Thaimaaseen Kesällä??

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8008
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja bimbo »

jimmy kirjoitti: 23.3.2021 16:05
tukataa kirjoitti: 23.3.2021 15:52
TomYam kirjoitti: 23.3.2021 15:47 Sinkkuäijät ja Thaimaa.
Pillua ja juotavaa saa edullisesti muuallakin.
Ja juomahan on itseasiassa melko kallista, jos se on lomakohdetta valittaessa kriteerinä.
Kesällä kannattaa mennä Ukrainan Odessaan jos halpa viina ja pillu on kriteereinä, säästää jo lipunkin hinnassa vaikka kuinka paljon.
kulma
Viestit: 662
Liittynyt: 24.8.2009 11:30

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja kulma »

No heitähän bimbo pieni info pläjäys tosta Odessasta jos sellainen löytyy?
Avatar
rampas
Mr. Two Shots
Viestit: 16470
Liittynyt: 5.9.2010 20:20
Paikkakunta: Stadi

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja rampas »

kulma kirjoitti: 23.3.2021 16:13 No heitähän bimbo pieni info pläjäys tosta Odessasta jos sellainen löytyy?
Tänne niin saa kirjoitella vapaammin :)

https://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewto ... 24&t=48819
Katse kohti siirtymistä pois oravanpyörästä ja asumista Thaimaassa Vuonna 2040!
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21524
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Eikös tuosta ole täällä jo puhuttu sivu tolkulla?
Joku varmaan löytää linkinkin niihin keskusteluihin.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9911
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

PJE67
Viestit: 2947
Liittynyt: 28.2.2013 12:11

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja PJE67 »

hirvonens kirjoitti: 28.2.2021 19:27 Onko mitään järkeä edes ajatella tai suunnitella ~30-35 päivän reissua Thaimaaseen tänä kesänä?
Tuosta kun raapaisee pois sen karanteenin niin rillutteluun jäisi vähän päälle kaksi viikkoa.

Alkaa olemaan henkinen hyvinvointi siinä vaiheessa että sinne on vain pakko taas päästä. Jos skippaan tämän kesän, niin seuraava "realistinen" ajankohta matkalle olisi Kesä 2022. Rokotetta on minun ihan turha haaveilla, kun sen tulen saamaan niin olen ihan viimeisten joukossa.

Jos tuota nyt alan kasaamaan niin kuinka paljon aikaisemmin nuo viisumi ja ASQ hommat kannattaa käynnistää.
Lentoni täytyy taas parin viikon päästä siirtää, nyt meinasin että viimeisen kerran sitä siirrän!
Siis Lento on maksettu, kämppä löytyy, joten "turhat kulut" tulisi vain ASQ hotellista, viisumista ja Fit To Fly papereista + korona testeistä.
Suurin murhe on vain että tuhlaan kaksi viikkoa arvokkaita lomiani. Ja se että ei ole minkään näköistä varmuutta ettei maailma mene yhtäkkiä uudelleen perhanan lockdowniin ennen kesäkuuta...


Onko muita "hölmöjä" ketkä suunnittelee tai ajattelee että voisi tuollaisen noin kuukauden reissun tehdä kesällä ja tuhlata sen kaksi viikkoa karanteeniin...?
Nyt jos tuo karanteeni muuttuu sellaiseksi, että melko pian pääsee salille, uima-altaalle, hotellin ravintolaan ja mahdollisesti jopa touhuamaan muutakin, niin ihan ok vaihtoehto tuo voisi olla. Ei se nyt mahdottoman paha ole lojua karanteenissa uima-altaalla. Sitähän voisi jotkut ajatella ihan lomana, jos tykkää olla altaalla.

Nyt on plussana se, että rannoilla on tilaa. Näin hyvää tilaisuutta päästä autioille rannoille ei varmaan enää uudestaan tule.
Miinuksena on se, että monet ravintolat ja kaupat ovat kiinni. Ruokaa ja juomaa kyllä löytyy, mutta valinnanvaraa on vähemmän.

Kannattaa miettiä sitä, että mitä itse lomaltaan odottaa ja haluaa. Jos ei ole himoshoppaaja ja oma hauskanpito ei riipu ympärillä olevien ihmisten määrästä, niin silloin kannattaa jopa harkita reissua. Jos haluat vilskettä ja vilinää länkkäreiden muodossa, niin sitten ei kannata lähteä.
Avatar
thonee
Viestit: 2310
Liittynyt: 10.2.2004 18:33

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja thonee »

En tiedä muista mutta mulle Thaimaa on muutakin kuin pillu ja viina.
Avatar
hirvonens
Superkannattajajäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 3.8.2007 14:06
Paikkakunta: TURKU

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja hirvonens »

PJE67 kirjoitti: 23.3.2021 18:22 Nyt jos tuo karanteeni muuttuu sellaiseksi, että melko pian pääsee salille, uima-altaalle, hotellin ravintolaan ja mahdollisesti jopa touhuamaan muutakin, niin ihan ok vaihtoehto tuo voisi olla. Ei se nyt mahdottoman paha ole lojua karanteenissa uima-altaalla. Sitähän voisi jotkut ajatella ihan lomana, jos tykkää olla altaalla.

Nyt on plussana se, että rannoilla on tilaa. Näin hyvää tilaisuutta päästä autioille rannoille ei varmaan enää uudestaan tule.
Miinuksena on se, että monet ravintolat ja kaupat ovat kiinni. Ruokaa ja juomaa kyllä löytyy, mutta valinnanvaraa on vähemmän.

Kannattaa miettiä sitä, että mitä itse lomaltaan odottaa ja haluaa. Jos ei ole himoshoppaaja ja oma hauskanpito ei riipu ympärillä olevien ihmisten määrästä, niin silloin kannattaa jopa harkita reissua. Jos haluat vilskettä ja vilinää länkkäreiden muodossa, niin sitten ei kannata lähteä.
Siis olen jo elänyt siinä ajatuksessa että menen tuonne kesällä ja olen ollut fine tuon 15 yön karanteenin kanssa. Eli tämä lyhyempi karanteeni olisi vain suurta extraa itselleni tässä tapauksessa. Lisää lomailupäiviä tuosta vain tulisi...

En ole minkäänlainen shoppailia ja nautin omasta rauhasta. Joten tämä aika kiehtoo minua todella paljon. Kyllä tuolta kuvien ja rapsojen mukaan löytyy edelleen yöelämääkin joten ihan mukava loma tuosta on muodostumassa.

Ja tuohon mikä pakottava tarve mennä Juuri Thaimaahan nyt, ehkä olen vain utelias tulisipahan tuo karanteenikin sitten koettua.
Mutta loppuen lopuksi se on tuttu ja turvallinen maa :D ja onhan minulla kämppä siellä ja olen lentolipun ostanut jo 2019 Marraskuussa jota olen siirrellyt aina tarpeentullen eteenpäin.
PJE67
Viestit: 2947
Liittynyt: 28.2.2013 12:11

Re: Thaimaaseen Kesällä??

Viesti Kirjoittaja PJE67 »

hirvonens kirjoitti: 24.3.2021 10:48
PJE67 kirjoitti: 23.3.2021 18:22 Nyt jos tuo karanteeni muuttuu sellaiseksi, että melko pian pääsee salille, uima-altaalle, hotellin ravintolaan ja mahdollisesti jopa touhuamaan muutakin, niin ihan ok vaihtoehto tuo voisi olla. Ei se nyt mahdottoman paha ole lojua karanteenissa uima-altaalla. Sitähän voisi jotkut ajatella ihan lomana, jos tykkää olla altaalla.

Nyt on plussana se, että rannoilla on tilaa. Näin hyvää tilaisuutta päästä autioille rannoille ei varmaan enää uudestaan tule.
Miinuksena on se, että monet ravintolat ja kaupat ovat kiinni. Ruokaa ja juomaa kyllä löytyy, mutta valinnanvaraa on vähemmän.

Kannattaa miettiä sitä, että mitä itse lomaltaan odottaa ja haluaa. Jos ei ole himoshoppaaja ja oma hauskanpito ei riipu ympärillä olevien ihmisten määrästä, niin silloin kannattaa jopa harkita reissua. Jos haluat vilskettä ja vilinää länkkäreiden muodossa, niin sitten ei kannata lähteä.
Siis olen jo elänyt siinä ajatuksessa että menen tuonne kesällä ja olen ollut fine tuon 15 yön karanteenin kanssa. Eli tämä lyhyempi karanteeni olisi vain suurta extraa itselleni tässä tapauksessa. Lisää lomailupäiviä tuosta vain tulisi...

En ole minkäänlainen shoppailia ja nautin omasta rauhasta. Joten tämä aika kiehtoo minua todella paljon. Kyllä tuolta kuvien ja rapsojen mukaan löytyy edelleen yöelämääkin joten ihan mukava loma tuosta on muodostumassa.

Ja tuohon mikä pakottava tarve mennä Juuri Thaimaahan nyt, ehkä olen vain utelias tulisipahan tuo karanteenikin sitten koettua.
Mutta loppuen lopuksi se on tuttu ja turvallinen maa :D ja onhan minulla kämppä siellä ja olen lentolipun ostanut jo 2019 Marraskuussa jota olen siirrellyt aina tarpeentullen eteenpäin.
Ei se karanteeni ollut ollenkaan paha. Itse tein töitä karanteenin ajan, joten aika kului mukavasti. Nyt se karanteeni lyhenee ja tulee vapaammaksi, niin sehän on selkeä parannus.

Noilla sinun spekseillä lähtisin ehdottomasti. Oma loma oli helkkarin kiva ja lähtisin samalla kuviolla uudestaankin reissuun. Tietenkin on parempi, jos pääsisi ilman karanteenia, mutta niillä ehdoilla on mentävä mitä kulloinkin on. Tai sitten pitää jättää menemättä.

Plussaa on myös se, että hotellit ovat halpoja. Sinulla on kämppä tuolla, joten ei välttämättä kosketa sinua juurikaan, mutta siitäkin saisi säästöä, tai voi olla samaan rahaan paremmassa hotlassa.
Vastaa Viestiin