visa electron

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
valio88
Viestit: 97
Liittynyt: 2.7.2007 21:19

visa electron

Viesti Kirjoittaja valio88 »

elikkä voiko elektronilla nostaa phuketissa rahaa helposti ? käykö automaateissa ?
seuraavaa reissua odotellessa
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Voi ja käy.

Jos haluat lisätietoja, haku on erinomainen apuväline.

Ohjeita Haku-toiminnon käytöstä:

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=16825
Skål, kosmonauter!
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: visa electron

Viesti Kirjoittaja DelArco »

valio88 kirjoitti:elikkä voiko elektronilla nostaa phuketissa rahaa helposti ? käykö automaateissa ?
Voi. Käy.

Haulla löytyy paljonkin aiheita. Mm.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=17130
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=17130
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=19160
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=17268
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Voi varmasti nostaa mutta älä jätä itseäsi kortin varaan.Pari kertaa muutama kaveri ollut "kusessa" kun ei ole toiminut vaikka rahaa kipeästi tarvittu.koskee kaikkia kortteja.
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Minä sanoisin, että älä jätä itseäsi yhden kortin varaan.

...ja varsinkaan Nordean kortin.
Ihmeteltiin kun kaverin nordean kortti ei toiminu koko loman aikana. Aina valitti että virheellinen tunnusluku.
Kaveri jo alkoi epäilemään itseäänkin, vaikka kortin tunnusluku ollut sama jo pitkän aikaa. Nostelin sitten omillani kaverille rahaa(Handels ja Op).
Helsinkiin saavuttuamme kaveri meni automaatille ja kokeili uudestaan, ei mitään ongelmaa.
Kyseisestä asiasta tuli toisellakin reissulla juttua, kun parille muullekin kaverille käynyt näin ja just kyseisen pankin kortilla.

Eli verkkopankkitunnukset kannattaa myös olla mukana, jotta hädän sattuessa voi siirtää jonkun toisen tilille rahaa ja nostaa hänen kortillaan.

Sit lisäksi on nämä yhteysongelmat, kun nostotilanteessa automaatti ei saa yhteyttä pankkiin ja siten varaamaan katetta tililtä.


EDIT: Yllämainittu ei sitten koske kaikkia Nordean kortteja, kyllä ne pääsääntöisesti toimiin. Tietooni vain tullut 3 vastaavanlaista tapausta, että valittaa väärää PIN-koodia, vaikka se kyllä on oikea ollut.
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Kaverisi ehkä vetänyt useamman kerran väärin tunnusluvun jolloin kortti menee jumiin.tämä seuraava koskee nyt internet juttuja.Mulle ainakin kävi tunnuslukujen kanssa Ruotsissa just niin että aikansa kun hakkasi väärin paperista lukuja (oma moka)niin meni päiväksi jumiin.nordea mutta sama kai joka pankissa.Unohtu yliviivaykset ja heti ei osunut kahden sisälle arvaus.mutta kun päivän odottaa niin voi kokeilla uudestaan.Vanhat arvaukset unohdettu.
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Jim Beam kirjoitti:Kaverisi ehkä vetänyt useamman kerran väärin tunnusluvun jolloin kortti menee jumiin.tämä seuraava koskee nyt internet juttuja.Mulle ainakin kävi tunnuslukujen kanssa Ruotsissa just niin että aikansa kun hakkasi väärin paperista lukuja (oma moka)niin meni päiväksi jumiin.nordea mutta sama kai joka pankissa.Unohtu yliviivaykset ja heti ei osunut kahden sisälle arvaus.mutta kun päivän odottaa niin voi kokeilla uudestaan.Vanhat arvaukset unohdettu.

Juu ei ollut kyse näin klassisesta mokasta. Tuosta hässäkästä kaveri soitteli Suomen Nordeaan useita kertoja, sieltä kerrottiin, että kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ja tunnusluvun kun tarpeeksi monta kertaa näpyttelee väärin, niin kortti katoaa automaatin syövereihin.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Apiwat kirjoitti: Ja tunnusluvun kun tarpeeksi monta kertaa näpyttelee väärin, niin kortti katoaa automaatin syövereihin.
Suomessa kyllä,ulkomailla tomaatit ei niele korttia paitsi jos atm on rikki.PIN kyllä menee jumiin :smt045
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Pommi65 kirjoitti:
Apiwat kirjoitti: Ja tunnusluvun kun tarpeeksi monta kertaa näpyttelee väärin, niin kortti katoaa automaatin syövereihin.
Suomessa kyllä,ulkomailla tomaatit ei niele korttia paitsi jos atm on rikki.PIN kyllä menee jumiin :smt045
Ei kai noi automaatit Suomessakaan imase korttia kun se pitää työntää siihen siruaukkoon.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

babar kirjoitti:
Pommi65 kirjoitti:
Apiwat kirjoitti: Ja tunnusluvun kun tarpeeksi monta kertaa näpyttelee väärin, niin kortti katoaa automaatin syövereihin.
Suomessa kyllä,ulkomailla tomaatit ei niele korttia paitsi jos atm on rikki.PIN kyllä menee jumiin :smt045
Ei kai noi automaatit Suomessakaan imase korttia kun se pitää työntää siihen siruaukkoon.
Tarkennus: Siis Suomessa automaatit nielevät siruttoman korttisi mikäli näppäilet tuunuslukusi kolmasti väärin.Uudemmissa korteissa joissa on siru,tätä ongelmaa ei ole.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

No jos ette usko, niin kokeilkaa ens kerralla. :-D

Itse olen yhden korttini menettänyt automaattiin Bangkokissa.


EDIT: tyttöystäväni kortin menetys olikin johtunut siitä, että oli unohtanut kortin masiinaan ja sen myötä joko automaatti tai ohikulkija imaissut kortin.
Viimeksi muokannut Apiwat, 2.10.2007 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Apiwat kirjoitti:No jos ette usko, niin kokeilkaa ens kerralla. :-D

Itse olen yhden korttini menettänyt automaattiin Bangkokissa. Lisäks Tyttöystäväni menetti Pattayalla.
Paska säkä käynyt.Mutta se nyt vaan on niin että automaatit täytyypi ohjelmoida siten etteivät ne niele ulkomailla myönnettyjä kortteja.Fakta :smt045
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Pelaakohan toi Thaimaalaisten automaattien ohjelmointi noin. Siellä kun kaikki vedetään vasemmalla kädellä, vähän sinnepäin.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Apiwat kirjoitti:Pelaakohan toi Thaimaalaisten automaattien ohjelmointi noin. Siellä kun kaikki vedetään vasemmalla kädellä, vähän sinnepäin.
No se on sitten vaikeempi juttu.Noi säännöt vaan tulee korttifirmojen kattojärjestöiltä,mutta miten ne niitä käytännössä valvoo..... :smt102
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Sellaista infoa vielä, että jos se automaatti kortin imaisee, syystä tai toisesta johtuen, niin siinä automaatissa yleensä on puhelinnumero johon ottaa yhteyttä.

Itse en tätä tajunnut, kun oman korttini masiinalle vastentahtoani luovutin. Ja sitä mun korttia ei oo sen koommin näkyny.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Apiwat kirjoitti:Sellaista infoa vielä, että jos se automaatti kortin imaisee, syystä tai toisesta johtuen, niin siinä automaatissa yleensä on puhelinnumero johon ottaa yhteyttä.

Itse en tätä tajunnut, kun oman korttini masiinalle vastentahtoani luovutin. Ja sitä mun korttia ei oo sen koommin näkyny.
Ei Suomessa,kuten ei maailmallakaan nää tomaattien hoitajat päivystä ja tuu antamaan sun zettiä koneesta pois jos se sinne jää.Vikailmoituksen voit kyllä jättää.Normikäytäntö:Koneen huoltaja toimittaa koneeseen jääneet kortit edelleen kahtia leikattuna johonkin sovittuun yhteistyöpankkiin joka edelleen lähettää ne kuhunkin kortin myöntäjäpankkiin.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Apiwat
Viestit: 270
Liittynyt: 7.6.2004 1:21
Paikkakunta: Rovaniemi/ Bangkok

Viesti Kirjoittaja Apiwat »

Pommi65 kirjoitti:Normikäytäntö:Koneen huoltaja toimittaa koneeseen jääneet kortit edelleen kahtia leikattuna johonkin sovittuun yhteistyöpankkiin joka edelleen lähettää ne kuhunkin kortin myöntäjäpankkiin.
No ei tämäkään sitten ollut ehdoton sääntö, kun suomessa sain saman kortin takaisin, kuin mikä jäi automaattiin.
Tähän tosin saattoi vaikuttaa se, että automaatti oli kyseisen konttorin seinässä kiinni, josta sen kävin noutamassa. Mutta korttia ei kuitenkaan oltu leikattu.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Apiwat kirjoitti:
Pommi65 kirjoitti:Normikäytäntö:Koneen huoltaja toimittaa koneeseen jääneet kortit edelleen kahtia leikattuna johonkin sovittuun yhteistyöpankkiin joka edelleen lähettää ne kuhunkin kortin myöntäjäpankkiin.
No ei tämäkään sitten ollut ehdoton sääntö, kun suomessa sain saman kortin takaisin, kuin mikä jäi automaattiin.
Tähän tosin saattoi vaikuttaa se, että automaatti oli kyseisen konttorin seinässä kiinni, josta sen kävin noutamassa. Mutta korttia ei kuitenkaan oltu leikattu.
Sorry, taas epätarkkuuteni :oops: Siis tottakai Suomessa saa Suomalaisen kortin takaisin pankista,mutta Suomalaista korttia Thaimaassa tai Venäläistä Suomessa tai Kreikkalaista Ruotsissa ei saa.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Mahtavatko thaimaalaiset pankit lähettää minnekkään ulkomaalaista Visa electron korttia jos sen automaatti on imaissyt?Tietysti jos sinulla on mahdollisuus käydä kysymässä pankista niin saattaa olla että saat sen.Edellyttäen että olet vielä samalla paikkakunnalla jonne se jäi.Thaimaalainen Visa Electron mulla jäi kerran TMB automaattiin Nang Rong sunnuntai aamuna ja ei ollut aikaa jäädä odottelemaan pankin aukeamista.Se ei kyllä palautunut Pattayn Kasikorn pankkiin koskaan.
Ja eipä siittä automaatin kyljessä olevasta HELP-numerosta mitään apua saanut enkä kyllä sitä odottanutkaan.
Avatar
juusot
North Thailand's Riders
Viestit: 2614
Liittynyt: 17.4.2005 17:50

Viesti Kirjoittaja juusot »

Mulla on thaimaalainen tili ja visa electron joka toistaiseksi on pelittänyt. Jos taas käytän suomalaista Visaani rahan nostamiseen, käytän mieluiten pankin seinässä olevaa automaattia, pankin aukioloaikana.
Jos automaatti imaisee kortin voi mennä pankkiin ja pyytää korttinsa takaisin automaatista.
Skype:juusot6886
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Mulla aina matkassa ollut Osuuspankin VISA ja VISA Electron- kortit.
Molemmilla korteilla aina onnistunut automaatilta nosto paitsi silloin kun automaatti on ollut tyhjä. 8) Kaikki ostokseni ja esim. hotellimajoitukset olen aina maksanut käteisellä. Lisäksi mulla ollut mukana myös SAS EuroBonus- kortti missä MasterCard luotto-ominaisuus. Myös tämä kortti aina toiminut.
Viimeksi, kun kävin pankissa(OP) hakemassa tilaamani VISA Electron- korttia, ihmettelli virkailija mitä minä teen tuolla kortilla? Hän ei ymmärtänyt, että jos ja kun nostan rahaa automaatilla ulkomailla haluan nostoni summan menevän suoraan tililtäni eikä Visan luotolta.

No nyt ainakin Osuuspankki on tuomassa markkinoille uutta korttia mikä toimisi myös ulkomailla samoin kuten täällä Suomessa eli käyttäjällä olisi mahdollisuus valita joko pankki- tai luotto-ominaisuus. Tuon toteuduttua voin minäkin sitten heittää tuon VISA Electron- korttini roskiin.
KBH5050

Viesti Kirjoittaja KBH5050 »

Kaikkeen kannattaa varautua! Minulle kävi pari kertaa vuosia sitten ettei Visa pelittänyt, onneksi oli Masteri mukana ja sain sillä pelastettua tilanteen. :twisted:
Soittelin Nordeaan asiasta ja sanoivat, että ehkäpä tietoliikenneyhteyksissä ongelmia, katetta Visalla kyllä oli.
Pelkkiin kortteihin luottamalla en kylläkään ole matkoille lähtenyt!
Salapiilossa aina käteistä ollut mukana senverran, ettei tosi kuseen joudu. :-D
Nykyisin tosin vaimo hoitelee nämä raha-asiat, enkä Th tiliä tarvitse itselleni.
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Kaksi korttia! (vähintään) Toinen safety-boxiin ja toinen lompakkoon.
Jos et muista tunnuslukuja ulkomuistista niin talleta ne johonkin sähköpostiviestiin palvelimelle.

Minulta pöllittiin puhelin jossa viiden kortin tunnusluvut - ainoa kortti jonka tunnusluvun muistin oli melkein loppuun vingutettu :lol:
NoCanDo!
Vastaa Viestiin