valmismatka vaiko ei?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

maitai
Viestit: 1
Liittynyt: 24.3.2007 21:00

valmismatka vaiko ei?

Viesti Kirjoittaja maitai »

osaisko joku viisas sanoa,otanko valmismatkan vai rupeenko buukkaa ite lentoja? onkohan paljo hintaeroo? mistä kannattas varata HKI-BANGKOK ja Thaimaan sisäiset lennot??? Esim. Bangkok-krabi
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

jos et halua huolehtia mistään niin ota pakettimatka.

itse en ottaisi pakettia.
18x vuodesta 2004
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Aikasta vaikea vastata tuntematta kysyjää.
Itse en valmismatkoihin koske ellei siitä ole rahallista hyötyä.
Avatar
Finn
Viestit: 239
Liittynyt: 23.12.2005 22:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Finn »

Parempilaatuisempia hotelleja jos hakee matkalta, saatta säästöjä tulla,
ja siinä tapauksessa matkatoimiston matkat saattavat
säästää rahaa, mutta eiköhän nuo lennot ole se, josta isoimmat säästöt tulevat, jos oikeaan aikaan
matkaan osaa lähteä
Avatar
gunther
Viestit: 228
Liittynyt: 20.7.2006 14:48
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja gunther »

Riippuu paljon ajankohdasta, sesonki aikaan ei isoja eroja, low seasonilla usein lentotarjouksia ( esim tämän vknlopun Finnairin 449€) jolloin hintaero voi olla jo huomattava 8)
Avatar
mykrajaakko
Viestit: 244
Liittynyt: 18.4.2007 19:57

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

Ensimmäinen matka oli aurinkomatkat, ja seuraava vielä myös, ihan sen takia että lapset lähtee mukaan niin voi "jättää aivot narikkaan eikä tarvitse huolehtia mistään mitään" tyyliin..
Muuta jos ja kun menemme mieheni kanssa kahden niin ilman muuta silloin omatoimisesti.
Owen
Handsom Man
Viestit: 324
Liittynyt: 17.12.2003 13:12
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Owen »

Riippuu siitä mtä haluaa ja minne mennä.Jos käy monessa eri paikkakunnassa niin itse kannattaa varata lennot+hotellit.Meillä ei ainakaan ole mitään järkeä varata valmismatkoja koska joka reissulla joudumme käydä moikkaamassa sukulaisia ja kavereita ympäri Thaimaata.Turhaa maksaa hotellihuoneesta missä ei ole kuin muutaman päivän.
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Käytämme (Aurinkomatkojen) pakettimatkoja, voi aivot jättää narikkaan. Olen laskenut,että meille pakettimatka on halvin vaihtoehto ainakin 2-3 viikon reissulla.
Pakettiin kuuluu kuljetukset lentokentältä kohteeseen ja takaisin sekä lentokenttävero.
Haluamme myös asua hyvässä hotellissa, ja omatoimisesti hyvätasoisten hotellien hinnat ovat paljon korkeammat, kuin matkatoimistojen kautta (paljousalennus).
Mutta jokainen matkustaa tyylillään, tämä vaan huomioni alkuperäiseen kysymykseen.
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Jos osaa buukata oikeat lennot ja hotellin niin säästää matkakassan verran valuuttaa! :lol:
Vaatii tosin välillä pitkää pinnaa ja joustavuutta. :roll:
NoCanDo!
Avatar
Eivor
Viestit: 69
Liittynyt: 26.5.2006 23:44

valmismatkatkoista...

Viesti Kirjoittaja Eivor »

Olen erinäisiäkin tunteja istunut netin ääressä ja vertaillut hintoja valmismatka-omatoimimatka.Tähän mennessä en kyllä ole löytänyt matkaa, joka tulisi hinnaltaan edullisemmaksi (marras-maaliskuu ) kuin pakettimatka :( . Olen samaa mieltä Kaukalon kanssa, että hotellihinnat hihgseasonilla on kyllä kalliimmat itse varattuna, kuin paketin kanssa.
Pitää myös laskea arvo sille ,ettei tarvitse tärvätä kallista loma-aikaa vaihtoihin ja lentokentillä odottamisiin.Se hinnanero ei kuitenkaan ole niiiiiiiin merkittävä, että se kannattaisi.
Kertokaa viisaammat jos löytyy lento+hotelli highseasonilla 2 viikkoa alle
1300 €, väh. +++ hotellissa,suora tai väh.1 välilasku,niin voisin kyllä sellaiseen tarttua :lol: :lol:
Maaliskuussa olimme 3 vko pakettimatkalla ja "törsäsimme" sen verran, että otimme taxin lentoasemalta,emmekä käyttäneet hintaan sisältyvää bussikuljetusta.Ehdimme vielä illan hämärtyessä pulahtamaan altaaseen :-D :-D :-D
Sen verran vielä,kun palasimme maaliskuun matkalta,niin mielessä käväisi ehkä sekunnin,että ensi talvi voisi olla välivuosi :smt015 ,mutta se taisi olla hetkellinen mielenhäiriö #-o #-o
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Varasin tänään vanhemmille Aurinkomatkoilta nettipalvelun kautta joulu/uusvuos matkan, järjestelmä kaatu heti 8.30 kun myynti alko ja en meinannut millään päästä järjestelmästä varailemaan, sitten pääsin eteen päin noin 8.45 ja valitsin hotellin jolloin järjestelmä ilmoitti että täynnä noin 10 min päästä pääsin uudestaan sisään ja sitten löytykin 2 paikkaa :-) abou 9.10 kun tarkistin ei ollut enään niille päiville yhtään Pattayan paikkaa jäljellä, nopeesti menivät joulumatkat, noin puolessa tunnissa :shock:
markus79
Viestit: 1
Liittynyt: 24.4.2007 22:27
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja markus79 »

Lähtö Phukettiin 9.12 ja tulo 25.12 (klo.02.00), hotelli jintana **+, 975 eskoo! Tsären pakettimatka!

Ei taida saada edes lentoja halvemmalla tuohon aikaan? :D
Avatar
Kaukalo
Viestit: 349
Liittynyt: 16.12.2003 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaukalo »

Lähtö Pattayalle 3.12, 6 viikoksi ja paluu 15.1. Hotelli Montien Pattaya ****, excutive huoneet, matka sisältää mm. uudenvuoden gala-illallisen. Kahdelta henkilöltä tuo paketti maksaa meille alennuksineen 4.506 euroa.
Tämä on minun varaukseni.
singha
Viestit: 47
Liittynyt: 28.1.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja singha »

Molemmilla on puolensa. Itse käytin Thaimaan matkailuun 90-luvulla lähes pelkästään pakettimatkoja (AM) mutta tällä vuosituhannella pelkästään omatoimimatkoja. Omatoimimatkat ei välttämättä tule halvemmaksi mutta matkoja ei tartte varata kuukausitolkulla etukäteen ja lisäksi on enemmän valinnanvaraa matkustusajankohdalle. Lisäksi kun olen yleensä ollut väh. 1 kk reissussa niin luulenpa että itse tilaten tuollaisen hyvätasoisen (4-5 tähteä) majoituksen saa halvemmalla kuin pakettimatkoissa.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Valmismatkan voisin ostaa silloin, jos se olisi halvempi, mulla olisi lapsia ja viettäisin lomani samassa hotellissa. Nykyisellä matkustyylillä valmismatka ei tulisi kyseeseen tai se maksaisi niin paljon, että ei kannata edes harkita. Itse kun tykkään ostaa liput BKK ja vasta kentällä päättää minne menee ja missä yöpyy. Ja heti kun tekee mieli muualle niin hyppää vaan bussiin/lentokoneeseen/taksiin ja liikkeelle.
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Pakettimatka varsinkin joulun aikaan on useinkin halvempi. Itse kerran mennyt AM pattikselle käyttäen vain sen iloisen bussikyydin :D hotelliin en mennyt ollenkaan. Tuolloin sattui vaan saamaan lennot AM kautta, vaikka muuten oli eioota suorilla lipuilla.
19 kertaa ja aina soosissa.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Miten siellä bussissa voi istua hajoomatta sen oppaan juttuihin?

5v sitten olin Kreikassa valmismatkalla kun puoleen hintaan pääsin. Opas puhui bussissa kuin 5 vuotiaille. Lopuksi broidi huusi sille et "Pidä nyt vi**u se turpa kiinni". Loppumatka kentälle meni sitten mukavammin. :D
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Sen takia just ton hymiön laitoin. Bussissa on PAKKO vetää pikku soosit, että ne faktat Thaimaasta jaksaa kuunnella :-D
19 kertaa ja aina soosissa.
Reymond
Viestit: 21
Liittynyt: 25.1.2007 15:16
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Reymond »

Miki67 kirjoitti:Miten siellä bussissa voi istua hajoomatta sen oppaan juttuihin?

5v sitten olin Kreikassa valmismatkalla kun puoleen hintaan pääsin. Opas puhui bussissa kuin 5 vuotiaille. Lopuksi broidi huusi sille et "Pidä nyt vi**u se turpa kiinni". Loppumatka kentälle meni sitten mukavammin. :D
Oltiin pari vuotta sitten Turkissa pakettimatkalla. Ja sekin opas puhui kanssa jotenkin kummallisesti. Ehkäpä vähän niin kuin 5-vuotiaille. Jos matkaopaskoulussa opetetaan puhumaan niin?? Tiedä häntä... :roll:

Mut eipä tullu mieleenkään huutaa sille oppaalle, että "pidä nyt vi**u se turpa kiinni". Kaikesta huolimatta.

Muuten joutuis varmaan aika monessakin tilanteessa huutamaan paljon. :roll:
Itse en ole turisti. Muut ovat!
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Kaukalo kirjoitti:Lähtö Pattayalle 3.12, 6 viikoksi ja paluu 15.1. Hotelli Montien Pattaya ****, excutive huoneet, matka sisältää mm. uudenvuoden gala-illallisen. Kahdelta henkilöltä tuo paketti maksaa meille alennuksineen 4.506 euroa.
Aika kallis mun mielestä.. Pattayalta saa 200€/kk siistin apartmentin uima-altaalla ja jollain 500€/kk saa jo melko hulppean, ainakin mun makuun :wink: Luulisin että joku tonni olisi helposti säästettävissä ilman laadusta tinkimistä.

Sanoisin että ilman mitään äkkilähtötarjouksia pakettimatka varmaan tulee halvemmaksi parin viikon lomalla, mutta jos on vähintään kk reissussa, niin en ottaisi mitään paketteja missään tapauksessa.
MIES MENEE MIES VASTAA
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Reymond kirjoitti:
Miki67 kirjoitti:Miten siellä bussissa voi istua hajoomatta sen oppaan juttuihin?

5v sitten olin Kreikassa valmismatkalla kun puoleen hintaan pääsin. Opas puhui bussissa kuin 5 vuotiaille. Lopuksi broidi huusi sille et "Pidä nyt vi**u se turpa kiinni". Loppumatka kentälle meni sitten mukavammin. :D
Oltiin pari vuotta sitten Turkissa pakettimatkalla. Ja sekin opas puhui kanssa jotenkin kummallisesti. Ehkäpä vähän niin kuin 5-vuotiaille. Jos matkaopaskoulussa opetetaan puhumaan niin?? Tiedä häntä... :roll:

Mut eipä tullu mieleenkään huutaa sille oppaalle, että "pidä nyt vi**u se turpa kiinni". Kaikesta huolimatta.

Muuten joutuis varmaan aika monessakin tilanteessa huutamaan paljon. :roll:
Minua ainakin useimmiten on ihan kiinnostanut ne jutut mitä opas on selittänyt maasta, varsinkin jos ekaa kertaa sinne matkustaa.
En ole koskaan kuullut oppaan puhuvan kenellekään kuin 5-vuotiaalle, mutta ehkäpä meidän ryhmissä ei ole ollut sellaisia matkustajia jotka käyttäytyvät kuin 5-vuotiaat... :wink:
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: valmismatka vaiko ei?

Viesti Kirjoittaja Jenny »

maitai kirjoitti:osaisko joku viisas sanoa,otanko valmismatkan vai rupeenko buukkaa ite lentoja? onkohan paljo hintaeroo? mistä kannattas varata HKI-BANGKOK ja Thaimaan sisäiset lennot??? Esim. Bangkok-krabi
Me ollaan nyt ensi viikolla lähdössä kolmeksi viikoksi Thaimaahan, omatoimisesti tällä kertaa.
Reissu ei nyt loppupeleissä tule maksamaan paljoa vähempää kuin että oltais otettu pakettimatka, sillä majoitumme melko korkeatasoisiin hotelleihin.
Muutama hyvä puoli kuitenkin löytyy, mm. se, että saimme valita lähtöpäiväksi ja kohteeksi ja hotelliksi minkä haluamme, sekä se että voidaan kierrellä maata vähän enemmän.
Matkanjärjestäjillä on mielestäni hyviä hotelleja tarjolla, ja monia samaisia hotelleja me ollaan harkittu myös omatoimisesti mentäessä.
Halvimmat lennot me löydettiin ihan Finnairilta, paljon vertailuja tehtiin.

On tämä omatoimimatkan suunnittelukin kyllä sen verran rasittavaa (hotelleja ja lentoja ja kuljetuksia varaillessa ja päivämääriä/kellonaikoja yhteensovittaessa), että seuraava reissu tehdään varmaan taas ihan pakettina.
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Re: valmismatka vaiko ei?

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Jenny kirjoitti: On tämä omatoimimatkan suunnittelukin kyllä sen verran rasittavaa (hotelleja ja lentoja ja kuljetuksia varaillessa ja päivämääriä/kellonaikoja yhteensovittaessa), että seuraava reissu tehdään varmaan taas ihan pakettina.
Omatoimimatkan suurin etu on, että mitään ei tarvitse varata eikä suunnitella etukäteen. Lentokentältä voi suunnistaa tasan sinne, mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä!
MIES MENEE MIES VASTAA
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Mikäs sen mukavampaa kun suunnitella lentoja, reittejä ja aikatauluja. Olisi suunnattoman tylsää jos olisi aina valmis aikataulu jonkun muun toimesta millä pitäisi mennä.

Valmismatkoissa ei pysty edes valitsemaan lentopäiviä.
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Ilkka kirjoitti:Mikäs sen mukavampaa kun suunnitella lentoja, reittejä ja aikatauluja. Olisi suunnattoman tylsää jos olisi aina valmis aikataulu jonkun muun toimesta millä pitäisi mennä.

Valmismatkoissa ei pysty edes valitsemaan lentopäiviä.
Samaa mieltä että siinä on oma viehätyksensä, varsinkin jos on sellainen ihminen joka tykkää järjestellä.
Välillä on tullut kuitenkin sellainen olo että oksennan jos vielä joudun tutkimaan esim Sawadeen sivustoa. :roll:

Eikä me muuten koko reissua olla minuuttiaikataululla suunniteltu, esim. Koh Samuilta ei olla varattu mitään hotellia, otetaan sitten se mikä hyvältä näyttää. Mutta yksi hotelli varattiin (Hua Hinista), koska jo viime reissulla päätimme mennä sinne jos vielä Hua Hiniin menemme. Ja netin kautta saa usein aika halvalla.
Vastaa Viestiin