3 vkoksi thaikkuihin valmismatkalle vai omatoimimatkalle?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
mavarj00
Viestit: 485
Liittynyt: 2.9.2004 15:54
Paikkakunta: Vaasa

Re: 3 vkoksi thaikkuihin valmismatkalle vai omatoimimatkalle

Viesti Kirjoittaja mavarj00 »

Alkuperäiselle vastaisin oman kokemukseni perusteella, että kahden viikon lomalla pakettimatka on tullut harvoin halvemmaksi kuin matkatoimiston tarjoama paketti -varsinkin jos on itse ottanut lennot ja haluaa majoittua samaan hotelliin mitä matkatoimisto on käyttänyt. Jos matkaa vielä sesonkiaikana niin matkatoimistojen suosimien hotellien hinnat eivät ole pahemmin pudonneet vaikka niitä olen yrittänyt useaan otteeseen tingata. Kolmen viikon matkassa voi jo säästöä saada aikaiseksi.

Me lähdemme nyt viiden viikon matkalle ja meidän lentojen hinta on 2350€, sis kaksi aikuista+yksi 4v lapsi. Keskimääräinen majoituksemme hinta on 90€/yö ja se sisältää lisävuoteen lapselle. Muutamassa hotellissa on yli tuon hinnan ja toisissa taas alle, mutta keskiarvollisesti tuo.
Me lennämme suoraan hki-bangkok ja ajankohta on marraskuun alku ja paluu joulukuun puolessa välissä. Kovasti en esim tutustunut airberlinin lentoihin jne, sillä tällä hetkellä painoarvoa oli enemmän sillä, että lentomatka on niin lyhyt kuin mahdollista. Me olemme vain muutaman päivän Bangkokissa ja loput sitten koh lantalla ja Phuketissa.
Tarjoukset olen kysellyt hotelleista sähköpostilla tai soittanut heille.

Ystävämme tulevat viettämään meidän kanssa lomaa kahdeksi viimeiseksi viikoksi ja finnmatkojen hinta kyseisenä ajankohtana oli 400€ halvempi kuin jos he olisivat yrittäneet ottaa lennot ja hotellin erikseen. Tämä 400€ on laskettu sillä, että sama hotelli, yhtä monta yötä ja lennot ihan millä tahansa reitillä ja vaikka kuinka monella välilaskulla. Suurin osa hinnasta koostui majoituksen hinnasta ja emme saaneet hotellia pudottamaan yön hintaa juuri nimeksikään.

Minulle itselleni ei ole väliä onko kyseessä pakettimatka vai omatoimimatka, useasti vertailen lentojen ja hotellien hintoja, mutta koska olemme ennen aina lomailleet viikon tai kaksi niin pakettimatka on tuntunut helpoimmalta vaihtoehdolta. Yhdet ystävämme harrastavat sitä, että ottavat pakettimatkan huonoimmalla mahdollisella majoituksella ja hommaavat uuden majoituksen paikan päällä -tämä siis thaimaanlomalla. Monta kertaa on ollut niin, että heidän matkan hinta on ollut 750€-850€ sillä huonoimmalla majoituksella ja pelkkä lento olisi ollut 1000€ siis matkatoimiston kautta ja kohteena Phuket.

Jos sinulla on jo katsottuna kohde, hotelli ja ajankohta niin vertaus on varsin helppo tehdä kumpi tulee edullisemmaksi.

Nämä ovat nyt vain minun henkilökohtaisia kokemuksia +kaverien eli mikä on sitten totuus niin se on ihan toinen juttu.

Ihanaa matkaa teille! :smt006
Avatar
khaosaming
Viestit: 2590
Liittynyt: 4.1.2005 7:39
Paikkakunta: TRE-Trat

Re: 3 vkoksi thaikkuihin valmismatkalle vai omatoimimatkalle

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

jonnuliini kirjoitti:Olen jo jonkun verran surffaillut ja kattonut vuokrakämppiä pitäis varmaan olla liikkeellä jo nyt (ellen ole jo myöhässä).
---------------------
Kämpät vuokrataan yleensä pidemmäksi aikaa kuin kolmeksi viikoksi. Usein lyhin aika puolesta vuodesta vuoteen.

Alle kuukauden reissut Thaimaahan kannattaa hoitaa valmismatkana, jos ei ole mitään periaatteellista syytä inhota pakettimatkoja. Omatoimimatkoissa on muitakin kriteereitä kuin hinta: on mahdollisuus vaihtaa maisemaa ja itse valita seuransa. Omatoimimatkoihin liittyy usein vaeltelu ja kiertely.

Lemonilta tuli ihan asiallista infoa. Ketjussa esiintyneet vinoilut voi jättää omaan arvoonsa. Jos raha tai sen puute on yhtälössä tärkeintä, voi omatoimimatkassa säästää varmasti tinkimällä majoituksen tasosta (kuten uima-allasosastoista). Puitteet tähdillä rankatussa hotellissa voivat yleisissä tiloissa olla paremmat, mutta huoneet ovat standardikoppeja. Lapsien kanssa reissaaminen omatoimisesti voi olla hankalaa. Riippuu tietysti lapsista.
เกิดมาเห่า
Avatar
Lemoni
lyömätön majatalo!
Viestit: 1826
Liittynyt: 11.5.2010 7:26
Paikkakunta: Pattaya/ Estocolmo
Viesti:

Re: 3 vkoksi thaikkuihin valmismatkalle vai omatoimimatkalle

Viesti Kirjoittaja Lemoni »

Kiitos Khaosaming, ainakin yksi ymmärsi pointtini tässä asiassa. Annakin ketjun aloittajan päättää onko postaukseni asiallinen vaiko ei.
Vastaa Viestiin