thaimaan paras paikka

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

paras paikka

Bangkok
47
13%
Pattaya
136
38%
Phuket
43
12%
Samui
15
4%
Chiang Rai/Chiang mai
23
6%
Joku muu, mikä?
91
26%
 
Ääniä yhteensä: 355
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja pak wan »

Olen kyllä ns aidossa Thaimassa oleillut eri kaupungeissa eri kylissä eri
Thaimaa kodeissa. En kertakaikkikaan keksi miksi enää matkustaisin
landelle johonkin Isaaniin.

Mafiattaren(Philippiiniläinen
Manilan kasvatti)

kanssa kun ollaan
parikin kertaa oltu Pattayjalla niin tykkää ja sanoo
tänne sitten eläkeellä vaikka pidempään.


Joskin hän haistaa että allekirjoittanut ei misään lepotuolissa
palmun alla landella viihdy.

Luhyet matkat kävellä ja sontao toimii hyvin.
Paljon ruokapaikkoja ja länkkäriruokaa (Philsu ei thai ruokia juuri syö)

Kyselin eikö toi niglife haittaa?.. tuumasi hyvin järkevästi
jos sitä ei olisi niin kylä olisi hiljainen ja ei koskaa kehittynyt näin.

jos ette usko kuinka hyvin filsu viihtyy Pattayjalla niin tuollahan se on reissuräpsässä.
eipäs olekkaan kun on k18 niin tuolla niglife osiosssa , hups :lol:
oho yli 17 000 kertaa luettu lomaräpsä. Olikin kyllä ihan kiva loma. :oops:
Viimeksi muokannut pak wan, 1.11.2019 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rampas
Mr. Two Shots
Viestit: 16470
Liittynyt: 5.9.2010 20:20
Paikkakunta: Stadi

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja rampas »

Pattaya tietty!!
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Avatar
Plexi
Viestit: 12315
Liittynyt: 6.11.2016 15:49

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja Plexi »

Kyllä Bangkokissa hermo lepää.
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10431
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja TomYam »

En tiedä parasta paikkaa... Se missä milloinkin olen!
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Pattayansonni
Viestit: 1259
Liittynyt: 29.3.2016 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja Pattayansonni »

Edelleen Pattaya, vaikka mielestäni eräänlaista takapakkia on tultu koko ajan 2008 jälkeen (eka reissu sinne). Tai aika kultaa muistot. :roll:
Avatar
kollikk
Ellun piriste
Viestit: 499
Liittynyt: 23.8.2006 21:30

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja kollikk »

Isaan ja sen syrjäisimmät kolkat
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Bangkok. Eniten tekemistä ja näkemistä. Yhden elämän aikana ei ehdi käydä läpi vaan jatkuvasti löytyy hyviä uusia paikkoja. Sadekaan ei haittaa kuten jossain saarilla tekee. Plussa myös se, että kaupunki on suurimmalta osin paikallista menoa ja turistijutut keskittyneet tietyille alueille. Eli niitä turistialueiden negatiivisia puolia on helppo vältellä. Turistialueilla on mukava käydä, muttei mukava asua. Lisäksi nautin eniten urbaanista miljööstä. Bangkokista on myös helppoa liikkua vähän joka paikkaan.
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Pattayansonni
Edelleen Pattaya, vaikka mielestäni eräänlaista takapakkia on tultu koko ajan 2008 jälkeen (eka reissu sinne). Tai aika kultaa muistot.
Voi sanoa että kaikki rantapaikat menneet alaspäin pitkin matkaa..eka matka oli v.2000 Phukettiin ja oli fine aina Tsunamiin asti, Silloin tuli kierretyä Samui, Krabi, Khao Lak, Pattayaa.
Bangkok ollut aina fine..ja Pattaya menettelee.
** Thailand visitors **
PJE67
Viestit: 2946
Liittynyt: 28.2.2013 12:11

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja PJE67 »

Thaimaassa on monta hyvää paikkaa. Vaikka olen yrittänyt miettiä, että mikä olisi paras, niin en osaa sanoa mikä olisi yksiselitteisesti paras paikka. Riippuu ihan siitä, että mitä haluaa tehdä. Seurakin vaikuttaa paljon. Minä en yleensä viihdy koko lomaa samassa paikassa. Tietyissä paikoissa tulee aika nopeasti kiintiö täyteen, vaikka siellä ihan kivaa olisikin. Bangkokissa kolme päivää on riittävästi. Pattayalla olen ollut pisimmillään kuusi päivää kerralla. Kumpikin kaupunki ovat kuitenkin ihan kivoja kohteita. En vaan viihdy kummassakaan kovinkaan pitkään.
Hua Hin on ehkä enemmän minun mieleen. Hyviä golfkenttiä ja suhteellisen siistiä. Jos sielläkin olisi paljon inkkareita, ählyjä ja venäläisiä, niin nopeasti fiilis laskisi.

Kauniit rantapaikat ovat kanssa mieleen. Esim. Koh Mak ja Phangan ovat olleet makeita paikkoja. Ei niisäkään pitkiä aikoja jaksa olla, mutta kiva on pyörähtää rantsussakin joskus.

Minä pyrin nykyään käymään jokaisella lomalla jossain sellaisessa paikassa (paikkakunnalla), missä en ole käynyt aiemmin. Kiva on käydä tutuissakin paikoissa, mutta itse haluan myös nähdä jotain uuttakin.

Onhan se hienoa ettei me kaikki tykätä kaikesta samasta. Minullakin on kavereita keillä on ihan erilaiset tavat matkustaa kuin minulla. Osa varaa kaiken puolta vuotta etukäteen ja pitää olla tiukka sapluuna mihin mennä ja milloin. Minä taas matkustan ”asioilla on tapana järjestyä” tyylillä. Reissusuunnitelmat muotoutuvat paikanpäällä. Lennot sentään varaan ajoissa.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Tämähän riippuu myös siitä "thaimaan paras paikka", onko tullut käymään vai olemaan.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

expatrium kirjoitti:Tämähän riippuu myös siitä "thaimaan paras paikka", onko tullut käymään vai olemaan.
Totta. Omissa papereissani esimerkiksi pienet saaret ei sovellu elämiseen. Mukava siellä on käydä se muutama yö. Aikalailla samaa mieltä kaikista turistirysistä, niissäkin on mukava pistäytyä muttei asua. On toki olemassa rysiä kuten Phuket ja Samui joissa pystyy asumaan sen turistihärdellin ulkopuolella.
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja alucey »

tänä syksynä tuli koeponnistettua paljon parjattu hua hin. siinä kun ihan keskustassa asusteli, niin sopi mainiosti lapsiperheelle. ei tule esim. pattikselta mieleen vastaavaa vaihtoehtoa, että kiva hotelli hyvällä allasalueella ja ihan rantsussa, eli katuja ylittämättä skidit pystyivät ravaamaan altaan ja biitsin väliä. toisaalta, ei tarvinnut astua kuin hotellista ulos ja kadun yli, niin kaikki tarvittavat palvelut olivat kivenheiton päässä. se on kuitenkin selvä, että parin viikon jälkeen mesta alkaa käymään pieneksi ja itse asiassa reilussa viikossa tuli nähtyä ihan riittävästi. jotenkin jäi myös sellainen fiilis, että paikalliset olivat välittömämpiä ja rennompia kuin esim. pattiksella, leppoisat maalaiset ilmeisesti tai jotain...

tuskin menen ainakaan seuraavalla kerralla samaan mestaan, paitsi jos pelkkä hotelli-ranta kombo relailuun kiinnostaa. pattis on kuitenkin niin paljon monipuolisempi ja tarjonnaltaan laajempi.

ps. keräsivät rantsusta myös ahkerasti ne kuuluisat hevosiensa paskat ja osaa seurueen lapsista ratsastaminen kiinnosti useampanakin päivänä...
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja patila »

alucey kirjoitti:tänä syksynä tuli koeponnistettua paljon parjattu hua hin. siinä kun ihan keskustassa asusteli, niin sopi mainiosti lapsiperheelle. ei tule esim. pattikselta mieleen vastaavaa vaihtoehtoa, että kiva hotelli hyvällä allasalueella ja ihan rantsussa, eli katuja ylittämättä skidit pystyivät ravaamaan altaan ja biitsin väliä. toisaalta, ei tarvinnut astua kuin hotellista ulos ja kadun yli, niin kaikki tarvittavat palvelut olivat kivenheiton päässä. se on kuitenkin selvä, että parin viikon jälkeen mesta alkaa käymään pieneksi ja itse asiassa reilussa viikossa tuli nähtyä ihan riittävästi. jotenkin jäi myös sellainen fiilis, että paikalliset olivat välittömämpiä ja rennompia kuin esim. pattiksella, leppoisat maalaiset ilmeisesti tai jotain...

tuskin menen ainakaan seuraavalla kerralla samaan mestaan, paitsi jos pelkkä hotelli-ranta kombo relailuun kiinnostaa. pattis on kuitenkin niin paljon monipuolisempi ja tarjonnaltaan laajempi.

ps. keräsivät rantsusta myös ahkerasti ne kuuluisat hevosiensa paskat ja osaa seurueen lapsista ratsastaminen kiinnosti useampanakin päivänä...
Jos tuota haluaa niin Cha am ja sen rantakatu on paljon parempi paikka moisen hupiin :wink:
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja alucey »

patila kirjoitti:
alucey kirjoitti:tänä syksynä tuli koeponnistettua paljon parjattu hua hin. siinä kun ihan keskustassa asusteli, niin sopi mainiosti lapsiperheelle. ei tule esim. pattikselta mieleen vastaavaa vaihtoehtoa, että kiva hotelli hyvällä allasalueella ja ihan rantsussa, eli katuja ylittämättä skidit pystyivät ravaamaan altaan ja biitsin väliä. toisaalta, ei tarvinnut astua kuin hotellista ulos ja kadun yli, niin kaikki tarvittavat palvelut olivat kivenheiton päässä. se on kuitenkin selvä, että parin viikon jälkeen mesta alkaa käymään pieneksi ja itse asiassa reilussa viikossa tuli nähtyä ihan riittävästi. jotenkin jäi myös sellainen fiilis, että paikalliset olivat välittömämpiä ja rennompia kuin esim. pattiksella, leppoisat maalaiset ilmeisesti tai jotain...

tuskin menen ainakaan seuraavalla kerralla samaan mestaan, paitsi jos pelkkä hotelli-ranta kombo relailuun kiinnostaa. pattis on kuitenkin niin paljon monipuolisempi ja tarjonnaltaan laajempi.

ps. keräsivät rantsusta myös ahkerasti ne kuuluisat hevosiensa paskat ja osaa seurueen lapsista ratsastaminen kiinnosti useampanakin päivänä...
Jos tuota haluaa niin Cha am ja sen rantakatu on paljon parempi paikka moisen hupiin :wink:
joo, voi hyvinkin olla seuraava kohde vastaavaan tarpeeseen. eikös siellä kuitenkin kulje katu hotellin ja rannan välissä, ainakin keskustan alueella? tossa hua hinin hiltonissa oli melko iso lisäarvo, että skidit tosiaan pystyivät ramppaamaan välillä altaalle, kun itse istuskeltiin rantsussa.
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
otsir1313
Viestit: 224
Liittynyt: 15.4.2007 9:07
Paikkakunta: mansesteri

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Thaimaassa, parvekkeella, kalsareissa, pienessä tuulenvireessä, altaalta kuuluu huutoa ja kikatusta lasten suusta, lasissa & pakastimessa jäätä ja juomaa, huima määrä palveluita jos haluaa ovesta ulos kävellä. Jos ei, kaapelitelevisio ja pc ovat aivan riittävää seuraa. Olen rohmunnut epäreilun osuuden elämästä.
Tahallaan eksyksissä
Avatar
jluumi
Viestit: 1
Liittynyt: 24.5.2018 22:38
Paikkakunta: Kuhmoinen

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja jluumi »

Koh Chang saarista mieluisin. Rentoa ja rauhallista meininkiä ja paljon paikkoja ympäri saarta missä käydä. Tarvittaessa löytyy sitten häppeninkiä Mini-Pattayalta eli White Sandsiltä, mutta sekin hyvässä mittakaavassa. Miinuksena ehkä kulkukoirien määrä, ja vaaralliset mäet pahimpaan sadekauden aikaan kun pärrällä laskettaa. Mitä taas Thaimaan kaupunkeihin tulee niin varmaan Pattis, halpaa liikkumista baht busseilla ja kaikista kilteinkin äidin kulta muuttuu kättelyssä aivan toisenlaiseksi astuessaan yksin Walking Streetille.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Olen samaa mieltä Koh Changista. Ja sitä happeningiahan löytyy muualtakin kuin White Sandilta, toisinaan ainakin. Ja niille pikkusaarille pääsee aika helposti jos suurempaa rauhaa kaipaa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
mr. honey
Viestit: 2593
Liittynyt: 26.2.2013 11:32

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja mr. honey »

Olen samaa mieltä Changista ja Pattyasta, siellä ihminen elää! 8)
Avatar
August
Viestit: 3113
Liittynyt: 24.1.2018 16:38

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja August »

Pattaya on kuin Pinokkio elokuvan aasien saari , saa vetää viinaa, elää syntistä elämää, kunnes muuttuu aasiksi.

Paras paikka on Bangkokin lentokenttä , sieltä pääsee himaan.
Käpylän konga
JiiJii87
Viestit: 2148
Liittynyt: 18.1.2011 5:42
Paikkakunta: Pattaya

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja JiiJii87 »

Pattaya ja Koh-tao.

Toiseksi mainittuun ei vaan tule nykyään liikahdettua johtuen laiskuudesta ja ensinnä mainitusta paikasta. :?
zape11
Viestit: 2574
Liittynyt: 21.12.2014 15:21

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja zape11 »

Itsellä kämppä Pattayalla, mutta kyllä pyöriminen ympäriinsä on nykyään tapana.
Mae Phimin alueesta tykkään. En itse kylästä, mutta liepeillä tulee usein vierailtua, hyvä tukikohta mopilla ympäriinsä. Hyvät rannat ja hyvää meriruokaa. Samoin Chang hyvä. Mekong joen ranta pohjoisessa myös hyvä, myös Laosin puolella.
Asiaan vaikuttaa tietty suhteellisen tuore avioliitto. Vaikuttaa myös ikä ettei kiinnosta kauhea bailaaminen. Kroppakin laittaa vastaan Pattayan yöelämää.
themarkwilkinson
Viestit: 9
Liittynyt: 22.4.2021 4:25

Re: thaimaan paras paikka

Viesti Kirjoittaja themarkwilkinson »

Minulle Phuket. Rakastan sitä paikkaa! Ehkä se johtuu vain siitä, että pidän ruoasta, ja siellä on niin paljon mereneläviä ja grillejä.
Vastaa Viestiin