Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Caz
Viestit: 5
Liittynyt: 15.3.2013 0:50

Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja Caz »

Mä nyt olen tässä jo pitkän tovin lukenut aikaisempia viestiketjuja.

Ensi viikolla olisi sitten käännettävä nokka kohti Thaimaata ja jännittää jo kauheasti.

Olen ollut kerran ennenkin Phuketissa Kamalan rannalla ja silloin nuo taksihinnat hirvittivät. Siis todella.

Onko mitään vinkkejä millaisia takseja/tuk tuk:eja kannattaa suosia? Mitä välttää? Jos en pääse hinnasta sopuun taksikuskin kanssa, niin kehtaanko kylmästi vaan siirtyä seuraavaan taksiin jne?

Mikä on ok hinta lentokentältä Patongille?

Millaiset säät on olleet Patongilla huhtikuussa? Katsoin, että ensi viikolle on luvassa ukkosia. Toivottavasti koko loma ei mene vesisateessa..

Mä listaan lisää kysymyksiä heti kun muistan. Pää tyhjeni heti kun aloin kirjoittamaan. Huoh.
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Taksimafia on edelleen voimissaan. Siirtyminen seuraavaan ei auta, koska taksa on sama. Ainoa mahdollisuus voisi olla (en takaa) että ihan piilossa muilta takseilta pääset sopimaan oman hintasi.
Bussikyytejä on lupailtu mutta eiköhän ne kuskit hakata välittömästi ja bussimatkat loppuvat siihen.
patilanmies2

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

Minibussit on ihan järkevä vaihtoehto ollu. Ainoa vaan, että joutuu venaamaan täyttä kyytiä hetken ja isojen laukkujen kanssa hankalaa. Mutta pienillä matkatavaroilla ihan jees, 150 thb/hlö ja vie majoitukselle asti.

Mittarit taitaa huudella 400-600 thb väliin lentokentältä Patongille, vai onko ne jotain kiinteitä hintoja jo rukannut noille...
Avatar
ramiti
Kannattajajäsen
Viestit: 1757
Liittynyt: 26.8.2011 4:07
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja ramiti »

Kentältä Patongille on neljä eri vaihtoehtoa jos ei ole tehnyt ennakkovarausta:

- kartellin taksi, hinta 650 b. Ei neuvotteluvaraa, juhlapyhien aattoina joustaa ylöspäin aina 1500 b saakka
- taximeterin taksi, hieman kartellin taksia halvempi, muistaakseni 500 b. Tuskin lähtevät ajamaan mittarilla. Jos renki ajamassa niin pistää mittarin päälle mutta veloittaa sovitun kiinteän summan ja ottaa erotuksen itselleen.
- mini-bussi, ks patilanmiehen kommentti
- linja-auto, halvin mutta kestää tunteja. Ensin Phuket Towniin, bussiaseman vaihto ja songtaewilla Patongille. Ei mahdollinen illalla ja yöllä.
Avatar
t.si
Viestit: 933
Liittynyt: 15.7.2010 19:27

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja t.si »

Pienenä tarkennuksena ylempään: kartellin taksi ottaa aina enemmän, mitä kauemmas kentältä menette, ei siis oo mitään kiinteetä 650 hintaa jolla pääsis kentältä sit minne rannalle vaan. Eli esim Bang Taolle ja Katalle on aivan eri hinnat..

Joku julkaisi täällä joku aika sitte sen tuoreen taksihinnastosta otetun kuvan, josta näkee ne kiinteet hinnat ( missähän ketjussa se kuva oli?)... Niitä hintatauluja on ympäri kaupunkia ja lentokentällä muistaakseni myös.
" Something, from nothing, never proved me wrong!"
" The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return!"
Avatar
der Bomber
Viestit: 14819
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

t.si kirjoitti: Joku julkaisi täällä joku aika sitte sen tuoreen taksihinnastosta otetun kuvan, josta näkee ne kiinteet hinnat ( missähän ketjussa se kuva oli?)... Niitä hintatauluja on ympäri kaupunkia ja lentokentällä muistaakseni myös.
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 50#p842144
Avatar
t.si
Viestit: 933
Liittynyt: 15.7.2010 19:27

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja t.si »

Jep, just noi, kiitos!
Täällä juttua aiheesta:

http://www.phuketgazette.net/phuket_new ... 17916.html
" Something, from nothing, never proved me wrong!"
" The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return!"
Caz
Viestit: 5
Liittynyt: 15.3.2013 0:50

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja Caz »

Kiitos teille! Taas olen fiksumpi!

Minibussit on mulle ihan uusi juttu, aina ollaan kuljettu takseilla.

Onkos niillä jotkut omat pysäkit vai mitkä?

Mites muuten nuo puhelimet? Mulla on puhelimessa netti joka toisinaan saattaamennä päälle. En nyt haluis mitään järkyttäviä laskuja peräänkään, niin miten nuo prepaid kortit toimii? Paikallisista liikkeistä ymmärtääkseni niitä saisi? Mikäs on normikäyttöön ok paketti ja minkä hintainen? Lähinnä tarvitsen puhelinta siihen jos kotona sattuu jotain niin minut saisi kiinni. Saako oman numeron jotenkin siirrettyä vai annanko kotiin thainumeron?

Olihan thaimaassa naisille myös isompia vaatteita? Eli ihan M:kokoa? Viimeksi kun olin asteen verra pienempi niin näitä isompia ei tullut katsottua...

Ja naisena mua nyt toki mietityttää vaatetus :D Mitä ihmettä lentokoneeseen päälle? Jätättekö talvitakit suosiolla kotiin va roudaatteko pitkin Thaimaata mukananne? Elämän tärkeitä kysymyksiä...

Budjetteja on toki monenlaisia, mutta pikku yllärin takia budjettimme kaatui. Pärjääkö 1200€/ nokka 2vk? Lennot ja majoitus on toki jo maksettu. Mutta silti hiukan huolestuttaa, kun ennen buudjetti on ollut reilusti isompi.
Avatar
ramiti
Kannattajajäsen
Viestit: 1757
Liittynyt: 26.8.2011 4:07
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja ramiti »

Caz kirjoitti: Minibussit on mulle ihan uusi juttu, aina ollaan kuljettu takseilla.

Onkos niillä jotkut omat pysäkit vai mitkä?
Lippujen myyntikojuja on ulosmenoaulassa. He neuvovat mistä minibussiin noustaan, tavallisesti heti ulko-oven edestä.
Caz
Viestit: 5
Liittynyt: 15.3.2013 0:50

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja Caz »

Ai niin! Mukaan on tulossa henkilö jolla adhd ja sitämyötä concerta lääkitys. Riittääkö lääkärin lausunto ja kopio reseptistä varmasti? Tartteeko heti tullissa itse mennä moiset erikseen esitttelemään vai miten?

Kyseinen henkilö mietti myös lääkkeiden kotiin jättämistä koska mukaan ottaminen pelottaa, mutta mielestäni se ei ole hyvä idea sillä lääkkeet ovat hänelle tuikitärkeät. 2vk oireillen ei taasusti ole kivaa meistä kenellekään.
Viimeksi muokannut Caz, 6.4.2013 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makko
Viestit: 92
Liittynyt: 16.12.2003 9:33
Paikkakunta: Lahti

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja makko »

Yleensä minibussit kurvaavat jossakin lentokentän ja Patongin välillä matkatoimiston pihaan. Siellä kyselevät mihin olet menossa ja koittavat myydä majoitusta. Siinä vaan sanot mihin haluat mennä niin minibussi vie sinut perille asti.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7224
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Caz kirjoitti:Ai niin! Mukaan on tulossa enkilö jolla adhd ja sitämyötä concerta lääkitys. Riittääkö lääkärin lausunto ja kopio reseptistä varmasti? Tartteeko heti tullissa itse mennä moiset erikseenesitttelemään vai miten?
Tarkalleen ottaen paperien pitäis olla englannin kieliset. Ei tarvitse esitellä muuta kuin vaadittaessa.
Viimeksi muokannut JussiM, 6.4.2013 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Caz kirjoitti:
Mites muuten nuo puhelimet? Mulla on puhelimessa netti joka toisinaan saattaamennä päälle. En nyt haluis mitään järkyttäviä laskuja peräänkään, niin miten nuo prepaid kortit toimii? Paikallisista liikkeistä ymmärtääkseni niitä saisi?
Omalta operaattorilta ulkomaandataesto päälle, puhelimesta, datayhteys pois käytöstä ja estä verkkovierailut.

Niin kauan kun suomi-kortti puhelimessa toimisin kuin yllä.

Joo paikallisista liikkeistä, 7/11 kaupoista, operaatoreiden liikkeistä haluamasi sim-kortti/datapaketti puhelimeen.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
josafa
Viestit: 140
Liittynyt: 12.6.2009 9:01

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja josafa »

Mites muuten nuo puhelimet? Mulla on puhelimessa netti joka toisinaan saattaamennä päälle. En nyt haluis mitään järkyttäviä laskuja peräänkään, niin miten nuo prepaid kortit toimii? Paikallisista liikkeistä ymmärtääkseni niitä saisi? Mikäs on normikäyttöön ok paketti ja minkä hintainen? Lähinnä tarvitsen puhelinta siihen jos kotona sattuu jotain niin minut saisi kiinni. Saako oman numeron jotenkin siirrettyä vai annanko kotiin thainumeron?
Tähän on saatavilla jo Suomesta tälläinen holiday phone mahdollisuus :

http://www.holidayphone.fi/prepaid-kortti-thaimaa.html
patilanmies2

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

josafa kirjoitti:Tähän on saatavilla jo Suomesta tälläinen holiday phone mahdollisuus :

http://www.holidayphone.fi/prepaid-kortti-thaimaa.html
Aika luotettavan oloinen sivusto, ihan hitusen kirjoitusvirheitä ja muutenkin niin ja näin toi info. :smt005

Sen verran helppoa tuo SIM-kortin hankkiminen Thaimaassa on ja yleensä lomalla lienee ihan hyväkin olla tavoittamattomissa siitä suominumerosta, niin enpä kyllä kovin helposti laittaisi ropojani tuohon firmaan kiinni. :roll:

Tosin en kyllä täällä lomilla käykään, eli en sillain lomailijoiden tarpeita hiffaakaan.
zacca
Viestit: 329
Liittynyt: 23.9.2006 12:01
Paikkakunta: Hki

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja zacca »

Ai niin! Mukaan on tulossa henkilö jolla adhd ja sitämyötä concerta lääkitys. Riittääkö lääkärin lausunto ja kopio reseptistä varmasti? Tartteeko heti tullissa itse mennä moiset erikseen esitttelemään vai miten?
Lääkkeisiin olemassa oma lomake...en muista minkä niminen mut tullin sivuilta varmasti löytyy tietoa. Ei siis kannata jättää lääkkeitä sen takia matkasta.
Zacca
Avatar
ramiti
Kannattajajäsen
Viestit: 1757
Liittynyt: 26.8.2011 4:07
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Taksi yms vinkkejä Phukettiin?

Viesti Kirjoittaja ramiti »

Caz kirjoitti:Ai niin! Mukaan on tulossa henkilö jolla adhd ja sitämyötä concerta lääkitys. Riittääkö lääkärin lausunto ja kopio reseptistä varmasti? Tartteeko heti tullissa itse mennä moiset erikseen esitttelemään vai miten?

Kyseinen henkilö mietti myös lääkkeiden kotiin jättämistä koska mukaan ottaminen pelottaa, mutta mielestäni se ei ole hyvä idea sillä lääkkeet ovat hänelle tuikitärkeät. 2vk oireillen ei taasusti ole kivaa meistä kenellekään.
Minulle tuli Karonilla naapuriksi ruotsalainen mies jolla on adhd. Kaveri oli lähtenyt Ruotsista aikamoisella vauhdilla ja unohtanut lääkkeet kotiin. Vein hänet paikalliselle klinikalle josta lääkäri kirjoitti hänelle uudet lääkkeet. Joten ei se todennäköisesti katastrofi ole vaikka lääkkeet kotiin jäävätkin.
Vastaa Viestiin