi pillumagneetti paita oli kyllä ihan huippu :smt005
freebird
Viestit: 1883
Liittynyt: 2.12.2006 22:20

Re: Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja freebird »

jälleen kansalle hyviä kuvia
Avatar
FTW
Viestit: 914
Liittynyt: 16.12.2003 19:31

Re:

Viesti Kirjoittaja FTW »

Lasse kirjoitti:Nyt kasvaa koko ajan nälkä syödessä, mitä huonokuntoisempi on tien kunto ja reitti sen paremmat fiilikset.. :wink:

Ps. Seuraavalla Lasse's Bike Week / North Thailand's Riders- enduroturneella kun saadaan kannettua endurot Mae Tang -joen yli bambukepeillä niin siitä ei fiilikset paljon enää parane. Puhumattakaan reitistä Mae Taeng - joen ylityspaikkaan ja sieltä pois.
Taidan käydä ostamassa HotRod Pattaya - liikkeestä ton Buelin ja vetästä sillä koko reitin :-D

http://www.hotrodpattaya.com/

Kuva
There Is Only One Bitch In The World With Many Faces.™
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Just muutama viikko sitten ajelin tuolla kuvan pyoralla ja pyoran omistajan kanssa vietettiin joulu englannissa ja eilen tultiin takas Pattayalle.
marko74
Laihaläski
Viestit: 2472
Liittynyt: 13.12.2005 19:32

Re: Prätkäilemään kukaan lähdössä?

Viesti Kirjoittaja marko74 »

Ahaa se on Buell? Joo sit katoin kytkinkoppaa...onhan se Sporsterista tuttu moottorin kylki. Mielenkiintoista olisi kokeilla Pattiksen ruuhkassa tolla 8)
Vastaa Viestiin