Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
2714xx
Viestit: 2750
Liittynyt: 12.9.2006 17:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja 2714xx »

Tsuhna72 kirjoitti: 26.4.2021 9:00
2714xx kirjoitti: 26.4.2021 1:23 Onkohan mahdollista tavalliselle turrelle muutaman viikon matkalla???
Mikä? Sim kortin saa kyllä vaivatta,joko teleoperaattorien myymälöistä tai vaikka 7-elevenistä. Itse aina lentokentältä myyntitiskiltä ostanut.
Ai tommosen paketin, jossa voi käyttää 200 gigaa/kk ja maksaa 200 Bahtia?
Thai kärpäsen purema!
apv1956
Viestit: 4597
Liittynyt: 7.3.2008 19:50

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja apv1956 »

Tyhmä kysymys. Miksi ette Thaimaasta poislähtiessä hoida puhelimeen " virtaa" vuodeksi eteenpäin? Huhtikuun puolivälissä maksoin Telewiz-liikkeessä Suomessa asuvalle vuodeksi lisää saldoa 300 bathilla, likka taisi lisätä saldoa 3 x 100 thb niin onnistui. Oma puhelinliittymä voimassa 12 vuotta. Meillä molemmilla AIS-liittymä.
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
andydeniro
Viestit: 799
Liittynyt: 18.3.2007 17:31

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja andydeniro »

apv1956 kirjoitti: 27.4.2021 2:39 Tyhmä kysymys. Miksi ette Thaimaasta poislähtiessä hoida puhelimeen " virtaa" vuodeksi eteenpäin? Huhtikuun puolivälissä maksoin Telewiz-liikkeessä Suomessa asuvalle vuodeksi lisää saldoa 300 bathilla, likka taisi lisätä saldoa 3 x 100 thb niin onnistui. Oma puhelinliittymä voimassa 12 vuotta. Meillä molemmilla AIS-liittymä.
Eipä varmaan tälläinen asia kiinnosta jos ei ole suunnitelmaa saati varmuutta seuraavasta reissusta. Itse ainakin lyön käteistä ja tarvittavat asiakirjat "liittymäkaupan" likoille käteen kun oon tullut pelipaikoille.
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja swissman »

Minulla ollut sama dtac:n liittymä nyt 6 vuotta, pystyy suomessa ollessaankin lisäämään tuohon virtaa ja pitämään hengissä. Samaa liittymää kun käyttää niin pysyy vanha numero.
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
Heik
Kannattajajäsen
Viestit: 846
Liittynyt: 26.2.2009 21:31

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja Heik »

swissman kirjoitti: 27.4.2021 6:41 Minulla ollut sama dtac:n liittymä nyt 6 vuotta, pystyy suomessa ollessaankin lisäämään tuohon virtaa ja pitämään hengissä. Samaa liittymää kun käyttää niin pysyy vanha numero.
Yli kymmenen vuotta ollut sama DTACin liittymä, nyt rajaton 4 Mbps, rajattomat kotimaan puhelut 30 päivää, hinta 150 baht. Mielestäni ei paha.
Liitteet
Screenshot_20210427-174750.png
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja swissman »

Heik kirjoitti: 27.4.2021 13:57
swissman kirjoitti: 27.4.2021 6:41 Minulla ollut sama dtac:n liittymä nyt 6 vuotta, pystyy suomessa ollessaankin lisäämään tuohon virtaa ja pitämään hengissä. Samaa liittymää kun käyttää niin pysyy vanha numero.
Yli kymmenen vuotta ollut sama DTACin liittymä, nyt rajaton 4 Mbps, rajattomat kotimaan puhelut 30 päivää, hinta 150 baht. Mielestäni ei paha.
Sulla on näköjään paljon parempi tarjous..
Screenshot_20210427-224035_dtac.jpg
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
Heik
Kannattajajäsen
Viestit: 846
Liittynyt: 26.2.2009 21:31

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja Heik »

swissman kirjoitti: 27.4.2021 18:51 Sulla on näköjään paljon parempi tarjous..
Saattaa johtua tuosta yli kymmenen vuoden asiakkuudesta (Silver member).
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja swissman »

Heik kirjoitti: 27.4.2021 18:56
swissman kirjoitti: 27.4.2021 18:51 Sulla on näköjään paljon parempi tarjous..
Saattaa johtua tuosta yli kymmenen vuoden asiakkuudesta (Silver member).

Mulla myös silver member, mutta onhan noissa teksteissä jotain eroa. Ei nyt jaksa keskittyä..
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
C-one
Viestit: 60
Liittynyt: 23.10.2014 16:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja C-one »

Unohtui Koronan ajalta pitää puhelinliittymä hengissä. Eli voimassaoloaika meni huomaamatta umpeen ja numero ei enään toimi. Luulisin että mennyt umpeen n. 2kk sitten. Liittymä on AIS ja kyseessä pre paid liittymä. Tietääkö kukaan että saako vanhan numeron aktivoitua AIS:n liikkeessä paikanpäällä vai onko numero menetetty ?
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö
Viestit: 4535
Liittynyt: 7.5.2016 7:27

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

C-one kirjoitti: 29.10.2021 12:40 Unohtui Koronan ajalta pitää puhelinliittymä hengissä. Eli voimassaoloaika meni huomaamatta umpeen ja numero ei enään toimi. Luulisin että mennyt umpeen n. 2kk sitten. Liittymä on AIS ja kyseessä pre paid liittymä. Tietääkö kukaan että saako vanhan numeron aktivoitua AIS:n liikkeessä paikanpäällä vai onko numero menetetty ?
Mä sain my ais sovelluksella elvytettyä. Latasin rahaa kortille.
KUPONKIMIES
zape11
Viestit: 2574
Liittynyt: 21.12.2014 15:21

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja zape11 »

C-one kirjoitti: 29.10.2021 12:40 Unohtui Koronan ajalta pitää puhelinliittymä hengissä. Eli voimassaoloaika meni huomaamatta umpeen ja numero ei enään toimi. Luulisin että mennyt umpeen n. 2kk sitten. Liittymä on AIS ja kyseessä pre paid liittymä. Tietääkö kukaan että saako vanhan numeron aktivoitua AIS:n liikkeessä paikanpäällä vai onko numero menetetty ?

Olen itse saanut. Siitä kiinni ettei numero ole mennyt jo jollekin muulle.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja patila »

C-one kirjoitti: 29.10.2021 12:40 Unohtui Koronan ajalta pitää puhelinliittymä hengissä. Eli voimassaoloaika meni huomaamatta umpeen ja numero ei enään toimi. Luulisin että mennyt umpeen n. 2kk sitten. Liittymä on AIS ja kyseessä pre paid liittymä. Tietääkö kukaan että saako vanhan numeron aktivoitua AIS:n liikkeessä paikanpäällä vai onko numero menetetty ?
Jos numeroa ei ole otettu vielä uudelleen käyttöön niin saat sen palautettua itsellesi, aiemmin tuo kesti useamman päivän aiankin truella, aikoinaan pääsi kerran näin käymään postpaid numerolla, olin maksanut perusmaksun ajalta jonka olin suomessa, mutta se viimeinen thaimaan ajalta tullut lasku aiheutti liittymän sulkemisen, nykyään on helppo postpaidilla maksaa laskut Truen sovellutuksessa ja näin on varmasti myös prepaidissa ja muilla operaattoreilla.

Yleensä eivät samoja numeroita ota uudelleen käyttöön ihan heti vaan vaikkapa vasta puolen vuoden päästä.

Kannattaa ottaa AiS:iin yhteyttä vaikka heidän sovellutuksen kautta.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
C-one
Viestit: 60
Liittynyt: 23.10.2014 16:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja C-one »

Soitin AIS:n palvelunumeroon ja sanoivat että jos numero on mennyt umpeen niin on 45 päivää aikaa korjata tilanne. Minun tapauksessa oli juuri kulunut yli 45 päivää ja mitään ei ollut tehtävissä.
apv1956
Viestit: 4597
Liittynyt: 7.3.2008 19:50

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja apv1956 »

C-one kirjoitti: 29.10.2021 12:40 Unohtui Koronan ajalta pitää puhelinliittymä hengissä. Eli voimassaoloaika meni huomaamatta umpeen ja numero ei enään toimi. Luulisin että mennyt umpeen n. 2kk sitten. Liittymä on AIS ja kyseessä pre paid liittymä. Tietääkö kukaan että saako vanhan numeron aktivoitua AIS:n liikkeessä paikanpäällä vai onko numero menetetty ?
Laita viestiä Aissille, kyselevät mahdollisesti koska olet viimeksi käyttänyt?
callcenter@ais.co.th
Itse laitan viestiä samaan paikkaan ennen lähtöä, haluan muutaman päivän datapaketin, perillä Cha amissa menen Telewiz-liikkeeseen hoitamaan kuukauden jatkuvan mobiilidatapaketin
Vastaavat Aissilta yleensä nopeasti
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja eagle »

C-one kirjoitti: 29.10.2021 13:15 Soitin AIS:n palvelunumeroon ja sanoivat että jos numero on mennyt umpeen niin on 45 päivää aikaa korjata tilanne. Minun tapauksessa oli juuri kulunut yli 45 päivää ja mitään ei ollut tehtävissä.
Tuo vastaus on oikea ja samalla väärä. Numero on tuon 45pv jälkeen vapaata riistaa eli et ole sen yksinoikeutettu haltija. Kuitenkin voit saada sen numeron, jos sitä kukaan muu ei ole ottanut itselleen.

Siis pitävät Sinulle 45 pv ja sitten se on yleisesti vapaana. Jos ei varattu, voit sen ottaa. Tuo kannattaa tarkistaa. Ero siis se, että kaikki bonukset yms. on menetetty tuon 45pv kohdalla ja niitä et saa takaisin. Jos tarve on saada numero takaisin, se voi onnistua. Joskus asiakaspalvelun vastaus on täysin oikea ja vastaa kysymykseen, mutta ei huomioi kaikkea.
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö
Viestit: 4535
Liittynyt: 7.5.2016 7:27

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

Lataa se my ais sovellus playkaupasta ja kokeile sieltä. Itsellä onnistui vaikka numero oli mennyt vanhaksi.
KUPONKIMIES
C-one
Viestit: 60
Liittynyt: 23.10.2014 16:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja C-one »

Latasin My Ais sovelluksen mutta kun pitää logata sisään ja antaa puhelinnumero niin ilmoittaa että ei ole AIS numero ja en pääse eteenpäin. Kokeilin saman tietokoneella ja sama lopputulos.

No, ylihuomenna karanteenissa ja tiistaina pitää mennä AIS toimistolle ja yrittää saada ko. numero vielä pelastettua.

Puhelinpalvelussa sanottiin että kun on vanha SIM kortti mukana niin tilille jääneet rahat saa pelastettua. Pelastus maksoi muistaakseni 78 bathia.
Loikkari

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

MIkäs koodi se oli jolla voin siirtää omaa saldoani toiselle? AIS on operaattori.
apv1956
Viestit: 4597
Liittynyt: 7.3.2008 19:50

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja apv1956 »

http://thaiprepaidcard.com/ussd-keypress-codes/
Tämän imuroin monta vuotta sitten Thaiklupilta, lähettäjä tuntematon
Tässä on muidenkin operaattoreiden koodeja, en mene takuuseen, jos on muuttunut
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja swissman »

Loikkari kirjoitti: 30.10.2021 18:43 MIkäs koodi se oli jolla voin siirtää omaa saldoani toiselle? AIS on operaattori.
Tuolla voit laittaa rahhaa kaikkiin liittymiin helposti.
https://mobiletopup.com/
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Loikkari

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

Kiitos Kirjoittaja apv1956
swissman kirjoitti: 30.10.2021 19:21 Tuolla voit laittaa rahhaa kaikkiin liittymiin helposti.
https://mobiletopup.com/
Tämän kyllä hallitsen, helposti internet pankin kautta. Olen pitänyt liittymää hengissä ja siksi sille on kertynyt lähes 400 THB ja ilmeisesti ei tule käyttöä niin ajattelin siirtää ne joko likalle tai hänen pojalle, riippuen kummalla on AIS liittymä. Näyttäähän tuo olevan vielä voimassa reilun puoli vuotta.
saldo_ais.jpg
swissman
Kannattajajäsen
Viestit: 3694
Liittynyt: 1.5.2009 20:38
Paikkakunta: Hamina/Rayong

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja swissman »

Jep, laitoin vain tuon linkin jos jollakulla on käyttöä sille.
huonokin reissu voittaa hyvät kotiolot.
Avatar
seropi
Viestit: 790
Liittynyt: 27.11.2007 21:53

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja seropi »

Mulla sama thai liittymä ( AIS ) ollu kymmenen vuotta,mä laitan top-up Kasikorn pankkitililtäni aina 20 Bahtia kerralla,niin tulee 1kk lisää liittymän säilyvyysaikaa.
japa79x
Viestit: 1679
Liittynyt: 2.9.2009 16:48
Paikkakunta: hamina
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja japa79x »

seropi kirjoitti: 30.10.2021 23:28 Mulla sama thai liittymä ( AIS ) ollu kymmenen vuotta,mä laitan top-up Kasikorn pankkitililtäni aina 20 Bahtia kerralla,niin tulee 1kk lisää liittymän säilyvyysaikaa.
10thb kerral riittää ni saa sen 1kk, ite laitan ton 10thb :D
Mitä vähemmän ihminen tajuaa aiheesta, sitä enemmän hän luulee tietävänsä.
Avatar
Raymonds Bar
Ravintolamoguli
Viestit: 10816
Liittynyt: 19.12.2003 18:58
Paikkakunta: RAYMOND'S (open soon...)

Re: Tyhmiä kysymyksiä Thai liittymistä, SIM-korteista ja muusta

Viesti Kirjoittaja Raymonds Bar »

Mä laitan aina 6 baht.
EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)

+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
Vastaa Viestiin