Vaarallinen Thaimaa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
kaukokuu
Viestit: 2803
Liittynyt: 4.10.2008 20:59

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja kaukokuu »

mjitla kirjoitti:Niin kysyin kyllä tosissani kun tuo mölöuutinen kiersi twitterissä ja sen moni totena otti. Kai nää vois tonne vitsiketjuun laittaa jos kerran vitsejä haluaa laittaa?
No nyt fakta-uutinen,jos joku Bangkok Postia pitää totuuden torvena.Tosin tuossa ei falang ollut uhrina.
Woman kills lover, chops off his penis Published: 18 Nov 2014 at 06.11 |

http://www.bangkokpost.com/news/general ... -his-penis.

AYUTTHAYA - A man with a history of mental illness has been found dead in a derelict house where he was living with his girlfriend, who also has a history of mental illness and whom police believe was the murderer.

The body, found late on Sunday night, was later identified as Arwuth Sukbunluea, 35. He was apparently stabbed to death and his penis then cut off, police said.

Bang-on Somjai, 42, the girlfriend, was rushed to a nearby hospital after she was found to have swallowed a bottle of pesticide

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/general ... -his-penis. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.
Avatar
kebab
Kopiovastaava
Viestit: 2608
Liittynyt: 7.2.2007 16:40

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja kebab »

Nyt vaarallisesta Thaimaasta uutisoi Iltalehti
"Thaimaa yksi maailman vaarallisimmista matkakohteista"
Tiistai 18.11.2014 klo 13.22
Thaimaassa asuva australialaiskirjailija kertoo tuoressa kirjassaan karuja tarinoita monen suomalaisenkin suosikkikohteesta...
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2014 ... 7_ma.shtml
niin makaa kuin sattuu sammumaan
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

kebab kirjoitti:Nyt vaarallisesta Thaimaasta uutisoi Iltalehti
"Thaimaa yksi maailman vaarallisimmista matkakohteista"
Tiistai 18.11.2014 klo 13.22
Thaimaassa asuva australialaiskirjailija kertoo tuoressa kirjassaan karuja tarinoita monen suomalaisenkin suosikkikohteesta...
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2014 ... 7_ma.shtml
Mitäpä tuota vastaankaan väittämään. Varmaan kuuluu sinne vaarallisten MATKAKOHTEIDEN kärkipäähän. Itse vaarallisempia maita lienee kumminkin useita, joissa matkailijoita käy muutenkin harvemmin. Itseäni häiritsee valtavasti se että turistien pahoinpitelyt, katoamiset, murhat tai muut "onnettomuudet" kuitataan rahalla ja virkavalta vain levittelee "tietämättömänä" käsiään.
natus
Viestit: 6787
Liittynyt: 27.7.2010 23:47

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja natus »

Sitä minä ihmettelen, että minusta Thaimaa on yksi turvallisimmista matkakohteista. Varsinkin jos ei sekaannu liikenteeseen. Seuraavan loman Thaimaaosuuden pidentämiseen vaikutti ennen kaikkea sää tammikuussa, mutta toissijaisesti turvallisuus. Pahinta mitä minulle on 10-20 matkan kokemuksella tapahtunut on kastuminen Songranin aikaan..
Pysähdy Suomussalmella. Sinne ryssäkin pysähtyi!

Fanaatikko on ihminen, joka ei pysty muuttamaan mielipidettään ja kieltäytyy vaihtamasta aihetta.
lupille
Viestit: 109
Liittynyt: 12.1.2013 21:01

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja lupille »

Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Missähän muualla tuo aussi on käynyt?
Iltalehti voisi myös katsoa laajempaa otosta paikoita "vaarallisemmat matkakohteet."
Maailman vaarallisimmat kaupungit top 10 – muista kun
http://www.maailmanympäri.fi/yleinen/ma ... avakuutus/
10 Most Dangerous Cities in the World
http://travel.amerikanki.com/most-dange ... the-world/
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
natus
Viestit: 6787
Liittynyt: 27.7.2010 23:47

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja natus »

Minulla on sellainen teoria, eli arvaus, että huomattava osa liikenteen ulkopuolisista turistikuolemista liittyy viinaan, naisiin, lääkkeisiin (joita Thaimaassa on tunnetusti helppo väärinkäyttää) ja ehkäpä huumeisiin. :roll:
Pysähdy Suomussalmella. Sinne ryssäkin pysähtyi!

Fanaatikko on ihminen, joka ei pysty muuttamaan mielipidettään ja kieltäytyy vaihtamasta aihetta.
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

kau khwaai kirjoitti:Missähän muualla tuo aussi on käynyt?
Iltalehti voisi myös katsoa laajempaa otosta paikoita "vaarallisemmat matkakohteet."
Maailman vaarallisimmat kaupungit top 10 – muista kun
http://www.maailmanympäri.fi/yleinen/ma ... avakuutus/
10 Most Dangerous Cities in the World
http://travel.amerikanki.com/most-dange ... the-world/
Noista monikaan ei ole tyypillinen matkakohde paitsi tuo Meksikon Acapulco.
craterwar
Viestit: 65
Liittynyt: 27.6.2012 15:33

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja craterwar »

Tutulta tuntuu tuo:
they actively dislike foreigners, have no compunction in robbing them, and that their cultural distaste for foreigners and ultra-nationalistic pride in their own country fuels and justifies the crimes against tourists.
Kyllähän se ulkomaalainen on thaimaassa niinko mustalainen tai somali suomessa...
natus
Viestit: 6787
Liittynyt: 27.7.2010 23:47

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja natus »

craterwar kirjoitti:Tutulta tuntuu tuo:
they actively dislike foreigners, have no compunction in robbing them, and that their cultural distaste for foreigners and ultra-nationalistic pride in their own country fuels and justifies the crimes against tourists.
Kyllähän se ulkomaalainen on thaimaassa niinko mustalainen tai somali suomessa...
Tuosta olen samaa mieltä rankkaus taitaa olla thaimaalaiset, muut aasialaiset, farangit, arabit ja viimeisenä mustat. Syy miksi en ole kovinkaan halukas kuskaamaan mitään ajopeliä thaikuissa on tuo rodullinen syyllisyys, jos jotain sattuisi. :smt004
Pysähdy Suomussalmella. Sinne ryssäkin pysähtyi!

Fanaatikko on ihminen, joka ei pysty muuttamaan mielipidettään ja kieltäytyy vaihtamasta aihetta.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Batok kirjoitti: Noista monikaan ei ole tyypillinen matkakohde paitsi tuo Meksikon Acapulco.
Laittamasi uutisen otsikko oli...
Thaimaa yksi maailman vaarallisimmista matkakohteista
... tässä ovat sitten maat, kun nuo kaupungit eivät kelvanneet. :wink:
Kaiken lisäksi, lähdekin on sama.

Harva koko maata kiertää, olipa kyseessä mikä maa tahansa,
Viimeksi muokannut expatrium, 18.11.2014 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
msunio
BOSSMAN
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2012 1:05

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja msunio »

natus kirjoitti:
craterwar kirjoitti:Tutulta tuntuu tuo:
they actively dislike foreigners, have no compunction in robbing them, and that their cultural distaste for foreigners and ultra-nationalistic pride in their own country fuels and justifies the crimes against tourists.
Kyllähän se ulkomaalainen on thaimaassa niinko mustalainen tai somali suomessa...
Tuosta olen samaa mieltä rankkaus taitaa olla thaimaalaiset, muut aasialaiset, farangit, arabit ja viimeisenä mustat. Syy miksi en ole kovinkaan halukas kuskaamaan mitään ajopeliä thaikuissa on tuo rodullinen syyllisyys, jos jotain sattuisi. :smt004
Itse olen sellaisessa käsityksessä, että muut aasialaiset olisivat jopa meidän rotua alempana, mikä varmaan liittyy rahaan/piheyteen. Toisaalta myös kateus voisi olla yksi syy.
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

No olipa se Thaimaa sitten matkakohde listan ykkönen tai neljästoista niin ongelmat joita tuossa artikkelissa mainittiin ovat todellisia. Ei aleta enempää jankkaamaan asiasta jotka jokainen jo tietää.
maQe
Viestit: 297
Liittynyt: 15.3.2009 12:03

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja maQe »

Tossa iltalehden artikkelissa sanotaan että.. `` maa onkin todellisuudessa TÄYNNÄ väkivaltaa, rikollisuutta ja korruptiota``

Väkivaltaa en ole ikinä nähnyt, rikollisuutta varmasti on ja korruptiota. Mut noista mikään ei ole häirinnyt vielä ainakaan mua, et en tiedä haittaako nuo kauheesti normi turistia, ja itseni lasken ihan normi turistiksi. Ehkä noita näkee paremmin kun on maassa pitempiä aikoja.
makek87
Viestit: 302
Liittynyt: 30.9.2013 9:53

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja makek87 »

Ite oon viettäny maassa yhteensä n.10kk ja monia väkivaltatilanteita oon nähny. Itteeki on joskus uhkailtu, mutta käsiksi ei oo käyty. Muut turistit yleensä vaan vittuilee, mutta thaikkuäijäporukat ettii monesti urakalla jotain länkkäriä pieksettäväksi. Ite en provosoitunu, niin ovat antaneet olla, ainahan sekään ei auta.

Edelleenkin olen sitä mieltä että Suomen pk-seudulla joutuu helpommin TAPPELUIHIN, Thaimaassa hengenlähtö voi kuitenkin olla löyhemmässä. Väkivalta on tarvittaessa brutaalimpaa. :?
Viimeksi muokannut makek87, 18.11.2014 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maQe
Viestit: 297
Liittynyt: 15.3.2009 12:03

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja maQe »

Missä on uhkailtu? Kadulla baarissa vai sivukujalla? Minkälainen tilanne?
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

En lukenut artikkelia,mutta paljonkin vaarallisimmissa maissa on tullut pyorittya.
enka todellakaan pida Thaimaata alkuunkaan vaarallisena paikkana.
toki urpot joutuu ongelmiin vaikka pysty metsassa.
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

Niin ja rahalla selviää myös niistä ongelmista joita ei ole itse edes aiheuttanut.
maQe
Viestit: 297
Liittynyt: 15.3.2009 12:03

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja maQe »

Tätä juuri tarkoitin, että varmasti ongelmiin joutuu jos niitä hakee tai itsensä sellaisiin paikkoihin tunkee. Sen takia kysyinkin että minkälainen tilenne ollut kun on uhkailtu? Että onko vaan kävellyt rauhassa kadulla ja thaikku ukot ilmaantunut ympärille ja ruvennut ilman mitään syytä uhkailemaan?
makek87
Viestit: 302
Liittynyt: 30.9.2013 9:53

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja makek87 »

maQe kirjoitti:Missä on uhkailtu? Kadulla baarissa vai sivukujalla? Minkälainen tilanne?
Walkkarin sivukujalla esimerkiksi. Nuorehkoja thaikkukolleja oli odottamassa ja provoamassa tappelua, kun olin matkalla hotellille koisimaan. Eivät käyneet päälle kun sanoin rauhallisesti että "en halua ongelmia" yks niistä totesi että "ei hänen kanssaan", ja vinkkas mulle että kävele ohi vaan. En tiedä kävivätkö jonkun muun päälle myöhemmin, en vaivannut asialla sen kummemmin päätäni. Useita tilanteita olen nähnyt, jotka ei kohdistuneet minuun. Soi 7 muiluttivat yhtä nuorta länkkäriä joka oli vissiin turhan läheisissä väleissä jonkun baarimuijan kans. Thaikku poikaystävä ei tästä tietenkään pitänyt, no ei sille pahasti käyny, olisko ollu liian avoin paikka tms.. Muitakin tilanteita tulee mieleen.

En tiedä miksi ette ole moiseen ilmiöön törmänneet, mutta monet thaikkujätkät ei tunnetusti juuri pidä farankimiehistä, ja monet kerrat olen törmännyt tähän provoamiseen. Siitä on turha syytellä meikäläistä, koska sitä tapahtuu ilman syytäkin. Tietenkin useampi jätkähän siinä on heillä messissä. Suurin osa varmasti ratkeaa siihen että pysyy rauhallisena, eikä ala testohöyryissään uhoamaan takaisin, tyyliin mullehan ei vittuilla. Sama on varmasti joka maassa, mutta Thaimaalaisethan on tunnetusti hyvin patrioottista kansaa... :wink:

Kokonaisuutena pidän Thaimaata jokseenkin turvallisena maana turistille kuitenkin, mutta siellä vaan on erityisen tärkeää pysytellä tyynenä.
Viimeksi muokannut makek87, 18.11.2014 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

En tieda.mina olen mittaillut Thaimaan katuja aikas hemmetisti,mutta ei ole kukaan roisto kaynyt koskaan kauluksiin,ellei niita toisessa ketjussa mainitsemia poliiseja lasketa.
hyva neuvo on tosiaan pysytella tyynena,sita jos pikku hommista provosoituu,niin ne isommatkin miehet loytavat voittajansa.eli pataan tulee pommin varmasti.
Viimeksi muokannut H.S.T.69, 18.11.2014 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
linhai260
Viestit: 17113
Liittynyt: 22.3.2008 21:27

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja linhai260 »

Bangokkia pidän kyllä turvallisena suurkaupunkina. Tappeluita harvemmin näkee ja jos näkee niin fallet osallisena/aiheuttajina. Pattayalla soi yumella nähnyt ehkä 5 kertaa tappelun ja aina molemmat osapuolet suomalaisia. Kävelykadulla en kertaakaan, soi 6,7,8 en kertaakaan, LK Metro alueella en kertaakaan. Itse pidän thaimaata turvallisena mutta kaikki thaikut ei. Parikertaa lainannut autoa Surinissa yöaikaan kaljaa hakeakseni niin Lainaaja on sanonut että jos joku yrittää pysäyttää älä missään nimessä pysähdy. Oikea poliisi se ei kuulemma voi olla yöaikaan vaan autovaras joka todennäköisesti ei halua jättää todistajia.. :smt006
SLAVA UKRAINI
Batok

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Batok »

maQe kirjoitti:Tätä juuri tarkoitin, että varmasti ongelmiin joutuu jos niitä hakee tai itsensä sellaisiin paikkoihin tunkee. Sen takia kysyinkin että minkälainen tilenne ollut kun on uhkailtu? Että onko vaan kävellyt rauhassa kadulla ja thaikku ukot ilmaantunut ympärille ja ruvennut ilman mitään syytä uhkailemaan?
Ilman syytä tai ei. Mutta porukalla pieksävät turistin jos joku homma ei mene juuri niin kuin haluavat. Yleensä homma liittyy jollain tavoin rahaan ja nimenomaan turistin rahaan jolta pitää saada kynittyä niin paljon kuin suinkin vaikka väkivalloin. Samoin pienemmätkin sanaharkat voivat johtaa siihen että turisti pieksetään, eikä se ketään kiinnosta. Ihan kun tämä olisi se koko homman pahis jolle saa tehdä mitä vaan. Keskisormea näyttämällä saatat saada luodin otsaasi. Siis ihan totta tämmöisiä sponttaanisia eleitä tapahtuu ympäri maailmaa kun ollaan ravintolassa rilluttelemassa, eikä niin täysissä sielun ja euumin voimissa. Kovimpien väkivalta komppajien mielestä se lienee ihan oma syy jos tällä tavoin kuolee omaa hölmöyttään.

Tiedän myös kavereita joita on karaoke mestoissa väkivallalla uhkaillen pyydetty huikeita summia olemattomista. Myös tämä ei ketään kiinnosta. Ei ainakaan poliisia.

Kaikelta pahalta voi välttyä täydellisessä maailmassa täydellisen korrektisti käyttäytymällä, tai ainakin vähentää sen riskiä. Homma vaan ei aina mene niin.

Itselleni ei ole koskaan sattunut mitään väkivaltaan liittyvää koska olen maksanut aina sen mitä pyydetään. Myös ylihinnan joskus.
makek87
Viestit: 302
Liittynyt: 30.9.2013 9:53

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja makek87 »

Joo niistä autovarkauksista yms. Niin yksi tuttu viehättävän näköinen kampaamoyrittäjä, sanoi että asennutti autoonsa tummennetut lasit sen takia, että etenkin pimeällä maaseudulla liikkuu sekopäitä, jotka voivat olla vaarallisia varsinkin jos näkevät pienikokoisen naisen ajelemassa yksin suht tasokkaalla autollaan.
H.S.T.69

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja H.S.T.69 »

Thaimaa on toki muuttunut vaarallisemmaksi mita se oli 90 luvun puolivalissa kun itse maahan rantauduin.
liikenne on oli jo silloin vaaran paikka,mutta nykyisin tuo nuorison yleton yaban kaytto tekee jengista todellakin arvaamatonta ja vaarallista ainesta.

mutta silti uskallan vaittaa,etta omalla kaytoksellaan niita ongelmia saa tai silla myos niita voi valttaa.
toki huonolle tuurillehan ei kukaan mahda mitaan...eli sitten niista hassakoista jokaisen on yrittetava selvita tyylillaan.

vaarallisesta maasta Thaimaa on mielestani silti aikas kaukana.
Vastaa Viestiin