COE kysymykset

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Ajattelin, että olisi hyvä olla oma viestiketju COE lomake ongelmiin.

Aion täyttää COE:n huomenna. Minulla on hotellilta SHABA vahvistus. Onnistuuko COE ilman Testikittien maksukuittia.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Tulipa mieleen toinenkin kysymys. Katsoin Youtubessa COE ohjeita. Liitteet lähetetään raahaamalla tiedostoja vastauskenttään. Tämä on minulle vieras tapa. Miten se oikein toimii. Voiko sen sijaan osoittaa tiedostoa ja kopioida ja liittää ko tiedosto ?

Edit. Kokeilin jo raahaamista, olipa helppoa.
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö
Viestit: 4535
Liittynyt: 7.5.2016 7:27

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

Kari69 kirjoitti: 12.10.2021 22:36 Tulipa mieleen toinenkin kysymys. Katsoin Youtubessa COE ohjeita. Liitteet lähetetään raahaamalla tiedostoja vastauskenttään. Tämä on minulle vieras tapa. Miten se oikein toimii. Voiko sen sijaan osoittaa tiedostoa ja kopioida ja liittää ko tiedosto ?

Edit. Kokeilin jo raahaamista, olipa helppoa.
Muista painaa liittämisen jälkeen sitä pientä nuoliylöspäinlaatikkoa, vasta sitten liite on ladattu coeen.
KUPONKIMIES
Avatar
Buri
Viestit: 298
Liittynyt: 9.1.2021 14:08
Paikkakunta: Wichianburi

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Buri »

Hakemuksen I-vaiheessa ei tarvitse testikitin maksuakuittia.
Passi, vakuutus, EU-rokotustodistus, 1. rokotteen todistus (saa omakanta.fi tai maisa.fi (Helsingin, Kauniaisten, Keravan, Vantaan asukkaat)). Tarvittaville tiedoistoille kannattaa työpöydälle perustaa oma kansio. Sieltä niitä voi hiirellä raahata selaimelle ja tiputtaa oikeisiin kohtiin.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

COE-hakemuksen 2. vaiheessa tarvitaan kuitti testikittien maksusta. Kuitit saadaan täältä:
https://www.thailandpsas.com/SignIn

Luodaan tili. Sähköpostiin tulee vahvistusviesti.
Tilille kirjaudutaan ja varataan testi-ajat.
1. aika tulee lennon saapumisen perusteella.
2. aika ja paikka valitaan. Päivä taisi tulla automaattisesti lennon saapumisen mukaan.
Testiaikaa varatessa syötetään SHABA koodi. Se tuo nimen ja passin numeron automaattisesti.
Puolisolle varataan oma aika hänen omalla SHABA koodilla.
Lasten aikavarauksen tekee huoltaja. Siihen on oma valintansa.
Maksun jälkeen voi tulostaa kuitin jokaisesta varauksesta.
Jokainen varaus saa oman 5-numeroisen koodinsa.

Varauksia voi katsella ja muokata jälkikäteen. Myös kuitit voi tulostaa uudelleen.
lammu
Viestit: 499
Liittynyt: 17.12.2003 1:35
Paikkakunta: Raisio

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja lammu »

Coe hakemuksen eka vaihe täytetty...
Mutta, nyt tuli mieleen, että tarvitsenko minä SHABA koodin, kun olen menossa AQ hotelliin Bangkokkiin, en mihinkään sandboxiin. Hotellistani on tullut maksutodistus, siinä ei ole mitään SHABA koodia.
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja swissman »

lammu kirjoitti: 15.10.2021 16:03 Coe hakemuksen eka vaihe täytetty...
Mutta, nyt tuli mieleen, että tarvitsenko minä SHABA koodin, kun olen menossa AQ hotelliin Bangkokkiin, en mihinkään sandboxiin. Hotellistani on tullut maksutodistus, siinä ei ole mitään SHABA koodia.
Ei käsittääkseni tarvi mitään koodia, tuo todistus tuosta karanteenihotellista riittää.
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Itämaan tietäjä
Viestit: 775
Liittynyt: 23.4.2021 20:31

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Itämaan tietäjä »

lammu kirjoitti: 15.10.2021 16:03 Coe hakemuksen eka vaihe täytetty...
Mutta, nyt tuli mieleen, että tarvitsenko minä SHABA koodin, kun olen menossa AQ hotelliin Bangkokkiin, en mihinkään sandboxiin. Hotellistani on tullut maksutodistus, siinä ei ole mitään SHABA koodia.
Ei tarvi shabaa karanteeniin. Tuo varaus riittää ja mitään ei tarvi olla maksettuna etukäteen, jos hotelli ei sitä vaadi.
Mulla Bangkok Silver Palm ja maksu paikan päällä.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Kun COE on saatu niin onko siinä joku voimassaoloaika ?
kodeko
Viestit: 188
Liittynyt: 10.3.2011 17:00

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja kodeko »

COE luvassa kyllä mainitaan maahantulopvä. ( Date of arrival ) eli sen jälkeen se ei enää ole voimassa
Avatar
Buri
Viestit: 298
Liittynyt: 9.1.2021 14:08
Paikkakunta: Wichianburi

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Buri »

Siinä lukee lento ja päivä jolla saavut määrätylle lentokentälle sekä majoituksen nimi ja paikkakunta.
lammu
Viestit: 499
Liittynyt: 17.12.2003 1:35
Paikkakunta: Raisio

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja lammu »

Nopeasti tuli COE. Ekan osion laitoin viime perjantaina noin klo 15 ja toisen osion tänään maanantaina klo 11. Coe tuli
samana maanantaina klo 16.53
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Onpa kumma. Laitoin vaimon COE-hakemuksen viime tiistaina tai keskiviikkona. Ei ole vielä edes pre approved ?
tav
Viestit: 1844
Liittynyt: 23.2.2008 21:55

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja tav »

Kari69 kirjoitti: 18.10.2021 22:39 Onpa kumma. Laitoin vaimon COE-hakemuksen viime tiistaina tai keskiviikkona. Ei ole vielä edes pre approved ?
Keskiviikko taisi olla vapaapäivä ja sitten toisekseen kun tuo aukeamisilmoitus tuli niin hakemuksia on saattanut tulla aikamoinen määrä tiistain ja keskiviikon paikkeilla. Toisaalta jos toiset on saaneet myöhemmin laitetun niin kannattaa tsekata että kaikki tarvitut dokumentit on menneet matkaan
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Thaikulta ei ensi vaiheessa paljon pyydetä. Jos jotain puuttuu, niin kait siitä ilmoitetaan heti kun se on havaittu eikä jätetä asiaa makaamaan.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

kodeko kirjoitti: 18.10.2021 21:46 COE luvassa kyllä mainitaan maahantulopvä. ( Date of arrival ) eli sen jälkeen se ei enää ole voimassa
COE-hakemuksessa kysytään 'Expected date of travel'. Lähtöpäivä tuosta ensin tulee mieleen eikä matkan päättymispäivä.
Voisi tuonkin kysyä selvästi, date of arrival.

Edit Youtubessa oli vanhempi versio COE-hakemuksesta. Nyt siellä kysytään date of arrival.
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Vaimon COE hylätty, koska puuttui englanninkielinen todistus 1. rokotuksesta.

Kertokaa nyt ihmeessä, miten olette sen saaneet ! Jotain sellaista olen lukenut, että sen voi kääntää Google translaattorilla, mutta miten. Kun Omakannasta lataa sen 1. todistuksen, niin sehän tulee kuvatiedostona. Ei sellaista voi kääntää.

Olen kysynyt tätä jo kahdesti, en ole kuitenkaan nähnyt vastausta. APUA.
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja swissman »

Kari69 kirjoitti: 20.10.2021 11:45 Vaimon COE hylätty, koska puuttui englanninkielinen todistus 1. rokotuksesta.

Kertokaa nyt ihmeessä, miten olette sen saaneet ! Jotain sellaista olen lukenut, että sen voi kääntää Google translaattorilla, mutta miten. Kun Omakannasta lataa sen 1. todistuksen, niin sehän tulee kuvatiedostona. Ei sellaista voi kääntää.

Olen kysynyt tätä jo kahdesti, en ole kuitenkaan nähnyt vastausta. APUA.
Käännä se sivu googlella ensin englanninkieliseksi ja sitten ota kuvakaappaus. Käytä crome selainta niin saat sen käännettyä.
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
rampas
Mr. Two Shots
Viestit: 16470
Liittynyt: 5.9.2010 20:20
Paikkakunta: Stadi

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja rampas »

Ilokseni huomasin että olin tallentanut rokotustodistuksen jo yhden piikin jälkeen, sitä myötennhomma hoidossa.
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Avatar
Kari69
Viestit: 4759
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

swissman kirjoitti: 20.10.2021 11:51
Kari69 kirjoitti: 20.10.2021 11:45 Vaimon COE hylätty, koska puuttui englanninkielinen todistus 1. rokotuksesta.

Kertokaa nyt ihmeessä, miten olette sen saaneet ! Jotain sellaista olen lukenut, että sen voi kääntää Google translaattorilla, mutta miten. Kun Omakannasta lataa sen 1. todistuksen, niin sehän tulee kuvatiedostona. Ei sellaista voi kääntää.

Olen kysynyt tätä jo kahdesti, en ole kuitenkaan nähnyt vastausta. APUA.
Käännä se sivu googlella ensin englanninkieliseksi ja sitten ota kuvakaappaus. Käytä crome selainta niin saat sen käännettyä.
Saan kuvaruudulle 1. rokotustiedot mutta miten sen saa käännettyä Googlella?
Avatar
Buri
Viestit: 298
Liittynyt: 9.1.2021 14:08
Paikkakunta: Wichianburi

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja Buri »

Google Chrome selaimen oikeassa laidassa on kaikki laajennukset, valitse "kääntäjä"
Valitse "Käännä koko sivu"
Ota kuvakaappaus.
Rajaa kuvakaappauksesta pois kaikki ylimääräinen
Tallenna kuva
Viimeksi muokannut Buri, 20.10.2021 12:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja swissman »

Buri kirjoitti: 20.10.2021 12:43 Google Chrome selaimen oikeassa laidassa on kaikki työkalut, valitse "kääntäjä"
Valitse "Käännä koko sivu"
Ota kuvakaappaus.
Rajaa kuvakaappauksesta pois kaikki ylimääräinen
Juuri näin...
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja patila »

Toki tuo Google kääntäjä laajennus pitää olla myös chrome selaimeen asennettuna , jos näin ei ole niin klikkaa kolmea pistettä, lisää työkaluja sieltä laajennukset ja sitten vasemmasta alareunasta google play storeen ja hauksi google kääntäjä.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
MEH
Viestit: 1114
Liittynyt: 20.4.2004 20:16

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja MEH »

swissman kirjoitti: 20.10.2021 12:45
Buri kirjoitti: 20.10.2021 12:43 Google Chrome selaimen oikeassa laidassa on kaikki työkalut, valitse "kääntäjä"
Valitse "Käännä koko sivu"
Ota kuvakaappaus.
Rajaa kuvakaappauksesta pois kaikki ylimääräinen
Juuri näin...
Tai ihan missä tahansa kohtaa sivua hiiren oikealla kikkaus ja "käännä kielelle...". Jos Englanti ei näy, klikkauksen jälkeen avautuu ikkuna, jossa kielen voi vaihtaa.
Kaikki alkoi 26.1.1995.
Avatar
JJN
Viestit: 3128
Liittynyt: 17.2.2007 14:31

Re: COE kysymykset

Viesti Kirjoittaja JJN »

Vähän off topic, mutta puhelimeenkin on olemassa google kääntäjä äppi, jolloin voi ottaa käännettävästä dokumentista kuvan ja se kääntää sen puolestasi, kirjaimin tai puheellaan. Isäni käyttää tätä paljon täällä Espanjassa ja vaikka se ei kovin tarkka ole, niin sentään ymmärtää mistä asiasta on kyse.
Allekirjoituspaikka myynnissä 5,99€/kk (ei määräaikaisuutta)
Vastaa Viestiin