Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Ollaan lähdössä 2.12 kahdeksi viikoksi Phuketin lähistölle (Phi-Phi, Ko Lanta) kiertelemäään ja osa majoituksesta on jo buukattu etukäteen. Jätettiin auki 3 yötä jotta olisi hieman pelivaraa jos jotain mukavaa sattuu eteen mutta nyt alkoi hermostuttamaan nuo 3 avointa yötä. Eli uskaltaako esim Phi-Phille lähteä ilman majoitusta?
Saimme myös vinkin paikasta nimeltä Ko Ngai (Hai) mutta sieltä on vaikeata buukata etukäteen, onko kenelläkään neuvoa tai kokemusta Ngai:sta?
Meillä ei ole mitään varsinaisesti varattuna...Tiukkaa saattaa tehdä joulun alla varsinkin PhiPhillä. Mutta eiköhän sieltä aina joku yöpaikka löydy vaikka sitten hieman rauhallisemmasta nurkasta.
Viimereissulla ei ollut kuin eka yö varattuna ja sekin jouduttiin perumaan.
Tosin maaliskuussa olikin jo suht hiljaista.
Minä en ole vuosiin uskaltanut lähteä Thaivaaseen majoituksen ennalta varaten. Mitäs sitten tehdään, jos A paikka ei vastaakaan odotuksia (tosin Thaivaassa harvoin niin käy) B Haluaa vähän liikkua, niinkuin jokainen kaikissa hengen ja sielunvoimissa oleva haluaa By the way Phi Phillä ei tarvita kuin hyvät keuhkot
Ennakkosuunnitelmat eivät sovi minulle, koska ne eivät toteutuisi Thani
Hyvin uskaltaa, jos on valmis nukkumaan missä vaan. Aina löytyy joku majapaikka, mutta itse varaan nykyisin aina ennakkoon tai ainakin soitan mestat läpi pari päivää ennenkuin on tarkoitus tulla paikanpäälle. Säästyy häslingiltä ja yleensä hinta/laatushuhteeltaan parhaat paikat on aina täynnä sesonkiaikaan.
Olin Phi Phillä syyskuun lopulla ja paikka oli ihan täyteen ammuttu. Lähes kaikki paikat oli täynnä ja jouduttiin ekaks yöks ottaan tuuletin bungalowi ilman lämmintä vettä suolaseen 1050bht hintaan. Onneks seuraavana päivänä vapautu yks huone Pier guest housesta ja päästiin sinne. Mesta sijaitsee n.50m laiturilta johon botski jättää ja hinta/laatusuhde oli mielestäni kohdallaan. Huone makso 800bht/yö ja huoneessa oli ilmastointi, jääkaappi, tv ja safety box. Suosittelen lämpimästi varaamaan kämpän etukäteen, niin ei tarvi stressata eikä majoittua mihkään jämäluukkuun.
Thani kirjoitti:
Ennakkosuunnitelmat eivät sovi minulle, koska ne eivät toteutuisi
Meidän perhe matkaa tällä periaatteella. Ja onneksi niin...Menimme kohChangille viikoksi, olimme kaksi. Lähdimme HuaHinistä Koh Talulle sukeltaman, mutta emme koskaan päässeet Dolpin Bayta edemmäs. Menimme Koh Changille ajatuksena olla siellä pitkään, mutta olimme kaksi yötä. Lähdimme pattajalta HuaHinin, päädyimme Ayathayan...esimerkkejä riittää
Eli uskallamme matkata Thaimaahan ilman majoitusta, jopa lasten kanssa. Tosin olemme nukkuneet välillä kaikki viisi samasa sängysä, kun 350 bht:n huoneeseen tuotu lisävuode oli täkki levitettäväksi lattialle eikä kukaan halunnut sitä lisävuodetta (lattialta löytyneet torakan jäämät eivät edistäneet vapaaehtoisien löytymistä lisävuoteseen )
Itse olen tehnyt näin.
Olen ensimmäiseksi yöksi varannut netin kautta jonkin vähän kalliimman (joskus tosin joku vähän halvempikin käy) hotellin, jotta ei tarvitse väsyneenä kassien kanssa heti ekana iltana majapaikkaa etsiä. Sitten olen siinä kaikessa rauhassa tutkinut paikan tilannetta ja käynyt ottamassa mielestäni parhaan sijainti/hinta/laatu mestan. Tosin en ole kovin nirso huoneesta, kun matkoilla en käy hotellilla kuin nukkumassa. Ei ne huoneet niin mielenkiintoisia ole.
Ikinä en ole lomalla taivasalla nukkunu. (paitsi nuorena, mutta se johtu siitä ku manit loppu... )