PR-töihin Thaimaahan

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Memphis80
Viestit: 1
Liittynyt: 25.5.2007 11:54

PR-töihin Thaimaahan

Viesti Kirjoittaja Memphis80 »

Terve, hyvä ystäväni on lähdössä loppuvuodesta ns promootiohenkilöksi Thaimaahan. En muista tarkkaan minne, mutta jollekin niistä saarista (Koh Phangan, Samui yms). Itse suhtaudun kyseiseen hommaan hyvinkin skeptisesti. Duuni vaikuttaisi asialliselta. Hänelle hommattiin vuoden viisumi työnantajan puolesta, kämppäkin maksetaan ja kaikki näyttäisi sähköpostien ja muiden tietojen mukaan ihan ok hommalta.

Itse duuni vaan on provikkapalkalla. Se tässä huolestuttaa. Kaveri kun on jättämässä kaiken täällä kotimaassa ja lähdössä Thaimaahan hommiin provikalla. Työ ei ole myyntityötä vaan asiakkaidenhankintaa, jollekin suurelle hotellille. Hotellin sisällä on lomaosakemyyjiä, joilla on sitten ihan oma hommansa. Mutta tämän ystäväni työ olisi lähettää porukkaa itse hotellille. Ja tästä muodostuu hänen palkkansa. Kuulostaako omituiselta?

Kaveri on todella puhelias ja sosiaalinen, enkä usko että asiakkaiden hankkiminen tulee olemaan ongelma. Mutta koko juttu ylipäänsä vaan epäilyttää ja vahvasti uskon, että maitojunalla tullaan takas ja aika nopeaan. Lupasivat Thaimaan päässä maksaa lentolipunkin takaisin kun on kuukauden (tjsp) ollut töissä ja nimenomaan painottivat, että ottaisi kaikki mahdolliset kuitit ja muut dokumentit lippua koskien mukaan.

Tästä paikasta oli ilmoitus työvoimatoimiston sivuilla ja hakemuksia kuulemma oli paljon ja Suomesta valittiin vain 4 hlöä. Mitäs muut tästä tuumaa? Huolestuttaa vaan se, kun hän on aika paljon jättämässä tänne tämän uuden duunin takia. Kai sitä pitää vaan mennä ja yrittää ja olla aina seikkailumieltä. Itse vaan kun en ole semmoinen.

terv, "huolestunut kaverin puolesta"
Reymond
Viestit: 21
Liittynyt: 25.1.2007 15:16
Paikkakunta: Lahti

Niin...

Viesti Kirjoittaja Reymond »

Oliko kyseessä se Peninsula? Itsekin vähän sitä mietin. Ei se provikkapalkka välttämättä tarkoita huonoa liksaa...
Itse en ole turisti. Muut ovat!
Avatar
jiixx
Banglaroad Spiderman
Viestit: 271
Liittynyt: 1.12.2004 15:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiixx »

ihan perus sisäänheittäjän hommaltahan toi kuulostaa, antaa kaverin kokeilla vaan. Kyllä siinä voi ihan jees pärjätäkkin. Niin siis ei se mikään Hotellin sisäänheittäjä tod. näköisesti tule olemaan vaan niiden osakemyyjien..;)
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Juu! Kyllä se niin on että myyntialalla tai sisäänheittäjänä pärjää joku ja joku toinen taas ei!
Itse jos olisin ilmoituksen nähnyt niin hakemuksen olisin lähettänyt 8)
Tuonkin olisi voinut katsoa!
NoCanDo!
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19916
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Jos olisit nähnyt ilmoituksen niin veikkaan, että et olisi lähtenyt :D Minusta ilmoitus näytti jotenkin oudolta. Hakemus oli suomeksi ja hakemukset piti lähettää englanniksi. Palkka oli 2000-3000 eli aika iso haitari. Sähköposti osoite johon hakemus piti laittaa oli "suomalainen telealan yritys"@hotmail.com.

Omat kokemukseni provisioon perustuvista töistä ovat yleensäkin aika negatiiviset. Ei sillä ettenkö olisi kyennyt ihan hyvin myymään tavaraa tai hankkimaan asiakkaita, mutta näissä provisioita käyttävissä tahtoo aina myydyt asiakkaat kadota tai bonus ehdot muuttuu kesken myyntijakson. Työsopimukseen bonus ehtoja ei kirjata, koska se ei yleensä kuulu työhön, mutta he hyvää hyvyyttään sellaista maksavat. No koskaan niitä ei sitten näe, koska ehdot ovat muuttuneet :shock: Kaikki firmathan eivät toki kuseta, mutta monesti pelkällä provisiolla olevista töistä ei tienaa kuin firma. Joten en kyllä uskaltaisi lähteä kepillä kokeilemaan jäätä Thaimaahan asti. Sinänsä mielenkiintoinen lause tuo viimeinen :)

Ai niin. Ilmoituksessa luki, että "työsuhde etuna on, että olet ulospäin suuntaunut:)
sam-
Viestit: 1657
Liittynyt: 25.8.2004 19:37

Re: PR-töihin Thaimaahan

Viesti Kirjoittaja sam- »

Kaikkeahan voi kokeilla, mutta en nyt pelkästään tuon timeshare-luukutuksen vuoksi mitään hyvää jobia jättäisi - siinä näet todennäköisesti jää tappiolle.
Itse olen kylläkin olen ollut ko. toiminnassa vain vastaanottavana osapuolena, mutta en välittäisi olla niin tylyn kohtelun kohteena mitä itsekin on tullut tarjoiltua :roll:
-------------------------------------------------------------------------------
Sananvapauden puolesta: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5492
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Itse ottaisin tuollaisen elämysmatkailun kannalta ja voihan sitä työpaikkaa vaihtaa Thaimaassakin. :D
Tosin en ole nähnyt ilmoitustakaan :oops:
Toivotan pestin ottaneelle kaverille onnea 8)
Suomessa ottaa päähän joskus sen verran että tuollaisesta keikasta voisi jopa muutaman tonnin maksaa :-D
NoCanDo!
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Nimimerkillä kerran Madridissa kepillä jäätä kokeilleen voin suositella, jos ei ole kaikki siinä kokeilun korissa ja maitojunan kutsuessa ei ole kaikki kotomaassa menetettynä. Itselläni meni pari kuukautta seikkaillessa. Piti laittaa mukamas puhelinmyyntifirmaa pystyy Madridiin, mutta jo siitä kun se ns. pomo(suomalainen) tuli hakemaan kentältä tajusi että JUST JOO tästä tulee mielenkiintoista. Tosin silloin meille maksettiin asuminen espanjalaisessa perheessä kielikoulut tyyppisesti ja 2,5 kk kerettiin yrittää saada firmaan pystyyn. Ei saatu edes puhelinlinjoja saati nettiyhteyksiä auki :-D Tuli oltua aika paljon viihteellä ja kyllä se tyyppi meille maksoi oikeen kk-palkkaakin ja päivärahaakkin saatiin. Sitten sillä loppu rahat ja otti ritolat. Me budjattiin vika viikko siellä ns. toimistolla, joka oli Santa Analla eli sama ku täällä olis Kampin toria vastapäätä. Sain vielä palkkaturvasta loppupalkan takas Suomessa ku sillä ns. pomolla oli aika paljon merkintöjä ja koijauksia tässäkin maassa. Ei se rosvo ollu vaan hiukan tyhmä ja saamaton. Tultiin joulukuussa suomeen ja seuraavana keväänä kävin frendin kanssa Madridissa lomalla taas ja se tyyppi tuli mua Puerta Del Solilla vastaan. 5milj. asukkaan kaupunki ja se tulee muina muikkusina vastaan :shock: Sanoin että Morjens ja tyyppi oli ku aaveen nähnyt ja rikko juostessaan melkeen äänivallin :-D Ei mulla sitä vastaan ollu ees mitään ku kaikki saatavat oli jo tullu tilille.
Se opetti Kinaporia, mutta jokaisen on oppirahat maksettava ja joskus niistä ei jää edes kauhee paskan maku näin jälkikäteen mietittynä. Tuli sillä reissulla käytyä HIM konserttikin kastomassa ja vuosi oli -99, jolloin se oli kohtuu pieni orkesteri vielä ja varsinkin Espanjassa.
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Avatar
halmka-j
Viestit: 3103
Liittynyt: 26.7.2005 22:29
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja halmka-j »

nuorena kannattaa kokeilla melkein kaikkea ettei vanhana tarvitse katua 8)
^roxter
Viestit: 1
Liittynyt: 15.8.2007 21:10
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja ^roxter »

halmka-j kirjoitti:nuorena kannattaa kokeilla melkein kaikkea ettei vanhana tarvitse katua 8)
Ollaa parin kaverin kanssa lähössä kiertelemään pariks kuukaudes ja sen jälkee meinattii et ois hienoo saada duunii siält.. onko kellään mitää kokemuksia vinkkejä yms...
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Jos oot naispuoleinen henkilö niin Pattayan Walkkarilla on yksi gouggari missä pidetään vain vaaleaihoisia neitoja henkilökuntana ja tanssikalustona. Itä-Eurooppalaisia tuntuu olevan mutta Euroopan karttaa kun luuppaa ni aika idässä mekin ollaan. Kokeilkaa sieltä. Jos ootte herra henkilöitä, ni ehkä joku vapaaehtoistyö esim. paikallisen täysi-ikäisen tyttölapsen avustaminen ja ylläpito . :smt115
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

^roxter kirjoitti:onko kellään mitää kokemuksia vinkkejä yms...
Perustakaa baari tai alkakaa opettamaan englantia :lol: . Jos jollain on parempia vinkkejä, mäkin otan muutaman tuhannen muun suomalaisen kanssa mielenkiinnolla vastaan :wink:
Vastaa Viestiin