teepee kirjoitti:eagle kirjoitti:rippe.n kirjoitti:Onkos Eagle tuollainen korvausrahasto ollut pitkään käytössä?
Vajaat 10 vuotta sit auto kolhaisi mua ku mopoilin .. ja lähti karkuun.
pattaya bangok hospitaliin pii paa autolla . poliisit paikalla ja totesivat että auton vika.
röngten, solisluu poikki. puristus/kantoside.
asfaltti-ihottumaa ,, kuin muumio!
samana iltana sairaalasta pois. lasku oli muistaakseni vaan alle 8000 bath. ja siteitten vaihdot hoidin erikseen muualla.
Onko mahdollista? , että ottivat jotain jo silloin siitä rahastosta??
kuitit ja raportti kun oli niin sain kyllä kaikki takas vakuutusyhtiöstä myöhemmin.
Paitsi vuokramopon korjausta!!

Laki on vuodelta 1992 ja on ollut siis pitkään. Tuo rahasto käytännössä on aina ykköskorvaaja ja sitten hakee vakuutusyhtiöiltä omansa pois, jos pystyy.
http://www.rvp.co.th/
Tuo on hyvin selostettu siinä jokavuotisessa vakuutusnivaskassa, mutta thaiksi.
Eli kyse on pakollisesta liikennevakuutuksesta ja vastapuolen vahinkojen korvauksesta. En jäisi tämän maksajan varaan...
Siis jos ei ole tuota pakollista vakuutusta tai vastapuoli jää tuntemattomaksi, niin tuo rahasto maksaa tuolloin omistaan. Olen henkilökohtaisesti sen todennut kahteen kertaan. Ensimmäinen tuossa edellä ja toisella kertaa olin syyllinen.
Toisella kertaa jokin juttu vastapuolella ei ollut kunnossa, vaikka partiomme kävi paikalla ja tilanne oli se, että maksoimme sairaalakulut tuona onnettomuuspäivänä ja sitten yhdet farkut. Lupasimme mopon katteet korvata ja annoimme vakuutusyhtiön tiedot, että saavat muut eli jälkitarkastukset sieltä. Soittivat viikon päästä ja sanoivat, että unohtakaa koko juttu. Olivat menneet niiden kuittien kanssa tuonne uhrirahastoon ja hakeneet ne jo maksetutkin takaisin sitä kautta. Saivat paljon paremmat korvaukset sitä kautta. Joko halusivat rahaa enemmän ja tuolla tavalla saivat tai sitten jokin juttu ei ollut hoidettu. Kuskin kortti esimerkiksi taisi jäädä partioltakin tarkistamatta, kun oli ensiavussa tuolloin. Onnettomuuspaikalla sama juttu ja vastapuoli oli jo matkalla sairaalaan, kun lähin poliisipartio oli paikalla. Annoin pikaisen tilanneraportin ja totesin, että saavat sitten kopion asemaltamme.
Tuo on siis ensisijaisesti pakollinen liikennevakuutus, mutta korvaa myös tilanteessa, että sitä pakollista vakuutusta ei ole ja toisena tilanteessa, että vastapuoli on paennut tai muuten jäänyt tunnistamattomaksi.
Tuossa edellä huomasin, että on tullut muutama vaitiololupaus yms. tullut sen jälkeen tullut tehtyä, kun tuon ohjeen olin laittanut.
Tässä kysyjän tilanteessa tuo rahasto nimenomaan auttaisi, kun ei tarvitsisi alkaa sitä syyllisyyttä ensiksi selvittämään. Maksavat sen pienemmän asteikon mukaan, mutta riittäisi hyvin tuohon tapaukseen. Jos on vastapuoli olemassa ja syyllinen, niin voi mennä kuukausia ennen kuin tapaus selvitetty ja uhrit jo Suomessa tuolloin.
Tuli taas pitkä vastaus, mutta loppuun lyhyesti: Kannattaa lukea, mitä tuo liikennevahinkoasetus pitää sisällään. Tai sitten vais uskoa tuo kertomani, että sieltä saa hoitokulut, vaikkei vastapuoli olisi tiedossa.