Vakuutus

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Mieshenkilö
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2011 21:13

Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Mieshenkilö »

Mistä firmasta sairaus- ja tapaturmavakuutus Thaimaahan vuosiksi lähtevälle yksin elävälle 58-vuotiaalle miehelle?
En saa enää Eurooppalaisen eikä muita vakuutuksia Suomesta,
koska olen ollut liian kauan pois (liian monena vuotena peräkkäin yli 6kk kerrallaan).
Sp propertyservice
Viestit: 29
Liittynyt: 22.10.2012 14:13

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Sp propertyservice »

Katso tämä www.aainsure.net Ranskalaisyhtiö, kuulemaan mukaan hyvä.
Myynti/Vuokraus,Mopot,Viisumit ym..


Sp Propertyservice Pattaya Co.,Ltd
0894036873/0875352896
sppropertyservicepattaya@gmail.com
www.sppropertiespattaya.com
Mieshenkilö
Viestit: 4
Liittynyt: 29.9.2011 21:13

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Mieshenkilö »

Kiitos tiedosta!
Laitoin sinne postia.
Nyt odotellaan tarjousta.
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Mieshenkilö kirjoitti:Mistä firmasta sairaus- ja tapaturmavakuutus Thaimaahan vuosiksi lähtevälle yksin elävälle 58-vuotiaalle miehelle?
En saa enää Eurooppalaisen eikä muita vakuutuksia Suomesta,
koska olen ollut liian kauan pois (liian monena vuotena peräkkäin yli 6kk kerrallaan).
Mulla tarjota AETNA yhtiön vakuutuksia, jotka toimii takuuvarmasti.
Sun ikä haarukassa 55-59 vuotiaalle 67800 bahtia/ vuosi.
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
kaukokuu
Viestit: 2803
Liittynyt: 4.10.2008 20:59

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja kaukokuu »

Jukka Koivistoinen kirjoitti:
Mieshenkilö kirjoitti:Mistä firmasta sairaus- ja tapaturmavakuutus Thaimaahan vuosiksi lähtevälle yksin elävälle 58-vuotiaalle miehelle?
En saa enää Eurooppalaisen eikä muita vakuutuksia Suomesta,
koska olen ollut liian kauan pois (liian monena vuotena peräkkäin yli 6kk kerrallaan).
Mulla tarjota AETNA yhtiön vakuutuksia, jotka toimii takuuvarmasti.
Sun ikä haarukassa 55-59 vuotiaalle 67800 bahtia/ vuosi.
Jaa ja ilman ehtoja?
,että ei ole verenpainetta,kolestrolia,diabetesta ym.
Tuppaa olemaan jo tuossa iässä ajan patinaa kropassa kuin kropassa.
Nythän oli uutisia,että Thaimaa suunnittelee vakuutuksia maahantuleville.Saattaisivat olla arvokkaita hinnaltaan vanhoille ukoille,jos yleensä myöntävät.Ja hyvä business Thaimaalle.
Thailand mulls health insurance for foreigners
By Coconuts Bangkok
BANGKOK: -- As part of its preparations prior to 2015’s formation of the ASEAN Economic Community (AEC), Thailand is working on a plan to offer health insurance to foreigners traveling within its borders.

According to a statement from Public Health Minister Pradit Sinthawanarong, Thailand is preparing to offer health insurance to migrant workers living in Thailand, as well as to expatriates and their families.

Thailand is also working on a plan to address the healthcare needs of populations in adjacent countries, such as Cambodia and Laos, as well.

Thai ministers are expecting a marked increase in medical tourists from these countries and have proposed the creation of set prices for medical treatments, which will apply to all visitors from these neighboring nations.

Pradit also said that Thailand will work with NGOs such as the World Health Organization (WHO) to bolster its neighbors’ healthcare infrastructure, therefore obviating the need for cross-border medical traffic.

Full story: http://www.coconutsbangkok.com/news/tha ... oreigners/
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Mikään vakuutus yhtiö ei myönnä vakuutusta jos on valmiiksi sairas tai muuten vammautunut. Aetna ei ole tästä poikkeus. Vakuutuksen kyllä yleensä saa vaikka jotain pikku juttuja onkin, mutta niistä tulee sitten vaan rajoituksia korvauksiin.
Vakuutusta anoessa pitää täyttää kysely lomake, missä selvitetään aikaisemmat sairaudet ja tapaturmat.. Lääkärin tarkastusta ei vaadita, mutta lomake kyllä kannattaa täyttää rehellisesti, sillä jos myöhemmin havaitaan, että on sen väärin tättänyt, niin turha on myöskään korvauksia odotella.

Tässä on myös pikku juttu, mikä kannattaa pitää mielessä. Vakuutus pitää ottaa silloin kun on terve, sitä ei enää sitten saa millään rahalla kun on jo sairastunut tai vammautunut!
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
Avatar
grainderi
Viestit: 307
Liittynyt: 6.9.2012 14:27

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja grainderi »

Pohjola uudisti henkilövakuutuksia toukokuussa 2013 ja myös matkavakuutusten hinnoittelu- ja myöntöperusteita uusittiin. Kävin ite hakemassa 12kk ajaks matkavakuutuksen joka on voimassa koko reissun ajan, hintaa tuli 102,50e. Hintaan ei toki sisälly mitään "vaarallisia lajeja" kuten laitesukellus yms. Matkatavarat olikohan 1000e asti. Osan aikaa vuodesta ulkomailla viettäville mahtava uudistus. Ennen kun ei saanut vuodeksi määräaikaista vakuutusta vaan 3kk jälkeen haettua jatkoa 50e/kk.. Pallontallaajien foorumilla inffoo asiasta kiinnostuneille http://www.pallontallaajat.net/pt3/kesk ... icseen#new ja sieltä viimenen sivu auki.
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Toi tuntuu äkkiseltään hyvältä diililtä.
Siihen kuitenkin vaaditaan varmasti, että kirjat on Suomessa, mikä tekee siitä heti mahdottoman esim itselleni, koska en asu Suomessa ja kirjat on täällä Thaimaassa.
Ainahan olen sanonutkin, että niinkauan kun saa vakuutukset Suomesta, ne kannattaa aina sieltä ottaa.
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
Avatar
grainderi
Viestit: 307
Liittynyt: 6.9.2012 14:27

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja grainderi »

Jukka Koivistoinen kirjoitti:Toi tuntuu äkkiseltään hyvältä diililtä.
Siihen kuitenkin vaaditaan varmasti, että kirjat on Suomessa, mikä tekee siitä heti mahdottoman esim itselleni, koska en asu Suomessa ja kirjat on täällä Thaimaassa.
Ainahan olen sanonutkin, että niinkauan kun saa vakuutukset Suomesta, ne kannattaa aina sieltä ottaa.
Juu, en löytäny vaan muutakaan ketjua vakuutuksista ni päätin tähän laittaa.
Kulipää
Viestit: 156
Liittynyt: 22.3.2013 14:00

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Kulipää »

Ihan mielenkiinnosta kysyn paljonko mahtaa olla EATNA vakuutuksella hintaa 30 vuotiaalle miehelle?
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19890
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

grainderi kirjoitti:Pohjola uudisti henkilövakuutuksia toukokuussa 2013 ja myös matkavakuutusten hinnoittelu- ja myöntöperusteita uusittiin. Kävin ite hakemassa 12kk ajaks matkavakuutuksen joka on voimassa koko reissun ajan, hintaa tuli 102,50e. Hintaan ei toki sisälly mitään "vaarallisia lajeja" kuten laitesukellus yms. Matkatavarat olikohan 1000e asti. Osan aikaa vuodesta ulkomailla viettäville mahtava uudistus. Ennen kun ei saanut vuodeksi määräaikaista vakuutusta vaan 3kk jälkeen haettua jatkoa 50e/kk.. Pallontallaajien foorumilla inffoo asiasta kiinnostuneille http://www.pallontallaajat.net/pt3/kesk ... icseen#new ja sieltä viimenen sivu auki.
- Mulla on vuosivakuutus Pohjolasta. Vanhoja peruja ja lasku tulee kotiin kerran vuodessa. Onkohan tämänkin vanhan vuosivakuutuksen ehdot muuttuneet niin, että sitä 3kk rajaa ei enää ole? Pitää melkein soittaa ja kysyä.
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Kulipää kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn paljonko mahtaa olla EATNA vakuutuksella hintaa 30 vuotiaalle miehelle?
Ite oon myös 30v. ja nyt on 2 vuotta ollut William Russelin vakuutus.
Ei se halpa ole mutta aika hyvässä maineessa on firma ja kerran mokailun korvasivatkin.
Ens kuussa loppuisi sopparin toinen vuosi ja vajaa 3000 batia/kk tuntuu kovalle edelleen,
mutta nyt on kyllä lonkka ihan finaalissa ja saattaa vakuutus olla vielä tarpeenkin...
Muutenkin onhan noita kyllä parempiakin paikkoja säästää...

Täältä muistaakseni saat henk.koht kk hinnan samantien: http://quotations.william-russell.com/
Rose81
Viestit: 479
Liittynyt: 2.2.2013 18:01
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Rose81 »

Kyllähän se vakuutus kannattaa ottaa kun se nyt ei paljoa kustanna.
Kolmikymppisenä kun mulle ei enää vakuutusyhtiökään muita sairasvakuutuksia myönnä kuin matkavakuutuksen. Yrityksen kautta onnistuu nuo sairasvakuutukset kyl.
Ilmeisesti sairaskansion paksuudella on merkitystä että yksityisellä puolella ei jaksa tutkia niin paljoa kuin yrityspuolella.
Toki samanlaiset paprut tulee täytettyä.
TYKSin ensiapuun vietäes sanoin hoitavalle lääkärille että voin sanoa ne merkitykselliset sairaudet tai sitten voit mennä lukemaan papereita. Neiti sanoi menevänsä lukemaan mutta tuli sieltä aika pian takaisin kuuntelemaan mun oman lyhennelmän. Sen tiedän että ainakin 20 sivua siellä on stooria, en tiedä sitten onko yksityiset hoitolaitoksien sairauskertomukset mennyt lisäksi tarinavihkoon :D
Sanottakoot että munuaisten vajaatoiminnasta on moni sairaalareissu joko lähtenyt tai sitten sen seurauksena tullut.

Äiti sanoi että on se kumma että perheen rauhallisin tyyppi ja aina ravaamassa sairaalassa. :lol:
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Moi,

Aetnan vakuutus mun kautta maksaa 30-34 vuotiaalle 25952 bahtia/ vuosi. Pakettina siellä CORE.

Aetnan vakuutus myönnetään alle 65 vuotiaille. Sitä kyllä saa sitten jatkettua 65 ikävuoden jälkeenkin, kunhan sen vaan on saanut aikaisemmin.

Vakuutusmaksu kyllä nousee sitten aika jyrkästi 50 v jälkeen ja esim minulla (55 v) se on 67800 baht/ vuosi.

Summa voi tuntua isolta, mutta kyllä on sairaalaskutkin kovat, jos ja kun jotain täällä sattuu!

Jos haluat lisää tietoa, niin laita meili osoite, niin laitan vakuutus ehdot tulemaan.

Ehtona Aetnalla on , niin kuin kaikissa muissakin yhtiöissä , että on terve vakuutusta ottaesssa. Terveys tarkastusta ei vaadita, mutta joutuu kyllä antamaan selvityksen aikaisemmista leikkauksista ja muista sairauksista.

Eli kultainen sääntö on; ota vakuutus niin kauan kun olet terve! Sairastuttuasi tai muuten vammautumisen jälkeen ei vakuutusta saa millään rahalla!
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
Kiiski88
Viestit: 44
Liittynyt: 20.12.2012 1:19

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Kiiski88 »

Mistä kannattaisi ottaa vakuutus filippiiniläiselle muijalleni? Noukin daamin Manilasta ja tulemme pariksi viikoksi Thaimaahan. Varmaan tulemme reissaamaan enemmänkin ensi vuonna eli parin viikon pätkävakuutukseen ei kannattane lähteä...itselläni matkavakuutukset täältä Suomesta.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Laitetaan nyt esimerkkinä oma ADAC:n vakuutus matkoilleni.

Minä en ole ottanut mitään varsinaista matkavakuutusta, vaan pelkästään matkasairasvakuutuksen(ADAC travel health insurance), joka maksaa noin 12€/vuosi ja ei ole reissukohtainen, vaan on 45 päivää jokaisen reissun alusta voimassa. Samalla vakuutus samalla hinnalla korvaisi myös samassa osoitteessa asuvan puolison ja lapset. Toi on tällä hetkellä passeli itselleni, koska materiaa en näe syytä vakuutta(varastetun läppärin maksan tarvittaessa omista nahoistani), ainoastaan onnettomuutta ja sairastumista sekä niiden kuluja haluan vakuuttaa.
iivana
Vapaaherra
Viestit: 4065
Liittynyt: 26.6.2004 11:55
Paikkakunta: Tellus

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja iivana »

Mieshenkilö kirjoitti:Mistä firmasta sairaus- ja tapaturmavakuutus Thaimaahan vuosiksi lähtevälle yksin elävälle 58-vuotiaalle miehelle?
En saa enää Eurooppalaisen eikä muita vakuutuksia Suomesta,
koska olen ollut liian kauan pois (liian monena vuotena peräkkäin yli 6kk kerrallaan).
Meillä on käytössä seuraavanlaisia tuotteita:

http://global.ihi.com/?sc_lang=en

En tiedä, että miten sinun profiilisi käy yksiin vakuutusehtojen kanssa, mutta kannattanee tutustua.

Asiakaspalvelu on ollut nopeaa ja täsmällistä ja muutenkin asiat ovat hoituneet viimeisen päälle mallikkaasti tämän firman kanssa.
Iivana

"Instead of wondering when your next vacation is, set up a life you don't need to escape from."
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Mulla ja muutamalla kymmenellä muulla mun tutulla on täällä Thaimaassa Aetnan paketti. Toiminut JOKA kerta kun on tarvinnut. Kertaakaan eivät ole kieltäytyneet maksamasta tai korvanneet vaan osan sairaala kuluista.
On ollut käärmeen puremaa, kaatumisia mopolla ja ilman, peräpukama leikkauksia, päänsärkyä ym.
Ei rajoituksia sairaaloista, toimii 90 vrk matkoilla Thaimaan ulkopuolella ym ym
Lisää tietoja allekirjoittaneelta.
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
Kiiski88
Viestit: 44
Liittynyt: 20.12.2012 1:19

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Kiiski88 »

Kiitos Bomber ja Jukka. Tästä on hyvä jatkaa...
jepaa
Viestit: 38
Liittynyt: 25.1.2011 0:11

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja jepaa »

Jukka Koivistoinen kirjoitti:Moi,

Aetnan vakuutus mun kautta maksaa 30-34 vuotiaalle 25952 bahtia/ vuosi. Pakettina siellä CORE.

Aetnan vakuutus myönnetään alle 65 vuotiaille. Sitä kyllä saa sitten jatkettua 65 ikävuoden jälkeenkin, kunhan sen vaan on saanut aikaisemmin.

Vakuutusmaksu kyllä nousee sitten aika jyrkästi 50 v jälkeen ja esim minulla (55 v) se on 67800 baht/ vuosi.
Mistäs noin halpoja Aetnan paketteja löytyy?

Itse olen alle 3kymppinen ja pyysin tarjousta, niin sain hinnoiksi 1660e ja 2011e / vuosi.
Avatar
Jukka Koivistoinen
ICU Jukka
Viestit: 639
Liittynyt: 24.1.2008 20:37
Paikkakunta: Pattaya / Bangkok

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka Koivistoinen »

Tää on tälläinen mun ryhmä paketti.
Siitä johtuen edullisenpi hinta.
Jukka
ICU Sport Lounge & Restaurant
Pattaya, Tree Town, Soi Buakhao
+66 81 8239565
icu.jukka@gmail.com
mikkox3
Viestit: 356
Liittynyt: 26.7.2004 23:57
Paikkakunta: Aurinko

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja mikkox3 »

Mistäs pitkäaikainen vakuutus Thaimaassao jo olevalle?

Susoituksia? Kiitos!
Wisellä ilmainen välitön rahansiirto Thaimaahan linkistä, toimii! https://wise.com/invite/ath/mikkok80
Avatar
Raymonds Bar
Ravintolamoguli
Viestit: 10816
Liittynyt: 19.12.2003 18:58
Paikkakunta: RAYMOND'S (open soon...)

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja Raymonds Bar »

EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)

+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
kaytavakorva
Viestit: 333
Liittynyt: 29.12.2009 23:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutus

Viesti Kirjoittaja kaytavakorva »

mikkox3 kirjoitti: 4.6.2021 2:53 Mistäs pitkäaikainen vakuutus Thaimaassao jo olevalle?

Susoituksia? Kiitos!
Katso yksityisviesti
Vastaa Viestiin