Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

ffisu.
Viestit: 3
Liittynyt: 22.4.2013 0:43

Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja ffisu. »

Moro!

Menemme kesäkuussa 4hengen kaveriporukalla Thaimaaseen. Matkan kesto on 3 viikkosa, ja kohteemme on Pattaya. Pattaya siksi, koska kaverin faijalla on kämppä siellä, joten asuminen on ilmaista. Aiomme tehdä kesäkuun lopussa 3-5 päivän matkan full moon partyihin koh phanganille. Paljon meillä menisi suunnilleen kolmessa viikossa rahaa, riittääkö 1000e per henkilö? Ja miten siirtyminen koh phanganille pattayalta onnistuisi suht halvasti ja kätevästi? Olemme miettineet yöjunaa Bangokista Surat-Thanille ja siitä lautalla eteenpäin.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Matti44
Viestit: 197
Liittynyt: 31.5.2011 23:23

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja Matti44 »

Kuulostaa siltä, että ei ihan kuiva reissu oo tulossa, ja ne misut :D.. eli varmaan sata eerua päivä, on ihan kohtuu budjetti
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja patila »

Eli 50 euroa per paiva, ei tule kylla ensiketalaiselle pattayalla riittamaan etenkin jos tarkoitus on sisallyttaa reissu full mooneihin tuohon hintaan.

70 erkkia per paiva alkaisi ehka olemaan sinne pain eli 1400 ihan minimi mielestani tuolle reissulle jos meinaattee vahan hauskaakin pita vastakkaisen sukupuolen kansssa alkoholin merkeissa.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Lue ffisu kommetteja myös tästä topikista.
riittääkö Matkabudjekti 3vk (20pv) 2000e??
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... B6#p899117
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
ffisu.
Viestit: 3
Liittynyt: 22.4.2013 0:43

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja ffisu. »

kau khwaai kirjoitti:Lue ffisu kommetteja myös tästä topikista.
riittääkö Matkabudjekti 3vk (20pv) 2000e??
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... B6#p899117
Jep luin ton, mut kelasin tähän samaan kysyy tota matkustust phanganille nii tein uuden ketjun. kiitti vastauksista tähän mennessä. Lisää kaivataan!!
Avatar
PeterHof
Κέρβερος
Viestit: 1390
Liittynyt: 12.5.2011 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja PeterHof »

Vastaavalle reissulle itse otan 2000 € käteistä. Ja luotokortti varoiksi.
anttih83
Viestit: 40
Liittynyt: 26.12.2011 21:21
Paikkakunta: Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja anttih83 »

Utapaolta lentäen suoraan samuille. Reilu 100e suunta ja ei tarvii junassa eikä laivassa istua.
Rahaa 1000e/viikko niin hauskaa riittää.
iivana
Vapaaherra
Viestit: 4065
Liittynyt: 26.6.2004 11:55
Paikkakunta: Tellus

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja iivana »

ffisu. kirjoitti:Paljon meillä menisi suunnilleen kolmessa viikossa rahaa, riittääkö 1000e per henkilö?
Ei millään riitä, jos siellä on tarkoitus nauttia elämästä! Ei niin kauas kannata lähteä kitkuttelemaan ja poraamaan, että voi kun olisi enemmän rahaa matkassa mukana.
Iivana

"Instead of wondering when your next vacation is, set up a life you don't need to escape from."
Avatar
KPelto
Sanuk
Viestit: 2756
Liittynyt: 15.12.2003 13:24
Viesti:

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja KPelto »

Bangkokin Don Muang kentältä Airasian menolento Surat Thaniin on 24€.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

ffisu. kirjoitti:Moro!

Menemme kesäkuussa 4hengen kaveriporukalla Thaimaaseen. Matkan kesto on 3 viikkosa, ja kohteemme on Pattaya. Pattaya siksi, koska kaverin faijalla on kämppä siellä, joten asuminen on ilmaista. Aiomme tehdä kesäkuun lopussa 3-5 päivän matkan full moon partyihin koh phanganille. Paljon meillä menisi suunnilleen kolmessa viikossa rahaa, riittääkö 1000e per henkilö? Ja miten siirtyminen koh phanganille pattayalta onnistuisi suht halvasti ja kätevästi? Olemme miettineet yöjunaa Bangokista Surat-Thanille ja siitä lautalla eteenpäin.

Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Toimintatonni EI riitä 3 viikoksi. Ota vähintään kaksi, ja jos meinaat pitää opasta matkassa niin huomioi että kulut kasvaa. Irtonumeroillekin tulee hintaa. Money talk's ja hauskaa olla pittää!
Avatar
jannemeister
Viestit: 1212
Liittynyt: 24.8.2009 9:25
Paikkakunta: Lahti/Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja jannemeister »

menkää nyt kuitenkin THAIMAAHAN 555 :D ja toiseks tonttu ei riitä 3 vko, lasket 100 € per päivä, se on kohtuusaldo :smt006
**** Facebookissa osoitteella: @schengenviisumi****
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja babar »

iivana kirjoitti:
ffisu. kirjoitti:Paljon meillä menisi suunnilleen kolmessa viikossa rahaa, riittääkö 1000e per henkilö?
Ei millään riitä, jos siellä on tarkoitus nauttia elämästä! Ei niin kauas kannata lähteä kitkuttelemaan ja poraamaan, että voi kun olisi enemmän rahaa matkassa mukana.
Miten niin ei riitä? Olen selvinnyt 1200€ kk Thaimaassa ja olen nauttinut elämästä täysin rinnoin. Ja rahaa on ollut tilillä vaikka kymmenkertaisesti. Hauskaa voi pitää muutenkin kun levittelemällä rahaa joka suuntaan.
Avatar
jannemeister
Viestit: 1212
Liittynyt: 24.8.2009 9:25
Paikkakunta: Lahti/Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja jannemeister »

babar kirjoitti:
iivana kirjoitti:
ffisu. kirjoitti:Paljon meillä menisi suunnilleen kolmessa viikossa rahaa, riittääkö 1000e per henkilö?
Ei millään riitä, jos siellä on tarkoitus nauttia elämästä! Ei niin kauas kannata lähteä kitkuttelemaan ja poraamaan, että voi kun olisi enemmän rahaa matkassa mukana.
Miten niin ei riitä? Olen selvinnyt 1200€ kk Thaimaassa ja olen nauttinut elämästä täysin rinnoin. Ja rahaa on ollut tilillä vaikka kymmenkertaisesti. Hauskaa voi pitää muutenkin kun levittelemällä rahaa joka suuntaan.

hei, totta mooses cheap charliena voi elää vaikka 500 ekellä kuukauden ;)
**** Facebookissa osoitteella: @schengenviisumi****
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8288
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Yleisesti ottaen hauskuus on verrannollinen rahan määrään, lomalla.
Kyllähän varmaan moni paikallinen elää 10000thb/kk hauskaa ja kivaa elämää, mutta ei ekakertalainen. Ja on kypsää olla reissussa jos joka tekeminen pitää miettiä rahassa. Tottahan on, että kun kaikki on nähty ja koettu, rahaa pitäisi palaa vähemmän.
klupin talidomi
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja babar »

jannemaister kirjoitti:
hei, totta mooses cheap charliena voi elää vaikka 500 ekellä kuukauden ;)
Mä en tiedä mitä sun cheap charlie on, mutta ilmeisesti jotain säästely juttuja. Itse en ole säästellyt ja hyvin on 1200 kk riittänyt. Vai mistä on pitänyt säästää?
Avatar
jannemeister
Viestit: 1212
Liittynyt: 24.8.2009 9:25
Paikkakunta: Lahti/Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja jannemeister »

babar kirjoitti:
jannemaister kirjoitti:
hei, totta mooses cheap charliena voi elää vaikka 500 ekellä kuukauden ;)
Mä en tiedä mitä sun cheap charlie on, mutta ilmeisesti jotain säästely juttuja. Itse en ole säästellyt ja hyvin on 1200 kk riittänyt. Vai mistä on pitänyt säästää?

etpä taida olla kovin montaa kertaa käyny, tai sitten et ole thai-emäntien kommentteja cheap charliesta kuullu, tai sitten lontoosi on huonolla tasolla, mutta tarkoitin vaan että jos 1200 toimii sulla, se ei tarkoita että se toimii kaikilla, tästä on keskusteltu jo paljon toisessa threadissa, ja kyllä siellä ollaan vahvasti sitä mieltä että jos perushauskaa haluaa pitää niin 100 eken päiväbudjetti on ok, toki vähemmälläkin pärjää ;)
**** Facebookissa osoitteella: @schengenviisumi****
Masterwiza
Viestit: 373
Liittynyt: 27.9.2012 23:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja Masterwiza »

Tuossa syksyllä eka kertaa reissussa mitään ei laskeskeltu mentii aika paljo ympäri Thaimaata ja suurin osa ajasta meni Pattaya:lla ja Ao Nang:issa silloin ja kylillä tuli juostua paljon eestaas ja alkomahoolia kasoittain niin siinä kohtaa meni max 1400e/kk sisälti kaiken eli yöpimisen, lentelyn eestaas, juomat, oppaat, ruuat jne. nyt tuossa sitten ku laskeskelin niin tällä hetkellä menee tuota 700-800e/kk mutta ei ihan olekkaan enää samaa menoa kun Pattayalla tuolla pohjoisessa.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja babar »

jannemeister kirjoitti:
babar kirjoitti:
jannemaister kirjoitti:
hei, totta mooses cheap charliena voi elää vaikka 500 ekellä kuukauden ;)
Mä en tiedä mitä sun cheap charlie on, mutta ilmeisesti jotain säästely juttuja. Itse en ole säästellyt ja hyvin on 1200 kk riittänyt. Vai mistä on pitänyt säästää?

etpä taida olla kovin montaa kertaa käyny, tai sitten et ole thai-emäntien kommentteja cheap charliesta kuullu, tai sitten lontoosi on huonolla tasolla, mutta tarkoitin vaan että jos 1200 toimii sulla, se ei tarkoita että se toimii kaikilla, tästä on keskusteltu jo paljon toisessa threadissa, ja kyllä siellä ollaan vahvasti sitä mieltä että jos perushauskaa haluaa pitää niin 100 eken päiväbudjetti on ok, toki vähemmälläkin pärjää ;)
Noilla päättelytaidoilla ei kannata duuniansa vaihtaa mentalistiksi kun sen verran meni pieleen. Juurihan minä sanoin, että voi hyvin pärjätä pienemmälläkin budjetilla kuin 100€ päivä enkä minä mitenkkän väittänyt, että kaikkien sillä pitäisi elää. Ilmeisesti teen matkoillani jotain toisin jos tulen toimeen puolella tuosta, mutta meillä taitaa olla eri käsitys "perushauskasta".
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

100 euroa oli muutamia vuosia sitten vajaa 5000. Nyt 3800. Eli runsas 1000 on häipynyt hauskuudesta pois vaikka samalla eurobudjetilla menisi. Lisäksi hauskuuden yksikköhinnat ovat Thaimaassa nousseet joten pitää iloita samoista asioista säännöstellen.
Avatar
jannemeister
Viestit: 1212
Liittynyt: 24.8.2009 9:25
Paikkakunta: Lahti/Pattaya

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja jannemeister »

juu, en mä mentalistiksi haluaisikaan ja toiseks toisen asiaahan tässä piti kommentoida eikä keskenään ;)
nyt mä nostan kädet pystyyn.. over and out :smt006
**** Facebookissa osoitteella: @schengenviisumi****
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Tuomo kirjoitti:100 euroa oli muutamia vuosia sitten vajaa 5000. Nyt 3800. Eli runsas 1000 on häipynyt hauskuudesta pois vaikka samalla eurobudjetilla menisi. Lisäksi hauskuuden yksikköhinnat ovat Thaimaassa nousseet joten pitää iloita samoista asioista säännöstellen.

Hyviä pointteja Tuomolta (eikä ole muuten ensimmäinen kerta)!
trippi
Viestit: 137
Liittynyt: 16.10.2005 16:10

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja trippi »

Viime reissulla tuli tehtyy toi kyseinen matka. Suratthanin junasemalta lähtee mini-bussi Koh Phanganille, sieltä sitten lautalla. Ei tarvii huolehtii kyllä ne pitää huolta. Taino ei se kyl mini-bussi ole, aurinko paistaa suoraan päälle.

Kyllä mä ottasin varmuuden vuoksi toisen tonnin mukaan.
Avatar
JusuJii
Halpalentäjä
Viestit: 2945
Liittynyt: 13.5.2009 10:53

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja JusuJii »

Satanen ja päivä. Se on aika bueno. (Eikä se luottokorttikaan oo pahitteeks ns. "taktisena reservinä")
paavo65
Viestit: 309
Liittynyt: 12.4.2007 18:10

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja paavo65 »

2500e vähintään,muuten menee pihtailuksi.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Kaveriporukalla Thaimaaseen!

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JusuJii kirjoitti:Satanen ja päivä. Se on aika bueno. (Eikä se luottokorttikaan oo pahitteeks ns. "taktisena reservinä")
Noin on, ja sen lisäks vararahasto !!
Vastaa Viestiin