Ekaa kertaa Thaimaaseen, mikä suojakerroin aurinkorasvassa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Lukittu
Palikka
Viestit: 12
Liittynyt: 1.6.2006 17:44

Ekaa kertaa Thaimaaseen, mikä suojakerroin aurinkorasvassa?

Viesti Kirjoittaja Palikka »

Moi! Ollaan lähdössä hiihtolomalla kahdeks viikoks Thaimaaseen Rayongiin ja minkäköhänlainen suojakerroin pitäis olla ettei palaisi mutta ruskettuisi? Palaneena ei ole mukava olla...
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Eihän kukaan voi tietää kuinka toinen kestää aurinkoa ja toinen ei? Esim. itse en helposti pala ja kaveri kärähtää heti ilman sunblockkia.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Aurinkovoiteiden suojakertoimista juttua:

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=11632

Löysin muuten sen haku-toiminnolla laittamalla hakusanaksi suojakerroin *wink wink*. :wink:
Avatar
KePattaya
Viestit: 4820
Liittynyt: 25.9.2004 12:45

Viesti Kirjoittaja KePattaya »

Palat kumminkin niin ota niin iso kerroin kuin löydät !!!
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Toiset kärähtää vaikka käyttäisi 30 kerrointa, minä en vaikka käytän keskimäärin 8 kerrointa. Vaaleat ihmiset yleensä herkkiä. Kohtuus kaikessa, jos makaat rantahiekassa 8 tuntia 4 sijaan, on kärähtämis riski ainakin kaksinkertainen...
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Yhtä tärkeää kuin suojakerroin on ottaa aurinkoa varjon alla. Sielläkin ruskettuu satavarmasti eikä pala.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Antero kirjoitti:Yhtä tärkeää kuin suojakerroin on ottaa aurinkoa varjon alla. Sielläkin ruskettuu satavarmasti eikä pala.
Kyllä sitä voi helposti palaa varjon läpi.
asseri
Viestit: 25
Liittynyt: 31.7.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja asseri »

Rasvoissa on paljon eroja! Kyselin apteekissa rasvoista että mikä suojakerroin olisi hyvä, kun täälläkin on ollut juttua että ihotautilääkäri oli suositellut lapsille Louis Widmerin sk 25 rasvaa. Apteekista sain tietoa että jonkun valmistajan sk 60 vastaa jonkun toisen valmistajan esim. sk 25 :o
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Rasvat Thaimaasta, halvempia kuin Suomessa ja valikoima esim. Suomen talvi-aikaan huomattavasti parempi kuin Suomessa. Itse käytän aina sk30 ruiskutettavaa rasvaa.
räätäli
Viestit: 210
Liittynyt: 21.1.2006 21:57

Viesti Kirjoittaja räätäli »

itse otan reissuun mukaan alkutarpeet, en halua lähteä heti hakemaan tärkeimpiä artikkeleita samantien kun hotellihuoneeseen pääsee pitkän lennon jälkeen. hyttysmyrkyt esim on tärkeitä, no jos ei muuta ole niin offia vähän mukaan, tosin sit ensimmäisten ostosten mukana heti paikallista joka tehoaa tropiikin ötököihin paremmin. nykyään siis edellisestä reissulta jääneet Sketolenet mukaan.

aurinkorasvoista; mun mielestä hinnanero 7/11 kauppojen hintoihin ei ihan huima ollut. toki piti paikan päällä ostaa lisää mut tää oli ihan ehdoton ottaa kotoa mukaan koska ilman aurinkovoiteita ei voi eikä kannata yhtään olla ja kuten jo kerroin, inhoan sitä hötkyilyä kun heti tulee kiire jonnekin kun perille pääsee.

apteekin rasvoja kyselin, tarjosivat kertoimella 30 n.75 ml hintaan 17 e, heh heh, siittä kun meikäläiset ruhoonsa alkaa lääppimään niin loman aurinkorasvojen hinnaksi tulee varmaan 100 e. sanoin kiitos ei ja ostin kaupasta lajia: Tarjoustalo, Robin Hood yms paremmilla kertoimilla paljon halvemmalla.

nassuihin käytin esim Lorealin kerroin 50, tosi hyvä, ja todella vettä kesti aika hyvin. pari ekaa päivää koko kroppaan samaa ja sit siirryttiin 25-30 kertoimisiin. arat paikat kuten olkapäät tuhdimmalla aineilla ja niinpoispäin.

isäntä oli valkoinen kuin Khoa Lakin haamu eikä palanut pätkääkään, mutta meillä on tarkka systeemi koska on tosi kurjaa palaa reissussa eli voiteet ruhoon aamiaisen jälkeen ja huilaillaan niitten kanssa vähän aikaa ennenkuin mennään aurinkoon. siis ei aurinkorasvan levittämistä enää siinä vaiheessa kun ollaan jo aurinkotuolissa, rasva ei ehdi imeytyä ja pahimmillaan jopa (varsinkin öljyiset) "kiehuvat" iholla.

hirvittää kun vanhemmat rasvaavat lapsiaan biitsillä ja siitä vaan porotukseen. lapset varsinkin rasvaisin jo ennenkuin mennään aamiaiselle jotta voide todella ehtii imeytyä.

johan tuli selvitys, mulla on ERITTÄIN hyvä kokemus palamisesta auringossa sairaalareissuineen ja ihan täällä kotomaan auringossa.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

olis vaihteeks mielenkiintoista kuulla MIKSI mun viesti tähän ketjuun sensuroitiin...

ei oo linjas paljo älliä
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33670
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Miki67 kirjoitti:olis vaihteeks mielenkiintoista kuulla MIKSI mun viesti tähän ketjuun sensuroitiin...

ei oo linjas paljo älliä
Ei ole moderoitu minnekkään, löytyy tosta pari viestiketjua alempaa, toisesta viestiketjusta.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... ht=#259548
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

solly solly, tääl vähän tinas jo...
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33670
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Ei mitään, vähemmästäkin menee sekaisin kun samaan aikaan keskustellaan aurinkorasvoista samalla palstalla kahdessa eri viestiketjussa. :)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Lukittu