Mitä matkavakuutus korvaakaan?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirstiina
WannaBeSamuilija
Viestit: 293
Liittynyt: 23.10.2004 14:43

Mitä matkavakuutus korvaakaan?

Viesti Kirjoittaja Kirstiina »

- Tutkinpa tässä ajankuluksi matkavakuutukseni ehtoja, ja siellä tönötti sellaisia ehtoja joita en aiemmin huomannutkaan. Eli jos tapaturma tai kuolema aiheutuu esim. 'vaelluksella viidakossa tai erämaassa', 'laite-tai vapaasukelluksen aikana', 'benjihypystä', 'valtameriveneilystä' niin ei korvata...tuohan siis poisulkee kaikki kivat tekemiset. Oli pitkä lista riippuliidosta lähtien. Mitä ON vapaasukellus? Että on pää pinnan alla vapaasti? -Siihen vakuutukseen saa lisättyä jonkun urheilijalisän, joka sitten kattaa näitäkin. Mutta mikä on erämaata tai viidakkoa, ja missä veneily muuttuu valtameriveneilyksi?! Herranpieksut :shock:
Olen blondi, puhu hitaasti!
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Korvaakohan vakuutus "vapaapudotusta"?Näitä aika ajoin saanut katsoa Pattayan TV:stä kun "lihoja" siivotaan asfaltilta?
Avatar
Raymonds Bar
Ravintolamoguli
Viestit: 10816
Liittynyt: 19.12.2003 18:58
Paikkakunta: RAYMOND'S (open soon...)

Viesti Kirjoittaja Raymonds Bar »

Normivakuutuksiin kylla saa lisamaksusta vakuutukset joka korvaa kaikki"extreme-lajit".
EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)

+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
Avatar
KPelto
Sanuk
Viestit: 2756
Liittynyt: 15.12.2003 13:24
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KPelto »

Vapaasukellus lienee urheilulaji. Siitä vaan kokeilemaan.

Monet urheilijoiden halvat lisenssivakuutukset korvaavat sairaanhoidon tms. myös ulkomailla, mutta ei mahdollista kuljetusta Suomeen (esim. kick-/thaiboxing-lisenssi).

Täydellisesti korvaavat vakuutukset sitten ovatkin kalliita, mutta niitä saa muuten myös muutamaksi päiväksi kerrallaan (muutamalla kympillä) ja niitä voi aktivoida esim. puhelinsoitolla.

--

Mutta kai tässä on kyseessä vaan, että pitää itse pitää huolta itsestään...
Avatar
Kirstiina
WannaBeSamuilija
Viestit: 293
Liittynyt: 23.10.2004 14:43

Viesti Kirjoittaja Kirstiina »

No sitähän minä tässä hain, että kun mun mielestä osa noista oli aika kaukana extreme-lajeista. Jos käppäilee jossakin luonnonpuistossa ominpäin niin onko silloin vaelluksella erämaassa tai viidakossa? Jos menee veneellä Phi Phille niin onko silloin valtameriveneilemässä? Tai kalastusreissulla. Missäköhän vaiheessa nuo muuttuu extremelajiksi...Jos jotain sattuu, niin miten todistetaan etten suinkaan ollut viidettä päivää viidakossa trekkailemassa vuorenseiniä pitkin, vaan ihan päiväseltään piipahdin katsomassa josko apinoita näkyisi ja kompastuin liaaniin. -Kyllä minä ymmärsin sen idean, mutta jos vakuutusyhtiö muuttuu häijyksi niin todistustaakka lienee itsellä. Ja vakuutusyhtiö tulkitsee. Tää nyt vaan tuli mieleen, kun oli tosiaan aika pitkät pätkät siitä, mitä ei korvata,- ja se rajanveto tavallisen snorklaajan ja vapaasukeltajan välillä lienee veteen piirretty viiva :D
Olen blondi, puhu hitaasti!
Avatar
samee
Lamai Lover
Viestit: 3308
Liittynyt: 16.12.2003 13:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samee »

Kirstiina kirjoitti:ja se rajanveto tavallisen snorklaajan ja vapaasukeltajan välillä lienee veteen piirretty viiva :D
Mä kävin joskus penskana snorkkelikurssin sukellusseurassa ja sain siitä vapaasukeltajan kortin :shock: :D
Kuva
Vastaa Viestiin